Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sjusket anmeldelse af AudioPhysic Tempo?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hej

For det første mangler der et forum til kommentarer til "officielle" H4A anmeldelser.
Der er fora til Publicerede nyheder, Indsigtartikler, besøgsartikler og brugeranmeldelser - men ikke et til "kommentarer til anmeldelser" !?

Det andet er, at jeg med større og mindre interesse har læst anmeldelserne på H4A. Nogen har jeg været helt enige i - andre delvist - men de har altid fortalt en historie jeg kunne forstå - men sådan forholder det sig overhovedet ikke med anmeldelsen af Audio Physic Tempo.

Jeg har hørt Audio Physic Tempo ved flere lejligheder og kan slet ikke genkende det der står i testen.
Jeg har faktisk flere gange anbefalet den højttaler sammen med højttalere som Von Schweikert VR2.
Alle der har læst nogen af mine indlæg om selvbyghøjttalere og højttalere i det hele taget - ved at SAMMENHÆNG er det allervigtigste for mig (sammen med klangbalance)

Sammenhæng
Det undrer mig derfor meget at læse "at overgangen til bassen på en eller anden måde ikke var tilpasset - der manglede simpelt oktaver i nedre mellemtone/øvre bas, og der var derfor ikke den fylde i specielt mandestemmer som kunne ønskes"

Stemmer
Når jeg udvikler højttalere lytter jeg specielt efter stemmer (og trommer)
Det undrer mig derfor meget at læse "at sangere, mænd som kvinder, kom til at lyde underligt forkølede"

Bassen
Efter min mening har Audio Physic valgt helt korrekt med Tempo. De har valgt at bassen ikke behøver at være afgrundsdyb i en lille højttaler. I stedet er det valgt, at det bassen spiller hænger sammen med resten.
Det undrer mig derfor meget at læse at Tempo havde "En rumlende og unuanceret basgengivelse fortalte om et problem et eller andet sted, og et af problemerne var i selve kabinettet - der var ganske enkelt for megen egenlyd, og i stedet for decideret bas, kunne man i stedet høre kabinet-resonanser, hvilket vidner om manglende dæmpning vitale steder."

Kabinetressonanser !???
Helt ærlig - Kabinettet er lavet i Hornslet og hvis man kender lidt til Audio Physic (kig på deres hjemmeside) så er deres  kabinetter afstivet på kryds og tværs - så man kan ikke høre kabinet-resonanser !!!

For mig lyder det fuldstændig som om bassektionen har været koblet i modfase - er det blevet undersøgt grundigt ?

For H4A undersøger vel grundigt om der er fejl ved et apparat, der i den grad skuffer - og giver forhandler/producenten mulighed for at undersøge sagen inden en anmeldelse offentliggøres ?

Audio Physic har ikke nået den anerkendelse de har ved at lave højttalere som det der er beskrevet i testen - og helt personlig synes jeg Audio Physic Tempo er en lille lækker super højttaler, jeg ville stolt af at have lavet (det må da være den største anerkendelse fra en DIY ).

Jeg synes helt ærlig, at H4A bør lave et gentest, hvor evt. en anden anmelder tester højttaleren og kontrollerer om bassektionen er koblet rigtigt - og jeg melder mig gerne til at lave en kontrolmåling.

Ind til da vil jeg opfordre alle til at besøge SUN i Aalborg og høre Tempo med egne ører ! 

Hilsen

Nørd

Læs også:

http://stereophile.com/floorloudspeakers/919/
http://stereophile.com/floorloudspeakers/394/

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg er da rimelig lettet over, at brugerne på H4A åbentbart ikke tager de officielle anmeldelser særlig seriøse

Jeg havde dog forventet en kommentar fra Admin!!!

Hvad med en kommentar fra andre, der har hørt Tempo med egne ører ??

Hilsen

Nørd

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Anmeldelser er subjektive og den pågældende anmelders ord og oplevelser.
De behøver nødvendigvis ikke matche din oplevelser, og sådan skal det også være!

Som jeg har sagt det så mange gange før, så bør anmeldelser i min verden opfattes som spændende læsning og muligvis som guide, i de tilfælde man er på jagt efter kanidater til højttalerkøb.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu ved jeg hvor store kvaler I havde ved at publicere en ikke helt positiv anmeldelse af Eben Xcentrik.

Her blev producenten/forhandleren spurgt flere gange og der blev lavet kontrolmålinger, der underbyggede lytteindtrykket.

Samme bekymringer har I bestemt ikke haft denne gang - og det er ganske enkelt ikke seriøst og troværdigt.

For mig lyder det stadig som en fejl i opkoblingen af højttaleren eller en fejl i de testede højttalere.

Har H4A ikke tænt sig at undersøge det ?

Hilsen

Nørd

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej igen

Jeg er da rimelig lettet over, at brugerne på H4A åbentbart ikke tager de officielle anmeldelser særlig seriøse

Jeg havde dog forventet en kommentar fra Admin!!!

Hvad med en kommentar fra andre, der har hørt Tempo med egne ører ??

Hilsen

Nørd

Hej Nørd,

Hvilken kommentar forventer du? Et stort undskyld??

Hvorvidt brugerne tager vores anmeldelser seriøst, er helt deres egen sag, men din udtale er heldigvis baseret på ganske få udtalelser, og desuden skal anmeldelser, her såvel som andre steder, udelukkende tages som appetit-vækkere. Det kan ikke nytte noget at sidde og hygge sig når ting man ikke selv kan lide får dårlige reviews, eller fare i flint hvis noget man selv kan lide får knap så gode reviews - vi vægter alle sammen ting forskelligt, og uanset om man er DIY, anmelder eller direktør så findes der altså ikke et endegyldigt facit på hvad der den åbenbare sandhed uanset hvilke argumenter man så bruger. Faktum er udelukkende at man ikke kan vinde hver gang - det der er skrevet, er det der er oplevet og så er den ikke længere. Vi skriver ikke noget eventuel kritik for at fornærme hverken leverandør eller producent - vi skriver det, fordi det er det der er oplevet.

Hvis ikke det spiller bedre end det gør, skal vi så pynte på anmeldelsen for at tilgodese de personer der synes at det er absolut topklasse-produkt som de åbenbart føler er blevet svinet til?

Dette er desværre en typisk respons der kommer når et enkelt produkt , mod forventning ikke får så god en anmeldelse som tilhængerne selv mener at produktet er berettiget til, og sådan er det alle steder hvor der anmeldes produkter - der er altid nogle der mener det modsatte, og når man tænker på at vi ikke er ens, så er det jo at forvente. Vi lytter ikke ens, og det, den ene synes spiller fremragende, synes den anden er dybt tragisk. Det er også grunden til at der ikke er en kommentar til anmeldelser-tråd - vi ønsker ikke at bruge den vilde tid på at diskutere anmeldelser med de få der er 100% uenige med os, idet vi aldrig opnår enighed, ej heller tilpasser vores opelvelser efter dem der synes det modsatte.

Som jeg skrev, er jeg selv skuffet over at det udartede sig som det gjorde da mine forventninger til dem var store, specielt efter at have hørt Avanti, som er en aldeles glimrende højttaler samt ikke mindst den gamle model af Tempo, som står hos en god bekendt.

Men som svar på enkelte af dine punkter:

Kabinettet - fordi det er lavet hos Hornslet, betyder det så at der ikke kan være noget galt? At der ikke kan ske kiksere? Hornslet bygger kun kabinettet - de er ikke ansvarlige for at smide dæmpemateriale osv. i højttalerne. og de er heller ikke ansvarlige for at tilpasse højttalerne når de bliver færdigsamlet hos Audio Physic. Selv her kan der laves fejl....

Stemmegengivelse - sådan lidt a la den såkaldte polypropylene-lyd som andre så populært kalder båt-lyd. Stemmer blev for nasale og manglede fylde etc.

Bassen - ja, der var egenlyd og det var kabinettet. Adskillige timer blev brugt på at ændre opsætning og tilsluttet udstyr for at lokalisere problemerne og både John og jeg var enige om hvor det kom fra. Modfase? Hvis det var tilfældet, så må de jo have været adskilt et eller andet sted - højttaleren er single-wiret så det ville have været let at høre hvis den havde spillet i modfase. Tilslutningerne blev både vendt og drejet uden at det øgede performance på lige det punkt.

Om Hifi4all undersøger om der er fejl ved et apparat?? Det er ikke vores opgave at adskille tingene og tjekke alt efter, idet at vi formoder at de ting der leveres fungerer optimalt. Hvis det er helt tosset galt, og der er en tydelig defekt, springer vi naturligvis til. I øvrigt er der sendt mails til leverandøren, men der har ingen respons været af uvisse årsager - det er naturligvis på tegnebrættet at få kigget det efter i sømmene for at lokalisere eventuelle problemer. Men da højttaleren står som demo-model i butikken, er det vist nærliggende at tro at der ikke er observeret noget væsentligt på det punkt.

Skulle det vise sig at der noget galt med netop den leverede højttaler, så er den naturligvis velkommen til en ny tur, ligeledes til en kontrol-måling hos dig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes