Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Nææææh,det er ikke en båndoptager.....men en TCD340 ville ikke være af vejen,selvom den er fra tiden med TR2030,TR2045,TR2060 og TR2080.Tror at båndoptagerne var okay,fra den serie.Det er bare recieverne der lød lidt tamme i forhold til deres blå forgængere

Jeg er blevet helt vild med især eet nummer fra Gasolins første album.Et nummer der hedder 'Tremastet Beton'.Fed,gedigen, dansk syrerock fra den gyldne tid.Dengang nogen mente noget med det de lavede!
I modsætning til idag

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

hvad med et nyt eksemplar af TCD310 MK II?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47889715

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Sveske:Hvis den bare spiller tip-top,så vil jeg sige at 300 kr ville være en okay pris.100 kr for båndoptageren,100 kr for fødderne og 100 kr for manualen.Mere vil jeg ikke selv gi'.Fødderne er lidt overkill,da mine båndoptagere skal hænge på væggen.Iøvrigt tror jeg på min egen TCD310 MkII'er.Den skal bare ha' ny rem,og loddet en løs forbindelse.Men 1000-tak for linket
Båndoptagere er ikke noget man kan spinde guld på i vore dage.Løbet er kørt.De få båndoptagere som indbringer penge er de sidste af dem(fra Tandberg).En TCD 440'er kan da sælges.....hvis man er heldig.Ellers ikke meget knald på auktioner over båndoptagere.Og ikke til 600 kr.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Du kan altid prutte om prisen
Det var mest for spas.
Hvad med en TR-220?
Eller har du nok i din nyerhvervelse for en stund?
Forresten er der da masser af salg i spolebåndoptagere. Måske får kassettebåndoptagere også en renæssance på et tidspunkt.

Guide til billedupload

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Sveske:Den TR220 spøger hele tiden.Selvom min mor har en,så vil jeg egentlig gerne selv ha' en også.Men jeg må lige styre mig lidt Den spiller iøvrigt rigtigt fedt,sådan en TR220,hvis du selv skulle få de lyster.Ikke en ublu pris......
Og med hensyn til at 'prutte' om prisen,så skal du ikke være nervøs,jeg 'prutter' så det er en lyst.....hvis jeg er interesseret i et givent apparat.Det skal man da !

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Her er en forstærker jeg endnu aldrig har set på auktion.En Tandberg 'Troll'(25 Watt i 8 Ohm).Hvis nogen falder over sådan en,der virker,så ville jeg ikke være alt for afvisende.Nogen der har hørt sådan en?Det er noget af det aller-aller-sidste der kom fra Tandberg.Vistnok lavet i et baglokale.Men den skulle være ret god,i forhold til størrelsen

Tandberg Troll:

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Sådan en kunne jeg godt selv tænke mig at pille ved engang
Men hvis jeg ser en til salg er chancerne nok størst for at jeg informerer dig frem for at købe den selv.

Guide til billedupload

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en lille ny.En ny forstærker.Jeg har ikke haft en decideret forstærker i snart 20 år.En Tandberg TIA300 M(1972). Spændende model.Desværre er potmeter til mikrofon slidt helt i stykker,så det er mest store brag i højttaleren.Skal ha' et potmeter,klart.
Men jeg tænker jo lidt,når jeg får endnu et apparat med 'issues'.Det slog mig at jeg ALDRIG har købt et apparat fra 1976 og bagud der bare fungerede.Ikke recievere i hvert fald(og dagens forstærker).Der er store og meget små ting med dem-ALLE! Og jeg tænkte at det var da fa'ens.....Men......jeg tror bare at det er sådan på grund af kvaliteten og underholdningsværdien.Folk der har Tandberg bruger apparaterne.Ergo er de ikke til salg.Og de bliver slidt.Det kommer til salg når det er slidt ned til sokkeholderne.Og henad vejen er der noget der overlever og bliver gjort klar til at yde mange år endnu,fordi det lander hos en skør mand der kan li' gammelt norsk lyd.Det er det der er 'galt'.Jeg synes at det er en understregning af hvad jeg altid har ment,nemlig at det bliver ikke bedre end med Tandberg.Folk har det til den bitre ende

Jeg sidder og hører Manfred Mann og albummet 'Angel Station',på lp.Det kan ikke lyde federe!Jeg skal høre Gasolin bagefter.Det holder eddermame på vinyl!!

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Er det denne her?

Guide til billedupload

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Sveske:Lige præcis.Den er altså lidt spændende.Jeg har jo to mikrofoner.Og jeg ved ikke,men den lugter langt væk af noget karaoke Desværre er den p.t. ukampdygtig,da skydepotmeteret er slidt op.Men sådan et må kunne skaffes(håber jeg).Iøvrig er min nyanskaffelse rigtig pæn,både indeni og udenpå.
Jeg skrev på et tidspunkt at den leverer 35 Watt.Men det er dog kun 25 Watt i 8 Ohm.hvilket var ret meget i et privat hjem i 1972

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Så endte den alligevel hos dig, hvem skulle ha troet det.
Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Xo:Ja,det var faktisk lidt pudsigt at den eBay-ting fandt vej hertil Den skal nok blive go' engang,det er jeg ikke i tvivl om.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Den kan ihvertfald ikke blive returneret mere nu, men det havde næppe heller været besværet værd, og jeg kan svært tænke mig et bedre hjem til den, end hos en indædt Tandberg fan.
Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Det potmeteret kan du pille ut, åpne og rense med elektro-kontaktrens, så er det nok godt igjen. Merk at det er samme forsterker som i Huldra
10, med unntak av en regulator i strømforsyningen, som nok var der av hensyn til radiomottaket i Huldra.

Til top Vis kvaal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvaal

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Jeg havde potmetret ude igår og skilt helt ad.Der er noget kul der mangler på de to små 'hestesko'-fjedre.Og det tror jeg er grunden til de store 'brag' i højttalerne.Jeg kan se at der sidder et lillebitte stykke kul på den ene af fjedrene,men ikke på den anden(der mangler kullet helt tydeligt).Og det er vist vitalt.Vi er desværre nok ude over at kunne rense/smøre problemet væk.Ved du om sådan et potmeter er til at skaffe noget steds i norge?Jeg kiggede lidt hos Tandberg-shoppen,men kunne ikke se at Geir har det....?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Xo:Hvor har du ret,den er kommet 'hjem' Og kommer nok ikke videre

Kvaal:Jeg gættede selv på at det måtte være den samme forstærker i hhv Huldra 10 og TIA300 M.De er jo samtidige. Hvis det potmeter ikke er til at skaffe,ja så vil jeg reparere det der sidder i.Det bliver noget 'Storm P',men det plejer jeg nok at slippe udmærket fra

Og så har jeg fået en herlig mail idag.Min Huldra 10,som ikke spillede i venstre kanal,er ifølge særdeles pålidelig kilde, nu klar igen og fit for fight! Jep,hun har været udenbys i ca 10 dage nu.Det var elektrolytten i venstre kanal den var gal med.Nu er begge 'lytter' skiftet.Troldmanden,der laver den,siger at den spiller RIGTIGT GODT Nøøøjj,hvor jeg glæder mig til at høre den(for første gang)

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Potmeter? Kanskje om du spør Geir. Det er ofte slik at enkelte spesielle deler ikke presenteres på nettsiden, og så har de den delen allikevel. Jeg
vil tro at dette potmeteret tilsvarer de som satt på båndopptakerene 3300x, 9000x osv.

Godt du har fått ordnet din Huldra. Jeg har også en slik, og det er en super - mottager! Deilig mellomtone! Nyyydelig design også!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Jeg ved INTET om hvad der sad i de båndoptagere du der nævner.Det skydepotmeter der sidder i den TIA300 M er vel noget med at man kan skrue mere og mere op for mikrofonen(så karaoke-sangeren 'fylder' mere i musikken?). Jeg undrer mig lidt over at der over potmetret står 'program' i den ene ende og 'mic' i den anden?Jeg tror altså at jeg vil lirke en bid af kulbanerne,og klippe-klistre stumperne på de 'hestesko'-fjedre.That should do the trick Uden at det koster en formue.
Med hensyn til Huldra 10,så får jeg den først på onsdag.Men jeg GLÆDER mig allerede

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke åpnet de potmetre du nevner, men er det ikke slik at fjærene skal gli over kullbanene. Kulbanene skal være rene og gjerne satt inn
med fett (av riktig type) for at dette skal fungere uten støy. Jeg har ikke sett at det skal være kull på fjærene. Jeg har renset mange potmetre
med å fukte en q-tip med rensemiddel og så gni over
kullbanene.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Jeg har desværre ikke et digi-cam,men tro mig,der mangler 3(ud af 4) bittesmå kul-'hoveder'.Det kan jeg se,da den sidste sidder som den skal,for enden af hestesko-fjederen(der er et lille bitte hul,i enderne af hesteskoen hvor kulstiften er sat i).Jeg TROR jeg kan gøre noget selv.Lidt opfindsom er man jo,når man har så gammelt grej

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes