| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er på rette vej Poul-Erik  Jeg gætter på at ham der kom her med en TR200 også lige følte sig lidt 'dum' et kort øjeblik.Skulle du få de lyster og anskaffe dig en Huldra 10,så er det samme princip med det der låg i hele apparatets bredde.  Det ville også være lidt ligemeget med de programerbare faste stationer,hvis ikke man har noget at gøre det med......
Som sagt bruger jeg loudness,med stor succes,til mine små Hifi System 12-højttalere.Men du har nok en højttaler på lager der ikke behøver kunstigt åndedræt  Iøvrigt er du ikke den første jeg hører om der har lånt et sæt højttalere ud,og har fået dem retur når de er defekte.........  Surt sjov.
Jeg kan iøvrigt anbefale små Tandberg højttalere generelt.Jeg har haft fingre i 4 sæt nu.To sæt Fasett(mums!),et sæt TL1210 som jeg solgte igen(savner dem  ) og så mit lille sæt Hifi system 12(fra 1967-1972).De er helt og aldeles uden skader på enhederne og uden tendenser til at forvitre i membranerne eller gummiophæng.Det er intet mindre end imponerende,med alle de år på bagen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante. Nu skal du overhovedet ikke tage som om jeg synes at lyden var dårlig, det er slet ikke tilfældet. Der er langt mellem anlæg der er så medrivende og musikbefordrende som dit, ja selv Huldra med HiFi 12 på. Som S.R. skrev, tabte jeg godt nok kæben et øjeblik, da jeg fandt ud af, at det var det "lille" anlæg der spillede. "Cykel-skiven" har jeg også noteret mig, den skal findes. Har du evt cd-koden, der står på siden af coveret?
Krenzler: Det var St. Feullien "Noël" vi smagte på først. Den er rigtig god, og deres "Brune" er også super. Netto har dem vist, endda til overkommelige priser.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præst:Jeg tager det ikke ilde op,slet ikke  Jeg synes det er forfriskende at høre nogle flere meninger end min egen og S.R's.Vi er nemlig ret enige,langt henad vejen
Den cd med Flim & the BB's:'Tricycle' er fra Digital Music Productions Inc. Rockefeller Center Station-P.O.Box 2317,New York,NY 10185.På selve cd'en(og på ryggen) står der CD-443 og med småt 'DIDX128'(på selve cd'en).Den er fra 1983.Jeg synes det er lidt sjovt at nogen synes at den er god.Jeg har haft den i ca 22 år og dengang blev den brugt til liiiige at tjekke at der var liv i bassen på nye højttalere __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det tid til lidt links.
En smule om Flim & the BB's hos Wikipedia. De var åbenbart det første jazzband der fik udgivet musik på CD.
Her er den hos Amazon (kun som brugt) med en stribe positive brugeranmeldelser.
Sidst men ikke mindst dmp's hjemmeside med de tilgængelige titler. Dog kan jeg ikke finde noget hos Allegro (To Order).
Og så selvfølgelig lige øllen.  Den smagte rigtigt godt.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ajj manner, så skulle jeg også have mødt op hos Tante Berg i fredags, øv 
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja - I har rigtig hygget jer på hifi4all, mens en anden stakkel har brugt hele søndagen på at lægge sf-sten for sin svoger. Men jeg vil nu også være med i snakken, da jeg endnu lige kan løfte armene op til tastaturet..
Krenzler, jeg vil gi' dig helt ret: det er ikke den slags anlæg der opfordrer til at analysere musikken. Det har heller aldrig været målet ved jeg (og heller ikke for mig såmænd) . Som jeg opfatter det, handler det om musikglæde, og at blive forkælet med god lyd - og det synes jeg det leverer, i den udstrækning indspilningerne tillader det. Desuden lytter Tanten ofte mange, mange timer i træk, og så dur det simpelthen ikke med et anlæg der er for analytisk, og trætter ørerne. Det gør jo også at en masse god musik der er indspillet middelmådigt, skurrer i ørerne og bliver anstrengende at lytte til - det er da ærgeligt..
Jeg ville forøvrigt ikke løbe så langt efter den audiofil-cd - jeg har haft den hjemme på udlån, og der er altså kun det ene gode nummer. Jeg vil da langt hellere bruge det mønt, på den tower of Power Præsten havde med (den er på listen) og noget af det andet gode musik jeg lærte at kende den aften. Man har vel sine prioteter i orden  : I bund og grund unødvendig Analyse cd i den ene hånd - to fede skiver der vil gi' mange timers fornøjelse i den anden. Hmmm - valget er da ikke svært venner  !
S.R
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Poul-Erik:Jeg siger ikke noget......(hahahaha ) .Jeg tror at låget er groet fast på den ene af dine to TR200.Prøv forsigtigt at lirke det åbent med en smørebrødskniv,helt ude i siden,men efter hovedtelefonudgang(så du ikke ridser bogstaverne!).Du kan jo lige kaste et blik på den du kan åbne,for lige at se hvor bogstaverne er trykt.Det kan også være de to fjedre nedenunder der er størknet i deres eget fedt eller er rustet sammen med metallet-ned og kigge,Poul-Erik.Det kan ses udefra Den er ellers pæn,den du har på billedet.Og jeg synes den spiller langt over middel.Spørg Walin hvad han synes om den.Det er vist set og hørt værre  |
|
|
Den TR200 er slet ikke tosset - for nu at sige det lidt jydsk. Jeg er superglad for min - og den skal blot lige have et par nye pærer, så skal den ind og være FM-tuner istedet for min Kenwood-tuner - sådan. Ikke mere Digitaltuner - Tandbergen lyder bedre ! Jeg har tænkt at teste den TR200 lidt mere, bl.a. vil jeg studere dens egenskaber RIAA forstærker, det plejede at være et område, som Tandberg (også) gjorde sig umage med.
Nu hvor jeg har haft lejlighed til at sammenligne med Huldra 10'eren kan jeg sige at FM-delen er knap så følsom som Huldra'ens, men Huldra'emn er også i en klasse helt for sig selv (og sådan een har jeg desværre ikke ). Men FM-lyden i TR200 er i top. Og TR200 forstærkeren er virkelig god. Jeg har spillet på et par små reol-trykkammere og det er noget der rykker (ja-ja 15W er sikke så meget men det LYDER! ). Hvis den ene kanal er død, så KAN det også skyldes trykknapperne. Har du prøvet at "massere" dem lidt, så vil det afsløre sig. Men ellers, så er standarddiagnosen - check elektrolytterne. __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walin:Det glæder mig at høre at den TR200 er faldet godt til i sit nye hjem  Den er slet ikke så tosset,sådan en lille sag  Jeg kan fortælle dig,Walin,at jeg er vildt glad for Huldra 10.Den er godt nok fed.Den har sådan set spillet hele weekenden,og det fortsætter i denne uge.Dog holder jeg min TR2075 med strøm,da jeg ikke vil risikere at den bliver 'bombet' tilbage,ved ikke at være i dagligt brug.
Jeg har spillet lp'er over den TR200,og der var heller ikke noget at klage over.Jeg synes at størrelsen taget i betragtning,så er den TR200 ret imponerende.Jeg er rigtig glad for at høre,at den kommer med helt ind i stuen hos dig/jer  Her levede den en hensygnende tilværelse i en plasticpose under sengen. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, Mr. Tandberg!
Har du fået den gamle svinger du købte af mig op at køre 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B:Nej,jeg intet foretaget mig.Jeg har haft influenza  Men jeg skal nok holde dig og andre orienterede når der er optræk til rep  Har dog haft gang i at komme ind til remmen på en båndoptager.Det er tungen lige i munden.....
Som regel er det sådan at et apparat lige skal 'lagre' lidt her i huset,før jeg rigtigt får lyst til at 'NU SKAL DET ALTSÅ LAVES SÅ JEG KAN HØRE DET'  Iøvrigt et rigtigt pænt apparat,som jeg er glad for  Jeg er rigtig nysgerrig på den mikrofonindgang på fronten.Jeg gad vide om den er i stereo.....?Det må det næsten være,hvis der skal være nogen logik i det?I så fald bliver det rigtigt sjovt,når den kommer igang.Det bliver noget med noget karaoke __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante, eller andre
Jeg sad igår og læste i et gammelt hifiblad, faldt over denne model fra det der øøhh TandBerg, jeg har kigget lidt rundt omkring hvor jeg har set mange modeller, og kunne ikke lige finde denne model, da de heller ikke i bladet skriver hvad den hedder, jo de skriver en hifi Stereo Receiver mener jeg.

Jeg prøvede at gå ud efter knapper og diverse, men kunne ikke finde den der lignede.
Jeg ved ikke om du kan se det selvom billedet er meget dårligt.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik: Den her:
fra nrhf.no:Tandberg Tuner Amplifier Hi-Fi FM
Byggeår (year): 1971/1972
Halvledere (semiconductors):
Bølgelengder (freq/band): 87 MHz - 108 MHz
FM-stereodekoder: tilleggsmodul (kr. 165,-)
Forsterker (amplifier): 2x14 W i 4 ohm
Høyttaler (speaker): ingen (none)
Kabinett/treverk (cabinet): Teak, palisander eller eik
Spenninger (voltage): 115-220-240 V
Fysiske mål (dimension): Lengde = 42,5 Høyde =13,5 Dybde = 21,5 (cm)
Vekt (weight): 5,1 Kg
Pris (cost): Kr. 1395,-
Antall produsert (prod. volume):
Varianter (deviations):
Med andre ord hedder den ikke noget.Andet end Tandberg Tuner Amplifier.
Har du fået min mail? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen gange tror jeg de informationer som bliver skrevet og gemt omkring forstærkere/Receivere ikke er helt rigtigt skrevet.
feks står der ved dit billede, byggeår 1971/1972, bladet jeg sidder med er fra okt. 1969.
feks. griner jeg lidt når jeg søger på en gammel NAD 7140 pdf fil fra NAD, så får du godt nok beskrevet i teksten en NAD 7140, men neden under er det effektdelen fra en NAD 7240PE der er opgivet, så idag sælges en gammel NAD 7140 som værende med Power envelope og 6Db effektreserver, og det er meget + at den først skulle have været kommet på markedt i 1987 og være solgt op til 1990, men den kom allerede i 1981 og udgik i 1983 hvor den blev afløst af NAD 7150.
Så denne gamle 7140 har fået nyt liv med væsentligt kraftigere effekt .
Det er desvære bare lidt misvisende, for der er meget forskel på en NAD 7140 effektdel og så NAD 7240PE effektdel pga NAD 7240´s power envelope, jeg har begge effektdele, og selvom den gamle NAD 7140 yder 30-40% Mere i den kontinuerlige udgangseffekt end 7240, så er 7240 noget kraftigere.
Tante, jeg har fået din mail, og det kan vi godt finde ud af, jeg får først klaret det her i wekeenden hvis det er ok.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Jeg er ikke i tvivl om at når det drejer sig om NAD,så skal man vist op før en vis herre får sko på,for at løbe om hjørner med dig
Og du har ret,selv www.nrhf.no har fejl.Jeg skrev til dem,da det irriterede mig at de havde et link til en 'Tandberg TR360'. Jeg har aldrig hørt om sådan en,og de skrev da også pænt tilbage at det var en fejl og at de ville fjerne det iøvrigt 'døde' link.Men det er der endnu...Og der er stadig lidt småfejl.Men så er det jo godt at være så vidende som vi er
Men den reciever du fandt der,hedder som sagt ikke andet end 'Tuner Amplifier'.Den må være på ca 10 Watt i 8 Ohm....... Men årstallet er da lidt sjovt,når du sidder med det korrekte årstal,sort på hvidt
Du får lige en rigtig mail......... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
|
Nogen gange tror jeg de informationer som bliver skrevet og gemt omkring forstærkere/Receivere ikke er helt rigtigt skrevet.
feks står der ved dit billede, byggeår 1971/1972, bladet jeg sidder med er fra okt. 1969.
|
|
|
Poul-Erik og Tante,
Det synes korrekt at der er fejl i norsk radiohistorisk foreningsoplysninger om denne "spille". I 1969 indførte Tandberg aluminiumskanpper med sort riflet bånd og sort "pil". Det var et kvalitetsmæssigt og æstetisk tilbageslag, pludselig lignede deres apparater noget der kom fra Eindhoven og omegn. Kabinettet og skalaen på den "Forstærker og FM-tuner" tyder på en lidt tidligere stil end 1971 og frem. Fx. er kabinettet ikke den enkle konstruktion med løse sideplader der fastholder toppladen, men er en kasse-konstruktion. Skalaen har lidt reminisenser fra Sølvsuper. Jeg vil tro at det er en forgænger for TR-serien og dateringen skal nok være 1969-1971.
Heldigvis droppede Tandberg de elendige knapper sidenhen, sandsynligvis også presset fra japanerne, som stormede frem med aluminiumslook'et og frontplader overbroderede med knapper i forskellige størrelse og udformninger. Tandberg forblev dog stilren (se blot TR-serien og Huldra) med et keep it simple design som stort set ikke kappede over som det gjorde hos B&O, hvor man bl.a. syntes at alt hvad der kunne drejes på skulle undgåes og derfor indførte elendige skydepotentiometre som efter ½ år knasede og bragede så det var en lyst.
mvh
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walin,du har helt ret i det hele du skriver.Den 'Tuner Amplifier' er en hybrid mellem Sølvsuper 10(i hel kasse) og Sølvsuper 11 med et 3-delt kabinet,men med knapperne fra 'Tuner Amplifier' på 11'eren.Jeg er ikke vild med drejeknapperne,men trykknapperner er spændstige,selv i dag.Iøvrigt kom Sølvsuper 11 senere(1 år?) med de samme knapper som på TR200.Det pyntede.
Der er iøvrigt to Tuner Amplifier(små 10W i Ohm) lige nu på norsk qxl-sælges samlet __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
lille kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ TANTE..
Du skulle lige prøve at kigge her .http://www.tradera.com/auction/aid_38548786.
Jeg tror at det er den som du ikke har i din samling.Vi snakkes..lille kim.  __________________ :: onkel kim ::
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tuner Amplifier Hi-Fi FM.
Jeg har lavet lidt detektiv-arbejde på din "CN2316B" pick-up & har fundet denne nål. Den er fra C.E.C. Jeg tvivler på at den Musonic har til salg er en original - det er nok snarere en kopi. Kunne den minde om din nåleforpart formmæssigt?
Gad vide om TT5000 er produceret i samarbejde med C.E.C.? Når nu CN2316B pick-up'en figurerer i det oprindelige katalog? Prøv f.eks. at se denne C.E.C. pladespiller fra eBay.
C.E.C. har også lavet pladespillere i den tungere/dyrere ende som denne mellemhjulstrukne FR-180 fra 60'erne.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Den pick-up er ikke den jeg har.Plastic'en på siden af selve nålen er alt for bredt i forhold til min.Ellers noget af et detektivarbejde du har været ude i  Imponerende.Jeg undres dog over at modelbetegnelsen er den samme. Flotte sager du iøvrigt har linket til(mums!)  Den fra eBay er bygget op (næsten) som min.Største afvigelse er hastighedsvælgeren. Men jeg er ret sikker på at det ikke er den der blev bygget i TT5000.Jeg tror mere på Dual,af en eller anden årsag.
Poul-Erik: Her er endnu et billede af den reciever du snakkede om et par indlæg oppe her på siden.Flot er den,men der er ikke mange kræfter i den....du får forresten post imorgen,Poul-Erik
(Tak for linket,Ll. Kim  ) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg venter på posten, så får jeg sendt din imorgen regner jeg med, så kan du have den til weekenden.
Det var ellers et flot billede af dit anlæg i det gamle high fidelity, og man må jo sige at små 30,000kr. var jo mange penge i 1977. men havde man investeret i det anlæg dengang, så havde man det sikkert den dag idag, og så har det jo slet ikke været dyrt.
Jeg fik forresten også fat i NAD´s monster receiver NAD 7600PE for kort tid siden, som jeg har søgt efter i flere år, men nu står den her og spiller, en karl på 2*150watt 8 ohm.

Den er ikke så gammel, de sidste blev solgt til lige i starten af 1990érne, men der blev ikke lavet så mange af dem, derfor er de ikke så tit til salg, og defor var den ret interresant og få fat i.
Nypris for denne Karl var 8995,-. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |