| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Du skal også ned og komprimere til 'Websider'......og så skal du 'SAVE' billedet.Det virker her
Jeg er igang med at optage et bånd.Kun Gasolin,på et TDK-chromebånd,på min 33 år gamle svend af en båndoptager.Jeg er edderspændt!!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Jeg går ned på websider, og der viser den feks. 28,2kb komprimeret, jeg trykker så ok, og billedet forandre sig, og jeg gemmer så under save, eller save as og med det resultat at filen er godt dobbelt så stor som den viser den burde være komprimeret.
Jeg ved godt der er andre måder, men det burde s.. da virke.
Nå men jeg fortsætter imorgen.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
|
Hej Tante,
Jeg går ned på websider, og der viser den feks. 28,2kb komprimeret, jeg trykker så ok, og billedet forandre sig, og jeg gemmer så under save, eller save as og med det resultat at filen er godt dobbelt så stor som den viser den burde være komprimeret.
Jeg ved godt der er andre måder, men det burde s.. da virke.
Nå men jeg fortsætter imorgen.
|
|
|
Send evt. mig en PB, så kan jeg måske resize dem for dig.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også hørt det bånd jeg optog...........og det er jo FANTASTISK!!!!
Forhistorie:Jeg har i godt en måned haft TCD310 MkII og TCD330 hængende på væggen-for at bruge dem.Og motionere dem.Dagligt i den måned har de spillet et bånd til ende og spolet frem og tilbage.Hidtil har den mest stabile været min kammerats containerfund(TCD310 MkII).Min TCD330 har haft probs et par steder på båndet,hvor den ikke holder hastigheden.....indtil iaften!
Jeg har nu hørt et helt bånd,optaget på min 'nye' TCD310,og afspillet(perfekt!) på min TCD330.Jeg er ikke i tvivl om at grejet skal være i brug,for at være i topform.Det er noget af en aha-oplevelse  Men det virker!!!!!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan ser det ud nu:
Det er i hvert fald en perfekt måde at få motioneret sit grej på
Det er som at have ægte kunst på væggen
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
De hænger sgu da meget godt der på væggen i din hule.  (hvor stort er rummet?)
Det ser hyggeligt og "hjemligt" ud.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Du er oppe sent  Ja tak,og det er endnu hyggeligere i real life  Rummet er 20 kvm.....akustikken er supergod og nem her.Kun 220 cm til loftet.
Og nu er det tid til at ligge 'lit de parade'.......  Go'nat __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er der endnu ingen der har evnet at fotografere lyset i apparaterne.Flashen får desværre apparaterne til at fremstå som om der ikke er lys i.Men der er masser af lys i
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Jeg vil tro det hjælper hvis du slukker den lampe lige ved siden af.
Jg har uploaded min NAD Samling på hifi klubbens cybertainment side, jeg har ellers linket til den, men det kræver så at du får et brugernavn og pasword, så jeg ved ikke om det er en god ide at linke dertil.
Men det var utroligt nemt at få billederne ind der.
Er det kun mig der har Problemer, eller køre hifi4all bare utroligt langsomt lige nu.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Det er lige meget om lampen er tændt eller slukket.....se indlægget med de tre billeder kontra det sidste med kun et billede(lidt som 'Find 5 fejl).Der er lampen hhv slukket og tændt......Jeg må snart selv ha' mig et digi-cam
Mht dette site,så oplever jeg ikke problemer idag......?  Det er mere mig selv der er lidt lad i det,efter fredagens udskejelser
Som sagt er det noget nær perfekt at have apparaterne hængende,som nu,og med strøm på og klar til at bruge.Jeg kan jo konstatere at min TCD330(den bredeste båndoptager)nu holder hastigheden.Det havde den lidt svært ved for en måned siden.Den er nu ved at være så stabil at jeg skal prøve at optage på den  Den har et noget større hertz-område end de to andre(topmodel).Selvfølgelig skal de alle tre have nye remme,men jeg må jo indtil videre blot glæde mig over at båndoptagerne bare bliver bedre og bedre af at stå tændt og blive brugt.Det er direkte ødelæggende at ha' det meste stående urørt i længere tid.
Det samme gør sig gældende med min lille reciever(TR2075).Den spiller også mere og mere stabilt,jo mere jeg bruger den  Det er jo ret fedt at det er sådan fat,med gammelt Tandberg  Jo mere man bruger grejet,des bedre spiller det(stabilt) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Hej Tante,
Jeg vil tro det hjælper hvis du slukker den lampe lige ved siden af.
Jg har uploaded min NAD Samling på hifi klubbens cybertainment side, jeg har ellers linket til den, men det kræver så at du får et brugernavn og pasword, så jeg ved ikke om det er en god ide at linke dertil.
Men det var utroligt nemt at få billederne ind der.
Er det kun mig der har Problemer, eller køre hifi4all bare utroligt langsomt lige nu.
|
|
|
Det er da ellers noget af en samling grej du har tiltusket dig tandberg. Er det stadig muligt at købe cassettebånd?
Hos mig kører hifi4all iøvrigt også voldsomt langsomt lige ny. Venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974:Ja,der er kommet lidt hele tiden,gennem 2006  Udover det på billederne,så står der 7 recievere under sengen(i tilfælde af nedbrud på main-setup  ),et sæt Fasett i køkkenet og et sæt Fasett i soveværelset,begge sæt tilsluttet min TR2075 i stuen,samt et sæt Hifi-System 12(til at teste lyd i recievere)........og så en lækker reiseradio(transistor),TP41.Og så selvfølgelig to Tandberg mikrofoner(TM4) og en go' håndfuld Tandberg-brochurer
Jeg indrømmer at jeg ikke er så objektiv når jeg beskriver Tandberg  Jeg elsker det flotte,vellydende gamle grej!!
Jeg ved ikke om man kan købe kasettebånd i forretninger mere.Men de kan stadig erhverves rundt om på nettet(originalt indpakkede).Men jeg har ca 100 bånd,så indtil videre klarer jeg mig __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot ser det bestemt ud! Bruger du alle båndoptagerne (jeg har ikke fulgt så meget med i tråden de sidste par sider, så tilbgiv mig hvis du allerede har snakke om hvor meget du bruger dem en masse gange  )? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
LasseHA Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Lasse:....Nu er jeg jo ikke ekspert,bare ualmindeligt glad for Tandberg Hvis du er en flink fyr,og vil levere dem,så er Norge nok stedet at sælge dem.......det er ikke mit indtryk at de er i så høj kurs hos så mange danskere.For nylig var der to sæt på eBay(England).De røg for £ 300(ca 3600 kr)pr sæt og skulle afhentes af køber.På et russisk site så jeg et sæt til 1400 Euro(ca 10000 kr).Og den højeste pris jeg har set på Studio Monitors er på hifisentralen.no hvor der er et sæt til 'bud over 12000 NKr'.........
Afhængig af din 'service' så vil jeg tro at de kan indbringe 5000-8000 gode danske kroner.Forudsat at de er pæne og virker 100%.Jeg antager at de er en-ejers,tip-top og alt det der?Og foden og frontstoffet er med?Mit 'bud' er måske i underkanten ......beskedenhed er en dyd Skal de afhentes hos dig,så falder prisen markant(og antallet af købere fra især Norge),med mindre at der er en køber i nærheden.De har størrelsen imod sig,når det gælder handel med dem.Det er jo ikke et sæt man bare lige sender med PostDK Jeg var selv med kammeraten i Jylland for at hente mine.Dem fik jeg til en yderst overkommelig pris,men så skulle vi også lige køre 550 km og der var broafgift og benzin..... Med andre ord,det er svært at give et entydigt svar på,hvad sådan et sæt Tandberg Studio monitors kan indbringe. For hos mig er der ingen tvivl om at de er en go' sjat penge værd.Simpelthen fordi de spiller så godt som de gør Det er transporten af dem der kan 'f**ke' en ellers fornuftig handel.........
Hvis jeg var dig,ville jeg slet ikke sælge,men beholde dem selv Hvis ikke du vil det,så lad endelig være med at have alt for travlt med at komme af med dem.Så skal du nok kunne gøre en fornuftig handel  |
|
|
Uha som tiden går, og der sker da noget i dit forum!
Nå, men mange tak for din gode besvarelse. Jeg fandt også selv nogle af "voldsomme" priser på 10-12.000 kr. Den "skøre" nordmand havde dog vist brugt 4000 NKr. på "nye" originale enheder. Jeg har selv set 2-3 sæt på dba til omkring 3000-4000 kr. Og ja, vægten er godt nok ikke en fordel når det kommer til fragten af dem.
Mine forældres Studio Monitors er uden stativ. Frontstoffet er der stadig, men deres "dumme" kat har vist været lidt for glad for at sætte klørerne i det. Men ellers er de i fin stand, og mener bestemt også alle enhederne virker. Det er dog længe siden jeg rigtig har haft ørene på dem... altså lyttet efter... 
Men en ting er ihvertfald sikker, de har ikke betalt overpris for dem! De købte dem af én ven af mig for 10 år siden. Han gav 150 kr. på et loppemarked, og mine forældre købte dem af ham for 300 kr. Så det er da ihvertfald ikke overpris! 
Jeg tror nu også at Tandberg'erne skal blive. og så skal der købes en ordenlig forstærker til dem istedet. Det fortjener de. de sidste 10 år har de været spændt for min 12 år gamle Pioneer Reciver der kostede max. 2500 kr. dengang. Den har langt fra nok saft og kræft nok til overhovdet at give os det mindste indtryk af hvor gode Tandberg'erne er. Jeg skammer mig 
Uden at have læst hele tråd... så spørg jeg lige om der er nogen der kender nyprisen på sådan et par Tandberg Studio Monitors ? __________________ LG 50PG6000
AudioVector M3 Super mk II
NAD S100
NAD S200
NAD S500
NAD T533
Denon LA-2700
YouSee - Samsung
PS2
Sony ST-SDB900
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
LasseHA:Tro mig,de skal op på stativ.Da jeg lige fik mine Studio Monitors,da startede de på gulvet......og det lød IKKE godt.Så der var ingen vej udenom,på med fødderne,og VUPTI-lyden er verdensklasse!!!!  Højden på de originale fødder(uden hjul) er 31,5 cm målt fra gulvet til bunden af højttaler.Der er så meget styr på bassen,når den kommer væk fra gulvet-testet og gennemprøvet  De hører ikke til på gulvet.Du må finde på noget,eller få lavet et sæt fødder
Fedt at høre at du selv vil beholde dem,det vil du ikke fortryde  Nyprisen pr stk iflg 'Hi-Fi Årbogen '79 var
4940 kr.Så hvis dine forældre gav 300 kr for dem,så er det vist noget af et røverkøb  Pyt med frontstoffet.Det kan jo laves ved at sætte nyt stof på rammerne.
Guldtuborg: Jamen selv dine billeder viser ikke HVOR flot lys der rent faktisk er i bla recieveren......  Også go' weekend til dig
Sveske:Jeg 'bruger' dem alle tre,forstået på den måde at jeg motionerer dem dagligt.Og det har en meget positiv effekt på især hastigheden......det er som om små-størknet fedt/olie er ved at være smørende igen.Og remmene har jo nok stået og taget facon af de hjul de kører omkring.Men ved at de står tændt,så kører capstan'erne jo-som er drevet af remmene.Oveni spiller jeg mindst et bånd fra ende til anden,dagligt pr maskine,samt spoler dem alle tre frem og tilbage.Jeg har optaget et par bånd de sidste par dage,på to af dem.Bare lige for at danne mig et indtryk.Det kører.Dog er topmodellen ikke imponerende udi at optage.Men det kan skyldes at jeg ikke fik justeret 'azimuth' som man skal(jeg glemte at man kan justere den).
Jeg gætter på at vi ikke har hørt de sidste rosende ord om mine tre Tandberg-båndoptager  Og hvor er de bare FLOTTE!!!!  Jeg er helt vild med dem.........og så har jeg kun givet 300 kr for de tre(100 kr stykket) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha ja - de lød ikke godt på gulvet de studiemonitors. Det gjorde de til gengæld da de kom op på fødderne  .
Her er et foto af en tandberg med lys i. Jeg synes da det smager lidt af fugl!
S.R
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he - tak! Det er nu ikke fordi han ikke kan, jeg har set mange flotte fotos og lysbilleder han har taget med sit gamle og elskede Nikon 401x - det er bare ikke så bevendt til brug på nettet. Faktisk er det slet ikke bevendt mere, efter han tog det med ud at svømme i havet. Det var vist ikke en god dag - der røg lidt isenkram der!
Har også sagt til ham 100 gange, at han skal investere i et digicam - er der ikke noget med at der er udsalg nu?
S.R
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,DET er et flot billede af min gamle reciever  Flot fanget lys,S.R!!!!Fed simpel skala på det apparat!
Guldtuborg:Du si'r bare til.........er det fordi du vil høre mere Tandberg?  Bare indrøm det,jeg ka' ta' det  Men ellers,jo,lad os snart gøre det __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |