Nørd skrev:
|
Hej igen
Jeg er da rimelig lettet over, at brugerne på H4A åbentbart ikke tager de officielle anmeldelser særlig seriøse 
Jeg havde dog forventet en kommentar fra Admin!!!
Hvad med en kommentar fra andre, der har hørt Tempo med egne ører ??
Hilsen
Nørd
|
|
|
Hej Nørd,
Hvilken kommentar forventer du? Et stort undskyld??
Hvorvidt brugerne tager vores anmeldelser seriøst, er helt deres egen sag, men din udtale er heldigvis baseret på ganske få udtalelser, og desuden skal anmeldelser, her såvel som andre steder, udelukkende tages som appetit-vækkere. Det kan ikke nytte noget at sidde og hygge sig når ting man ikke selv kan lide får dårlige reviews, eller fare i flint hvis noget man selv kan lide får knap så gode reviews - vi vægter alle sammen ting forskelligt, og uanset om man er DIY, anmelder eller direktør så findes der altså ikke et endegyldigt facit på hvad der den åbenbare sandhed uanset hvilke argumenter man så bruger. Faktum er udelukkende at man ikke kan vinde hver gang - det der er skrevet, er det der er oplevet og så er den ikke længere. Vi skriver ikke noget eventuel kritik for at fornærme hverken leverandør eller producent - vi skriver det, fordi det er det der er oplevet.
Hvis ikke det spiller bedre end det gør, skal vi så pynte på anmeldelsen for at tilgodese de personer der synes at det er absolut topklasse-produkt som de åbenbart føler er blevet svinet til?
Dette er desværre en typisk respons der kommer når et enkelt produkt , mod forventning ikke får så god en anmeldelse som tilhængerne selv mener at produktet er berettiget til, og sådan er det alle steder hvor der anmeldes produkter - der er altid nogle der mener det modsatte, og når man tænker på at vi ikke er ens, så er det jo at forvente. Vi lytter ikke ens, og det, den ene synes spiller fremragende, synes den anden er dybt tragisk. Det er også grunden til at der ikke er en kommentar til anmeldelser-tråd - vi ønsker ikke at bruge den vilde tid på at diskutere anmeldelser med de få der er 100% uenige med os, idet vi aldrig opnår enighed, ej heller tilpasser vores opelvelser efter dem der synes det modsatte.
Som jeg skrev, er jeg selv skuffet over at det udartede sig som det gjorde da mine forventninger til dem var store, specielt efter at have hørt Avanti, som er en aldeles glimrende højttaler samt ikke mindst den gamle model af Tempo, som står hos en god bekendt.
Men som svar på enkelte af dine punkter:
Kabinettet - fordi det er lavet hos Hornslet, betyder det så at der ikke kan være noget galt? At der ikke kan ske kiksere? Hornslet bygger kun kabinettet - de er ikke ansvarlige for at smide dæmpemateriale osv. i højttalerne. og de er heller ikke ansvarlige for at tilpasse højttalerne når de bliver færdigsamlet hos Audio Physic. Selv her kan der laves fejl....
Stemmegengivelse - sådan lidt a la den såkaldte polypropylene-lyd som andre så populært kalder båt-lyd. Stemmer blev for nasale og manglede fylde etc.
Bassen - ja, der var egenlyd og det var kabinettet. Adskillige timer blev brugt på at ændre opsætning og tilsluttet udstyr for at lokalisere problemerne og både John og jeg var enige om hvor det kom fra. Modfase? Hvis det var tilfældet, så må de jo have været adskilt et eller andet sted - højttaleren er single-wiret så det ville have været let at høre hvis den havde spillet i modfase. Tilslutningerne blev både vendt og drejet uden at det øgede performance på lige det punkt.
Om Hifi4all undersøger om der er fejl ved et apparat?? Det er ikke vores opgave at adskille tingene og tjekke alt efter, idet at vi formoder at de ting der leveres fungerer optimalt. Hvis det er helt tosset galt, og der er en tydelig defekt, springer vi naturligvis til. I øvrigt er der sendt mails til leverandøren, men der har ingen respons været af uvisse årsager - det er naturligvis på tegnebrættet at få kigget det efter i sømmene for at lokalisere eventuelle problemer. Men da højttaleren står som demo-model i butikken, er det vist nærliggende at tro at der ikke er observeret noget væsentligt på det punkt.
Skulle det vise sig at der noget galt med netop den leverede højttaler, så er den naturligvis velkommen til en ny tur, ligeledes til en kontrol-måling hos dig.