| Forfatter |
|
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flotte bilder, og god lesning i denne tråden. Jeg kan like den holdning som du har til hifi, Tante Berg.  Om flere kunne dyrke hobbyen på
dette vis, i stedet for å dyrke de svinedyre og ofte illelydende moderne anlegg. Det handler jo om musikkglede (og en smule teknologi), ikke
sant?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaal:Tak skal du ha'  Jeg synes det er hyggelige folk der kigger forbi min tråd.Og denne tråd er min 'overtryksventil'. Så ikke jeg snakker Tandberg til alle jeg møder gennem dagen,og så alligevel......
Jeg elsker musik,generelt,men det er så meget federe at høre musik,når lyden er tip-top.Og her er det at Tandberg kommer ind i billedet.Jeg har aldrig hørt noget jeg hellere ville have,end Tandberg.Det er mit held at det ikke er så dyrt mere.Men selv dengang da Tandberg var i fuldt vigør,da købte jeg også Tandberg......  Selvom det tvang økonomien i knæ.
Jeg imponeres dagligt over at de gamle apparater stadig lyder så godt som de gør.Det er sjovt,at jo mere man bruger de gamle apparater,des bedre bliver de  Der er ikke noget 'køb-og-smid-væk' over Tandberg.Det emmer af kvalitet og lyden er tons-tung  Lige som jeg kan li' det.
Og så kan ALLE betjene et Tandberg anlæg.Min gamle mor har også Tandberg(en TR220).For da hendes gamle Phillips reciever ikke kunne mere,og hun skulle have ny,så fandt jeg den Tandberg til hende.Det skal jo være noget hun kan betjene.Og hun har ingen problemer med hendes TR220  Hun elsker det apparat.Jeg har prøvet med andre modeller fra Tandberg hos hende,men der går kun en dags tid,så beder hun om at få TR220 tilbage igen
Her er min mors TR220:
(56,7 cm X 11,7 cm X 32,8 cm) Jeg mener at den yder 17 Watt i 8 Ohm.Rigeligt.....især til en ældre dame
Den er bare rigtig flot,og spiller sk...godt  Hun har,som jeg vist før har nævnt,også en Tandberg reiseradio(TP41),som hun også er helt pjattet med  Forståeligt!!
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må ha' et samler-gen.Jeg synes at jeg mangler mindst een båndoptager.Nemlig Tandberg's første kassette-båndoptager,en TCD300 som blev produceret fra 1972.Den ville være interessant,rent historisk  Men jeg ville også gerne høre sådan en,og ha' lov at betjene den  Og se den,med lys i.Men jeg vil ikke give mere end det jeg har givet pr apparat hidtil(100 kr).Det skal nok lykkes.
Jeg leger sågar med tanken om at få alle de Tandberg-båndoptagere der er designet til at hænge på væggen som de tre jeg har nu,gør.Der er vist lige plads til 5 båndoptagere mere på min 'Tandberg Wall of Fame'.....
En sidegevinst til de tre båndoptagere er klart den varme de afgiver.Især TCD330'eren bliver ret varm.Men hele set-up'et bliver godt lunt,og det drøjer jo lidt på varmeregningen.Jeg har endnu ikke haft radiatoren åbnet her i vinter.Og efter et par timers spilletid,så holder jeg 22,5 grader i stuen  Det synes jeg er ret godt gået __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandberg - nå også til oppvarming!
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
på dba.dk er der en TCD 300 teglbjerg, øøhh Tandberg, jeg kan godt nok se at annoncen er fra d. 18-12-06, så den er måske solgt, men du har vel været der.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Jeg har vist set den før.Tak for tippet iøvrigt  Men han er LIDT glad der.500 kr er godt nok for langt ude.Den får han ikke solgt.Jeg har i snit givet 100 kr pr stk for mine tre,og de er da både nyere og større  Det bliver på et loppemarked eller i den dur
Hvordan går det med de der billeder,Poul-erik?  Er der gået helt blondine i den? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Min NAD samling ligger på hifi klubbens hjemmeside som hedder cybertainment, jeg linkede ellers til den i starten herfra, men når så folk trykker på linket så kræver det at man tilmelder sig med pasword og det der, og det tror jeg ikke alle vil, så derfor fjernede jeg det igen.
Det var nemt lige at smide dem op der, jeg uploadede dem på peecee.dk, gik ind på mine billeder i peecee.dk og klikkede hvert billede op i fuld størrelse, og trak dem så over i min tråd om min NAD samling.
Billederne fylder ca. 120kb stk.
For h...... hvor har jeg rodet med at få de billeder ned på under 37kb, L.B hjalp mig og fik også lavet et par, men vil jeg bare have lidt størrelse på dem så forsvinder det jeg gerne vil vise jer og bliver nogete uldent noget som ikke er særligt tydeligt, og så er der da ingen der gider kigge på det.
Jeg kan jo også bare smide dem op i 100*100 og få et fint billede, men så uden størrelse, og det er da også godnat.
Og jeg har fuld forståelse for at hifi4all har den regel med de 37kb, men jeg har alså svært ved at få noget til at se rimeligt ud i denne størrelse, selvom andre måske kan.
Jeg kan lige smide et af dem her.

Umiddelbart ser det jo ikke værst ud.
Men jeg skal forsøge, jeg har lavet en rækkefølge og med lidt tekst til, og skrevet hvad de enkelte apparater hedder over på hifi klubbens hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Hej Tante,
Min NAD samling ligger på hifi klubbens hjemmeside som hedder cybertainment, jeg linkede ellers til den i starten herfra, men når så folk trykker på linket så kræver det at man tilmelder sig med pasword og det der, og det tror jeg ikke alle vil, så derfor fjernede jeg det igen.
Det var nemt lige at smide dem op der, jeg uploadede dem på peecee.dk, gik ind på mine billeder i peecee.dk og klikkede hvert billede op i fuld størrelse, og trak dem så over i min tråd om min NAD samling.
Billederne fylder ca. 120kb stk.
For h...... hvor har jeg rodet med at få de billeder ned på under 37kb, L.B hjalp mig og fik også lavet et par, men vil jeg bare have lidt størrelse på dem så forsvinder det jeg gerne vil vise jer og bliver nogete uldent noget som ikke er særligt tydeligt, og så er der da ingen der gider kigge på det.
Jeg kan jo også bare smide dem op i 100*100 og få et fint billede, men så uden størrelse, og det er da også godnat.
Og jeg har fuld forståelse for at hifi4all har den regel med de 37kb, men jeg har alså svært ved at få noget til at se rimeligt ud i denne størrelse, selvom andre måske kan.
Jeg kan lige smide et af dem her.
[IMG]style="WIDTH: 570px; HEIGHT: 355px" height=318 src="uploads/Poulerik/2007-01-07_144411_venstre.jpg" width=532>
Umiddelbart ser det jo ikke værst ud.
Men jeg skal forsøge, jeg har lavet en rækkefølge og med lidt tekst til, og skrevet hvad de enkelte apparater hedder over på hifi klubbens hjemmeside.
|
|
|
Jeg har lidt svært ved at forstå problemet med at skulle ned under de 37kb (eller hvad det nu er) hver gang... når du nu har billederne liggende på peecee.dk - hvorfor så ikke bare bruge funktionen til at indsætte eksterne billeder?
Mvh
Lars
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sjoenne:
Jeg mener jeg havde prøvet hvad der prøves kan, men åbenbart ikke det, jeg roder videre med det.
mvh. PE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt HELE dagen på mine tre båndoptagere.Optaget en side med Jomfru Ane Band fra min pc på hver af båndoptagerne.Det tager sin tid.Grunden til at jeg optog en hel side var fordi....hvis nu det lød for fedt,så var det optaget  Først på TCD310 MkII.Det lød ikke godt.Den er vist inde i en periode hvor den ikke holder hastigheden.Så videre til TCD330.Det lød i og for sig godt nok,men noget uldent,synes jeg.Duer ik'  Og som rosinen i pølseenden,på min TCD310'er.Og det er jo bare fed lyd.Sjovt at det er den ældste der er bedst,ik'?Den er 33 år i år  Den går desværre kun til 14000 Hz.Men det lyder for fedt
Hører Gasolin's første lp lige nu.Det er godt nok verdensklasse  Jeg har lige optaget en hel side Rammstein på min TCD310'er.Fra pc.For at give computerlyden et analogt islæt(mere ørevenligt).Båndet starter om få sekunder.......
........(et par minutter senere) der er desværre lidt 'wa-wauw' ind over højre kanal.Det lyder ok,men det er ikke iorden-helt.Alligevel er der masser af lyd i det,for jeg er lidt ude i petitesser nu.
Jeg har opdaget en ting der irriterer mig på min reciever.Det er at man har potmetre bagpå til at justere indgangssignalet for en pladespiller og tape 1 og 2.Dem skal man skrue ned for når man optager bånd.De er lidt lige meget synes jeg.Det er ikke meget at kritisere
Tandberg forever!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du lader til at have et uudtømmeligt lager af små smiley-mænd liggende parat Tante Berg.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj på linen 
Ved nogen hvor man køber de stik der skal til bagpå min TA-300? Det er både indgange (nok en slags DIN) samt højttalerstikkene.
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slikt brukes til bilstereo fremdeles, så finn en blistereospesialist.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Halløj på linen 
Ved nogen hvor man køber de stik der skal til bagpå min TA-300? Det er både indgange (nok en slags DIN) samt højttalerstikkene. |
|
|
Mener jeg købte højttaler din-stik (det hedder de vistnok) hos kt-radio. Det er forøvrigt de samme b&o brugte (bruger?)
Muligvis har de også indgangsstikkene (helt sikkert din-stik) . Hvis ikke fås de ihvertfald hos Brinck til en 10'er stykket
S.R
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 05:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B.Så er den ankommet?Jeg er godt nok spændt på at høre lidt om sådan en TIA300.Det er så første gang,for mit vedkommende.Skynd dig ind i Brinck! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| L.B.Så er den ankommet?Jeg er godt nok spændt på at høre lidt om sådan en TIA300.Det er så første gang,for mit vedkommende.Skynd dig ind i Brinck! |
|
|
Halløj Tanten!
Jeg overvejer lige hvad jeg skal gøre, da det jo kræver lidt nye stik at komme igang.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B.Nu ikke noget med at krybe udenom,vel?Vi må lige høre hvordan og hvorledes.De stik koster ikke nogen bondegård. Den skulle være med den hæderkronede gamle Tandberg-lyd...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er der såmænd en lille ny på vej.Der er ikke så mange samlere her på sitet,men dem der er kender det nok.Man tror at nu skal man ikke ha' mere......og det er rigtigt nok,lige indtil der kommer et spiseligt tilbud,som man bare ikke kan sige nej til.Det er jo dejligt at det er sådan.Hvad det er der er på vej?Det er en overraskelse,som jeg vil løfte sløret for imorgen,onsdag.Vil lige høre om den overhovedet kan sige noget(krydser fingre) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|