| Forfatter |
|
Leather6 Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg har pt. et sæt B&W 705 som jeg efterhånden har lyst til at udskifte. De lyder for så vidt fremragrende, men jeg må nok indrømme at de ikke passer helt til den musik jeg primært hører (Rock, med maser af spade) Jeg savner lidt bas og fylde, som de små kabinetter naturligt nok ikke helt kan levere. Så nu søger jeg et alternativ. 705'eren er jo en ret nydelig højttaler at se på, så jeg vil gerne have noget der i hvert fald er lige så pænt, men samtidig har det punch jeg mangler.
Jeg har kigget på Vienna Accoustics Mozart Grand, de har i hvert fald et utroligt nydeligt design, men da der ikke lige er en forhandler i nærheden, har jeg ikke hørt dem, og jeg er lidt i tvivl om hvorvidt de egner sig til Rock musik.
Jeg har også haft Kig på nogen af Audiovectors modeller, men kender dem ikke så godt..
Der er jo også storebroderen til dem jeg har, nemlig B&W 704, meeen, det ville jo næsten være som at købe det samme igen..
Jeg er nok tlbøjelig til at kigge mest efter brugte højttalere, man får så meget mere for pengene på den måde.. Pris. Max 10K for et sæt brugte.. Det burde man da kunne få noget fornuftigt for..
De skal arbejde sammen med en Thule Spirit PA100, indtil videre i hvert fald, har lidt kig på en opgradering her også..
Så, kære med hifi nørder, er der nogen der har det helt fantastiske foreslag til en pæn højttaler med masser af punch, så sig til !! __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da have et sæt focus audio master 2.
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio's Explorer comes to mind... Har foreløbig kun hørt dem i en butik... men... wauw. EDIT: Så ikke lige priskravet...
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Leather6 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke fidus til System Audio overhovedet.. Jeg har hørt dem en del i butik, og var ikke imponeret.. Men de er da nydelige..  __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv lige købt nogle DM683'ere og er der noget de kan så er det at spille rock'n'roll. :-) Var i Hifi-klubben og høre dem for et par mdr siden. Godt nok med en NAD C372 ved roret... men ved ikke hvor stor forskel der er fra den og så din forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Leather6 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
| Har selv lige købt nogle DM683'ere og er der noget de kan så er det at spille rock'n'roll. :-) Var i Hifi-klubben og høre dem for et par mdr siden. Godt nok med en NAD C372 ved roret... men ved ikke hvor stor forskel der er fra den og så din forstærker. |
|
|
De er måske ikke noget dårligt bud.. Jeg tror jeg vil hoppe forbi den lokale hifi klub for en lytter, når jeg igen er mobil.. Er lige blevet opereret i knæet, så jeg er ikke så mobil pt..  __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Leather6 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
Du skal da have et sæt focus audio master 2. |
|
|
He he, ja, hvis du ser dem til den pris jeg har råd til, siger du bare til 
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal prøve at lytte til et sæt AV´er f.eks Si3 serien...Personligt syntes jeg deres lyd er yderst crispy, klar men stadigvæk med bund.
Spiller selv på 2 stk. AV Si3 Super med Chord Oddessy kabler på Yamaha __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så blot 35000kr for MEGET ifht det som topic-starter max vil bruge Hvad med evt at tilføje en sub? der burde du kunne få en ret god en for de penge  - med mindre du VIL prøve noget nyt? kender ihvertfald den følelse
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio ville være mit bud. Et par Focus 220 ville nok gøre jobbet, men de koster ogås 20 k. Er det i overkanten?
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Hvis du bor i nærheden af Århus er du velkommen til at komme og høre mine Mozart.
Evt kan du tage din egen forstærker med.......
Hilsen Henning __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
sims Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kunne måske også tage et lille lyt til nogen Dali Ikon. de har bla. bånd som jeg gost kan li lyden af.. jeg er også til ROCK AND ROLL.. med masser af spade.  __________________ Dit notepad-dokument er ændret. Windows vil nu genstarte.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart anbefale dig at finde et sted, hvor du kan lytte til Vienna Mozart Grand. Jeg har selv Beethoven Baby Grand og de er fantastiske. Så udnyt endeligt ning's fine tilbud og få dig en lytter - jeg er sikker på at du vil kunne lide dem.
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dali grand. MASSER af punch.
__________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
Leather6 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
|
Hej Allan
Hvis du bor i nærheden af Århus er du velkommen til at komme og høre mine Mozart.
Evt kan du tage din egen forstærker med.......
Hilsen Henning
|
|
|
Hej Henning!
Jeg bor i Randers, så det er bestemt en mulighed! Jeg er dog lige pt. ikke så mobil, da jeg netop er blevet opereret i det ene knæ, men i løbet af næste uge skulle jeg gerne blive mobil igen, og så er det da yderst muligt at jeg vil tage i mod dit flotte tilbud. Jeg har netop set et sæt mozart til salg i KSB sektionen, til en ganske rimelig pris..
/Allan __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Leather6 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Det er så blot 35000kr for MEGET ifht det som topic-starter max vil bruge
Hvad med evt at tilføje en sub? der burde du kunne få en ret god en for de penge  - med mindre du VIL prøve noget nyt? kender ihvertfald den følelse 
|
|
|
Jeg har en SUB, godt nok ikke den aller bedste, men jeg bruger den kun til suround. Jeg syntes ikke det giver det rigtige lydbillede med en sub i et stereo setup..
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen du skal være velkommen, bare giv et praj. Ja det er en fin pris på de Mozart, det var stort set det samme jeg gav for mine, også købt her på KBA, sjovt nok at en der kun boede et par stenkast fra hvor jeg bor
Held og lykke med rekreationen........ __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
Leather6 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Dynaudio ville være mit bud. Et par Focus 220 ville nok gøre jobbet, men de koster ogås 20 k. Er det i overkanten?  |
|
|
Har faktisk også tænkt lidt i Dynaudio retningen, dog mest Audience 72SE eller 82. Har ikke hørt nogen af dem IRL, men der er bare et eller andet tiltalende over Dynaudio.. Ikke at de er vildt spændende i designet, men det virker som et kvalitets produkt..
|
| Til top |
|
| |