| Forfatter |
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens Jeg har fået til opgave at sætte et SONOS system op sammen med en NAS og her en af dagene skal jeg så igang med at lægge musikken over fra CD, men hvilket program er egentligt det bedste til at rippe? Skal lægge 200 CD'er over og har en 1TB NAS til rådighed så har tænkt mig bare at lægge dem over i WAV-format så der ikke bliver noget bøvl med FLACK og der burde jo være plads nok. Normalt har jeg bare brugt Windows Media Player til at rippe med til mp3 osv, men er der forskel på hastigheden alt efter hvilket program man bruger og kvaliteten? Og programmet skal være gratis. Mvh David PS: og glædelig hi-fi jul
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva med Media player? synes det har været ude mærket de gange jeg har brugt det? nået du kan anbefale det SONOS og NAS?
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror bare det bliver det igen så, det kender jeg også godt. Nu er det godtnok ikke hjem til mig selv og har endnu ikke nået at lege med det Sonos og NAS, men bliver en passiz Zonestation og så en Lacie 1TB NAS til ca 1200kr, den kan vist godtnok ikke fungere som meget mere end fil, ftp og medieserver men burde være fint til behovet og den kommer alligevel ikke til at være koblet på nettet. PS: det er denne NAS
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt design  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne nævne DBPoweramp som kandidat til bedste ripper, det koster lidt knaster, men så bliver det dælme ikke meget bedre...
http://www.dbpoweramp.com/
EDIT: Arh, læser jo ikke hvad jeg svarer på, du vil have gratis. Der findes også en DBPoweramp Free, men skal du have adgang til securerip databasen og AMG databasen skal der lægges lidt penge. Windows Media Player er sikkert også fin til dit behov... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
er skam bare i orden McFrede, tak for forslaget og ellers kunne jeg nok godt nøjes med en 21 dage trial da jeg så er færdig med projekt. er bare ikke lige helt med på det der med AMG osv... Det er bare vigtigt at alle data med kunstner osv kommer med og også gerne cover billedet hvs muligt.
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror jeg vil prøve det, tak
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ny Exact Audio Copy er ganske udemærket og gratis kan hentes her
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
En smule OT...  Den Lacie... er den så støjfri som de skriver? Det må kun være disken der larmer her. I manualen står: Your LaCie Network Space also includes UPnP AV media server functionality, allowing you to play your music or videos from any UPnP AV-certified player connected to the local network. Kan den så bruges i forbindelse med Squeezebox?
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det galt med FLAC ??
Så for du metadata med, det gør du da ikke med WAW. Jeg FLAC'er med EAC - det virker perfekt.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
Jeg vil gerne nævne DBPoweramp som kandidat til bedste ripper, det koster lidt knaster, men så bliver det dælme ikke meget bedre...
EDIT: Arh, læser jo ikke hvad jeg svarer på, du vil have gratis. Der findes også en DBPoweramp Free, men skal du have adgang til securerip databasen og AMG databasen skal der lægges lidt penge. Windows Media Player er sikkert også fin til dit behov... |
|
|
DBPoweramp er et rigtig godt program, som jeg ville foretrække i stedet for media player. Man har mange flere valgmuligheder, også selvom man kun bruger gratis-versionen  __________________
If it works, don't fix it
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har altså adgang til Securerip databasen og adgang til kunstner info med den gratis dbpoweramp. Man får dog ikke ting som cd-cover fra AMG med, og man ka ikke rippe til MP3 da de er en af de få der rent faktisk benytter en licenceret mp3 encoder. Men flac/ogg og andet opensource klare den fint.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
| Man har altså adgang til Securerip databasen og adgang til kunstner info med den gratis dbpoweramp. Man får dog ikke ting som cd-cover fra AMG med, og man ka ikke rippe til MP3 da de er en af de få der rent faktisk benytter en licenceret mp3 encoder. Men flac/ogg og andet opensource klare den fint. |
|
|
Det kommer an på hvilken version man bruger, hvis man bruger en ældre version af dbpoweramp, kan man sagtens rippe til mp3 :) __________________
If it works, don't fix it
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
EAC er fint, men kræver en smule pilleri, før det spiller (det er dog meget, meget fleksibelt). DBPowerAmp er klart mere brugervenligt og intuitivt at gå til. Som med så meget andet, kan man ikke både få bedst og gratis...
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
En smule OT...
Den Lacie... er den så støjfri som de skriver? Det må kun være disken der larmer her.
I manualen står:
Your LaCie Network Space also includes UPnP AV media server functionality, allowing you to play your music or videos from any UPnP AV-certified player connected to the local network.
Kan den så bruges i forbindelse med Squeezebox?
|
|
|
Såvidt jeg kan se har den vist ingen blæser så burde kun være selve disken som larmer. Såvidt jeg har forstået så kræver Squeezebox noget speciel software installeret så man derfor enten skal have musikken på en PC elller en større NAS som har kræfterne til at kunne trække det.
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
Hvad er det galt med FLAC ??
Så for du metadata med, det gør du da ikke med WAW. Jeg FLAC'er med EAC - det virker perfekt. |
|
|
Jeg har skam intet imod FLAC, men er bare for at gøre det mest muligt brugervenligt for dem som jeg ordner det for. Regner med at skulle igang imorgen med at rippe og hvis det så viser sig at jeg ikke kan få div info om cd'erne med og gerne cover-billede må jeg se hvad jeg så gør. Jeg har ikke engang fået hele stakken af cd'er ednu så aner heller ikke om nogle af dem mon er "hjemme-blandede" eller lignende så jeg skal til og intaste data manuelt (det håber jeg godtnok ikke på at jeg skal igang med). Mange tak for de mange svar og dejligt at se lidt forskellige synspunkter, men lyder til at jeg skulle tage et kig DBPowerAmp
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
Hej folkens Jeg har fået til opgave at sætte et SONOS system op sammen med en NAS og her en af dagene skal jeg så igang med at lægge musikken over fra CD, men hvilket program er egentligt det bedste til at rippe? Skal lægge 200 CD'er over og har en 1TB NAS til rådighed så har tænkt mig bare at lægge dem over i WAV-format så der ikke bliver noget bøvl med FLACK og der burde jo være plads nok. Normalt har jeg bare brugt Windows Media Player til at rippe med til mp3 osv, men er der forskel på hastigheden alt efter hvilket program man bruger og kvaliteten? Og programmet skal være gratis.
Mvh David
PS: og glædelig hi-fi jul 
|
|
|
Jeg troede selv, at jeg var en helt, da jeg gik igang med at rippe mine mange cd'er i Microsoft's Windows Mediaplayer, det var jo super enkelt ...jeg skulle bare skifte cd hvergang skuffen kom ud efter endt ripning til WAV format, men efter at have udført arbejdet, må jeg nok erkende at jeg er træt af de mange cd's som mangler id ( meta data ). Der er simpelthen for mange af cd'erne, der nu er betegnet, som ukendt og det er et mareridt, at skulle navngive det hele efterfølgende. 
Dog vil jeg sige at WAV formatet tiltaler mig ( kan bruges i mange typer afspillere ), selv om det fylder mere i størrelse end FLAC. Omvendt er MP3 formatet, for mig kun en nødvendig onde, for at få min "gåmand" til at virke, da den ikke vil kendes ved hverken FLAC eller WAV formatet.
En fordel er at det så er nemt at konvertere WAV til MP3 i Windows Mediaplayer. 
Og i lige måde mht. jul
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
EDIT: Arh, læser jo ikke hvad jeg svarer på, du vil have gratis. Der findes også en DBPoweramp Free, men skal du have adgang til securerip databasen og AMG databasen skal der lægges lidt penge. Windows Media Player er sikkert også fin til dit behov... |
|
|
Jeg har installeret dbpoweramp og rippet 50 CD'er til FLAC nu ... Det har ikke kostet mig en øre! Forstår ikke hvorfor i siger det koster penge? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |