| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... jeg vil mene du bare skal købe det du selv synes lyder bedst, alt andet ville da også være åndsvagt egentligt. Anmeldelser på nettet og andensteds kan man sjældent bruge til noget, efter min mening. Jo, inspiration, måske... I det prisleje findes der jo rigtig mange gode højtalere og det er ikke realistisk at danne sig et totalt overblik. Mit bud ville være at lytte på et par ATC SCM40 for dem har jeg nemlig selv! De ligger til den neutrale side, med stram bas og mellemtone i topklasse.
Det vigtigste er nu engang din egen mening, for det er dig der skal leve med højtalerne... Hvis du ikke kan få lov at låne et demosæt med hjem skal du dog være opmærksom på det gear der bliver spillet på, rummet, lydstyrken de forskellige modeller bliver præsenteret med. Sørg for at lytte tålmodigt og give dine ører (hjerne) tid til at vænne sig til lyden - en analytisk højtaler kan f.eks. lyde mærkelig og uinteressant hvis den efterfølger en meget varmt klingende højtaler. Omvendt kan en varmt klingende højtaler virke udetaljeret hvis den efterfølger en meget analytisk...
God fornøjelse!
|