| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten kan du jo altid komme til at skulle kigge dig om efter en ny pickup
Men indtil videre burde du virkelig bruge kræfterne på gode plader/cd'er hvis du har svært ved at finde et sted at bruge dem __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske: I skrivende stund skal jeg ha' en ny rem til pladespilleren.Den er ikke mere,den gamle rem  Jeg må på eBay. Nå,men så skal der høres bånd og cd,henover julen.Og så kan jeg jo gå og glæde mig til den nye rem kommer i hus
Jeg mødte igen min underbo nede på 1'ste igår.Og vi sludrede længe.På intet tidspunkt nævnte han min musik.Og den har da ellers ikke fået for lidt  Men de Tandberg Studio Monitor's har åbenbart gjort hele forskellen  Det er STORT!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten:1000 tak for linket  Jeg har just bestilt rem via den side.Ja,det er et lækkert set-up jeg har skruet sammen, når jeg selv skal sige det.Det spiller simpelthen alt andet jeg har hørt af banen......og så er det ikke engang løwn
Der gik lidt pilfinger i den igår.Jeg tænkte at jeg kunne korte remmen på pladespilleren lidt af.....hahaha  Det kan man godt,men det lød ad h.... til.Hvis ikke jeg havde 'ødelagt' den rem,så ville der gå en rum tid før jeg ville få købt den nye rem.Og nu er den altså bestilt __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten:Jeg er imponeret.Jeg har allerede fået et par spørgsmål fra ham med remmene.Han synes at min rem virker lidt stor.....Det må jeg sige,respekt!Han virker som om han vil gøre det rigtigt,første gang __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder sgu da godt.
Jeg har selv et mellemhjul til min Mørch pladespiller der bør restaureres. Den skal nok forbi ham på et tidspunkt. Lige nu er det ikke så vigtigt, da min nye pladespiller kom i forgårs 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ret til at få byttet min kommende rem,hvis ikke den passer,siger ham rem-producenten deroppe i Sverige.Helt kanon  Jeg kan slet ikke vente.......jeg ville edder-gerne høre nogle lp'er lige nu.....kan næsten ikke vente  Men lige nu er min pladespiller sat helt ud af spillet  Jeg skal nok lade jer vide når den er ankommet,min nye rem,stol på det __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandbeg Studio Monitor's har givet 'fed lyd' ny mening!  Jeg ved ikke lige i hvad frekvensområde de deler i,men resultatet er enestående fantasisk  Jeg mener det.Der er ikke prioriteret instrumenter.Alt kommer med!Og i de helt rette doser.Sidder og hører Ozzy:'No more Tears'-albummet.Det lyder suverænt  ........og underboen har endnu ikke været her
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er underboen, ikke Ozzy Fan
Jeg ville være det hvis jeg var ham, gratis musik fra overboen
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha....det er mit stearinlys.Under al stearinen er der faktisk en messingstage  Men det er længe siden at jeg selv har set den
De er for fede,de Studio Monitor's!Årets fund.Årets indkøb.Årets røverkøb.Årets fedeste højttaler!!
Glædelig jul allesammen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan berolige eventuelle læsere af denne tråd med at så længe jeg har mit Tandberg-setup,så vil denne tråd eksistere  Der kan ikke siges nok om Tandberg.Jeg ville såmænd blande mig selvom jeg ikke havde mit Tandberg......så ville det bare blive efter hukommelsen(som endnu er tip-top-så vidt jeg husker.....?)
Jeg spiller atter lp'er.Har fumlet lidt med remmen.......men det går ikke.En samling ændrer hastighed on/off.....Det er hørbart.Men jeg håber at den bliver lidt blødgjort,de to steder jeg har limet den......Men tvivler,da jeg har brugt sekund-lim. Burde 'varme samlingerne sammen......med loddekolbe?Nægter at være uden pladespiller,julen over
Det er godt nok vildt,så dybt min Studio Monitor spiller.Det summer i fødderne.....  Det er kun på lp og bånd at den når så dybt.Med andre ord,så kan min Tandberg-cd altså ikke være med,selvom den isoleret lyder helt vildt godt. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen tante. Det lyder da godt, måske arrangerer du en lytteaften en dag? I så fald vil jeg da gerne med
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten:Du skal være velkommen,engang efter nytår.Så har jeg også fået ny rem  Det ville være en fornøjelse at få et par friske ører på mit grej.Selvom jeg er ret sikker(læs 100% sikker) i min sag
Nu har jeg gjort samlingerne noget mindre på remmen til min pladespiller.Og det lyder næsten perfekt nu og mere end fedt nok til at klare julen  Det sidste 'touch'(eller den helt rette lyd) kommer når jeg modtager min nye rem fra Sverige,sikkert den første uge af januar.Håber dælme at den passer.........  Men som det er lige nu,så er længden på min rem lige i øjet.Ærgerligt med de samlinger....Men det kører næsten 100% alligevel  Det er bare Tandberg i en nøddeskal.Man kan selv gøre en del ved grejet(ikke tweaks på Tandberg!!) for at få det til at spille,selv når det ser sort ud
Det eneste der er nu er en næsten ikke hørbart 'dunk-dunk',når samlingerne rammer akslen på motoren.....det er i hvert fald bedre end at være uden vinyl i små to uger __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg!
Dejlig tråd her. Jeg har et spørgsmål til dig. Det er der todelt forstærkersæt fra Tandberg, har du hørt det...duer det til noget. Jeg mener det er noget 80er og matcher vistnok designet fra din renoveret CD-player.
Mvh
Bradman
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman:Jeg har haft sættet selv,for år tilbage.Havde det i tre år,med Trapez X.Det lød helt kanon!!  Det var to styk TPA3009 A(180 Watt i 8 Ohm-monoblok) og en TCA 3008 A.Min cd er fra det setup,for 18-19 år siden.Jeg var også godt kørende dengang
Der fandtes/findes også stero-effektrin.TPA3006A på 150 Watt i 8 Ohm,som er mere driftsikker end forgængeren TPA3003 på 100 Watt i 8 Ohm.Sidstnævnte er ældst,nemlig fra 1979.
Senere gik Tandberg nærmest amok og lavede TPA3016 A på 220 Watt i 8 Ohm.......  De lavede et par stykker mere, lige inden de drejede nøglen om..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg og glædelig jul
Fandt lige dette bukket i neon fra 1978, det kan du ønske dig i julegave.

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par gode råd til dem der måtte være blevet inspireret til indkøb af Tandberg.....Mange vil nok kvie sig lidt ved at købe en 30 år gammel reciever,som jeg har gjort.Og det er til dels forståeligt,da det er lidt tilfældigt om så gammelt grej bare spiller problemfrit.Jeg har været ret heldig,med det meste jeg har købt i årets løb.
Ovenstående kunne være et godt argument for at rykke op i '80'erne og kigge på 3000-serien.Og det er også godt grej...... dog med en enkelt undtagelse:TIA3012A(integreret forst.på 100 Watt i 8 Ohm).Jeg har selv haft den,og flere venner og bekendte havde den dengang den var på markedet.Jeg synes nu aldrig den var særligt go'.Jeg ved ikke om det betyder noget for lyden,men det er vel det mest kompakte Tandberg nogensinde har lavet.Der er fyldt godt op i den flade kasse. Den mangler dog hvad jeg vil kalde 'pondus'..... Den kan ikke anbefales,lige meget hvad de skriver på diverse eBay-auktioner.Den var noget af en 'sællert' dengang,men jeg kan ikke anbefale den.Den vil kun skuffe.Næh,så må man hellere tage skridtet fuldt ud og få for- og effekttrin,hvis det er 3000-serien man vil ha'
Men får man fingre i en top-model af recieverne(2000-serien),som fungerer som den skal,så er der fuld tilfredshed  Det bedste er at få noget grej der er i dagligt brug,selvom det er lidt svært.For folk sælger som regel det grej de IKKE bruger og ikke har brugt i længere tid......... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piobyte:Hahaha  Godt billede!......hvor har jeg dog hørt den sætning før?  1000 tak for billedet,som vil finde god anvendelse,stol på det
Og glædelig jul til dig,Piobyte __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |