| Forfatter |
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er simpelthen en sammesværgelse i laver mod mig og mit elskede gamle B&O (ha ha Min Beomaster 6000 har flere watt en din TR2075, TAG DEN) og så kan jeg ikke engang melde jer.
Jeg har jo som Tante Berg ved pga. hans jernevaskning købt mig en TANDBERG TR200, den er simpelhen flot som ny, den er utroligt velholdt, men spiller desvære kun i den ene kanal, jeg vil prøve at skille den af da jeg læste om en der havde samme problem og det var balanceknappen der var istykker.
Der er jo ikke mange man lige kan henvende sig til og måske betale et eller andet beløb for at kigge på den og enten komme med en dødsdom eller sige, at det kan ordnes for det antal kroner.
Vi har faktisk ikke nogen her over i Danmark(Langeland).
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Jeg er ikke i tvivl om at du får liv i den bedagede TR200.Og får huset fyldt med vellyd(hahahaha)  Det er ikke gas,du taber underkæben,når du hører den lille TR200.Den spiller afsindigt godt!  Pas nu på med at oversvømme markedet med B&O og NAD..........sælg det langsomt
Jeg gasser dig,for du ka' ta' det  Alligevel ville jeg ønske at du kunne høre lyden som jeg hører lige nu............den er VERDENSKLASSE! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 03:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berge, du skulle lige se denne lille link, og bliv lidt klogre på B&O og Poul-erik.
http://www.bootleg-objects.com
Som Poul-erik skriver:
"eeeennn,
B&O kan nu noget som Tandberg ikke kan, se li her, et gammelt Beocenter 1400 fra 1973 med mp3, dvd og fladskærm og kortlæser i kassetten,
og så snakker alle folk om at CD og jeg ved ikke hvad først kom i starten af 80érne
kig på knapperne på Receiveren, det er lavet helt om.
Nyt Slogan :: B&O ER MED FRA STARTEN ::".
Så fik du den Poul-erik, "Beocenter 1400 fra 1973 med mp3, dvd og fladskærm og kortlæser i kassetten", den er god mig dig he, he
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, straks man forsøger at forsvare sig bliver man afsløret, selvfølgelig er det ikke B&O der har haft en finger med her, men hvad F..... gør man når man konstant bliver mejet ned af det der underlige Tebjerg, øhh Tandgerb, eller er det Tandberg, så trækker man de sidste trik op af lommen, og alligevel er man straks afsløret. 
Øhh nyt Slogan ::: ØØØØHHH TAGET MED BUKSERNE NEDE AF JANWA __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Hold mig endelig opdateret med din TR200.Hvis du finder fejlen,så vil jeg meget gerne vide hvad det er,inden jeg selv får taget mig sammen til at få kigget på min Huldra 10.Den fejler tilsyneladende det samme som din.Nu har Huldra 10 stået tændt i ca 20 timer,uden at der er kommet lyd på venstre kanal......øv.
Så vidt jeg kan forstå på nordmændene,så er det lyden i hhv TR200,TR1000 og Huldra 10,der er den 'ægte' Tandberg-lyd. Og jeg må da sige at lyden fra en TR200 er rigtig fed!  Den er bare lidt lille i forstærkeren.Så er det at jeg krydser fingre for at jeg kan få liv i min Huldra 10,da den er dobbelt op i Watt i forhold til TR200.......
Det er godt nok en markant forbedring,at ha' fået ny rem til min pladespiller(TT5000).Det var især på langsomme numre at man rigtigt kunne høre at den ikke helt holdt hastigheden.Men fra igår har den spillet perfekt!!!!  Hvor er det bare fedt!!  Skulle andre sidde og ha' brug for ny rem til pladespiller eller båndoptager,så må jeg anbefale ham her: www.svalander.se (http://www.svalander.se/vinyl/remmar.htm#driv)
Jeg har ikke kunnet høre Dire Straits 'Love over Gold'-album,da jeg kender den for godt fra cd.Og det var meget tydeligt at den ikke holdt hastigheden på lp.Det spiller bare perfekt nu  Gasolin lige så.Der er noget med Kim Larsens stemme. Hvis ikke hastigheden er korrekt,så høres det straks på hans stemme.Den sidder lige i skabet nu __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Den Hulter til bulter, øhh Huldra 10, er der pre-out / main-in, jeg har nemlig den erfaring at hvis det efterhånden bliver lidt gammelt så kan disse bøjler godt mister deres forbindelse, de fungere jo som forbindelse mellem for & effektdel (så du har jo altid muligheden for at pille bøjlerne ud og bruge din kontroldel sammen med en NAD 3020/3130 effektdel. )
Nå men hvis den har så prøv at pille dem ud og sætte dem i 5-10 gange (selvfølgelig med slukket Receiver), jeg havde en makker for få dage siden der ikke havde ordentlig lyd i den ene kanal i sin gamle nad, der gav jeg ham det trik, + at den softclipping på NAD også af og til kan forstyre lyden, jeg købte engang en NAD 7240PE receiver (som selvfølgelig er en TR2075 totalt overlegen ), den virkede underlig i den ene kanal, og med lidt massage på softclipping knappen spillede den som ny igen.
Og hvis du af og til taber en kanal på en af dine forstærkere og de har pre-out/main-in så behøver det ikke lige være balance potmeteret, det kan nemt være det med de bøjler jeg beskriver her.
Og det er sejt du har fået gang i din pladespiller, jeg købte selv for et par måneder siden en DENON og er meget glad ved den, da jeg også høre vinyl af og til.
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul - erik: Hvis du skrur av bunnen på din 3020 så kommer du til og kan lodde et par stumper ledning som erstatning for bøylene. Det gir faktisk
en
god lydforbedring. Soft-klipping behøver du bare når du spiller riktig høyt, så den kan med fordel være av ellers.
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg og andre nostalgikere,
Jeg faldt over denne side:
http://www.qslnet.de/member/la3za/Tandberg.html
hvor der står en del gode oplysninger. Blandt andet er der en god og anvendelig beskrivelse af typiske fejlmuligheder på retro-udstyret.
mvh
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en flott side med bilde av DX-radioen over alle: Huldra 4. Suveren på AM!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paul-erik, kan vi nu få ro, her før Nytår, som Tante Berg skriver: "Før eller siden ender du alligevel med Tandberg".
Kan du se hvor jeg ville hen Paul-erik, he, he
Eller er det få langt ud at bruge disse triks over for Tante Berg, for at sige at B&O er bede end Tandberg (jeg var selv ved at hoppe i, og det er
ikke
den 1 april), men smag og behag, der skal værre plads til alle, selvo om de bruger B&O og igen "Før eller siden ender du alligevel med
Tandberg"
Vi skal vel snart havde en ny tråd, der hedder TANDBERG vs. B&O
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvaal skrev:
Poul - erik: Hvis du skrur av bunnen på din 3020 så kommer du til og kan lodde et par stumper ledning som erstatning for bøylene. Det gir faktisk en god lydforbedring. Soft-klipping behøver du bare når du spiller riktig høyt, så den kan med fordel være av ellers.
 |
|
|
Hej Kvaal,
Jeg bruger aldrig selv soft clipping, selv til festbrug med min NAD 208, eller NAD 2600 bruger jeg det heller ikke, det kan være at det er godt for dem der ikke kan høre at der ikke er mere i forstærkeren.
Jeg købte faktisk for ca. 12år siden nogle erstatning stik til min NAD 302´s pre-out/main-in, det var et par stik med en meget kort tråd i og som jeg selv kunne høre virkelig gav en bedre lyd.
Jeg ved idag ikke hvor de er blevet af.
Lige et spørgsmål, Angående PROTON Forstærkere, jeg ved ikke om du kender dem, jeg kan huske at de i 90érne blev solgt i Norge, gør de stadig det, eller fremstiller de ikke forstærkere mere.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walin:Tak for linket(som straks er bogmærket)
Poul-Erik:Desværre har min Huldra 10 ikke bøjler udvendigt.Det er kun TR2075(og TR2080) der har det.Så det er på den hårde måde,at finde fejlen.Der sidder 3 sikringer/lamper inde foran trafoen.....de ser brændte ud(uden glød/lys),så håbet er lysegrønt.Det er på lykke og fromme,det her  Jeg ved næsten intet om elektronik.....
Ja,vinyl rykker også her.Det lyder klasser bedre end cd,synes jeg.
Det er ellers noget af en sag,sådan en Huldra 4.....21 kg  Og når jeg ser sådan en indmad,så bliver jeg imponeret.Tænk at det virvar af dimser kan frembringe lyd,og hive stationer ind
Er der nogen der ved om en reiseradio(transistorradio) bliver accepteret som håndbagage når man skal flyve?Også selvom den har 6 store 1,5 Volts batterier i? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proton ble solgt i Norge fra midten av 80 tallet til midten av 90 tallet, siden har det vært stille. Det kan også bety at de selges, men at de ikke
markedsføres særlig sterkt. Jeg vet ikke om Proton eksisterer i dag.
Jeg har også prøvd å skifte bøjlene med stik og god signalledning. Det beste er å lodde på en ledningsstump.
Jeg har gjerne med en radio i kofferten når jeg er på fly. I håndbagasjen har jeg hatt med en mini worldreciewer. Jeg vet ikke om dette er
strengere nå.
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Poul-Erik:Desværre har min Huldra 10 ikke bøjler udvendigt.Det er kun TR2075(og TR2080) der har det.Så det er på den hårde måde,at finde fejlen.Der sidder 3 sikringer/lamper inde foran trafoen.....de ser brændte ud(uden glød/lys),så håbet er lysegrønt.Det er på lykke og fromme,det
|
|
|
Hej Tante Berg,
Sikringer skal ikke gløde/lyse ! Det gør de kun een gang og det er når de går! Og de sikringer der sidder inde foran trafoen er snarere til strømforsýningen. Desværre, det er nok den hårde vej, som du selv skriver.
mvh
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Jeg er 80% sikker på at feilen med den ene kanal skyldes de mekaniske styrestenger i bryterrekken. Denne feilen er vanlig på
Tandberg. Disse styrestengene har høy friksjon
og etter noen år kan støv ha lagt seg på og økt friksjonen. Jeg har selv reparert flere Tandberg med WD 40 metoden. En liten dusj på tre fire
punkter i overkanten av styrestengene, helst når radioen står på høykant slik at WDèn renner langs skinnene. Så bruker du bryteren en stund, du
velger mellom FM, Tape 1, Tape2, P 1, osv. Du vil merke at bryterene holder seg inne og at de er lettere å bruke enn før, og at begge kanaler
fungerer.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaal:Jeg noterer mig alt hvad du kommer med af gode råd.Takker!!  Jeg skal også ha' kigget på den ene TP41 hvor AM står næsten fast.Der vil WD40 komme ind handy,tror jeg
Atter spiller jeg Tina Turner på vinyl,hendes 'Private Dancer'-album.Det er forrygende!!  Og det er pænt højt,uden at alle er generede af det.Takket være mine Studio Monitor's!  Det er dælme kræs for kendere!
Og så har jeg lige opdaget at loddet bagpå pickup-armen duer til noget.Der var et irriterende hak i pladen,som den ikke kunne komme igennem med 1,5 g,men det går fint med 2,0  Jeg lærer lidt,langsomt men sikkert __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
LasseHA Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante Berg
Jeg ser du har fået dig et set Tandberg Studio Monitor. Jeg spørger lidt direkte, hva må sådanne nogle koste ? Det er fordi mine forældre har et sæt (så vidt jeg husker...) i rigitig god stand, som måske kommer til salg, hvis prisen er rigtig. Jeg har før set et par sæt tilsalg på dba, men ville gerne høre dig til hva du mener sådan et sæt kan koste... __________________ LG 50PG6000
AudioVector M3 Super mk II
NAD S100
NAD S200
NAD S500
NAD T533
Denon LA-2700
YouSee - Samsung
PS2
Sony ST-SDB900
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse:....Nu er jeg jo ikke ekspert,bare ualmindeligt glad for Tandberg  Hvis du er en flink fyr,og vil levere dem,så er Norge nok stedet at sælge dem.......det er ikke mit indtryk at de er i så høj kurs hos så mange danskere.For nylig var der to sæt på eBay(England).De røg for £ 300(ca 3600 kr)pr sæt og skulle afhentes af køber.På et russisk site så jeg et sæt til 1400 Euro(ca 10000 kr).Og den højeste pris jeg har set på Studio Monitors er på hifisentralen.no hvor der er et sæt til 'bud over 12000 NKr'.........
Afhængig af din 'service' så vil jeg tro at de kan indbringe 5000-8000 gode danske kroner.Forudsat at de er pæne og virker 100%.Jeg antager at de er en-ejers,tip-top og alt det der?Og foden og frontstoffet er med?Mit 'bud' er måske i underkanten ......beskedenhed er en dyd
Skal de afhentes hos dig,så falder prisen markant(og antallet af købere fra især Norge),med mindre at der er en køber i nærheden.De har størrelsen imod sig,når det gælder handel med dem.Det er jo ikke et sæt man bare lige sender med PostDK
Jeg var selv med kammeraten i Jylland for at hente mine.Dem fik jeg til en yderst overkommelig pris,men så skulle vi også lige køre 550 km og der var broafgift og benzin.....
Med andre ord,det er svært at give et entydigt svar på,hvad sådan et sæt Tandberg Studio monitors kan indbringe. For hos mig er der ingen tvivl om at de er en go' sjat penge værd.Simpelthen fordi de spiller så godt som de gør  Det er transporten af dem der kan 'f**ke' en ellers fornuftig handel.........
Hvis jeg var dig,ville jeg slet ikke sælge,men beholde dem selv  Hvis ikke du vil det,så lad endelig være med at have alt for travlt med at komme af med dem.Så skal du nok kunne gøre en fornuftig handel __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Hahaha  Det ville godt nok være overkill.Jeg tror på stereo,and that's it  Skal man ønske velkommen hjem....synes der var svenske takter indover?
Også et rigtigt godt nytår til dig  Vi ses jo nok i det herrens år 2007
P.S.Måske har du ikke tjekket de sidste mange indlæg,så jeg kan oplyse at jeg har fået ny rem til min lille pladespiller...... Det er endnu en aha-oplevelse,på den fede måde __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |