Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Icon 6. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 September 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Jeg var også inde og lytte igen idag og Ikon 6 kan altså godt spille bas! 
Jeg hørte dem på det lækre Classe anlæg ( cd afspiller til 35k og Forstærker til 44K )
Jeg startede med noget Nirvana, så noget Pink floyd og til sidst lidt Daft punk for netop at tjekke bas. De spiller hvad der er og de kan faktisk godt trykke lidt på kroppen når det gælder. Daft Punks Revolution 99 lød rigtig godt på dem. Basen er meget fast. Dsesuden er det helt vild så detaljeret den her HT er til prisen. Faktisk noget mere end Evidence SE vil jeg påstår.
Pink Floyd lød også¨rigtig godt på dem og Roger Waters stemme stod rigtig godt. En stor styrke for denne HT er nemlig stemmer. Ligeledes løs guitar godt og meget naturligt. Nu skal det jo så lige siges at jeg hørte dem på dyrt grej men det giver stadig et indtryk af hvad de kan.
Jeg mener dog stadig at denne HT skal have en laaaang tilspilnings tid, men allerede idag  levede den mere op bare da jeg hørte den. Jeg gav den så også noget at leve af, for den skal nok have en del tæsk før den lyder optimalt. Det bemærkede sælger også.
Han sagde også at Evidence og Evidence SE bliver, men at blue  serien udgår.
Finish på denne HT er også rigtig lækkert og man kan ikke se det er finer umidelbart. Ligeledes er terminaler af fin kvalitet.
Men alt i alt et hit til prisen.

Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 September 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg var meget begejstret for dem, så der kom et sæt Ikon 6 med hjem i dag :)

Så må 5005'erne vige pladsen.

Desværre er diskanten på venstre højtaler trykket (  ), så jeg er selv noget nedtrykt og skal have fat i HiFiklubben i morgen og høre hvad vi kan gøre ved det (Satser da på at jeg får et nyt sæt eller ny venstre højtaler - hvordan er det normalt i sådanne tilfælde?). Så jeg leder lige nu efter medfølelse og trøst

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Dejligt! Vi vil høre lytte indtryk og se billeder! Jeg tror da godt du kan forvente et nyt sæt, hvis du ikke selv er skyld i det selvfølgelig, men det lyder ikke sådan.
Hvor stort er dit rum? Og hvilken finish blev det?
Regner meget stærkt med at jeg selv skal have disse hjem snart Hvis det hele flasker sig...
Igen Tillykke!

Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2003
Sendt: 08 September 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes nu selv jeg var forsigtig da jeg tog højtalerne op og placerede dem, kan i hvert fald ikke huske at jeg var i nærheden af at skramme dem. Desuden kom de med frontstof monteret, så der skal noget til at trykke dem ind med det på også :)

Det blev Lys valnød, og jeg må indrømme at de tager sig bedre ud i virkeligheden end på billeder. De er egentlig meget smalle (mine 5005 er faktisk bredere) og det kan jeg godt lide.
Hele vores stue (som er ca. 25 kvm - 4,x * 5,x) er møbleret i Kirsebær, så lys valnød var den finish som passede bedst.

I lidt dæmpet belysning kan det næste gå for at være kirsebær træ, så det er vidst godkendt af kæresten (Man er jo lidt nervøs :).

Billeder kommer engang når jeg lige får dem skiftet, trænger også til at få opdateret dem jeg har liggende på sitet - tror efterhånden alt er skiftet ud :)

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Sendt: 16 September 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Dette kan lyde lidt off topic men der er en grund.

Hvordan vil I karakterisere Thule IA150B når den kører balanceret med Thule cd/dvd?

Jeg hørte Ikon6 i dag på dette sæt og et eller andet var galt.

mvh

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
Efter sigende skulle Ikon erstatte den efterhånden noget slidte Evidence serie.

Ja min kammerat og jeg fik at vide, den skulle erstatte 3 serier, deriblandt Evidence. Dette var for 2 timer siden i HFK. Måske har de ændret mening siden

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 September 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere hørt noget Thule (kan ikke huske hvad) sammen med Dali Helicon 800 og det lød heller ikke godt. Måske passer Thule bare ikke særlig godt sammen med Dalis nye højttalere.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 September 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Jeg har tidligere hørt noget Thule (kan ikke huske hvad) sammen med Dali Helicon 800 og det lød heller ikke godt. Måske passer Thule bare ikke særlig godt sammen med Dalis nye højttalere.

Har Thule nogen sinde lyt godt.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:

MichaelWB skrev:

Har Thule nogen sinde lyt godt.

Det er der o nogen der mener! Jeg har kun hørt det meget få gange og sammen med Dali har det ikke været så godt. Parasound derimod....

Hørte forøvrigt meget kort Ikon 7 i lørdags og den gør det helt sikkert fornuftigt (til prisen )

Fik lidt det indtryk på sælgeren at Ikon serien skal fylde hullet efter den almindelige Evidence serie fordi SE versionerne er blevet dyrere.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 September 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

jeg har den hørt på samme setup som gumle.

diskanten var god og luftig, men stadigt detaljeret, dog med nogle tendenser til at være langt mere skarp og metallisk end godt er  (og jeg er andda vant til titanium). mellemtoen/bas leverer et godt punch, især prisen taget i betragtning. perspektivet er også ganske tilfredsstillende

der hvor de fejler er når musikken bliver kompleks, og vi er oppe på mere end blot to instrumenter og en kvindestemme jeg har aldrig hørt en højttaler der komprimererde så voldsomt før, eller over så stort et frekvensområde... jeg tvivler på den komprimering er sund i længden, så er man til rammstein eller Rachmaninov skal man nok finde sig noget andet.   

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

jeg har den hørt på samme setup som gumle.

diskanten var god og luftig, men stadigt detaljeret, dog med nogle tendenser til at være langt mere skarp og metallisk end godt er  (og jeg er andda vant til titanium). mellemtoen/bas leverer et godt punch, især prisen taget i betragtning. perspektivet er også ganske tilfredsstillende

der hvor de fejler er når musikken bliver kompleks, og vi er oppe på mere end blot to instrumenter og en knvindestemme jeg har aldrig hørt en højttaler der komprimererde så voldsomt før, eller over så stort et frekvensområde... jeg tvivler på den komprimering er sund i længden, så er man til rammstein eller Rachmaninov skal man nok finde sig noget andet.   

Hmm jeg synets tværtigmod at den lød meget frigjort i mellemtonnen. Diskanten skarphed tror jeg kan afhjælpes med kabler og udstyr. Jeg synets også at de sagtens kunne spille meget kompleks musik og stadig beholde den utrolige detaljerigdom.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 September 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

nu snakker jeg om at de komprimerer, ikke at de er indelukkede imellemtonen. som sagt, så har jeg aldrig hørt noget så vildt,fra mellembassen og et godt stykke op i diskanten. men indtil da spillede de for fuld hammer med godt spl. udstyret tror jeg næppe man kan give skylden, end ikke holfi komprimerer så meget.

Neustadt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Da jeg overvejer at skippe det gamle anlæg var jeg på åboulevarden og høre ikon6 mod b&w604. jeg har ikke så meget forstand på komprimering, men ikon6 var væsentligt mere fritspillende end b&w'en til min store overraskelse, det var over Denon PMA-2000AE forstærker og cd fra samme serie. Det er helt sikkert et sæt jeg vil høre på igen, hvis det kan hjælpe nogen.:-)
Til top Vis Neustadt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neustadt

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så igen hørt Ikon 6.....denne gang på Denon......og det hjalp! God højttaler til prisen. Om det ville være mit valg ved jeg ikke, men I guder hvor det dog hjalp med andet grej foran!

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:
Nu har jeg så igen hørt Ikon 6.....denne gang på Denon......og det hjalp! God højttaler til prisen. Om det ville være mit valg ved jeg ikke, men I guder hvor det dog hjalp med andet grej foran!

Jeg ved ikke om Dali har et problem med Thule, men jeg hørte engang Helicon 800 på noget Thule og det lød ikke særlig godt, da de blev sat til noget af det større Holfi blev det meget bedre.

Da jeg kort hørte Ikon 7 var det med NAD, det fungerede også ganske udemærket.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller aldrig været til Thule-grej, må jeg nok indrømme. For lyst og hårdt til min smag (og Helicon'er).

Har hørt Ikon med Holfi og Cayin foran, det synes jeg var godt. Ikon 7 har jeg hørt med det nye Denon foran, men begge dele var kommet samme dag, og det lød i hvert fald forfærdeligt.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Martin H N skrev:
Jeg syntes nu selv jeg var forsigtig da jeg tog højtalerne op og placerede dem, kan i hvert fald ikke huske at jeg var i nærheden af at skramme dem. Desuden kom de med frontstof monteret, så der skal noget til at trykke dem ind med det på også :)

Det blev Lys valnød, og jeg må indrømme at de tager sig bedre ud i virkeligheden end på billeder. De er egentlig meget smalle (mine 5005 er faktisk bredere) og det kan jeg godt lide.
Hele vores stue (som er ca. 25 kvm - 4,x * 5,x) er møbleret i Kirsebær, så lys valnød var den finish som passede bedst.

I lidt dæmpet belysning kan det næste gå for at være kirsebær træ, så det er vidst godkendt af kæresten (Man er jo lidt nervøs :).

Billeder kommer engang når jeg lige får dem skiftet, trænger også til at få opdateret dem jeg har liggende på sitet - tror efterhånden alt er skiftet ud :)

Hvad skete der egentlig fik du dem byttet? Kan vi får lidt billeder og lytteindtryk?

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Jeg har heller aldrig været til Thule-grej, må jeg nok indrømme. For lyst og hårdt til min smag (og Helicon'er)

/Præsten

Nøjagtigt samme indtryk jeg havde! Jeg hørte den så igår med det nye Denon spændt for og det var meget bedre. Stadig lidt til den lyse side, men ikke mere skinger og skarp som med Thule.

TomSK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har i et stykke tid gået og luret på et par DLS R55 højtalere, men da Ikon 6 kom måtte jeg dog ned i HiFi klubben for at høre dem. De efterlod et rigtigt godt indtryk, det var så meningen at jeg ville lytte til DLSerne inden jeg besluttede mig. Det nåede jeg ikke for jeg måtte bare lige høre Ikon 6 igen, og så røg de med hjem. Det har jeg ikke fortrudt, de lyder rigtig godt på min Marantz SR8500, og standard QED kobber biwirings kabel. Selv om de ikke er tilspillet endnu, er diskanten ikke spids eller hård, måske lidt påtrængene ? Mellemtonen er blød, men dejlig kontant, det samme kan siges om bassen, den går rimeligt dybt, men til film bruger jeg min SVS PB 10

Til top Vis TomSK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomSK

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Netop hjemvendt fra Hifi-Klubben i Hørsholm, hvor kæresten og jeg brugte tid på at A-B lytte til Dali Icon 6 og Evidence 470SE (Evidence 470SE har jeg selv, så det var en naturlig reference). Min første konstatering var, at der er tale om 2 vidt forskellige højtalere. Jeg synes Icon 6 lyder mere som B&W end en "typisk" Dali-højtaler.

Det var min oplevelse at stemmerne komme klarere til udtryk i Icon 6, hvorimod Evidence 470SE havde behageligere gengivelse af selve musikken. Evidence 470SE lyder fortsat som om lyden ikke helt slipper kabinettet. Til 4K pr. side er Icon6 et godt køb, men personligt vil jeg holde fast i mine Evidence 470SE. Kæresten havde dog størst præference for Icon6, så de hjemlige forhandlinger må afgøre hvad vi lytter til i fremtiden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes