Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walin:Helt sikkert at Huldra'en fortjener bedre.Men det er kun idag i demonstrations-øjemed  Det eneste jeg skal nu for at få Huldra'en på Studio Monito'erne er at rykke højttalere ud(her ville det være fedt,hvis jeg havde hjul på dem,som de er født med) og skrue ledningerne på terminalerne.Huldra'en står helt derovre hvor din TR200 stod da du var her.Og så en Teac cd-afspiller.Jeg er sikker på at hun nok skal imponere alligevel  Det er også fordi TR2075 har skrueterminaler til ht-kabler og Huldra'en har stik.Så nu bliver det sådan som det er nu.
Senere vil jeg spille på Huldra'en over et længere forløb.Jeg er rigtig glad for det gamle klenodie
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste der sidder og glæder mig helt vildt til de første reaktioner på Tantens anlæg. Er lidt forbandet over jeg ikke kunne være der. (var vist heller ikke inviteret ).
Har han mon tømmermænner?
Tror sgu man ville blive meget positivt overrasket over lyden.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Ja, så er en hyggelig lytteaften vel overstået. Tak til Tanten for at dele sin glæde ved Tandberg med os. Det er nogle virkelig flotte apparater, og ejerglæden lyser også ud af Tanten, når han forklarer om dem.
Lige for at give et oprids, så startede vi med at lytte på Huldra 10 og HiFi System 12, der er et par små højttalere. Godt nok var loudness knappen trykket ind, men der var tydeligvis dømt fest og træskodans med den lyd. Lyden kommer rigtig godt fri af højttaleren, og jeg troede først det var de store der spillede. Virkelig god lyd, især pengene taget i betragtning.
Lidt senere lyttede vi så på det store anlæg. Der er tryk på, og de store studiemonitors har smæk på bassen. Blues og rock lyder meget overbevisende på det anlæg, det virker som om timingen er god, og man får lyst til at bevæge sig. Både cd og LP lød godt, og pladespilleren er rigtig lækker.
Vi lyttede blandt andet til Kraftwerk: Man Machine og Massive Attack: Mezzanine (den var der vist en der havde et godt øje til, hva?) på LP og Minh Doky: Minh på cd. Selvom der var masser bas og god SLAM! effekt, lader nuanceringen på tonerne lidt tilbage at ønske, synes jeg. Jeg er vant til at kunne høre tonerne og Minh's kontrabas mere end jeg kunne igår. Det skal lige siges, at Tantens lytterum er kvadratisk, ca 4,5 x 4,5 meter, og 2,25 til loftet, så der er grobund for nogle gode resonanser. Rummet er dog temmelig godt og temmelig tungt møbleret, så i praksis generes man som sådan ikke så meget af resonanser, men det har måske nok en hånd med til at tvære opløsningen i bassen lidt ud. Jeg kunne godt tænke mig at høre det i et andet rum, for at høre, hvad det ville gøre.
Som helhed er anlægget meget medrivende, og man får lyst til at høre mere musik. Vi kom også forbi en del forskellige skiver og plader i løbet af aftenen. I forhold til mit eget anlæg mangler der lidt luft og nuancering (som sagt især i bassen), til gengæld har jeg ikke det smæk som to 12" i lukkede kabinetter kan levere.
Udover alt det hifi-mæssige, var det en rigtig god aften, med masser af musik-snak og højt humør.Tak for turen Tante 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er endnu en go' musikaften vel overstået.Det var rigtigt hyggeligt  Det er en oplevelse at få sat ansigter på hinanden.Jeg antager at I begge kom godt hjem med toget?Der gik alligevel et par timer mere,før S.R og mig rundede af(ca 0330)
Jeg frydes over hvordan de små højttalere igen og igen overrumpler folk der ikke kender Tandberg  Og egentlig også os der kender det i forvejen. Der skal bare noget loudness på,så spiller de igennem!
Jeg må være helt ærlig,jeg kan ikke med min bedste vilje høre at der mangler noget i mit setup......men jeg har heller ikke så meget at sammenligne med(be prepared,Præst  ).Du havde et par skiver med,som i den grad rykker hos mig selv(dog har jeg dem kun på cd......du kunne ha' tabt den ene igår,Præst).Det var helt kanon at høre Kraftwerk('Man Machine') på vinyl.I mine ører var der dømt vellyd ud over alle grænser  Og du måtte vist også overgive dig?
Jeg synes at tiden bare fløj.Vi fik ikke hørt alt det som I havde med.Men jeg håber at I alligevel fik et retvisende indtryk af mine klenodier  Hvis ikke,så er I begge velkomne igen
Præst,jeg er vild med dette billede,som du tog igår:
Og dette:
Nå,ja,vi fik også lige hørt et ret godt nummer på den ældste af båndoptagerne  Hvornår var det at bånd gik helt af mode?Well,her er de ved at få en renæssance __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Lige for at give et oprids, så startede vi med at lytte på Huldra 10 og HiFi System 12, der er et par små højttalere. Godt nok var loudness knappen trykket ind, men der var tydeligvis dømt fest og træskodans med den lyd. Lyden kommer rigtig godt fri af højttaleren, og jeg troede først det var de store der spillede. Virkelig god lyd, især pengene taget i betragtning.
|
|
|
Ja den Huldra 10 overraskede også mig mig herhjemme da jeg havde den til rep. Den spillede over et par små ScanDyna højttalere og leverede netop som du siger "træskodans".
Du siger at Tantens set-up mangler lidt luftighed - det skyldes nok primært brugen af loudness.Problemet med loudness er jo netop at mellemtoneområdet så at sige drukner. I stedet for at bruge loudness fandt jeg i sin tid - da jeg havde andet anlæg med dette behov (Kenwood KA6000 fra 1971), at en hævning på 6dB af bassen og en hævning af diskanføsomheden på mellemtone-tweeteren gav den bedste lyd. Langt bedre end at bruge loudness og også bedre end at simulere en loudness ved at hæve bas og diskant hver for sig. Nu er det jo ikke alle der har disse muligehder, men måske var det værd at prøve.
mvh
Klaus __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walin:Det der trick med loudness bruger jeg udelukkende på de små højttalere(Hifi system 12).Ikke på Studio Monitor'erne. Der er det for meget,og det er slet ikke nødvendigt.Det er kun for at få liv i de små.Og det virker
Zakken:Du måtte ellers godt høre det,hvis du kom på disse kanter  Og ingen tømmermænd.Man er vel i skarp træning __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:hahaha  Der er ingen ugler i mosen!  Lækker sag,ellers,den spolefætter.Jeg gad godt at høre sådan en.
Nå,gad vide om deltagerne fra igår stadig er stumme af beundring(med Præsten som undtagelse  )?Eller om de kæmper med at få rettet de krumme tæer ud,efter den gennemført dårlige lyd her?-hahaha  __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jag var jo en af deltagerne i går, selvom det på et eller andet plan bare var fredag som sædvanlig for mig  ! Der har været gæster indover i dag, så det trak lidt ud med indtrykket, men her er mit besyv:
Første indtryk var, at både præsten og Krenzler (og selvfølgelig også Tanten) er nogle rigtige flinke fyre! Vi havde en rigtig hyggelig aften synes jeg, som selvom den strækte sig over adskellige timer, kun gav plads til det mest nødtørftige lytning og snak. Både Tanten og jeg sad bagefter og tænkte at I da også lige skulle have hørt den og den osv. Desuden ville jeg gerne ha' lyttet grundigere til de skiver i have med, men det blev lidt spredt fægtning, da entusiasmen greb om sig  , og der var så meget vi alle gerne ville høre. Det er da egentlig en skøn ting!
Tanten og jeg havde et par timers forspring i forhold til Krenzler og Præsten, og vi havde lyttet til huldraen og hifisystem 12'erne (og min 17 år gamle teac cd'er, som er kommet på aftægt ude hos Tanten) i et par timer, og sad egentlig bare og nød musikken i fulde drag. Sjovt nok snakkede vi om, at hvis man ikke havde hørt det store system i rummet, og musikken ikke er voldsomt krævende, så kunne vi begge sagtens glad og gerne leve med det. Og så kom Præsten ind ad døren, og fik hørt et par minutters musik - og det er vel næppe løgn når jeg siger at kæben lige ramte bordet da han fik at vide at vi lyttede på det lille system. Det var ægte og uforfalsket vantro som jeg så det - og jeg forstår ham godt, for med det rigtige musik lyder det lille setup altså fantastisk, og man mangler ikke noget som har med musik at gøre. Det kan selvfølgelig blive mere detaljeret og hifi - men det spiller altså musik så det er en fryd!
Da Krenzler så endelig ankom røg det store setup hurtigt på, og den mere seriøse lytning begyndte. Den Minh Doky cd voldte godt nok nogle ret store problemer i bassen, med megen rungen - men jeg må sige at jeg har efterhånden lyttet mange, mange timer hos Tanten, og aldrig oplevet noget lignende. Den må vist være een af en slags. Sikkert er det dog at der er god bas derude, men det var den eneste der i mine ører voldte problemer. Både Kraftwerk og Yellow lød ret fantastisk, og jeg har meget svært ved at forestille mig at det kan lyde bedre overhovedet! Det var jo noget af det du kender Præst - lød det ikke rimeligt fantastisk?
Jeg er dog helt enig med Præsten: det kunne være interesant at høre setup'et i et større rum. Det ville utvivlsomt gi' en helt anden lyd - men jeg synes nu det lyder rigtig fedt ude hos Tanten! Godt nok virker det næsten urimeligt med 12 tommer basser på 20 kvadratmeter, men da der er godt dæmpet fungerer det alligevel rigtigt godt.
Det er altid en fornøjelse at lytte musik derude, og det er vel den største cadeau et anlæg kan få  !
S.R
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 04:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for en hyggelig aften gutter.
Ja så fik jeg endelig mulighed for at beskue og lytte til det sagnomspundne grej fra landet mod nord.
Det er jo ingen nyhed men ham Tanten er altså bidt af en gal fjeldræv eller 2.  Han er ikke til at skyde igennem og jeg forstår 100% hans ejerglæde. Tilbyd ham at bytte Tandberg ud med det dyreste udstyr der kan opdrives i dag og han ville ikke overveje det i ét sekund (tager jeg fejl Tante?  ).
Det drejer sig simpelthen først og fremmest om glæden ved ejerskabet af alt hvad dette hæderkronede mærke (altså Tandberg  ) formåede at frembringe i deres storhedstid. Ikke kun nogle apparater med noget elektronik indeni men en historie & en filosofi. Heldigvis for Tante Berg formidler dette norske grej med ca. 30 år på bagen musikken på en måde der gør at man ikke mentalt sidder & piller enkeltdelene fra hinanden. Dette forsøgte jeg først men det er ikke det Tandberg lyden handler om.
Da jeg først trådte ind i Tandberg hulen blev der som nævnt spillet over Huldra 10 & Hi-Fi System 12. Jeg skal da også gerne indrømme at jeg blev noget overrasket da jeg blev klar over at det var disse 2 små træ-æsker der frembragte lyden. Godt nok med Loudness knappen inde men stadigvæk overraskende. Var jeg inden fredag aften stødt på disse små kasser på en genbrugsplads havde jeg nok ikke skænket dem et gran af opmærksomhed (undskyld Tante!). Huldra 10 hjalp sikkert godt med, med sin forførende klangkarakter. En god symbiose.
Så over til de store Studie Monitors som jeg med spænding havde set frem til. Og jeg må da indrømme at jeg først var en smule undervældet. Dette hang helt sikkert sammen med de (kjempe)store forventninger jeg havde med mig. Men efterhånden som aftenen skred frem og vi fik lyttet til en masse musik af variabel indspilningskvalitet (som sig hør og bør) kunne jeg alligevel godt værdsætte de klare styrker som disse højttalere besidder. Smæk en Rammstein eller Yello CD på og skru godt op og så er der gang i lydbølgerne i stuen (på den gode måde)! Impulsvilligheden fra 12" basserne i det lukkede kabinet er ikke til at tage fejl af. Jeg skal forresten ud og have fat i en del med Rammstein + Yello's "The Eye".
Forstå mig ret: Med den rette kilde og en god indspilning lød det virkeligt lækkert og overbevisende.
Hvad var det forresten nu for en gammel svensk audiophool CD vi lyttede til Tante Berg? Den med en tegnet cykel på forsiden hvis jeg husker korrekt. Med en sådan skive i drevet kunne man sagtens konstatere forskellen ned til knapt så lækkert produceret materiale. Det kunne man faktisk i højere grad end jeg havde forventet. Men som tidligere nævnt uden at det blev på bekostning af helheden.
Pladespilleren var slet ikke ueffen men jeg vil nu mene at der var noget bedre dynamik og separation via CD-afspilleren. Jeg er sikker på at en ny pick-up af en hvis kvalitet vil udligne dette. Måske endda en MC? Jeg vil da tro at både MM og MC RIAA delen i TR 2075 er af rigtig god kvalitet. Hvad siger du til det Tante? Desværre kan man jo ikke få en rigtig god ny pick-up for nogle få hundrede...  CD-afspilleren fra den nyere 3xxx serie var forresten også rigtig fed og lækker at betjene (+ den enkleste fjernbetjening i mands minde).
Tantens lyttestue er mindst lige så superhyggelig som billederne antyder. Uheldigvis er rummet så godt som kvadratisk men takket være de skrå vægge til én side og fordi at rummet er godt dæmpet med gulvtæppe, alskens inventar og "nipsgenstande" er det nok alligevel ganske godt. I forhold til højttalernes størrelse og placering gik det faktisk rigtigt godt. Som Præsten kunne jeg alligevel også godt tænke mig at høre Studio Monitors i et større rum og med mere plads omkring sig. Så ville de sikkert komme bedre til sin ret.
Og så lige den der TR 2075... Den er satme lækker at beskue!  Det er lige før at man får lyst til at tage den med i seng.  (indrøm det nu bare Tante...). Det blå lys, de lækre knapper, træet... Man er ikke i tvivl om at det var Tandbergs topreceiver. Alt er selvfølgelig smag og behag men jeg vil nu mene at det må være en af de flotteste receivere der er produceret. Pladespilleren er også ganske pæn dog lige på nær den der gummimåtte...  Dog er det jo ikke udseendet der er det vigtigste og det er da heller ikke noget jeg går synderligt op i m.h.t. mit eget grej.
Det blev også til et kort lyt til en af Tantens båndoptagere (gæt selv hvilket mærke) og lige bortset fra at der var lidt pitch problemer takket være nogle trætte remme (tror jeg nok) var der slet ikke noget at skamme sig over. Desuden Tante: Husk nu at få lyttet til en Torsdagskoncert på P2 når nu at Tandberg er så berømte for deres gode radiolyd. Det skylder du Tandberg - også selvom du endnu er for ung til klassisk.
Forresten Præst: Hvad hed den første luxus-øl vi nød nu? Den smagte af mere...
Endnu engang tak for en hyggelig aften til Tante Berg, S. R. Vaughan og Præsten.
Her ses fjeldræven som krydsede Tantens vej den skæbnesvangre tidlige morgenstund for mange måneder siden (tænk "Wolf" med J. Nicholson):
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 05:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten Tante:
Har du ikke et større eksemplar af dette billede liggende (gerne 800 pixels i bredden)?:
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 05:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med denne mand´s evige Tandberg snak har han jo som jeg før har skrevet haft rimeligt held med sin jernevaske øøøhhh snak.
Nå men Tante kan huske at jeg købte en TR-200 på QXL og med det faktum at den heller ikke virkede, skal lige sige at sælger retunerede pengene, men den er alså sk... flot og så står den bare der med kun højre kanal fungerende.
Jeg er ikke selv god til sådan noget, men det kunne nu være sjovt at få gang i den.
Men af en eller anden grund så købte jeg en igen på QXL, (jeg ved ikke om du føler dig truffet Tante ), det var fra en gut jeg havde handlet med nogle gange, og her var der ingen problemer med den TR-200, den er også meget velholdt.
Nu mangler jeg bare at få min diskant hjem til mine B&W DM602 og så skal der lyttes til den.
Angående det med radio delen, så er den nærmest fantastisk her hos mig, ikke at mine NAD Receivere ikke kan suge til sig, men når du søger på denne lille Tr-200 giver det nærmest et dunk og så står stationen der.
Men en ting vil jeg lige skrive om lyden, den får det alså svært mod en NAD 7130 (som også er en gammel Receiver der også har 21 år på bagen), jeg har lyttet noget på noget ikke særligt godt højtaler værk, og nogle meget letdrevne og på et par små Gale højtalere, men lader selvfølgelig Tante gå i uvished og søvnløshed i et stykke tid inden jeg vil udlægge denne information på internettet (hør lige hvor jeg kan) .
Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal udtale mig om lyden, det der med denne forstærker er meget øøøhhh analytisk (jeg kan sk. ikke engang stave til det sikkert), det har jeg svært ved.
Jeg tror denne TR-200 må ha noget auto loudness, den kan godt virke irriterende på et par store højtalere når man spiller lavt, nu skal denne lille receiver heller ikke spille på sådan et sæt 350watt´s højtalere med 15" bas som jeg også har, men det skulle prøves, derfor er den bedre på sådan et par små Gale højtalere.
Det er ikke meget der er lyttet, så her er ikke rigtigt noget at skrive om endnu.
Når nu i omtaler Yellow og kraftwerk så troede jeg faktisk kun at det var mig der lyttede til sådan noget, herover på Sandrevlen(Langeland) tror jeg s.. ikke der er noget der kender yellow og kraftwerk, hvis jeg går og høre sådan noget og folk kommer til mig kan jeg føle at nu er det vist på tide at skifte plade.
Jeg gik forresten igår og hørte på LP pladen fra Yellow der hedder YELL og deres musik har jeg altid godt kunne lide da det er anderledes end andres.
Nå men jeg vender tilbage, det kan godt gå lang tid da hifi klubben ikke havde dem på lager de diskanter.

__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu nævner alle tre deltagere fra fredagens udskejelser en cd med Minh Doky.Og jeg ved godt at han er meget anerkendt verden over.Det er bare mig der ikke duer til den slags musik(beklager,der er ingen formildende omstændigheder  ). Jeg 'kender' det fra P1.Når et program slutter 3-4 minutter før programsat.Så spiller de Chris Minh Doky.Lige der føles det som om tiden går i stå.Jeg kan ikke finde hoved eller hale i det,og altså heller ikke på cd'en.Hvis mit Tandberg-grej ikke lige kan spille den slags,så er jeg slet ikke ked af det.......
Krenzler:Jeg har mailet dig billeder(de originale).Den cd som du nævner,med den trehjulede cykel er Flim & the BB's 'Tricycle' fra 1983.De er fra New York.Det er vel så jazzet som det nogensinde bliver her i huset.Jeg gider ikke at høre jazz her,men kan dog godt li' det når jeg hører det live.
Og så er du ikke den eneste,Krenzler,der er facineret af de store blå Tandberg-recievere.Jeg kan stadig sidde nærmest som paralyseret og nyde synet.Det slår tv-hver gang!  Og jeg kan ikke selv komme i tanker om en flottere reciever end TR2075.
Nu har I nævnt at jeg udstråler ejerglæde over mit grej,og den er go' nok.Jeg elsker det hele.Også de mindre modeller(TR2025 og Huldra 10).Det er fordi der er så mange aspekter at fryde sig over.Først og fremmest at de bare virker(takket være Walin spiller Huldra 10 igen  Walin,jeg lytter på Huldra 10 nu,i skrivende stund). Og så med alle de år på bagen.......Og når der så er fuldt lys i dem vil begejstringen ingen ende tage.Betjeningen af apparaterne er lige ud af landevejen.Der er tænkt på det hele.Jeg er glad for at du,Krenzler' bemærkede hvor simpel min Tandberg fjernbetjening er  Det hele er vaskeægte retro,men med lyd der sagtens kan tæve masser af nyt grej.
Det der med at jeg bruger loudness på de mindre recievere er KUN når det er de små højttalere der spiller.Ellers bruger jeg ALDRIG loudness.Bare lige for en ordens skyld.
Endnu engang tak for en rigtig hyggelig aften til S.R,Krenzler og Præsten
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik: Din TR200 har en loudness-knap.Den sidder under vippelåget.Nu griner jeg,hvis du ikke har opdaget det låg  Der var en der leverede en TR200 her for et halvt års tid siden.Han anede ikke at låget under knapperne kunne nedfældes, før jeg åbnede det
Det er ikke utænkeligt at TR200 får klø af noget af dit NAD.Men husk på at en TR200 blot leverer ca 15 Watt i 8 Ohm.Og med det in mente,så gør den det ganske overbevisende
Jeg synes at det lyder som en død elektrolyt i din defekte TR200.Det var det der var problemet i min Huldra 10. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Poul-Erik: Din TR200 har en loudness-knap.Den sidder under vippelåget.Nu griner jeg,hvis du ikke har opdaget det låg Der var en der leverede en TR200 her for et halvt års tid siden.Han anede ikke at låget under knapperne kunne nedfældes, før jeg åbnede det Det er ikke utænkeligt at TR200 får klø af noget af dit NAD.Men husk på at en TR200 blot leverer ca 15 Watt i 8 Ohm.Og med det in mente,så gør den det ganske overbevisende Jeg synes at det lyder som en død elektrolyt i din defekte TR200.Det var det der var problemet i min Huldra 10. |
|
|
Nu skal du lige høre, det er jo ellers fint vejr og lad os nu snakke om noget andet, jeg er ikke helt skyld i det her for på min den første lyse der kun virker i en kanal kan denne plade ikke lukke op, så derfor havde jeg jo ikke prøvet på den anden jeg lige havde fået, men det har jeg nu og kan se at der kommer ting frem som jeg ikke før har set.
Undre mig bare at den ikke kan lukke op på den første jeg købte, men der skal sikkert lidt vold til så virker der som regel .
Den NAD er heller ikke særlig kraftig, men allerede på tunerdelen har TR-200 slået igennem, der kan mine elskede grå kasser ikke være med, men der går et stykke tid da jeg godt ville høre denne TR-200 på et par vellydende højtalere som de B&W jeg har, jeg kom jo til at låne dem ud og med det resultat at den ene diskant ikke fungerede mere da de kom hjem.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Jeg siger ikke noget......(hahahaha  )  .Jeg tror at låget er groet fast på den ene af dine to TR200.Prøv forsigtigt at lirke det åbent med en smørebrødskniv,helt ude i siden,men efter hovedtelefonudgang(så du ikke ridser bogstaverne!).Du kan jo lige kaste et blik på den du kan åbne,for lige at se hvor bogstaverne er trykt.Det kan også være de to fjedre nedenunder der er størknet i deres eget fedt eller er rustet sammen med metallet-ned og kigge,Poul-Erik.Det kan ses udefra
Den er ellers pæn,den du har på billedet.Og jeg synes den spiller langt over middel.Spørg Walin hvad han synes om den.Det er vist set og hørt værre __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Jeg har fået det op låget nu, det sad noget fast så med lidt vold gik det.
Den på billedet er ikke min, men det er en tro kopi af min, 100% ens og meget velholdt.
Og loudness på den nye TR-200 jeg købte, den var slået til, øøøhh efter jeg jo lige opdage at der var en låge under knapperne, Eller var der en eller anden der fortalte mig noget, det kan jeg ikke lige huske .
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|