Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 08:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: SACD titler - hvilke anbefaler du? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MalDock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Herlig tråd! Jeg får en SACD afspiller ind af døren en af de kommende dage og vil derfor købe mig en masse SACD'er. Mit eneste problem er at jeg ikke kan finde halvdelen af de SACD'er i anbefaler 

...Så hvis i, i kommende poster, lige kunne skrive hvorfra i har gjort jeres køb så ville det være super!

AxelMusic.dk har en del og CDON.com har også nogen, - men som sagt mange har jeg ikke kunnet finde.
Til top Vis MalDock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MalDock

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

kig på www.amazon.co.uk og søg på sacd Det er her jeg køber det meste.

Alt hvad der findes på sacd er samlet på denne side http://www.sa-cd.net

mvh Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 17 April 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en del SACD & DVDAUDIO skiver hos disse danske butikker

http://www.imusic.dk/ de har over 3000 SACD & DVDAUDIO titler at vælge imellem.

http://www.cdskiven.dk/

Håber du kan finde de titler der mangler i samlingen

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 April 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

prøv eBay. Masser af titler. Min favorit er korværker af Per Nørgaard: mythic morning på DaCapo. Købte den i Virgin i San Francisco - billigere end herhjemme :-(
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

MalDock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de gode links

Jeg fandt selv frem til http://store.acousticsounds.com/sacd.cfm der også har ganske mange titler.

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Sendt: 17 April 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

MalDock skrev:
Mange tak for de gode links

Jeg fandt selv frem til http://store.acousticsounds.com/sacd.cfm der også har ganske mange titler.

Hej MalDock

Du skal passe på med at købe noget i USA, eller uden for EU. Du skal måske betale told oven i hatten, hvis du handler der. Det skal man ikke inden for EU, og altså heller ikke hos f.eks Amazon.co.uk

Mvh Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

MalDock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Har nu købt følgende SACD'er:

Moloko: Statues (fra Amazon til £12.79 inkl levering).
Depeche Mode: Playing the Angel (fra CD-WOW til 99kr for SVCD + DVD inkl levering. PÆNT billigt!!!)
Pink Floyd: Dark Side of the Moon (fra AxelMusic/clubraccoon til 100kr inkl levering fra USA. Lige ledes ganske nice).

Venter nu spændt på at de, samt min nye SACD afspiller, dumper ind af døren

I øvrigt, tak for tippet mhansen! Så godt nok først din post efter de nævnte ordre var foretaget, men som du ser, slap jeg for ekstra told 

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 18 April 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Depeche Mode - Playing The Angel (Hybrid SACD With Bonus DVD)

email a friend « Back
our price: £6.99 Delivered

availability: In stock.
Usually dispatched within 24 hours.
RRP: £17.99 You save: £11.00 (61%)

Play.com kan også anbefales. Jeg modtog DPM SACD i sidste måned til DKK 76,25 incl. levering.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 April 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

MalDock, hvilken afspiller har du bestilt?

MalDock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

En Pioneer DV-656A der var sat til salg i 'Køb Salg & Byt' sektionen. - Jeg er kun lige begyndt at snuse til musikkens fantastiske verden 

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 April 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Joe Henderson: Lush Life. (The music of Billy Strayhorn)

En god skive med jazz musik.(Skiven har både stereo og multikanal lyd i SACD)

www.ververecords.com

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Christian Zacharias, Piano (Domenico Scarlatti 1685-1757): Rigtig god SACD skive med classisk klaver concert.

Skiven er fra MDG og de skriver følgende på inder-cover.  (All MDG recordings are produced in the natural acoustics of specially chosen concert halls. It goes without saying that our audiophile label refrains from any sort of sound modifying manipulation with reverberation, sound filters, or limiters. We aim at genuine reproduction with precise depth gradation, original dynamics and natural tone colors. It is thus that each work acquires its musically appropriate spatial dimension and that the artistic interpretation attains to the greatest possible naturalness and vividness.)

www.mdg.de

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Herbie Hancock: Gershwim’s World. (Udmærket jazz skive)

www.ververecords.com

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Daniel Gaede (Violin) Xuesu Liu (Piano): (Wojciech Rajski: conductor) (Captivating violin peaces by Tchaikovsky, Beriot, Ysaya, Elgar, Massenet, Drigo, Schubert, Moszkowski, Kreizler, Ponce/Heifetz and others). Stereo og multi kanal SACD.

Udgivet af Tacet. www.tacet.de

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Anna Malikova, Piano (Camille Saint-Saens, Vol. I): (Thomas Sanderling: Conductor. WDR Sifonieorchester Koln) Smukt klaver koncert.

Udgivet af Audita www.audita.de

audiofreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har bidt mærke i at nogle oplever SACD som "med mindre bid" eller "lidt uinteressant i lyden" i forhold til CD.

Lad mig slå fast med syvtommersøm, at der er tale om en fejlagtig konklussion. SACD lyder MARKANT bedre en CD.

Årsagen til de negative oplevelser skyldes typisk en eller flere af følgede ting:

- Sammenligningen er foretaget på en multiafspiller, hvoraf mange virkeligt er af pinlig kvalitet (især Denon). Ofte er multiafspillerne udstyret med så ringe kredsløb til behandling af SACD at der kun er minimal forskel på lydkvaliteten uanset om det er CD, SACD eller DVD-A man spiller.

- Man har lyttet lidt til SACD på en multiafspiller (der nok mest er blevet købt til at se DVD-film på)og derefter checket CD-lyden på sin high-end CD-afpiller. Her taber multiafspilleren hver gang (men det er altså ikke SACD'en der er noget galt med).

- Man har lyttet på et for ringe anlæg (Jo da, der findes også nogle til over kr. 200.000,- der hører til denne kategori, så man skal ikke føle sig for sikker...) Det sker sommetider at CD-lydens mere kantede, markerede og grovkornede lyd fortolkes som mere dynamisk end den der kommer fra SACD'en. Igen en fejlkonklussion: det er anlægget der lyder sløvt, og det afsløres når SACD'en kommer på.

Håber at det kan hjælpe til med at afklare et par ting.

Og så et par tips vedr. gode SACD titler:

Kig på www.sa-cd.net hvor der er mange brugeranmeldelser (der gives lidt for mange stjerner (sommetider af folk der selv har været med til at lave pladerne...!), men vurder selv hvad der er troværdigt).

Bemærk at der findes tre slags SACD'er:

- baseret på analoge masterbånd (de er ofte særdeles gode, selv om optagelserne kan være helt tilbage fra 1950'erne). Stravinsky på Mercury Living Presence er super, ligesom Bartok på Living Stereo. Også Panigua: La folia er suveræn (1600-tals spansk dansemusik med indfald a la Spike Jones... enten kan man lide det eller ikke - men lyden er chokerende god). Pentatones "East meets West" er voldsomt dynamisk, men det er slagtøj fra start til slut, så det er nok mest for de særligt interesserede.

- baseret på multibit. De der er optaget fra 1980-1990 er generelt dårlige, da det meste dengang blev optaget i 18 bit, som lyder grovkornet (hold dig fra dem). Multibit skal helst være optaget i 24bit for at lyde up-to-date. F.eks Auvidis er rigtigt gode. Barb Jungr's Bob Dylan cover SACD anbefales (på Linn). Den hedder vist nok Every grain of sand.

- Ren DSD optagelse fra ende til anden. Dette er de bedste rent lydmæssigt, men ikke al musik er lige interessant. BIS er blandt de førende indenfor klassisk (super lyd, spændende musik). Ole Schmidts nye SACD på Dacapo anbefales også (er ikke helt sikker på om den er multibit - men lyden er i hvert fald super). Pentatone ligger også i front med flere flotte udgivelser.

En tilføjelse især til jazzfreaks: Der udkommer i Japan en hel del nye indspilninger som er ENORMT gode, hvad angår lydkvalitet. Eighty-Eights records og Venus Records er blandt de førende. Også SME records (=Sony) laver nogle remasters af Miles Davis' plader, som helt sætter standard SACD versionerne i skyggen. Suverænt!

Bemærk at priserne er ret høje. 

Fås hos ejazzlines på nettet eller evt. hos www.amazon.jp (jeg har ikke prøvet at købe derfra endnu, for det meste tekst er på japansk. Men de er lige begyndt at acceptere kunder udenfor Japan).

Tyske Stockfish er også meget fine. SARA K og Christian Willison er mine favoritter.

Køb SACD'er på:

www.axelmusic.dk

www.amusicdirect.com

www.amazon.com

www.ejazzlines.com

Eller i pladekisten i Århus eller hos Axel Klassisk på Frederiksberg i København (begge har et rimeligt udvalg).  

Mvh Audiofreak 

Til top Vis audiofreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiofreak

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt cdèn http://www.sneglen.dk/cd/vis_cd.asp?cdid=8628 den er særdeles anbefalelses værdig.
Til top Vis trutta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trutta

audiofreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

trutta skrev:
Jeg har lige købt cdèn http://www.sneglen.dk/cd/vis_cd.asp?cdid=8628 den er særdeles anbefalelses værdig.

Tak for tippet, men det er ikke en SACD (hvilket er emnet for denne tråd).

Til top Vis audiofreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiofreak

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev: "Du skal passe på med at købe noget i USA, eller uden for EU. Du skal måske betale told oven i hatten"

Det er rigtigt, hvis vi snakker Amazon.com - men køber du på eBay, er det oftest fra små, private sælgere, og der har jeg nu købt ca. 50 CD/SACD´er uden at have betalt told en eneste gang. Så bare slap af. Få en PayPal konto og kom igang. Fordelen på eBay er også, at der er et stort lager af brugte og udgåede titler.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

audiofreak skrev:

Jeg har bidt mærke i at nogle oplever SACD som "med mindre bid" eller "lidt uinteressant i lyden" i forhold til CD.

Lad mig slå fast med syvtommersøm, at der er tale om en fejlagtig konklussion. SACD lyder MARKANT bedre en CD.

Årsagen til de negative oplevelser skyldes typisk en eller flere af følgede ting:

- Sammenligningen er foretaget på en multiafspiller, hvoraf mange virkeligt er af pinlig kvalitet (især Denon). Ofte er multiafspillerne udstyret med så ringe kredsløb til behandling af SACD at der kun er minimal forskel på lydkvaliteten uanset om det er CD, SACD eller DVD-A man spiller.

- Man har lyttet lidt til SACD på en multiafspiller (der nok mest er blevet købt til at se DVD-film på)og derefter checket CD-lyden på sin high-end CD-afpiller. Her taber multiafspilleren hver gang (men det er altså ikke SACD'en der er noget galt med).

- Man har lyttet på et for ringe anlæg (Jo da, der findes også nogle til over kr. 200.000,- der hører til denne kategori, så man skal ikke føle sig for sikker...) Det sker sommetider at CD-lydens mere kantede, markerede og grovkornede lyd fortolkes som mere dynamisk end den der kommer fra SACD'en. Igen en fejlkonklussion: det er anlægget der lyder sløvt, og det afsløres når SACD'en kommer på.

Håber at det kan hjælpe til med at afklare et par ting.

Og så et par tips vedr. gode SACD titler:

Kig på www.sa-cd.net hvor der er mange brugeranmeldelser (der gives lidt for mange stjerner (sommetider af folk der selv har været med til at lave pladerne...!), men vurder selv hvad der er troværdigt).

Bemærk at der findes tre slags SACD'er:

- baseret på analoge masterbånd (de er ofte særdeles gode, selv om optagelserne kan være helt tilbage fra 1950'erne). Stravinsky på Mercury Living Presence er super, ligesom Bartok på Living Stereo. Også Panigua: La folia er suveræn (1600-tals spansk dansemusik med indfald a la Spike Jones... enten kan man lide det eller ikke - men lyden er chokerende god). Pentatones "East meets West" er voldsomt dynamisk, men det er slagtøj fra start til slut, så det er nok mest for de særligt interesserede.

- baseret på multibit. De der er optaget fra 1980-1990 er generelt dårlige, da det meste dengang blev optaget i 18 bit, som lyder grovkornet (hold dig fra dem). Multibit skal helst være optaget i 24bit for at lyde up-to-date. F.eks Auvidis er rigtigt gode. Barb Jungr's Bob Dylan cover SACD anbefales (på Linn). Den hedder vist nok Every grain of sand.

- Ren DSD optagelse fra ende til anden. Dette er de bedste rent lydmæssigt, men ikke al musik er lige interessant. BIS er blandt de førende indenfor klassisk (super lyd, spændende musik). Ole Schmidts nye SACD på Dacapo anbefales også (er ikke helt sikker på om den er multibit - men lyden er i hvert fald super). Pentatone ligger også i front med flere flotte udgivelser.

En tilføjelse især til jazzfreaks: Der udkommer i Japan en hel del nye indspilninger som er ENORMT gode, hvad angår lydkvalitet. Eighty-Eights records og Venus Records er blandt de førende. Også SME records (=Sony) laver nogle remasters af Miles Davis' plader, som helt sætter standard SACD versionerne i skyggen. Suverænt!

Bemærk at priserne er ret høje. 

Fås hos ejazzlines på nettet eller evt. hos www.amazon.jp (jeg har ikke prøvet at købe derfra endnu, for det meste tekst er på japansk. Men de er lige begyndt at acceptere kunder udenfor Japan).

Tyske Stockfish er også meget fine. SARA K og Christian Willison er mine favoritter.

Køb SACD'er på:

www.axelmusic.dk

www.amusicdirect.com

www.amazon.com

www.ejazzlines.com

Eller i pladekisten i Århus eller hos Axel Klassisk på Frederiksberg i København (begge har et rimeligt udvalg).  

Mvh Audiofreak 

Du skriver netop Denon, vil du sige at f.eks. Pioneer er bedre?
For min Denon 2200 f.eks. beholder da DSD signalet og laver det ikke om til PCM f.eks.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes