Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Music Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 79
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 September 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Nyt

Så kom der (igen) spændende rør hjem, og nu leder jeg ikke mere  Det var faktisk lidt et tilfælde at jeg "faldt" over dem, men de måtte prøves.

Tesla E83CC er et Telefunken ECC803S til 1/10 af prisen. Præcis samme konstruktion, materialer, nogen er endda også lavet på samme maskiner som TF. Det er kun Tesla og Telefunken der har lavet dette verdensklasserør.

Bemærk at der ikke er tale om JJ/Tesla, som på ingen måde, overhovedet (det er prøvet), når den ægte vare til sokkeholderne.

Det er simpelthen langt ud over det sædvanlige. Jeg må have alle superlativerne frem!

Aldrig har jeg hørt 3D gengivet som dette rør kan. Nul-komma-nul støj og mikrofoni. Bassen er også i en helt anden superliga. Dyb-dyb og ultra fast, men samtidig "organisk". Helt fantastisk.

Reference opløsning. Helt glat og finkornet diskant. Altså f.eks. et bækken lyder som om det bliver anslået live i stuen.

Der kan umuligt komme mere dynamik og mere af den "rigtige" klang.

En mellemtone som er så naturlig, at jeg ikke kan forestille mig det bedre. Vokal lyder helt utroligt lækkert. Anslag på guitarstrenge er så levende og klangfulde at det lyder som live.

Hårde anslag på klaver, har ikke det mindste tendens til at lyde mikrofonisk eller "anstrengt" ved høje lydtryk.

Her kommer et billede. De er købt hjem fra Rusland som NOS, og jeg blev ikke skuffet, de er som taget ud af produktionen engang i starten af '70erne.

Mine driver-rør (Siemens CV491) er forøvrigt udskiftet med RCA 5963'ere. Det var til den bedre side, men ikke noget at skrive så meget om. Lidt bedre 3D og dynamik i bassen. Men de var muligvis ikke helt så friske som de nye NOS RCA'er.

Typen 5963 (ECC82/12AU7 og mange andre) er et udemærket rør, ikke kendt af så mange, og derfor kan det fås til en fornuftig pris. Da det bruges som driver, betyder det heller ikke alverden for lyden, er min erfaring.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 September 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Nyt

Så kom der (igen) spændende rør hjem, og nu leder jeg ikke mere  Det var faktisk lidt et tilfælde at jeg "faldt" over dem, men de måtte prøves.

Tesla E83CC er et Telefunken ECC803S til 1/10 af prisen. Præcis samme konstruktion, materialer, nogen er endda også lavet på samme maskiner som TF. Det er kun Tesla og Telefunken der har lavet dette verdensklasserør.

Bemærk at der ikke er tale om JJ/Tesla, som på ingen måde, overhovedet (det er prøvet), når den ægte vare til sokkeholderne.

Det er simpelthen langt ud over det sædvanlige. Jeg må have alle superlativerne frem!

Aldrig har jeg hørt 3D gengivet som dette rør kan. Nul-komma-nul støj og mikrofoni. Bassen er også i en helt anden superliga. Dyb-dyb og ultra fast, men samtidig "organisk". Helt fantastisk.

Referance opløsning. Helt glat og finkornet diskant. Altså f.eks. et bækken lyder som om det bliver anslået live i stuen.

En mellemtone som er så naturlig, at jeg ikke kan forestille mig det bedre. Vokal lyder helt utroligt lækkert. Anslag på guitarstrenge er så levende og klangfulde at det lyder som live.

Hårde anslag på klaver, har ikke det mindste tendens til at lyde mikrofonisk eller "anstrengt" ved høje lydtryk.

Her kommer et billede. De er købt hjem fra Rusland som NOS, og jeg blev ikke skuffet, de er som taget ud af produktionen engang i starten af '70erne.

Mine driver-rør (Siemens CV491) er forøvrigt udskiftet med RCA 5963'ere. Det var til den bedre side, men ikke noget at skrive så meget om. Lidt bedre 3D og dynamik i bassen. Men de var muligvis ikke helt så friske som de nye NOS RCA'er.

Typen 5963 (ECC82/12AU7 og mange andre) er et udemærket rør, ikke kendt af så mange, og derfor kan det fås til en fornuftig pris. Da det bruges som driver, betyder det heller ikke alverden for lyden, er min erfaring.

WAUWWWW lyder super

kan der skaffes flere ???

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 September 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Medlem skrev:

Nyt

Referance opløsning. Helt glat og finkornet diskant. Altså f.eks. et bækken lyder som om det bliver anslået live i stuen.

WAUWWWW lyder super

kan der skaffes flere ???

Muligvis, du har en PB.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 December 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Nyt

1) Udskiftet mine driverrør (RCA 5963) med Tesla ECC802S. De er af samme konstruktion som Telefunken ECC802S, og af samme kvalitet. Lyden skulle være den samme. Men prisen en noget lavere. Købt på eBay, NOS i originale æsker.

Det gav da et mindre plus på lyden, lidt mere opløsning/diskant og ro/kontrol over sagerne. Uden at det lyder klinisk  Kombineret med udskiftningen omtalt senere, er der ikke et øje tørt.

De ser sådan her ud:

2) Udgangsrør udskiftet til SED KT88, og bias øget til 50 mA, WAUWW - det samlede resultat er fremragende. Jeg fatter faktisk ikke at der kan komme så meget klasse vellyd ud af de to monotrin. Men hvis man gider og lege lidt med rør, så får man voldsomt meget for pengene.

SED KT88, det er dem her:

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 December 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hej Medlem

Utrolig lækkert setup... Har lagt ører til de fleste apparater i dit setup. Hver herlighed performer som få. 

Særligt Assendant springer i øjnene. Det er ganske enkelt en fremragende højttaler

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 December 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Medlem

Utrolig lækkert setup... Har lagt ører til de fleste apparater i dit setup. Hver herlighed performer som få. 

Særligt Assendant springer i øjnene. Det er ganske enkelt en fremragende højttaler

Hej Holberg

Tak for det. Der er en dejlig synergi lige i øjeblikket, det spiller ganske enkelt forrygende... Det blev endnu bedre af at få nye udgangsrør, og øge bias til 50 mA. (Bruger lidt mere strøm, men når man nu alligevel er omkring den halve kilowatt, så hva f....)

Ser du går lidt andre veje, batteridrift osv...fedt at se, spiller sikkert musikalsk og behageligt...

:-) hilsen

Medlem

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 16 December 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej Medlem

Dit setup performer uden tvivl på højeste niveau

Vil ikke fylde hele din tråd med mit grej. Men tør godt røbe at de nye "familiemedlemmer" performer intet mindre, end fantastisk!!!!...... Mangler kun at modtage DAC-en. Hvis alt går vel, kommer den inden jul. Så skal sagerne bare spilles til  

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 December 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hej Medlem

Faldt lige over din tråd og må sige at dit setup ser "himmelsk dejligt ud". Kan ikke forstille mig at det lyder helt værst  

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Er du ellers tilfreds med dine VDH mainserver kabler ? Du har ikke et i overskud

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 December 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Er du ellers tilfreds med dine VDH mainserver kabler ? Du har ikke et i overskud

Ja tak, de er super - pæne, diskrete og top kvali  Jeg har 3 styk, men bruger dem alle. Så du må på jagt...

PS: Jeg har 3 NOS Tesla ECC802S til din Cronus, så bliver det ikke bedre i den type rør. Har købt en del flere end jeg skulle bruge.

Du kan forresten se billede af dem lidt længere oppe på siden...

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Music4life skrev:

Ja tak, de er super - pæne, diskrete og top kvali  Jeg har 3 styk, men bruger dem alle. Så du må på jagt...

PS: Jeg har 3 NOS Tesla ECC802S til din Cronus, så bliver det ikke bedre i den type rør. Har købt en del flere end jeg skulle bruge.

Jamen, det er da bare nogle dejlige flasker du har der. Gem du bare dem til mig når jeg engang skal til at lege eller de gamle står til udskiftning. Hvad skal du have for dem ?  

mainserver kablet er bare godt, men det kunne jo være at der var en chance for at købe et enkelt snørrebånd af dig. Jeg er gået på jagt   

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 December 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Music4life skrev:

jamen du kan da godt friste Jakobsen ...... send lige en PB

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Januar 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Music4life skrev:

jamen du kan da godt friste Jakobsen ...... send lige en PB

Godt nytår Jakobsen, du har en PB...

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Utroligt lækkert setup du har dig

Jeg er faktisk blevet så misundelig på dig at jeg nok har besluttet mig for at investere i et sæt Avalon

Hvordan er de med hensyn til effekt, er de meget krævende? Jeg spørger da jeg i første omgang havde en Pass Labs XA30,5 i tankerne og så senere investere i en mere, når pengepungen er til det  Vil det være helt tåbeligt?

Jeg godt at det er mig selv som i sidste ende kun kan bedømme det, men inden jeg nu tager til Odense og besøger Rene, vil jeg gerne være så forberedt som muligt.

Pass Labs XP10 forforstærker har jeg også tænkt mig at give et lyt. kan se af du bruger volumekrontrollen i din cdafspiller, hvordan er det kontra en stand alone forforstærker?

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Utroligt lækkert setup du har dig

Jeg er faktisk blevet så misundelig på dig at jeg nok har besluttet mig for at investere i et sæt Avalon

Hvordan er de med hensyn til effekt, er de meget krævende? Jeg spørger da jeg i første omgang havde en Pass Labs XA30,5 i tankerne og så senere investere i en mere, når pengepungen er til det  Vil det være helt tåbeligt?

Jeg godt at det er mig selv som i sidste ende kun kan bedømme det, men inden jeg nu tager til Odense og besøger Rene, vil jeg gerne være så forberedt som muligt.

Pass Labs XP10 forforstærker har jeg også tænkt mig at give et lyt. kan se af du bruger volumekrontrollen i din cdafspiller, hvordan er det kontra en stand alone forforstærker?

Ho-hoeee  Takker mange gange .

Det er en god og ond kombi du har i tankerne der (dobbel XA30.5), jeg har kun "tænkt" på den.. Men den er god tror jeg. Hvis du vil spille meget højt, er det muligt at du kommer til at mangle effekt. Jeg antager at vi taler om Acendant. Det bedste er og bliver dog rør på den højttaler.

Det er en fantastisk højttaler, men det finder du først ud af efter den er tilspilllet, og når du har hørt meget af din musik igennem. Jeg har en bred smag. Den spiller ganske enkelt det der bliver smidt ind i den. Ja, jeg ved godt at det er en lidt slidt floskel, men det passer. Nogen siger at den spiller "tørt", andre at den ikke kan spille bas (!) Men jeg siger bare; det du smider på den, det spiller den... Så er den ikke længere... Hvis du vil have mere "smovs" (eller har et større rum - mere end 40 m2) så kan det være at du skal tjekke en anden ud... Meeen, det er en klasse-højttaler, den går du ikke galt i byen med. Diskanten og i det hele taget (som vel er det vigtigste af alt) er sammenhængen mellem bas-mellemtone og diskanten. Den er så afbalanceret, så det ikke kun kan skyldes dygtighed, det er også held. Vores held

Jeg har efterhånden hørt en del op imod min CD/Pre, og jeg gider ikke skifte (selvom jeg har penge til at lege med!). Det er måske lidt kedeligt, men jeg synes bare at det "spiller sammen", så hvorfor ændre? Jeg har haft den i 2 år nu, og jeg er ikke blevet træt af lyden endnu. Den er i verdensklasse. Så kan de kommme med så mange nye smarte påfund, Wadia's nye modeller i nyt design. Men har teknikken ændret sig så meget? - så lyden er blevet bedre? Hmmm.

God fornøjelse

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Nu er min stue heldigvis ikke så stor (ca. 25cm2) og jeg er heller ikke en total bass-mand, vil hellere have en stram og hurtig bas end en stor og til tider for kraftig og det med at spille meget højt giver sig selv, da jeg bor i lejlighed

Nu har jeg hørt/ læst en del steder ang rør og Avalon, så det kunne da være at jeg også lige skulle lytte til det hos Vassago, som jeg nok besøger imorgen (nok idag da det er temmilig sent).

Kan se at du har en eller anden form for strømrenser, er de følsomme over for det?

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Jeg har efterhånden hørt en del op imod min CD/Pre, og jeg gider ikke skifte (selvom jeg har penge til
at lege med!). Det er måske lidt kedeligt, men jeg synes bare at det "spiller sammen", så hvorfor ændre?

Lige præcis! Hifi kan nemt blive en frustrerende hobby hvis man hele tiden skal jagte noget nyt og bedre. OK, man
kan have et specifikt problem med en sammensætning af udstyr, men når man så får løst det, hvorfor så ikke bruge noget
tid på at nyde musikken, fremfor straks at tænke på næste opgradering.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Ser lækkert ud. Hvorfor kører du ikke balanceret signalvej? Udskift evt. de glasplader med nogle pænt malede mdf-plader - glas synger med. Prøv bare at lægge hånden på dem når du spiller til. Skal rummet ikke dæmpes lidt - mange glatte flader.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Pierre - Avalon Ascendant er fantastisk og jeg er helt sikker på det vil gå godt sammen med XA30.5 (som forøvrigt er min egen favorit og på ønkesedlen).
Men udover den lille charmetrold, finder jeg at Avalon spiller bedst med rør.

Om du har nok power? Det er et svært spørgsmål.
Men jeg kan sige så meget: de er så vit jeg husker opgivet til 89 dB - men jeg har haft højttalere der er opgivet til hhv. 92 & 96 dB - Avalon A. er laaaangt nemmere at drive.

Og jeg spiller med en 15-18 watt SET forstærker. Set i lyset af det, lige en sjov ting: efter 5 år i min lejlighed og få kun få måneder med Avalon, har jeg fået min første klage, underboen mente helt seriøst at jeg havde et trommesæt stående!

Og hold nu fast, efter en årrække med VA Mahler, M150 og en Velodyne DD18!

Undskyld off-topic.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Det ser jo super lækkert. Kan kun forestille mig at lyden er i top

Har du ikke nogle billeder af dit rum, specielt hvordan du har dæmpet det og hvad du har brugt?

<< Forrige Side af 79 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes