Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Blues-input (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Et besynderligt sammentræf ... som så ofte før, lige omkring det tidspunkt lønkontoen får en refill, har jeg lige aflagt et besøg hos ham, jeg ynder at kalde min pladepusher. Han kender sine lus på gangen gør han, for som regel har han noget i ærmet fordi han ved hvad jeg går efter. Denne gang lød tilbudet på denne her:

http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/6777637/a/Guit arded.htm

I kender vel historien om Mountain? (Felix Pappalardi spillede jo bas i det band, den Felix som også er kendt i Gasolin-sammenhænge). Ellers er det her:

http://www.mountaintheband.com/leslie/leslie.htm

Never mind! Skiven - blev købt, for det jeg nåede at høre lød jo vældigt ... bluesrock af den slags jeg ynder. Så hjem i spillen med den og op dukker et nummer, som jeg efter få sekunder er sikker på, jeg har hørt før: If Heartaches Were Nickels. Eftert ca. 1 minut falder spektret: Joe Bonamassa, som lige er omtalt herover ... jamen altså - det er vel et sammentræf, der vil noget? Nummeret er i øvrigt skrevet af Warren Haynes (Almann Brothers)

Skiven har fremragende lyd, og det flytter noget, selv om det mest er coverversioner, jf. linket. Men ok-guitar, det er det afgjort! Det bliver en god week-end.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 06 Juni 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Så får I lige den her at tænke over:

- lidt anmeldelser her: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00004U45G/ref =pd_sxp_f/002-8273266-3800025?v=glance&s=music#product-d etails

Southern Rhytm´n Blues, tilsat et skvæt Led Zeppelin i form af Jimmy Page på guitar. Da både Black Crowes og Led Zeppelin altid har bevæget sig på kanten af blues, håber jeg den kan accepteres som "blues-input" i tråden - jeg har ihverttilfælde aldrig hørt sejere version af You Shook Me ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Tråden må holdes i live, så her er dagens bud:

Som det fremgår: J.J. Cale med klassikeren "5". 

I'll Make Love To You Anytime og Mona er blandt mine favoritter, men i det hele taget kører det rigtigt godt for ham på denne skive. Skulle jeg ønske mig noget til jul, ville det være en koncert her i DK - har han nogensinde været her? 

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Tråden må holdes i live, så her er dagens bud:

Som det fremgår: J.J. Cale med klassikeren "5". 

I'll Make Love To You Anytime og Mona er blandt mine favoritter, men i det hele taget kører det rigtigt godt for ham på denne skive. Skulle jeg ønske mig noget til jul, ville det være en koncert her i DK - har han nogensinde været her? 

Interessant, at du vil kalde JJ Cale for blues. Jeg har tit tænkt på, hvad han skal klassificeres som, og er aldrig nået til et resultat.

Grasshopper er min JJ favorit LP, og nummeret City Girls er mit favoritnummer. JJ er en af dem jeg hører oftest. Hvis ikke lige jeg kan finde andet, i min MEGA samling, som jeg gider høre, så altid: JJ Cale.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Nyt input:

Prøv lige at lytte til ham! Suveræn mundharmonika-blues!

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hep jeg så Charlie Musselwhite på Djurs Blues Festival for mange år siden - han svinger eminent!

Jeg har selv lige lyttet JB Summers and the Blues Shouters:

A collection of great unreleased stuff from the vaults of Gotham material that was originally issued on Bruce Bastin's Flyright label (right down to the liner notes). These sides feature a treasure trove of great jazz artists (Tiny Grimes, Red Prysock, Jo Jones, Freddy Green, Ray Bryant, Walter Page, Bill Doggett, Count Basie, Frank Motley, even a very young John Coltrane) all backing various R&B and blues shouters like Summers, Jimmy Rushing, Harry Crafton, Gay Crosse, Benny Brown, and Lloyd "Fat Man" Smith. Highlights include Summers' "Hey Mr. J.B.," Rushing's "Ain't It Lonesome," Crafton's "Bring That Cadillac Back," and Crosse's "Fat Sam From Birmingham," which features Coltrane gently riffing in the background.

Nøj d'herrer kan synge...eller shoute hedder det vel .

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Vil du høre noget der virkeligt GYNGER, så lyt på denne CD:

Ungdom og alderdom mødes, i en blændende omgang swingende blues. Kan du lide Hammond-orgel (jeg er vild med lyden) mixet godt ind i bluesmusik, så køb den!

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:
Interessant, at du vil kalde JJ Cale for blues. Jeg har tit tænkt på, hvad han skal klassificeres som, og er aldrig nået til et resultat.

Grasshopper er min JJ favorit LP, og nummeret City Girls er mit favoritnummer. JJ er en af dem jeg hører oftest. Hvis ikke lige jeg kan finde andet, i min MEGA samling, som jeg gider høre, så altid: JJ Cale.

Jeg er også ret skudt i ham på den måde, den nye lå i rotation over en week-end da jeg købte den. Nok heller ikke alt på 5, der er ren blues - indledningsnummeret Thirteen Days mener jeg dog signalerer stilen og de 2 nævnte i mit bud også.

Men du rammer noget, for det, at han har leveret Cocaine og den måde Clapton gav den på, har nok været med til at plante indtrykket af, at her har vi en blues-man. Da jeg så begyndte at købe hans musik, var der jo andet med i posen - udover blues. Men selv på Grasshopper har vi jo One Step Ahead Of The Blues, Dont Wait og et par andre som bærer på et par bluesrundgange. Det kan være, det er gemt lidt af vejen, men ... det er der. På øvrige af hans skiver, er der flere sangtitler hvori ordet blues forekommer, bla. Blues For Mama på den nye To Tulsa And Back. Derfor synes jeg næsten også selv han ber´ om en blues-bag. Så ja, jeg er tilbøjelig til at placere ham der.

Spændende vinkel her, syns jeg. Er der flere der er til JJ? (ja, selvfølgelig er der det ...)

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Langt om længe på CD. Flere har haft pølserne ude efter mine lp'er men nu kan den købes i småformat. Indholdet ser ud til at være det samme som lp'erne. Anbefales. Advarsel: med blæsere

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle mene denneher fortjener at blive nævnt her i tråden.
Lydkvaliteten er af en ny type for Opus 3, hvor jeg helt klart er fortaler for den gamle. Men det er dog multimiking på et plan der ligger skyhøjt over ethvert studie der kan nævnes af selv kendere.

Prøv lige den, Christian i pladekisten har den på lager.

Den kommer helt klart fra sit eget verdenshjørne og det vil være lidt synd, om ikke i det mindste folket her på sitet skule lære den at kende.

Peder af Ugglas

SACD 22042 Multichannel / hybrid

Autumn Shuffle

Quote from Svenska Dagbladet

"The opening bars remind us of Ry Cooder's version of Dark End of the Street. Soon the melody undergoes a change, but with the same very rich and lyrical slide-tone, the same richly charged beauty.

Also Peder af Ugglas moves equally unerringly and tastefully between the various styles.  He develops a blues-saturated tonal picture in Wino's Dance without slide.  With the electric slide, smartly used wah wah-pedal and heavy organ-chords he performs a freely flowing blues in Central South. Otherwise he moves freely between delta-blues and Gospel, occasionally spiced with New Orleans.

But af Ugglas guitar playing puts music at the centre.  The tone is warm and full, sometimes rich, his solos precisely expressive, and the Spanish guitar in Passion is so soft and passionate that time stands still.  Then the supreme moment is near."

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Tråden må holdes i live!

Det er jo det den skal, så hermed en donering.

Heftig irsk "maltblues" med Rab Mccullough : Belfast breakdown..

Og yderligere en donation af mere traditionel karakter.

Amerikansk sydstatsblues med stærk nerve: Mighty Mo Rodgers..

God fornøjelse svende

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

God gammel blues. Gode indspilninger.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

For nu at det hele ikke skal drukne i forudsigelige elektriske rundgange anbefales:

For de sofistikerede

For de jazz entusiasterne

Stuff Smith live at The Montmartre 1965 (Old Stinkin' Blues - så kører det)

For de arkæologisk interesserede

Mama Estella Yancey : Maybe I'll Cry.

Og for de der ikke kan undvære engelsk guitarfræs

Mick Abrahams : All said and done

Elite 007CD (1991 Pickwick Group)

Rigtige mænd M/K går i Vognporten mandag aften og bliver blæst igennem til Blues in Paradise

Tak for tippet - nu er Stuffet i hus. Det er bare godt. Abrahams er stadig på want list - den skal nok komme også.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 16 Juli 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har omtalt ham lidt længere oppe i tråden: Leslie West - nu pressede min pladepusher denne her ned i tasken (jeg var nu let at overtale):

Got Blooze er endnu en herlig samling coverversioner, bl.a. Third Degree (Dixon), Riot In Cell Block #9 (Lieber/Stoller), House Of The Rising Sun (... I véd), The Sky Is Crying (... som I også véd).

Og bandet er bestemt på plads - her har han selveste Aynsley Dunsbar til at tæske tønder, bassen ingen ringere end Tim Bogert. Gamle venner giver en hånd med, og de ved selvfølgelig, hvad der skal til for at det swinger. Især på skivens nr. 2, Third Degree, som er blues med en sejt trækkende bund, der nærmest slæber sig hen ad stuegulvet i et tempo, som hvis de spillede blot en takt langsommere, aldrig ville blive færdige.  

Bonusinfo: Det næsten gendannede Mountain med Leslie West spiller i Amager Bio under Copenhagen Blues Festival til september.

Edit: Seså! Har lige set, der er åbnet en tråd om Mountain.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Great Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Angående Delta Blues Band's No Overdubs..... jeg overførte den fra vinyl til en cd for et par år siden... lavede lidt re-master og fjernede ridser etc... den lyder bedre nu...

Jeg har også hørt den session med Big Bill Broonzy hvor han kort tid før han døde satte sig i studiet og spillede og snakkede i en fire fem timer (!!!)   fedt akustisk blues

Ellers er Hans min mand

Michael

Til top Vis Great Dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Great Dane

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hopla i bluesånden!

Tjek lige denne gamle bluesrotte. Hubert Sumlin svinger og gynger som en frisk, frejdig, fyrreårs ungersvend med "ild i lansen"

P.S. er der en kender der kan berette lidt om Nick Moss?

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Skal denne spændende og særdeles inspirerende tråd ikke videre?

Jeg har endelig fundet Lowell Fulson's "It's a good day" på CD. Prøv den!!!

Jeg faldt over denne plade på vinyl for ca. 20 år siden og mistede den igen da jeg i et kort anfald af sindsyge solgte pladespiller og vinylsamling.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 31 December 2005 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

Godt initativ Haugaard, og alle andre - selvfølgelig skal den da holdes i live denne tråd! Den forsvandt måske bare lidt om bag i køen for mange? (og mig )

Har desværre ikke nogen konkret skive at anbefale - men sidder og hører "The Thrill Is Gone" Med
BB King og Tracy Chapham - det swinger bare rigtigt godt med de to sammen. Anbefales!

mvh S.R

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 31 December 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
Godt initativ Haugaard, og alle andre - selvfølgelig skal den da holdes i live denne tråd! Den forsvandt måske bare lidt om bag i køen for mange? (og mig )

Har desværre ikke nogen konkret skive at anbefale - men sidder og hører "The Thrill Is Gone" Med
BB King og Tracy Chapham - det swinger bare rigtigt godt med de to sammen. Anbefales!

mvh S.R

Hej SRV,

Ja jeg har endda stemt på tråden som værende den bedste i 2005 - og det forpligter jo  Jeg har ihvertfald fået inspiration til køb af rigtig mange cd'er i løbet af det forgangne år, to af dem er røget direkte ind på min private favoritliste:

"Mighty Sam Mcclain - Joy and Pain" som er en helt fantastisk live indspilning fra 1997 samt:

"Robben Ford & The Blue Line - The authorized bootleg" som også er en live indspilning med en super stemning og nerve. (Måske man skulle starte en tråd om live plader

Er der iøvrigt nogen på tråden der har hørt seneste udspil fra Chris Rea, "Blue Guitars" ??

Bedste nytårshilsener

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Har en til dig Haugaard :-)

Måske ikke ligefrem en must-have, men den har da evner. For det meste instrumental, hvilket i dette bands tilfælde er helt i orden...

Bloomfield, Kooper, Stills: "Super Session" . Mere jazzet blues end guitar-samme, og med et sjovt strøg af halvfjerdserrock, og big band indover. 70 dask i TP...

mvh S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum