Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 04:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Dynavox 70 e - kinesisk hyggepejs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg tager målebåndet med så, om vi skal gøre andet ved den må vi så se på.

totalt off topic: hvis man ligesom jeg ikke kan se Le Mans, andet end hvad de viser på TV2, er der Live Streaming på Speedtv.com:

http://stream.speedtv.com/24-hours-of-le-mans/

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

@edge: Jeg vil også meget gerne være med på et cover i stil med det originale Dynaco - i sort og helst uden træ på sidern

Mange tak for linket, jeg sad lige og bannede over TV2's dækning, så det var dejligt at få et link.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Søren Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

@ Boptiljudrop.  Det er imponerende hvad du lagt ud af billeder og diagrammer. Tak for det!

Hvordan fungerer din Dynavox i mellemtoneområdet med de nye JJ-lytter og er den blevet bedre til at klare kompleks musik.

Hilsen

Søren

Til top Vis Søren Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Jensen

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Erling jamen det er fint, da jeg alligevel skal ud og købe en hel hulplade, så der er nok til en del covers

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

@ edge, det lyder fint. Det er skidt hvis man ikke kan få sin årlige dosis raceri

@ Søren: Kompleks musik lyder meget mere afslappet og dynamisk, faktisk rigtig flot. Mellemtonen er blevet meget bedre! Det flyttede nærmest lige så meget som tube mania tweaket, bare på nogle helt andre parametre. Det er så kun 1000uF i alt, Thorhauge anbefalede 3000uF, men det var så der jeg tænkte at en drossel kunne give det sidste. Men ærligt talt, lige nu tror jeg ikke at det er nødvendigt.
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Søren Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

@Boptiljudrop: Tak for det. Bestilling af 2 stk. JJ-lytter just afsendt til Tubetown. Så mangler jeg bare at finde ud af om mine trafoer er gode nok til at kunne køre uden c20. Det er spændende om andre rør giver et lift i din forstærker efter dine tweaks. Måske har 6P3s-e, KT77 bare kompenseret for mangler i vores utweakede forstærkere?

God fornøjelse i morgen

NB! Har du stadig den lille støjspole i?

Til top Vis Søren Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Jensen

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hej Søren, ja jeg har stadig den lille drossel i, den sidder som forbindelsen fra ensretterdiodernes + til det gamle midtpunkt fra seriekoblingen, som jeg nu bruger til at forbinde JJ'ernes +, se forrige side.

Jeg tror da sagtens der kan hentes mere, men jeg har da overvejet om en af de store kvaliteter ved de russiske rør måske er, at de arbejder bedre under mindre gunstige omstændigheder end en typisk EL34?

Forstærkeren er rigtigt god nu, den formidler al det musik jeg kan lide at lytte til med meget stor troværdighed. Jeg tror ikke på at man kan gå på gaden og købe noget til 3500 kr der kan det samme

Så held og lykke med den nye PSU!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Her er lige et bedre link til live Le Mans ( Eurosport HD)

http://www.justin.tv/tomcio6

EAS will rise again...

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

En erfaring rigere:

Nu har vi haft to Dynavox'ere oppe mod hinanden på rørtræffet. Den ene med tube mania tweak, originale rør og ombygget strømforsyning. Den anden med russerrør i udgangen og Sylvania i indgangen samt ombygget strømforsyning.

I mine øjne var der ingen tvivl, man kan ikke rørmodde sig ud af det rundlæggende problem: Den er overkompenseret. Så længe det lavpasfilter er aktivt på indgangstrinnet er forstækeren dybt handikappet, det samme går for den originale serielytbestykkede strømforsyning. Fiks de to ting og du har den billigste kvalitetsforstærker. Derefter kan man så begynde på rør swop og kondensator fræs, hvis man syntes at det er nødvendigt

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
En erfaring rigere:

Nu har vi haft to Dynavox'ere oppe mod hinanden på rørtræffet. Den ene med tube mania tweak, originale rør og ombygget strømforsyning. Den anden med russerrør i udgangen og Sylvania i indgangen samt ombygget strømforsyning.

I mine øjne var der ingen tvivl, man kan ikke rørmodde sig ud af det rundlæggende problem: Den er overkompenseret. Så længe det lavpasfilter er aktivt på indgangstrinnet er forstækeren dybt handikappet, det samme går for den originale serielytbestykkede strømforsyning. Fiks de to ting og du har den billigste kvalitetsforstærker. Derefter kan man så begynde på rør swop og kondensator fræs, hvis man syntes at det er nødvendigt

Jep, helt enig. Det var super vi fik muligheden for at lave sammenlignende test. Så nu skal jeg hjem i aften og lodde et par kondensatorer fri, så den grimme overkompensationen bliver sat ud af drift.

Men det må absolut slåes fast, at når der lige bliver rettet op på denne "design fejl" i kineseren, så er den 50 år gamle Dynaco konstruktionen stadig værd at lytte til - også i en kinesisk kopi version.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hej Erling, tak for sidst.
Jeg vil gerne se en 3500 kroners forstærker fra dagens danske konsummarked gøre det lige så godt

Vi fik iøvrigt også sammenlignet med originalen, ST 70, med helt friske lytter hele vejen rundt lød den rigtigt godt. Jeg kunne sagtens forestille mig at den er bedre end kineseren når den først  bliver spillet til.

Men så skal man jo først lige finde én og dernæst bringe den op til køreklar stand. Kineseren er plug and play fra dag ét, og nem at modificere Jep, det var en varm anbefaling

Søren Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har loddet kondensatorerne ud af R/C leddet. Efter en nærlæsning af den tyske tråd om Dynavoxen fandt jeg en fyr som faktisk påpegede det samme som Tubemania, nemlig at leddet overkompenserer, og at det ville være bedre, hvis det ikke var der. Han foretog måling og kunne ikke få forstærkeren til at gå i selvsving. Dette var en version 1 forstærker og ligger snart 3 år tilbage. Jeg tog chancen og antog at trafoerne i min forstærker nok er af samme kvalitet, når nu det også var tilfældet med Boptiljudrops forstærker. Godt gemt bag brændeovnen tændte jeg for forstærkeren, og den sprang ikke i luften, men spiller fint og lifligt, med en hel anden ro i mellemregister og med meget mere naturlig klang. Super! Nu mangler jeg bare at få nye lytter i strømforsyningen.  

Hilsen

Søren

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Tillykke med det. Jeg kan godt huske at jeg læste om det på det der tyske forum, men det er lang tid siden. Tube mania stressede også min ret voldsomt efter at lavpas var sat ud af funktion. Det skete intet, den var klippestabil!

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg også lavet "Tubemania" tweaket.

Heller ikke her er der de fjerneste tegn på selvsving og ustabilitet Ingen røg, transformeren er ikke varme og rørene ser helt normale ud - så jeg er ganske sikker på, at tweaket også er sikkert her hos mig.

Og vupti, er lyden meget mere fri og åben, og helt på linie med det vi hørte fra "BoPtilyoudrop Dynavox'en" igår. Jeg spiller lige nu UB40 Live på mine nyerhvervede 60'er højttalere, så setup'et er jo ganske som igår.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Tillykke Erlin, han er ikke helt skrå til det der ham tubbe. Og tak for sidst iøvrigt, det var en spændende sammenligning og rigtig hyggeligt at dele bord

Og ikke mindst tillykke med KLH'erne, det var et godt køb!

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

SÅ Jesper fik, efter alle sine anstrængelser afsat de KLH'er - Tillykke med dem, jeg må sige, at på de Dynavox'erlød de godt
nok knaldgodt!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Erling så er hulplade bestilt, 1,5mm med 5mm huller. Skulle gerne have den imorgen, så starter

tegnearbejdet. Har tænkt over det med at skjoldet skal være til at løfte af, tror jeg bruger

hyldebærer, du ved dem der følger med alt spånplade reoler til at regulere hylderene. Så

behøver du kun bore hullerne op i kabinettet når du får den (eller jeg kan gøre det hvis det er)

Leif, der er jo masser af plade tilbage til dig og andre

EAS will rise again...

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Tak-tak - og ikke mindst selvtak for hyggeligt borddeling igår.

Nu har vi jo delt mange erfaringer det seneste par måneder her i tråden, så jeg syntes det var rigtigt hyggeligt og spændende at vi også kunne mødes og sammenligne "live".

Hæ. KLH'erne er godt nok rigtigt retro; især hessian betrækket på frontpladerne er tidstypiske Men de spiller sgu godt - har lige prøvet Deep Purple in Rock for fuld knald, det minde mig om min gymnasietid, så de oplagte til en rigtig 60'er fest Jeg tror lige de skal have en omgang fin slibning i rå linolie, så kan valnødde træet blive rimeligt fint igen.

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Prøv med Vaselineolie opvarmet i vandbad, det var det jeg brugte til mine JBLér

EAS will rise again...

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

@edge: Tak for sidst, det var hyggeligt at møde dig, lyder spændende med skjold projektet til Dynavoxen, jeg sætter min lid til, at det har du fuldstændig styr på Tak for tippet med vaselineolie - dine JBL'er var meget flotte.

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes