Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Jeg har atter kigget på 'alternativ audio',og der er helt sikkert en hel del der ved hvad de taler om.Jeg kommer nok til at logge mig på,når jeg skal igang med min Tandberg Huldra 10.Har sådan en,som kun giver lyd i højre kanal Nu har jeg læst så meget godt om Huldra 10,og jeg vil rigtigt gerne høre forskellen på Huldra 10 og min TR2075......

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 28 December 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Jeg vet ikke hvorfor din SS 11 lyder bedre enn din SS12. Generelt går SS 11 for å være bedre med høyere teknisk kvalitet og bedre printlayout.
SS 12 var dessuten heftet med endel produksjonsfeil en periode.
En vanlig svakhet med slike eldre apparater er dårlige ladelytter. Du kan antakelig vinne noe med å bytte disse.

Jeg har også testet ut min H-10 som preamp. Den har noen sterke kvaliteter og en svakhet. Høy oppløsning, spesielt i mellomtoneområdet og en
behagelig musikalsk klang. Svakheten er etter min mening på perspektivet, den gir ikke særlig romfølelse og 3 D. Det blir et spørsmål om smak.
FM - delen er jo super, men SS 11 er bedre på DX, merkelig nok da H 10 har bedre data.

Prøv å rense brytere og potmetre. Bryterrekken på H 10 er plaget med mekanisk unøyaktighet, som ofte fører til svikt i en kanal. En omgang
med
WD 40 (kun på de mekaniske skinnene) har gjort underverker på min H 10 og TR 220.

Lykke til!
Til top Vis kvaal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvaal

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Tak for tippet Jeg har lige fundet Huldra 10 frem.Nu får den lov til at stå tændt i en rum tid......nogle gange hjælper det at de får strøm igennem sig,især hvis de har stået urørte i længere tid,hvilket jeg gætter på at min Huldra 10 har.
Men jo,WD40 har jeg.Og det skal prøves.Hvis ikke det bedrer sig,så må jeg vel kigge efter dårlige lodninger.......

Den er godt nok stor,sådan en Huldra 10

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Ja, Huldra 10 er en riktig DXèr med lang skala. Jeg tror det er en grunn til at den er så lang, men sikkert også det tidstypiske. På 70 tallet skulle
det være slik.
Når du først har åpnet din H 10 kan du også stille den til 240 volt. Da vil spenningen intern falle litt, slik at den varer lenger, -spesielt lyspærene.
Det gjør du med å flytte den ene strømledningen (vanligvis rød) på transformatoren til det neste loddeøret, mot høyre.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Lige nu håber jeg bare at venstre kanal begynder at give lyd fra sig.Der er sat en Hifi-System 12'er på den,og den står bare med lys i.Rigtig flot!! Og hvis ikke det hjælper,så går jeg hårdere til værks

Og så over til dagens glade Tandberg-melding:Jeg kiggede posten igennem her for et par timer siden.......og sørme,der var brev fra Sverige=ny rem til min pladespiller(Tandberg TT5000).
Har siddet i skrædderstilling nu i et par timer og hørt det ene fantastiske stykke musik efter det andet.Hastigheden er     
P E R F E K T ! ! ! Ham svenskeren ved altså godt hvad han laver Det er som at ha' fået ny pladespiller! Min cd-afspiller får så mange bank nu Men den ved det ikke,og den gør det nu også til UG med kryds og slange.Men en TT5000 er den altså ikke........

'Præsten',hvis du kigger med så skal du ha' mange tak for linket til ham svenskeren.Han er 100% iorden,og ved hvad han laver.....imponerende    

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Kvaal:.......øøøøhhhh,hvad er det lige det der 'DX'er' er for noget?

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

DX er en betegnelse for radiolytting over lange avstander, oftest på kortbølge. Det er mange som har DX som hobby, og Huldra radioene er
meget gode til dette formål.

Se f.eks her: http://www.ddxlk.net/

Bra at du har kommet i gang med din TT 5000. De gamle platespillere har en gjengivelse som de moderne cd-spillere savner.

PS En liten dusj WD 40 i lejet på dreiekondensatoren for AM båndene er også bra. Smørningen her er ofte størknet, og da vil ikke AM søkeren
kunne beveges.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Ja,jeg skal ha' givet min mors og min egen TP41(transistorradioer-og ja,vi har en hver.....og hvor er den bare fed ) en lille dush af vidundermidlet WD40 Ikke at jeg nogensinde søger på AM,men når nu det er en mulighed,så skal det virke.Og især min mors TP41 har en sej AM-skala.Den er næsten kørt fast...... Men hjælpen er på vej

Ja,en rigtig pladespiller(TT5000 fx) spiller cd af banen.Det havde jeg ikke troet for 6-7 måneder siden,før jeg selv overgav mig og købte en TT5000 på eBay=best buy Jeg har ret mange 'Best Buy's' i 2006 faktisk.Sjovt nok står der Tandberg på det hele

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Det er godt å ha en TP 41 i disse tivolitider!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Ja,og det er endnu bedre at ha' to! Den spiller dælme godt,sådan en TP41.Utroligt,for den er da ved at være 35 år gammel......men det er vist ikke noget problem Har du sådan een?

Lækker sag:

Mums:

Jeg ÆÆÆLSKER den radio :

Og så er der fed lyd i,og den bruger næsten ingen strøm!! Har desværre ikke en 'batteri-eliminator'.Men de er tæt på 'mint',begge to.Intakte antenner og det hele virker.LYS i skalaen når man trykker ned på volume-knappen:

Billederne er venligt,men bestemt,tyvstjålet fra auktioner på qxl.Jeg gav 1000 NKr for den flotteste,og 850 NKr for den 'knap' så flotte(den er nu ret flot alligevel ).Fedeste transistorradioer fra Tandberg.Fed betjeningskomfort og rigtig fed lyd!

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Desverre har jeg ingen slik. Jeg har en Grundig Concert Boy, men det blir ikke helt det samme...Dette er vel en av de beste reiseradioer som er
laget!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hehe....jeg kan godt li' det norske ord 'reiseradio'....... Den skal med ud i verden,næste gang,min Tandberg Reiseradio Ikke noget med MP3 eller Walkmann her.Det er TP41 fra nu af Med de mest obskure radiostationer ..... Den må være rigtig go' i Nepal,Nordindien,i det hele taget i bjergrige egne....

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 28 December 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Ja, den spiller rigtigt godt, og jeg har læst et sted at det er fordi at indmaden i den er fra B&O´s Beolit 707.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:
Ja, den spiller rigtigt godt, og jeg har læst et sted at det er fordi at indmaden i den er fra B&O´s Beolit 707.

Hvis det er rigtigt,Poul-Erik,så bøjer jeg mig i støvet for B&O......Og for Tandbergs design!

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hej Tante,

Nej det er ikke rigtigt, det var faktisk bare for at se om jeg kunne bringe din ellers rolige person til at bombadere mig med alverdens skælds ord.

Spøg til side, den ser sej ud den gamle Radio,  og at der skulle være god lyd i fra så gammel og lille radio er jo fantastisk,  efter hvad jeg husker om de gamle transistor radioer var det ikke ligefrem god lyd,  men den blev jo også i mange hjem kun brugt i køkkenet, incl. i mit hjem da jeg var lille (øhh knapt så gammel).

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hahaha....jeg røg da i med begge ben(var der andre der åd den? ).For man ved sgu aldrig,vel? Deres pladespiller TT5000 er jo ikke deres egen.Og jeg har læst et sted at en TR1000 er en tro kopi af noget Pioneer......svært at forestille sig,men anyway.Der er vist også noget Phillips i min cd-afspiller.Det ændrer dog ikke ved at disse 'mix' lyder som Tandberg nu engang skal lyde

Højttaleren på min reiseradio er 8 1/2" x ca 4".......den ka' godt det der!

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Meeeennn,

B&O kan nu noget som Tandberg ikke kan, se li her, et gammelt Beocenter 1400 fra 1973 med mp3, dvd og fladskærm og kortlæser i kassetten,  og så snakker alle folk om at CD og jeg ved ikke hvad først kom i starten af 80érne

kig på knapperne på Receiveren,  det er lavet helt om.

Nyt Slogan :: B&O ER MED FRA STARTEN ::

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Ondt! Flot lavet......det må nogen også kunne med Tandberg,som jo bare ER flottere

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Tandberg spille bare så meget mere musikals end B&O har og gør
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Janwa:READ MY LIPS:Intet over og intet ved siden af Tandberg(ikke engang til sokkeholderne) Har lige sat Tina Turner's 'Private Dancer' på vinyl,på.Hold da kæft Der er altså alt hvad man kan forvente(og lidt til!) af FED lyd i både skive og mit lille Tandberg-skrabsammen'....... Det sparker MÅS!!!! ...AVAVAVAvavavav......

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes