Emne: CD-afspiller stortest - mellemklassen ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
CRC1 skrev:
| Jeg synes absolut ikke man skal til at bruge en karakter-skala. Om det så vil være en 1-5 eller 1-100. Alle deltager i denne test er jo rigtig gode afspillere. |
|
|
hvis man har hørt en eller flere af de afspillere der er med har du nok ret. Men som jeg læser testen er der da ikke nogen af de afspilllere jeg umiddelbart får lyst til at smide 10-20k efter.
CRC1 skrev:
| Jeg synes at en karakter-skala indenfor 4-5 kategorier af et givent produkt ofte er alt for mangel fuld og reelt ikke giver et indtryk af produktet. Blot en sammenligning af div. stjerner el. lign som 1 given anmelder har valgt tildele disse. |
|
|
jeg kan egentlig ikke rigtigt se hvad forskellen er. Om der er tal eller en masse ord giver efter min mening det samme i sidste ende. Faren er at der kun bliver kigget "overall score" og nogen dermed køber en forkert afspiller. Det man kunne gøre var derimod at lave en "klasse score" og en "overall score", forstået på den måde at man kan se hvilken afspiller anmelderen mener er bedst i prisklassen og hvor god den pågældende afspiller er i forhold afspillere i andre klasser. Der vil nok komme tilfælde hvor man finder nogle dyre, men dårlige afspillere og omvendt. Problemet er jo bare at det er et pænt omfattende system at indføre, da man nok vil være nødt til at lave det samme på allerede testet udstyr som anmelder måske ikke husker 100% korrekt
|
|
|
Hehe, jeg lader den ligger her. Den bliver vi desværre ikke enige i __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Mikkel Gige skrev:
|
Hej med jer!
Så lad os få sat begreberne på plads. Og det er ikke bare min "mening", men et udtryk for producenters holdning.
High End er prisklassen fra 30.000,- og op. Prisen er for ét apparat eller én højtaler.
Mellemklassen er prisklassen fra 10.000,- og op til 30.000,- pr. app./ht.
Low End/Nedre prisklasse er under 10.000 pr. app./ht.
Jeg har så selv "opfundet" udtrykket Ultra High End, for produkter der koster over 100.000,- pr stk, selv om det i princippet blot er den øvre del af High End klassen.
Vi har tidligere offentliggjort en stortest af CD-afspillere under 10.000,-, som vi fejlagtigt kaldte en test af mellemklasse-afspillere. Det var Low end afspillere!
Håber det sætter tingene på plads.
Mvh, Mikkel.
|
|
|
Og hvad kan man så bruge de "klasser" til? - intet andet end prestige, tåbelige diskusioner og snobberi. Det giver ingen mening, og er kun med til at man kan "hævde sig", "jeg er i en anden klasse end dig". 
Det er latterligt, og ikke værdiskabende på nogen måde, det skulle aflives. Men mange er så fokuseret på hvor meget det koster (nogen gange mere end selve produktet), i stedet for at gå efter sin egen smag og mening. Det er for meget. Og producenterne støtter det? Ja, sikkert...
Klassekamp!  |
|
|
Kan næppe siges mere korrekt  __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4899
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
kongruens skrev:
|
Det vil sige, at et anlæg med tuner, cd, for- og effektforstærker, samt pladespiller til en samlet pris af 140.000 kr. er et rent gennemsnitligt mellemklasse-anlæg (Altså uden pick up, arm og diverse kabler).
-Hvor mange mon kalder deres anlæg til næsten 150.000 kr. for et mellemklasse-anlæg (Husk at supplere med gennemsnitlige 20.000 kr. pr. ekstra apparat)?
Hvis samme bestykning skal være et high end-anlæg, skal det koste minimum 210.000 kr. (Stadig uden pick up, arm og kabler) Så kan vi sat'me lære det og se at få pengene op af lommen!
(Jeg er ikke helt sikker på, at alle producenter vil tilslutte sig denne inddeling...)
Mvh.
|
|
|
Hehe jeg tror bestemt at Hr. Giges retningslinjer kan være lidt fleksible.
Jeg har et anlæg til små 135-140.000 Jeg mener absolut ikke at jeg vil kalde det High-end. Enkelte komponenter i mit anlæg er måske i high-end klasse. Største delen af mit anlæg ligger dog nok i mellemklassen. Jeg er glad for mit anlæg og føler ikke trådt overtæerne over den definition. Jeg kan jo selv se hvad der er på markedet og hvad prisleje jeg ligger i, jeg er IKKE i den højere ende endnu
Alt i alt når vi ender i kløveri på definitioner af hvad der er high-end og ikke, handler det for mig om hvor jeg får mest valtua(god lyd) for mine penge!! Om så omverden og anmeldere vil kalde det for low-end, mid-fi, eller high-end må deres hovedpine, jeg skal jo bare høre musik.
|
|
|
Nu er det jo ikke "mine" retningslinjer, men udtryk for en generel opfattelse i branchen. Nogle vil helt sikkert være uenige. Disse "klasser" handler ikke om lyd eller ydelse, men udelukkende pris. Hvis nogen vil kalde det snobberi, tja.. så er det vel OK.
Min helt egen opfattelse er, at man i den grad får mest for sine penge i mellemklassen. High end klassen giver oftest kun små forskelle i forhold til den højere pris. Til gengæld oplever jeg også at man ofte mister information/detaljer/perspektiv, når man bevæger sig ned i low end. Og igen sker der ting og sager over 100.000,- pr. app. i "ultra high end".
Mvh, Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Fiddoo skrev:
kongruens skrev:
|
Det vil sige, at et anlæg med tuner, cd, for- og effektforstærker, samt pladespiller til en samlet pris af 140.000 kr. er et rent gennemsnitligt mellemklasse-anlæg (Altså uden pick up, arm og diverse kabler).
-Hvor mange mon kalder deres anlæg til næsten 150.000 kr. for et mellemklasse-anlæg (Husk at supplere med gennemsnitlige 20.000 kr. pr. ekstra apparat)?
Hvis samme bestykning skal være et high end-anlæg, skal det koste minimum 210.000 kr. (Stadig uden pick up, arm og kabler) Så kan vi sat'me lære det og se at få pengene op af lommen!
(Jeg er ikke helt sikker på, at alle producenter vil tilslutte sig denne inddeling...)
Mvh.
|
|
|
Ja, jeg kan så regne ud at mit anlæg må være low hifi og nogle af komponenterne ekstreme low hifi, da helen dynen holder sig under 100.000 
|
|
|
Hej Fiddoo!
Så har du ikke læst efter. Et apparat mellem 10.000,- og 30.000,- er middelklasse. Så det er dit anlæg sandsynligvis også, medmindre at du har 10 apparater eller derover. Så er det low end.
Det er ikke den samlede pris, som indikerer klassen, men apparaternes stk.-priser. Et setup kan altså sagtens bestå af f.eks. high end højtalere, midd.kl. CD & forst, og en low end tuner.
Mvh. Mikkel. |
|
|
Mine Martin Logan må så være mid hifi, da de holder sig under 30000 kr. pr. stk. Mine mono effekttrin koster 9.995 pr. stk. så det må så være lowfi. Og min stakkels Velodyne SPL-1200R er også ussel lowfi da den koster 9.995 kr.  Puha, jeg må ud og investere i nyt  __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enhver forbedring eller opgradering af sit eksisterende setup er af individuel karakter. Men målsætningen må være at nå dertil vi alle ønsker. En gengivelse tæt på det mest naturtro man kan komme nemlig high Fidelity = høj troværdighed. Det der koster pengene er at eksperimentere sig frem til målet. Fordi naboen har købt et anlæg til 500k kan man ikke kalde det high end. Det er sammensætningen som er vigtigst eller som en anden skrev og jeg er fuldstændig enig i.
Hifi er ikke bare dyre apparater og værdifulde slanger med et eksotisk design. Hifi er ikke bare en masse god musik i en henrivende kvalitet. Hifi handler om balance. Balancen mellem kærligheden til dyre og teknisk imponerede apparater, og den elskede musik. Hifi står for high fidelity, som jo betyder høj troværdighed. Og lige netop høj troværdighed er hvad vores hifi setups skal byde os. Det er fuld stændig lige meget hvad retning lyden er, bare vores setups tilbyder os høj troværdighed. Fordi hvis dit setup byder dig høj troværdighed, må det jo være fordi at lyden passer til dig.
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Og hvad kan man så bruge de "klasser" til? - intet andet end prestige, tåbelige diskusioner og snobberi. Det giver ingen mening, og er kun med til at man kan "hævde sig", "jeg er i en anden klasse end dig".
Det er latterligt, og ikke værdiskabende på nogen måde, det skulle aflives. Men mange er så fokuseret på hvor meget det koster (nogen gange mere end selve produktet), i stedet for at gå efter sin egen smag og mening. Det er for meget. Og producenterne støtter det? Ja, sikkert...
Klassekamp!  |
|
|
Klassekamp ? Den døde vist da alle "arbejdere" skulle ha villa og 2 biler, men det er en lang historie.....Mine bedste hovedtelefoner koster lige knap 10000 kroner. Er det så ikke "high-end" ? Jeg håber ikke jeg fik ødelagt "klasse-inddelingen"
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
CRC1 skrev:
kongruens skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Jeg har et anlæg til små 135-140.000 Jeg mener absolut ikke at jeg vil kalde det High-end. Enkelte komponenter i mit anlæg er måske i high-end klasse. Største delen af mit anlæg ligger dog nok i mellemklassen. Jeg er glad for mit anlæg og føler ikke trådt overtæerne over den definition. Jeg kan jo selv se hvad der er på markedet og hvad prisleje jeg ligger i, jeg er IKKE i den højere ende endnu
Alt i alt når vi ender i kløveri på definitioner af hvad der er high-end og ikke, handler det for mig om hvor jeg får mest valtua(god lyd) for mine penge!! Om så omverden og anmeldere vil kalde det for low-end, mid-fi, eller high-end må deres hovedpine, jeg skal jo bare høre musik.
|
|
|
Nu er det jo ikke "mine" retningslinjer, men udtryk for en generel opfattelse i branchen. Nogle vil helt sikkert være uenige. Disse "klasser" handler ikke om lyd eller ydelse, men udelukkende pris. Hvis nogen vil kalde det snobberi, tja.. så er det vel OK.
Min helt egen opfattelse er, at man i den grad får mest for sine penge i mellemklassen. High end klassen giver oftest kun små forskelle i forhold til den højere pris. Til gengæld oplever jeg også at man ofte mister information/detaljer/perspektiv, når man bevæger sig ned i low end. Og igen sker der ting og sager over 100.000,- pr. app. i "ultra high end".
Mvh, Mikkel.
|
|
|
Ok, jeg må læse op på "generel opfattelse i branchen" den var jeg ikke klar over
Min pointe var nu ikke at skyde på dig eller branchens opfattelses, men derimod at disse "prisklasse-inddelinger" nok er lidt fleksible. Jeg kan se flere brugere allerede har kridtet stregen hårdt op
Vores opfattelser/oplevelser med disse klasser tror jeg er ret ens, jeg har desværre ikke haft mulighed for at høre så mange af de helt dyre anlæg endnu. Så har vi jo nok alle de små aha-oplevelser med enkelte apparater engang i mellem __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
kongruens skrev:
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Hvor mange komponenter har du i det anlæg og vil du i øvrigt skrive under på, at gennemsnitsprisen på hver komponent, du sælger er ca. 20.000 kr? Hvis ikke, kan vi vel hurtigt blive enige om, at der er tale om et begrebsapparat, der savner forbindelse til virkeligheden...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også meget gerne høre hvem der lægger navn til den "generelle opfattelse i branchen".
Forøvrigt, hvis biler kun grupperes efter størrelse, så tror jeg nok, der er et par marketingafdelinger rundt omkring, der skal på overarbejde, når nu eksempelvis Jaguar ligger i direkte konkurrence med Skoda, Peugeot, Toyota osv.
En mellemklassebil defineres selvfølgelig efter pris. En BMW M3 er ikke en mellemklassebil, selv om den størrelsesmæssigt må siges at befinde sig ret tæt på en BMW 320i.
For nu at vende tilbage til hifi, må vi konstatere, at high end-begrebet er fuldstændigt tomt. Nogle bruger det om ydelsen, andre om prisen, andre igen kan fortælle om produkter, der "ligner high end" - hvordan det så end ser ud - og med hensyn til både prisklasse og ydelse er der dyb uenighed om, hvad high end indebærer. Nu er det ikke for at træde dig over tæerne personligt, Mikkel (slet ikke, jeg synes at det er beundringsværdigt, at du gider), men tomme udtryk som dette er væsentligt medvirkende til dårlig forståelse og til at folk taler forbi hinanden. Samtidigt er de vand på uærlige markedsføringsfolks mølle. Lad os få skabt nogle faste definitioner, der ikke er til at misforstå og undgå at anvende "frit svævende", udefinerede begreber.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
Jeg vil også meget gerne høre hvem der lægger navn til den "generelle opfattelse i branchen".
Tja, du kan jo spørge nogle high end producenter hvad de mener!
Forøvrigt, hvis biler kun grupperes efter størrelse, så tror jeg nok, der er et par marketingafdelinger rundt omkring, der skal på overarbejde, når nu eksempelvis Jaguar ligger i direkte konkurrence med Skoda, Peugeot, Toyota osv.
Det er helt korrekt at en Skoda kan være i "klasse" med en Jaguar. I bilbranchen har man målestandarder, som indikerer om en bil hører til den ene eller anden kategori, uanset pris
En mellemklassebil defineres selvfølgelig efter pris. En BMW M3 er ikke en mellemklassebil, selv om den størrelsesmæssigt må siges at befinde sig ret tæt på en BMW 320i.
Jo, en BMW M3 er en mellemklassebil, omend en meget dyr mellemklassebil. Prisen ændrer ikke ved det faktum at BMW's 3-serie er en mellemklasse-model.
For nu at vende tilbage til hifi, må vi konstatere, at high end-begrebet er fuldstændigt tomt. Nogle bruger det om ydelsen, andre om prisen, andre igen kan fortælle om produkter, der "ligner high end" - hvordan det så end ser ud - og med hensyn til både prisklasse og ydelse er der dyb uenighed om, hvad high end indebærer. Nu er det ikke for at træde dig over tæerne personligt, Mikkel (slet ikke, jeg synes at det er beundringsværdigt, at du gider), men tomme udtryk som dette er væsentligt medvirkende til dårlig forståelse og til at folk taler forbi hinanden. Samtidigt er de vand på uærlige markedsføringsfolks mølle. Lad os få skabt nogle faste definitioner, der ikke er til at misforstå og undgå at anvende "frit svævende", udefinerede begreber.
High End er udelukkende et begreb der indikerer prisen. At nogle vælger at bruge det anderledes, er så deres fejl/misforståelse. Men du har helt ret i at begrebet udvandes af branchen. Det meste B&O udstyr ligger f.eks i high end klassen, selv om du og jeg hurtigt kan blive enig om at lyden sagtens kan fås bedre. Det er prisen som definerer kategorien!
Mvh.
|
|
|
Mvh, Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
|
Hej
Jeg syntes der manglede én afspiller i testen: Cambridge 840C (9000,- í HFK).
Den byder på rigtig god byggekvalitet, ny teknologi samt suværen lyd....efter min mening.
Jaja, jeg har selv en...
|
|
|
@Mikkel: Hvorfor er d.o. ikke med i testen????
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er klart, at heller ikke jeg mener at pris generelt kan bruges som kvalitetsstempel.....
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
copman skrev:
|
Hej
Jeg syntes der manglede én afspiller i testen: Cambridge 840C (9000,- í HFK).
Den byder på rigtig god byggekvalitet, ny teknologi samt suværen lyd....efter min mening.
Jaja, jeg har selv en...
|
|
|
@Mikkel: Hvorfor er d.o. ikke med i testen????
|
|
|
Fordi vi allerede tidligere har testet en Cambridge(740) CD-afspiller i stortesten af CD afspillere under 10.000,-. I øvrigt var denne nye stortest, en test af afspillere i nedre mellemklasse (10-20k)
Jeg beklager at jeg ikke fik svaret dig tidligere.
Mvh, Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg synes du forholder dig lidt for stramt til beløbsgrænser.
Hvad med at sige: "CD afspillere i 10-20.000 kr lejet..." det levner rum til interessante emner, som ikke lige opfylder det rigide pris-krav - som igen ikke har alverden med god lyd at gøre
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
|
Det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg synes du forholder dig lidt for stramt til beløbsgrænser.
Hvad med at sige: "CD afspillere i 10-20.000 kr lejet..." det levner rum til interessante emner, som ikke lige opfylder det rigide pris-krav - som igen ikke har alverden med god lyd at gøre
|
|
|
Et eller andet sted skal grænsen jo ligge, ellers bliver arbejdet nemt uoverskueligt.
Jeg vælger at følge prisindeks for lav-, mellem og highend klassen. Der vil højst sandsynligt følge endnu en stortest på et senere tidspunkt, med CD-afspillere under 10.000,-. Jeg kan ikke garantere at det bliver med en Cambridge 840 CD-afspiller. Dels er det ikke en helt ny model, og en test skal ha' en vis nyhedsfaktor. Og så er det i øvrigt en afspiller som er testet på mange andre magasiner. Der kan også være kommet mere interessante modeller til fra andre mærker. Og så kan vi bare ikke nå at teste samtlige produkter på markedet.
At du synes vi sætter rigide priskrav, ærgrer mig lidt. Vi forsøger på bedste vis at favne så bredt som muligt, og nå de fleste læsere. Det er jo vores fritid vi bruger på dette arbejde, og så det er altså ikke altid lige rart at høre, at vi sætter "rigide" krav.
Mvh, Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
kongruens skrev:
|
Det er helt korrekt at en Skoda kan være i "klasse" med en Jaguar. I bilbranchen har man målestandarder, som indikerer om en bil hører til den ene eller anden kategori, uanset pris
Jo, en BMW M3 er en mellemklassebil, omend en meget dyr mellemklassebil. Prisen ændrer ikke ved det faktum at BMW's 3-serie er en mellemklasse-model.
High End er udelukkende et begreb der indikerer prisen. At nogle vælger at bruge det anderledes, er så deres fejl/misforståelse. Men du har helt ret i at begrebet udvandes af branchen. Det meste B&O udstyr ligger f.eks i high end klassen, selv om du og jeg hurtigt kan blive enig om at lyden sagtens kan fås bedre. Det er prisen som definerer kategorien!
Mvh.
|
|
|
Mvh, Mikkel.
|
|
|
Lær dog for he**** at citer rigtig, for det der er da helt umuligt - i hvertfald tidskrævende- for os andre at citere og svare på efterfølgende 
Og så røg blodtrykket pludselig ned igen 
__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes måske at spænde over et område der hedder 10-20.000 kr er en smule bredt i den klasse. Jeg mener hvad enten jeg havde 10 el. 20.000 til en cdafspiller vil der være minimal sandsynlighed for at jeg ville kigge ret meget i den anden ende af skalaen for inspiration
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
kongruens skrev:
|
Ja, og hvis jeg stiller et tilsvarende spørgsmål hos Ferrari, vil jeg få at vide, at en low budget-model koster et par millioner eller tre, hvilket ikke gør betegnelsen mere relevant for almindelige mennesker (Vi husker lige, at vi befinder os på sitet HIFI4ALL). Mon Sony, som sandsynligvis er en af verdens største producenter af cd-afspillere, bruger denne markedsopdeling?
Jeg vil gerne se den bilanmelder, der, hvis man bad vedkommende om at teste nogle mellemklasse-modeller, ville vende tilbage med anmeldelser af BMW M3, Jaguar, Aston Martin osv.(Dette er i øvrigt stadig ikke en kritik af dit anmeldervirke.)
Hvor findes denne entydige definition på High End?
Mvh.
|
|
|
Mvh, Mikkel.
|
|
|
Mvh. (og undskyld Christian R.)
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
Mikkel Gige skrev:
kongruens skrev:
|
Ja, og hvis jeg stiller et tilsvarende spørgsmål hos Ferrari, vil jeg få at vide, at en low budget-model koster et par millioner eller tre, hvilket ikke gør betegnelsen mere relevant for almindelige mennesker (Vi husker lige, at vi befinder os på sitet HIFI4ALL). Mon Sony, som sandsynligvis er en af verdens største producenter af cd-afspillere, bruger denne markedsopdeling?
Har du spurgt dem?
Jeg vil gerne se den bilanmelder, der, hvis man bad vedkommende om at teste nogle mellemklasse-modeller, ville vende tilbage med anmeldelser af BMW M3, Jaguar, Aston Martin osv.(Dette er i øvrigt stadig ikke en kritik af dit anmeldervirke.)
BMW M3 er baseret på 3-serien! Et faktum, som hverken du eller jeg kan ændre på!
Hvor findes denne entydige definition på High End?
I min daglige kontakt med branchen, er der ingen tvivl om hvornår det er High End, og omvendt. Hvis du kan dokumentere anderledes, så gør det i stedet for denne "ord-krig".
Mvh.
|
|
|
Mvh, Mikkel.
|
|
|
Mvh. (og undskyld Christian R.)
|
|
|
Jeg stopper her! Diskussionen er blevet til ordkløveri, og en sammenligning med bilbranchen er slet ikke aktuel!
Mvh, Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|