Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Tror jeg har det med Holfi som du har det med Tandberg, tante. Har dog ikke deres højttalere, er meget tilfreds med mine Helicon 400:

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Lige en opfrisker:

Det spiller!!

Bruger du kun 1 højttaler?

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

flpdk:Ja,havde kun råd til en Men det er rigeligt

Præst:Det ser fedt ud,helt sikkert(også dine højttalere).Jeg har dog ikke den fjerneste ide om hvordan det lyder..... Men hvis du er lige så tilfreds,som jeg er med mit Tandberg,så må jeg blot lykønske dig med dit valg.Det er simpelthen fedt at være kommet i mål,ik'? Jeg er spændt på hvad du synes om mit gamle grej,når du har hørt lidt på det.Det kan alt det som et ordentligt anlæg skal kunne,og lidt til

På fredag skal vi også lige høre et 150 kroners anlæg.Det plejer at tage kegler.Imponerende lyd i det gamle Tandberg( med en Teac cd-afspiller) Det står klar.Det er ikke sådan at main set-up forlader stuen,bare rolig

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Ærgerligt at I befinder jer på Sjælland  Det havde været spændende at være med på en lytter ! Glæder mig til at høre folks tilbagemeldinger 

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Nogle nye SL-tweaks under bedding mirland eller nyder du "bare" musikken?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er jo bare så skide tilfreds at det næsten er kedeligt  I tiden mod'er jeg en Arcam Alpha 5+ og leger lidt med tanken om at bestille en Achromat til 1210eren samt bygge et nyt rack til hele dynen.

Ellers ingenting

/Mirland

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Mirland:Ja,det er desværre noget af et projekt sådan liiiiige at smutte til Kjøwnhavnstrup,derovre fra.......men det betyder ikke at du ikke må deltage,for det må du godt
Jeg har det som du har det.Jeg er edderspændt på om min lyd falder i god jord......meeeeen,mon ikke

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Øv hvor er det kedeligt at i er så tilfredse & glade! Så er der jo ikke noget at rive i...

Ligesom med nyhederne i TV - de skal jo helst omhandle død & ødelæggelse før end det er interessant.

Tante Berg skrev:
Jeg er rigtigt spændt på hvad du siger til lyden her på kvisten.Og uden at det skal trække i den ene eller anden retning,så siger jeg det lige igen: Alt mit grej er over 30 år gammelt,undtaget min cd-afspiller,som 'kun' er 19-20 år gammel.

Hva'e er du ved at få kolde fødder?

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Tante: Man er sgu altid nervøs/spændt på om folk kan klare det man selv synes er god lyd. Men det er skægt at høre folks mening for ofte fokuserer de på noget helt andet end en selv. Mit eget setup er bygget op efter min helt egen smag og "erfaring" med hvordan ting skal lyde. Men det er ikke sikkert at andre synes det 

Krenzler: Ja, det er helt frustrerende at det bare kører Lige nu hører jeg godt nok Peter Green "Me & The Devil" på den ombyggede Alpha 5+. For dææælen det spiller !

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Arcam Alpha 5+, er det CD-afspilleren? Er der ikke også en forstærker med samme navn?

Hvad med din Naim CD3?

Avondale - Alpha 5(+) er vist et populært forsøgsobjekt?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Nix,ingen kolde fødder! Jeg har en gang for alle hængt min hat på Tandberg.Jeg har det ligesom Mirland,jeg er 100% tilfreds.Det holder!!!!!!! Husk at rense ørerne ekstra grundigt på fredag

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Mirland:Du er inde på noget.Men det kan ikke gå helt galt,hvis man følger sine egne ører.Det har jeg altid selv gjort,med succes-hver gang En god portion 'konservatisme' har holdt de værste brølere for døren.Man ved hvad man har Og når det er sagt,så er det spændende hvad andre mener om lyden i mit grej,i min stue.

En kammerat var forbi igår.Han hører næsten ikke musik mere(andet end når han er her).Han har et kæmpe tv og en dvd-afspiller og en Rotel surroundreciever.......det er jo heller ikke noget der ansporer til at sidde og NYDE et stykke musik.Men jeg kan da høre på ham,at det er LIDT spændende at det lyder som det gør her Og han er rimeligt interesseret i de store Tandberg recievere...... og stereo genereltLidt som i hans yngre dage.Lidt mere indoktrinering fra min side,så gætter jeg på at han skipper tossekassen,dvd'en og surroundforstærkeren,og helliger sig stereo og musikken igen.
I vore dage,hvor alt er outdated når det bæres hjem fra forretningen,da gælder det om at bevare roen.Det er de gamle dyder der er værd at lægge ører til.Og min holdning er at man roligt kan dyrke lyden i apparater der 25 år gamle,eller mere(forudsat at de virker).Dengang konkurrerede de på lydkvalitet.Man brugte ørerne.I dag ser det ud til at øjnene i høj grad afgør grejet der egentlig skulle behage ørerne.Det er en underlig måde at vælge på.
Hvis nogen synes at jeg er meget gammeldags,så har de helt ret.Jeg elsker mit gamle grej,som bare bliver lidt federe for hver dag der går Jeg er helt vild med at det ikke er nogle små undseelige kasser der kan stå i et hjørne og spille lidt mp3.Det er pænt store kasser,der udover at være fede at se på og betjene,også leverer 'varen'
Og så er det retro,men den ægte vare.Ikke noget tilstræbt retro.Retro er in,så vidt jeg kan høre i diverse radioprogrammer.Og her er jeg vist helt fremme i skoene     

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Smukt 

/Mirland

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg brugt et par timer idag,på at skille en båndoptager(TCD310) ad,så meget så jeg kunne få drivremmen ud.Og jeg må sige at det er ikke 'bare lige'......Det er godt nok kompliceret at komme derind.Og nu ligger båndoptageren så skilt ad på køkkenbordet.Nu er den helt store kunst at få det hele samlet igen.
Den båndoptager der lige nu er skilt ad,er den der kom for et par dage siden.Det var den ringeste af de fire jeg har nu. Jeg tror nok at jeg skal prøve det et par gange før jeg skifter på de tre der hænger i stuen.Det kan ikke passe at det skal være så bøvlet at komme ind til remmen.....?Jeg er en kende overvældet/afskrækket Når den er samlet(forhåbentlig) igen,så vil jeg prøve at komme til remmen fra bagsiden,og ikke som nu fra toppen....men som sagt,så aner jeg nærmest ingenting.Men der er rigtig mange fjedre og stænger og dingenoter i det hele taget.Fatter ikke at det skal være SÅ svært.

Nå,lige om lidt arriverer min Huldra 10.DET bliver spændende

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Huldra 10. Er det ikke den som nordmændene foretrækker mest af alle modellerne?

Er dine Studio Monitors svære at trække?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Skulle netop til at foreslå det.
Prøv fra den anden side i stedet. Det er typisk på den måde, såfremt ét eller andet ser næsten umuligt ud.

Nogle apparater der er helt vildt servicevenlige, såfremt man kender alle tricsene er faktisk B&O. Her skal man ofte end ikke bruge værktøj for at komme ind i apparatet, hvis man vel at mærke ved hvordan.

I øvrigt håber jeg snart du er ved a drukne i Tandberg recievere, så jeg kan købe en af dem du ikke har plads til  - hvor længe er det lige vi har analog FM stadigvæk?

Jeg er i øvrigt noget imponeret over dit Tandberg set-up og reserverne om man tør sige.
Det kalder man da en Tandberg superfan  - Respekt der

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Huldra 10 bliver ofte foretrukket som forforstærker.

Jeg har den på mine Studio Monitor's lige nu.Og det lyder rigtigt fedt!! Lige i starten syntes jeg at der manglede meget i bunden(og det gør der helt klart),men øret er en spøjs indretning.Det vænner sig til ny lyd.Og nu,efter godt en lille time,så er lyden næsten verdensklasse.Det er i hvert fald ekstremt detaljeret. Hvis bare man kunne få en Huldra 10 i omegnen af 75 Watt......
Har lige hørt en cd som jeg kender ret godt(Cale/Slowhand).Det lød rigtigt godt.Nu har jeg sat pladespilleren igang med Gasolin's første.Der er ikke det store nede i bunden på den skive.Og det lyder OGSÅ ganske udmærket.Og tuneren er ganske rigtigt imponerende.Senere skal den stå sin prøve,hvor jeg vil prøve at fange Radio Karen.Den kan jeg lige nøjagtigt hive ind på min TR2075'er.Med ca 1/4-1/3 signal og mono.Men dog tåleligt.Gad vidst om Huldra'en klarer det bedre?Det vil tiden vise.
Ham der reppede den sagde så rigtigt at den jo ikke er High-end.Det har han ret i.Den er for lille i forstærkeren.Især på mine Studio Monitor's.Det går bedre med højttalere a la Hifi-system 12 og sikkert også Fasett'erne.En Huldra 10 er jo fra en svunden tid.Den var dog udmærket til en gennemsnitshusstand der ville ha' LIDT mere lyd(også idag)
Hvis nogen(mod forventning ) ikke ved hvad en Huldra 10 leverer,så kan jeg fortælle at det er 25 Watt i 8 Ohm.Så det er jo til at overse.Men interessant,det er den altså.Og sk***-flot!! Og velspillende ved 'normal' volume!
Hvad jeg skal med den?Jeg ved det faktisk ikke.Den er bare 'nice-to-have' som de siger derovre

Den får lov til at spille til engang imorgen.Og så må jeg hellere rigge det store gear til,så det er klar fredag ...........

(noget senere): Har lige siddet og faldet i staver over Huldra 10.Og den er altså lækker!Tror at det er hende der åbner ballet på fredag.Det er jo vild luksus,selvom jeg lige skal ha' 5 min ved reciever-skift.Det skal blive interessant.

KvK:Ja,jeg er nok lidt fan af det Tandberg Jeg tilstår.Men det er ikke grebet ud af den blå luft.Mht om jeg skal af med noget,så har jeg vel altid et apparat til værdigt trængende.Men det er jo ikke det 'tunge' grej.Det er små-recievere på 10-15 Watt.De er her mest af nysgerrighed og historisk interesse.Og de spiller kanon.Men de kan ikke slå noget af grejet her på sitet(ikke ret meget,men der skal nu nok være noget.... ).Så det er i småtingsafdelingen.    

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Nu skal de kondensatorer også lige brændes af et par gange, før den spiller optimalt. Der kommer sikkert lidt af det bund du mangler, Tante

Og så er du kommet igang med båndoptagerne - det lyder lige så kompliceret som frygtet ..

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Jeg har den på mine Studio Monitor's lige nu.Og det lyder rigtigt fedt!! Lige i starten syntes jeg at der manglede meget i bunden(og det gør der helt klart),men øret er en spøjs indretning.Det vænner sig til ny lyd.Og nu,efter godt en lille time,så er lyden næsten verdensklasse.Det er i hvert fald ekstremt detaljeret. Hvis bare man kunne få en Huldra 10 i omegnen af 75 Watt......
Har lige hørt en cd som jeg kender ret godt(Cale/Slowhand).Det lød rigtigt godt.Nu har jeg sat pladespilleren igang med Gasolin's første.Der er ikke det store nede i bunden på den skive.Og det lyder OGSÅ ganske udmærket.Og tuneren er ganske rigtigt imponerende.Senere skal den stå sin prøve,hvor jeg vil prøve at fange Radio Karen.Den kan jeg lige nøjagtigt hive ind på min TR2075'er.Med ca 1/4-1/3 signal og mono.Men dog tåleligt.Gad vidst om Huldra'en klarer det bedre?Det vil tiden vise.
Ham der reppede den sagde så rigtigt at den jo ikke er High-end.Det har han ret i.Den er for lille i forstærkeren.Især på mine Studio Monitor's.Det går bedre med højttalere a la Hifi-system 12 og sikkert også Fasett'erne.En Huldra 10 er jo fra en svunden tid.Den var dog udmærket til en gennemsnitshusstand der ville ha' LIDT mere lyd(også idag)
Hvis nogen(mod forventning ) ikke ved hvad en Huldra 10 leverer,så kan jeg fortælle at det er 25 Watt i 8 Ohm.Så det er jo til at overse.Men interessant,det er den altså.Og sk***-flot!! Og velspillende ved 'normal' volume!
Hvad jeg skal med den?Jeg ved det faktisk ikke.Den er bare 'nice-to-have' som de siger derovre

Den får lov til at spille til engang imorgen.Og så må jeg hellere rigge det store gear til,så det er klar fredag ...........

(noget senere): Har lige siddet og faldet i staver over Huldra 10.Og den er altså lækker!Tror at det er hende der åbner ballet på fredag.Det er jo vild luksus,selvom jeg lige skal ha' 5 min ved reciever-skift.Det skal blive interessant. 

Hej Tane Berg,

Det glæder mig at du også synes om Huldra'en. (Til udenforstående så var det mig, som syntes at det kunne være interessant at hjælpe tanten med Huldraen, så jeg fik hende (Huldra'en altså)under kniven og gav hende nyt liv). Jeg var virkelig imponeret over den Huldra 10 da hun havde fået nye "lunger" . Som tidligere nævnt er FM-tuneren fantastisk - den støvsugede hele nabolaget for signal så jeg ventede at naboerne ville komme og klage  over manglende signal. Når Tante Berg refererer mig for at sige at Huldra'en ikke er high end, så vil jeg uddybe det med at der i disse gamle Tandberg er en vis intermodulationsforvrængning, men det gør sgu ikke noget for de spiller så djævelsk musikalsk. Det er rigtigt at den begrænsede effekt i Huldra 10 selvfølgelig sætter en begrænsning, men ved normal lyttestyrke så er der altså ingen åndenød og mangen moderne kineser-forstærker lyder kold og kynisk ved siden af !.

I kan glæde jer til Tante Berg's set-up - det er både flot og virleig meget vellydende. De Tandberg studie monitors er helt ekceptionelle, med en afklaret og meget tilgivende - men alligevel præcis -fortolkning. Og I vil måbe over hvad disse 30 år gamle Tandberg receivere kan præstere.

Mange hilsner

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2007 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Walin:Du aner ikke hvor glad jeg er for din indsats!Det er vild luksus Jeg håber at du bliver glad for den lille ny,som jeg trods alt fik prakket dig på
Lige da jeg skiftede reciever,synes jeg det var et 'stort tilbageskridt'.Men efter et par numre og lidt justering på bas og diskant(og ører),ja så synes jeg altså at den spiller rigtigt godt.Det er klart at den ikke kommer derned hvor min noget større TR2075'er kommer ned.Men når det er sagt,så er der RET god lyd i.Og hvor er den musikalsk!Der er liv i musikken. Det er godt gået,der i starten af 1970'erne.Og den kan den dag idag.Imponerende Og så er der vist noget med at nye 'lytter' liiiige skal spilles til?Så går det jo kun en vej,herfra........
Nu er det tidlig morgen og Huldra'en kværner på P1.Både i stuen og i køkkenet.Og det gør den aldeles perfekt.Og hvor er den bare flot(selvom den langt fra er mint).Efter lytte-session fredag,så ryger den på igen i en rum tid.Både for at spille den til,men også for at lære den at kende.Fed reciever!!

(denne Huldra 10 er fra en eBay auktion.Min er i eg,og knap så pæn som denne)

S.R:Ja,nu kan du selv besigtige projektet imorgen.Det er med vilje at jeg ikke er begyndt at samle den.Du skal lige se hvad det drejer sig om.Jeg skal prøve et par gange,før en af dem i stuen skal på briksen.Jeg tror simpelthen ikke på at det skal være SÅ svært.Det ligner ikke Tandberg.For det meste har Tandberg den der 'aura' af 'hvor svært ka' det være?' over sig

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes