Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 13:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så kom jeg så langt. (Gl. set-up) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Ja, de billeder har vi jo ventet lidt på  men nu er datoen fundet, kommer den 28 oktober.. hehe, det med at varsle ankomster har jeg aldrig været god til  Hvis arbejdet kalder må jeg jo lige smutte der forbi en tur og låne nøglerne hjem til din Holfi  

Vil da os lige ønske tillykke med det flotte resultat byens drenge ku præstere herovre i det midtjyske (fantastisk kamp, selvom der var lidt vådt)

så må vi jo lige se til der er nok af de grønne så man ik skal ulejlige det lokale pizzaria igen 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Får PhotoShop på torsdag - så skulle der være en rigtig god chance for, at jeg få smidt nogle billeder ind!!

Pas nu bare på at vi ikke køber jeres målmand!!

De grønne skal du ikke være bange for - jeg har erfaring med den slags indkøb

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Ja, det kunne være fint med de billeder.

Jeg kan sende dem til dig jeg har hvis du vil. De fylder ca.2Mb stykket.. Bare sig til.

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hj KB.

Tak for tanken!

Jeg er selv igang med det helt store 'fotoshow'. Men hvis du synes de mangler når jeg har uploadet mine, skal du endelig sige til!!

Kunne man få en lidt mere uddybende formulering på Beethovens gode sider?

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jo ja, det er ikke nemt at beskrive. Men:

Da jeg hørte den første lyd komme ud af dem, ja, jeg var ikke specielt imponeret. Tynd lyd, umiddelbart, men jeg skulle snart få en anden opfattelse.

Efter min tilsluttet lille Primare I20 havde fået varmet godt op og ligesom "vænnet" sig til højttaleren, kom der andre boller på suppen.

Musikken var i en vifte af akustisk guitar, jazz, rock og lidt hårdere rock..

Efterhånden åbnede lyden sig, der kom MEGET mere af den fede bas (som jeg elsker). Michael Jackson's musik kom bare hamrende igennem stuen med 120 i timen. Ordentlig slag i bassen, uden at den på noget tidspunkt blev mudret, og ja, det sagde bare knald hele vejen fra top til bund. Og her skal vi lige huske den lille I20 der blev brugt. Hørte et live nummer med en spansk kunstner (tror jeg ) der spillede akustisk guitar så det bare svingede. Holdkxxft det lød godt. Hvem var han nu, Dolkin ? jeg må have den skive.

Fik også lyttet til en af mine foretrukne Dire Straits numre. Det lød virkelig fedt. Virkelig attack i lilletrommen, knald sagde den. Og stortrommen var med og detaljeret i hele basområdet. Og jeg vil mene hjemme at hos mig, vil jeg få lige lidt mere i bassen, som jeg måske manglede. Man kunne høre forskel på elbassen og stortrommen. Det kan man ikke altid i højttalere der gerne vil spille bas og ikke rigtig magter det.

Ok, træerne vokser ikke ind i himmelen. Det er jeg godt klar over. Men til den pengebudget jeg bevæger mig omkring pt (håber på et bedre budget en dag), så er jeg lidt imponeret. Trods alt.

Håber det gav lidt om min oplevelse med Dolkin's højttalere i hans stue. Tak for det. Håber på mere en dag.

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Tak for det KB - altid rart med andres bud på ens set-up!

Med hensyn til guitaristen er hans navn Antonio Fortione - og vi hørte hans fortolkning af 'Heard it through the grapevine' spillet live......tror faktisk pladen hedder 'Live'...

Min stue er da åben for besøg, hvis nogen skulle få samme idé som KBAndersen og Sjorslev.....

Så mangler jeg bare lige at lære PhotoShop 7 at kende, så jeg kan nedskalere mine billeder - så skal jeg være der (Nogle bud?)

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Nå det er ikke så svært med det PhotoShop!

Får liiiige de sidste CD-holdere hjem i næste uge, så er jeg klar med de visuelle indlæg!

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

jamen, vi venter da så længe....

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Ja så oprandt dagen hvor jeg kom tilbage til KBH efter min flytning til det mørke.. selvfølgelig var aftenen rydet til besøg hos Martin..

Kan da starte med at sige Burn Holfi Burn  diplomatisk som jeg nu engang er startede jeg jo med at prøve at finde de gode ting i Martins setup.. de var der desværre bare ik rigtigt, det hele lød forkert og jeg var jo ik langsom til at give holfi skylden

Efter lidt tid hvor jeg os ku se på martin det så forkert ud, måtte vi jo se hvad vi ku gøre.. og efter lidt fælles rådslagning og div ændringer både på opstilling og plov, (og netkabel senere!! ) ja så livede det sgu op, der kom musik og lydbillede ja næsten noget der kan kaldes bund, og hvis det ik lige var holfi så havde den os været lige i øjet.. men mellemtone kan den sgu godt spille, selvom den løfter den lidt i toppen.. men alt i alt spillede integra 8ae bedre end forventet, men stadig ik godt nok !! den har som alt holfi jeg har hørt (heldigvis ik så meget) nogle graverende fejl..

Aftenes højdepunkt (hifimæssigt) var nogle rigtig fede indspilninger martin havde liggende !! kan klart anbefales at tage en tur forbi alene af den grund..

Beethoven har jeg jo hørt en del på.. og ja de kræver meget af opstillingen men man bliver os rigeligt belønnet for sit arbejde.. njoe tjoep (eller noget) gør det sgu glimrende, første gang jeg hørte den. men stadig tabte den til rega p3 på næsten alle punkter (vinyl er bedre!!) selvom den skal have en noget kraftig renovering.. martin få så fat på en ordentlig PU

dette var kun et meget lille resume af aftenens hovepunkter.. tilgengæld gik det ikke stille for sig da vi tog i byen  og ja, Martin har jo samme svaghed som mig.. øl er sgu en god drik.. men her kommer så en lille opskrift.. et STORT glas, nogle salvie blade, tre skefulde brun farin vodka eller whiskey en lille smule i, bank det hele sammen, fyld så op med vodka (som i nu kan lide den) og resten med en softdrink af en slags.. gerne sprite.. og nyd den

sikker på Martin kommer med en mere uddybende historie om hvordan aftenen gik.. og med det samme vil jeg sige jeg havde et kæmpe handicap med min medspiller.. en mod en og jylland havde været sejrrig i pool

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:

Med hensyn til guitaristen er hans navn Antonio Fortione - og vi hørte hans fortolkning af 'Heard it through the grapevine' spillet live......tror faktisk pladen hedder 'Live'...

Denne, åbenbart fantastiske musiker, udgiver (så vidt jeg ved) sine albums via NAIM. Så på naim-audio.com, under e-shop kan man finde nogle af hans albums. Der er et der hedder Live. Håber Dolkin og jeg finder en aften/eftermiddag hvor jeg kan komme forbi og lytte til "alteret".

hilsen naim

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

Jamen HOLD DA OP Dennis!!!

Må jeg for det første have lov at sige, at herren fra 'Det mørke' formulerer sig YDERST diplomatisk!!

Ind med Dennis...fedt du har en RIAA med....det lyder da mærkeligt på CD...og også på plov...nåååååh indgangen til ploven har ikke været brugt før.....Dennis sætter 'anti-skating' på 0! og trykket på 2,5! (Rega Planar 3 m. Super OM 20 PU) (Fortæl mig lige hvad du gør...)......2 timer efter......hmmm - der er altså stadig noget galt....ingen ordentlig top (mudret)----ingen bund (HOLFI).....ingen sammenhæng......jamen Martin dine højttalere står jo også mærkeligt......nårh ja - fik ramt den ene forleden under lukning af altandør.......op og måle....så nu......nej Martin - prøv lige at ryke den anden 5 mm. istedet......jamen Dennis så står de da ikke.....prøv nu bare.....OK.....HOLD DA KÆFT!.....der var den......ører og intuition......resten af vejen optimalt i forhold til forholdende.....hvad tager du for en 'tunedemp' Dennis?

Pool og øl - elsker begge dele! Du tabte i øl - og spillede lige op i pool. Skal vi prøve at se om du kan gøre dét bedre næste gang?? (Kokken er stadig flov over sin indsats!!)

Skal nok prøve at komme med et mere seriøst hi-fi-indlæg på et tidspunkt - lige nu er jeg lige blevet færdig med side 1 i denne tråd - hårdt arbejde når PhotoShop og Hifi4alls server ikke er enige om, hvor meget et billede fylder.....

Vi ses......

Og tak for det naim - det må undersøges nærmere!

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

Nårh ja - DET ER BILLEDER PÅ SIDE 1

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

Hvad blev der dog af de gamle CD-holdere? Er min første indskydelse. For resten er jo lige så lækkert som jeg husker det.

Mange tak for billederne. de er jo ikke så ringe endda.

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jamen kære Sjorslev - de er da solgt til højest bydende, jeg skal jo også ha' en bil ikk'!

Ja - skal lige ha' en dag med godt dagslys, men nu var jeg altså blevet utålmodig.

Tak for de pæne ord!!!

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Lige et lille billede af ønske-CD-holderen

Navnet er Helix - kan ikke huske firma/designer. Er der nogen der kan være behjælpelig med dette - og prisen?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Dolkin: Som jeg skrev i en anden tråd, så prøv at skifte linjeindgang fra cd til en af de andre og se om det ændrer bassen.

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper.

Den sidder i 'Aux' indgangen - se evt. mit svar i bemeldte tråd

Tak for dit råd!

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Ok, har du prøvet cd ingangen ? ;-)

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper.

Ja jeg har 'leget' en del med begge indgange (8oo Ohm og 20 kOhm), og finder den sidste bedste.

Stadig synes jeg HOLFI'en mangler detalje og fasthed i bunden. Er dog yderst tilfreds med top og mellemtone. Den leverer også et bredt perspektiv, med en ok dybde i. Spillestilen er måske en smule for tilbagelænet til mig - man erfarer jo hen ad vejen hvor ens præferencer ligger....

Du er velkommen til et lyt.

Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Fedt setup, hvor har du købt din AH! og hvad koster sådan en svend

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes