Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 01:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Dynavox 70 e - kinesisk hyggepejs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at sætte dem i, eller går du stadig rundt og nyder indpakningen? 

Jeg er lidt spændt på at høre om, hvordan du oplever dem, da du jo har tweaket de passive komponenter først, og derfor får en lidt anden indgang til rør skiftet.

Mine kører i hvertfald fint, også med Tubemania tweaket. Og de har lige fået en rigtig gang "bank" med Live in Japan.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Mikkel, du er en ka-pa-citet!

Nej jeg har ikke skiftet endnu, prøvede de nye USA indgangsrør, men jeg tror der er noget med spændingen over det ene rør (gløden), de gløder ikke ens, jeg skiftede tilbage og der var stadig forskel, så der er tyst indtil jeg får målt på den. Men jeg skal liiige op og forsvare specialet i morgen, så deeet....
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Hvis man skulle måle på 6P'erne, kunne man evt. gøre det tilnærmet som KT88? Ellers ser der ud til at være data her: http://www.erepco.co.uk/AudioTubes/fstechnical/6P3S,%206P3S- E.htm

Jep, eller kig i en af kasserne, der er et dataark indlagt sammen med røret - godt nok på russisk

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
BoPtiljudrop skrev:

Hvis man skulle måle på 6P'erne, kunne man evt. gøre det tilnærmet som KT88? Ellers ser der ud til at være data her: http://www.erepco.co.uk/AudioTubes/fstechnical/6P3S,%206P3S- E.htm

Jep, eller kig i en af kasserne, der er et dataark indlagt sammen med røret - godt nok på russisk

Ja jeg skal love for at det er på russisk
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se, at de kan holde til en kontinuerlig accelerations belastning på 100G, så havde jeg jo slet ikke behøvet at køre så forsigtigt til Århus i søndag - for det kan den gamle BMW alligevel ikke trække.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

100G... så tror jeg nok lige at man skal optimere sin bremse og svingteknik voldsomt for at udfordre de rør der. Heldigvis virker de da også når de står stille

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

100 g.. sikke muligheder det kan give. Man kan montere en rørforstærker på et sjippetov.. hvis man da ville ha' lyst til det.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Nej jeg har ikke skiftet endnu, prøvede de nye USA indgangsrør, men jeg tror der er noget med spændingen over det ene rør (gløden), de gløder ikke ens, jeg skiftede tilbage og der var stadig forskel, så der er tyst indtil jeg får målt på den. Men jeg skal liiige op og forsvare specialet i morgen, så deeet....

Det er ikke ualmindeligt, at der kan være forskel på hvor synlig gløden er på rør - især europæiske fabrikker har ikke altid været særligt gode/omhyggelige med at montere den del af glødetråden som er uden for katoden. Dette kan bl.a. også opleves ved en kraftig oplysning, når der tændes for strømmen. Dette oplver jeg med mine Tesla rør, hvor det ene lyser meget kraftigt op 1-2 sekunder ved opstart. Så kan det ikke bare være er en forskel i de to rørs glødetråds montering du ser.

Men på den anden side, hvis forskellen også er der med de originale rør, er der jo noget der tyder på en dårlig forbindelse ved den ene rørsokkel.

Håber det gik godt med specialet, og at alle dine rør aktiviteter ikke fik tage al fokus.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej erling

Næ, trods rørtræf og rep af pladespiller mm. så fik jeg 10.

Jeg ved fra ham der sælger dem i Elav, at de kan finde på noget fikumdik med spændingen på de små rør, men jeg skal lige opdatere på det når jeg får den på bænken her lidt senere...

Men jeg er sjovt nok blevet gladere for den efter træffet, den stod distancen og har bevist sit værd. Desvære har det inspireret til skumle tanker om et sæt af de tilsvarende monoblokke og noget helt galt noget med at bygge Klipsch hjørnehorn og eksperimentere med open bafle... neej, nej, nej, hifi-smitten er tilbage

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Ja - gys, det er en skrækkelig sygdom at blive smitte med

Tillykke med 10 tallet, det var flot

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
... Desvære har det inspireret til skumle tanker om et sæt af de tilsvarende monoblokke ...

Tænker du på dynavox VR-80 forstærkerene? - Meget sjov konstruktion, den ligner fysisk fuldstændigt VR-70'eren. Jeg fandt lidt på nettet om den - ligesom med VR-70, er der nogle tyske sider om tweaks til denne. En ret dybdegående beskrivelse hvor også diagrammet kan downloades som PDF, finder du her.

Jeg kommer i denne forbindelse til at tænke på, at den originale Dynaco jo har en mono omskifter, som parallelkobler de to forstærkere, og dermed bliver til en 70W monoblok. Gad vide om den samme funktionalitet ikke også kunne bruges på VR-70'eren. Så skulle der kun investeres i én forstærker mere, og så kan man jo vælge om det skal være 2x70W eller 4x35w.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Ja, se det har jeg jo også tænkt på, men nu er den gamle jo spillet voldsomt til, jeg tror ikke man får et passende klangligt balanceforhold sådan lige med det samme. Men ellers har man jo vejen, det er garanteret mulighed for at lave samme tweaks som vi kender.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jeg fik lige tid til at måle på indgangstrinnets rør, det ser ikke helt godt ud:

Gløden er ens, den måler fra ben 4 til 5: 6,4 V. Er dette ikke lige i overkanten, bør den ikke være på ca. 4,5 V?

Fra katode til anode måler de helt forskelligt:

Højre side, indgang, ben 6 til 7: 93 V, venstre: 82 V
Højre side fasesplitter, ben 1 til 8: 130 V, venstre: 152 V

Lige nu har jeg ikke tid til at finde ud af hvorfor det hænger sådan sammen, men jeg syntes ikke det kan være helt rigtigt, det er lidt for stor divergens. Så ingen musik på Dyna'en indtil det er sat på plads

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Gløden er ens, den måler fra ben 4 til 5: 6,4 V. Er dette ikke lige i overkanten, bør den ikke være på ca. 4,5 V?

Det skal være 6,3V +/-10%, så det er helt OK.

Citér:
Fra katode til anode måler de helt forskelligt:

Højre side, indgang, ben 6 til 7: 93 V, venstre: 82 V
Højre side fasesplitter, ben 1 til 8: 130 V, venstre: 152 V

Lige nu har jeg ikke tid til at finde ud af hvorfor det hænger sådan sammen, men jeg syntes ikke det kan være helt rigtigt, det er lidt for stor divergens. Så ingen musik på Dyna'en indtil det er sat på plads

Der behøver ikke at være noget galt - der kan være ret store afvigelser. Prøv at bytte om på rørene, og check om forskellene flytter med. Hvis de gør det, har du bare to forskellige rør. Hvis der stadig er forskel, skal du nok checke modstandsværdier og evt. dårlige lodninger.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Oh my goodness gracious me, tak skal du have Mikkel! Det er knageme godt at der findes sådan nogen som dig og tube mania, hvor filen skulle en rookie som jeg ellers lære tingene fra

Der er faktisk også angivet 6,5 V på div. layouttegninger

Hey, skal du ikke ud i solen? Men kan da ikke være forumaktiv i sådan et vejr? (undertegnede er undskyldt, jeg arbejder, suk)

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige lavet et nyt diagram, det skulle passe lidt bedre, botset fra C19, der skal stå uF:

Her er diagram på strømforsyningen som den ser ud nu, bemærk at droslen er 1000 uH 1A:

Og sådan er det kommet til at se ud, droslen sitter godt i en god klat limpistollim:

Og metodikken er beskrevet her:

Det kan ses at jeg har seriekoblet de to originale 100 K bleedermodstande for at få højere værdi og hermed mindre tab.

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

hmmm du sagde noget om du ikke kunne høre forskel med choken koblet ind... har du prøvet at sætte en kond direkte over broen? mit gæt er det vil kunne høres med det samme...

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Hey, skal du ikke ud i solen? Men kan da ikke være forumaktiv i sådan et vejr?

Jeg kan da ikke vedligeholde min ligblege teint hvis jeg går ud i solen

Citér:
(undertegnede er undskyldt, jeg arbejder, suk)

Jeg skulle officielt rydde op - det gjorde jeg da også noget af tiden...

C19 på dit diagram står til 0,1pF så vidt jeg kan se. Består den af to ledninger i nærheden af hinanden, eller skulle det have været 0,1µF?

Husk også at hvis du eller andre vil prøve med større spoler, skal de sidde mellem lytterne. Hvis du placerer en spole på nogle mH før lytterne, falder DC-spændingen til lidt over 300V.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

@ Tonni: Jeg har da haft overvejelser om ikke jeg netop skulle prøve at sætte én over hver diode i broen, lige som man ser på billederne af Bofaen tilbage i tråden et sted. Men droslen virker, jeg har haft den koblet og siden bypasset med en prøveledning (indkasserede et dask over pølserne i processen). Men selve ombygningen til paralelle lytter giver så meget, at droslen kun er en detalje i den sammenhæng. Originalt sidder der iøvrigt en cap (c7 1uF) hvor jeg har placeret bleedermodstanden(e), skal finde ud hvad forskellen er, derfor er den ude. Det næste bliver én over hver diode.

@mcs_5: Ups, du har da ret Jeg har på forrige side et layout med en IE mellem lytterne.

Hehe, man skulle nødig komme til at ligne en arbejdsløs?

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Update på cover/skjold til jeres rørslæder, jeg har ikke fået lavet en skid.... Tube kom i første række så han kunne komme videre med bamse-produktionen, og jeg er bundet med ordre der kom før jer.

MEN! jeg vil prøve at nå det inden ferien 29-30-31.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes