Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz SR7600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Personligt kunne jeg godt undvære HDMI. SÅ travlt har jeg heller ikke med at give RIAA og MPAA kontrollen over mit liv...

Jeg ville egenligt hellere have DVI-D + optisk/coax til lyd. Ihvertfald eftersom HDCP er en fast del af HDMI spec'et, og jeg kan overhovedet ikke forestille mig det ikke bliver udnyttet til sidste blodsdråbe. Nå, men det er jo en anden diskussion.

Jeg kan sagtens se nytten af at integrere video-switching i en AV-receiver, men på den anden side er det nok også sandsynligt at man kunne spare noget på at udelade det, og det er jo næsten altid sådan at seperates er, om ikke mere elegant, så bedre kvalitet.

En anden ting - hvorfor er lipsync'ing overhovedet nødvendig? Hvor afviger gengivelsen på et plasma/tft fjernsyn så lyd og billede ikke følges ad? Det virker som en defekt i display mekanismen som man så klodset forventer forbrugerne patcher ved at købe mere udstyr?

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Det er dejligt med nogen gode diskussioner her på hifi4all :=)

Jeg er helt enig Lestat, jeg har på INTET tidspunkt, haft problemer med lipsync? Og mener bestemt også, at der må være et fejlagtig led i kæden, eller også gør man måske ulovligt brug af medier som gør at dette hænder?

Men er også dybt uenig med Manics mening omkring hvor dyre produkterne er, jeg er 100% overbevist om, at de HDMI switches der sidder i AV-recievere er af absolut min. kvalitet, andet kan jo ikke lade sig gøre til priserne?

Desuden, er det basal knowhow, at jo flere mekanismer/tekniske ting, der bliver proppet i recievere, desto flere forstyrrelser osv. kommer der. Hvorfor så ikke få dem adskilt noget mere? Og få bedst muligt ud af det? Desuden, er jeg mere end overbevist om, at det enorme udviklingsbudget der bliver brugt på netop dette, kunne gavne andre steder i stor stil, for vi taler absolut ikke om småbeløb, det er jeg overbevist om.

http://www.ramelectronics.net/html/hdmi-2x1-switch.htm

denne koster omkring en god 1000 krones seddel, og er overbevist om, at den gør jobbet mindst ligeså godt, om ikke andet så bedre?

http://www.pacificcable.com/HDMI_Switch.html

her er der igen to forskellige produkter, der koster omkring 2000/3000 kr.

Det kommer absolut ikke i nærheden af de 5000 kr som manic snakker om, og er overbevist om at de gør et bedre job...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Lipsync blev bare nevnt som et eksempel på hvad det koster om du skal købe det i en frittstående boks. Og det ser ud for at de separate switchboksene ligger i samme prisleje. Jeg sa heller aldrig noget om at de koster 5000kr

Jeg ville ikke blive det aller minste overrasket om de switchboksene indeholder mer eller mindre den samme elektronikken som du finder i HDMI receiverene. Sådan som den masseproducerede verden vi lever i fungerer laver ikke Yamaha en egen HDMI switch, men køber den hos en eller anden underleverandør, og det samme gør nok også de der laver separate switchbokser.

Pga at receiverene ikke har haft muligheden for at switche scart er vi her i Europa ikke vante med ideen om receiveren som en videoswitch,  men det skal nok forandre sig.

Kan nogen her forestille sig en separat boks, koblet til receiveren, for at veksle mellem audiokilder?

Jeg gleder mig stort til at vi får en verdensstandard for billed/lyd overførsel, og for at vi endelig får muligheden for at la receiveren tage jobben med at switche både lyd, og billede.

MEN som jeg har sagt tidligere, HDMI er ikke modent ennu, og 2 HDMI indganger som de fleste receivere har er også altfor lidt.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Ja, det virker som en forkert løsning, og derfor mener jeg at de ikke er brugbare = brug pengene/pladsen på noget andet!

Men vi må vente og se hvad fremtiden bringer :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes