Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En "perfekt" rock højttaler skal helst ikke være afslørende, men mere all round, så almindelige plader lyder sådan, at den maler med noget bred pensel så at sige. Som du selv siger, skal dens klang være noget varm og rund med godt focus i mellem bas og mellemtone. Den må egentligt gerne have noget ekstra mellemtone.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chriss!
Tillykke med den seriøse forforstærker  
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg ved godt, at den ikke er fantastisk. Planen er dog, at jeg meget snart skal flytte, hvorefter jeg vil lave en seperat gruppe til HiFi med Furutech jordstik i væggen. Så kører powerkabler direkte fra setup til væg. Derfor gider jeg ikke bruge penge på en strømskinne nu. Har dog været fristet af både Shunyata Hydra 6 og Quantum Qbase 8. Synes dog ikke, at supra skinne er så dårlig igen. Testede den mod MIT Z Powerbar og PurePower 1050i uden at finde den store forskel. Ved ikke hvorfor? Måske fodi jeg ved testen stadigvæk brugte mit Supra strømkabel fra skinne til jordstik i væg. Det er et træk på 4 meter, hvorfor det ikke er så nemt at komme uden om, hvis det skal tilsluttes jord (bor på 4. sal).
Alt i alt, så drømmer jeg som tidligere skrevet, om en løsning på linje med din. Det er sku' for lækkert  __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
Det ser rigtig fint ud . Meget imponerende system. Har du leget med strømmen http://www.psaudio.com/products/power/pw-power-plants/p10-po wer-plant/
Og evt afkobling af kabler fra gulvet? Eller syntes du at det er en gang gas.?
Jeg syntes den nye 802 di kan rocke, både med tool , a perfekt circle og nightwish. Og power har du jo alt rigeligt af til at trække dem.
Happy listening |
|
|
Jeg synes at den nye B&W 802 Diamond generelt er en bedre højtaler end B&W 802D, men til det rockmusik jeg lytter til, der synes jeg faktisk at B&W 800D serien har en bedre klang. D serien er lidt mere farvet og mindre neutrale, hvilket mange af de mindre gode rockindspilninger har gavn af. Her tænker jeg fx på Soundgarden, Nirvana, Metallica, Radiohead mm.
Hvis jeg kun skulle have et sæt højtalere, så ville jeg dog klart vælge Diamond af de to 
Strømopgradering kommer senere... __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes de er ganske udmærket de strømskinner fra supra jeg har selv 2 stk en til tv og diverse informere og bluray og en til mit hifi med hver deres vægudtag med jord bruger dog ik deres strømkabler da jeg ik syntes de er noget værd, har selv haft sådanne en brennenstuhl fra Harald Nyborg og det blev meget bedre efter supra'en blev sat til. men det kommer nok også meget an på Hva man sidder til den jeg er i hvert fald glad for mine og har ik i sinde at skifte dem ud
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu også ganske udmærkede erfaringer med Supras strømprodukter.
Hos mig er der ikke de store forskelle at spore. Det, der gjorde et udslag, var at få det hele jordet.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med XP20 
Hvordan adskiller den sig fra XP10. Er det samme spillestil, bare bedre eller er den anderledes? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din XP20, mega lækkert setup du har dig.
Angående snakken om andre højtalere ville jeg da lige nævne et par stykker som jeg selv godt gad høre
Det drejer sig om Piega CL 90 X
og Naim S-800 Ovator
Her er en test af S-800 Ovator lillebror S-600 Ovator
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
|
Ja, jeg ved godt, at den ikke er fantastisk. Planen er dog, at jeg meget snart skal flytte, hvorefter jeg vil lave en seperat gruppe til HiFi med Furutech jordstik i væggen. Så kører powerkabler direkte fra setup til væg. Derfor gider jeg ikke bruge penge på en strømskinne nu. Har dog været fristet af både Shunyata Hydra 6 og Quantum Qbase 8. Synes dog ikke, at supra skinne er så dårlig igen. Testede den mod MIT Z Powerbar og PurePower 1050i uden at finde den store forskel. Ved ikke hvorfor? Måske fodi jeg ved testen stadigvæk brugte mit Supra strømkabel fra skinne til jordstik i væg. Det er et træk på 4 meter, hvorfor det ikke er så nemt at komme uden om, hvis det skal tilsluttes jord (bor på 4. sal).
Alt i alt, så drømmer jeg som tidligere skrevet, om en løsning på linje med din. Det er sku' for lækkert  |
|
|
OK, så kan jeg godt se det ikke rigtig kan svare sig, kan se at der er andre som er glad for deres supra produkter, godt for jer, jeg har også selv haft både strømkablerne og filteret, ikke noget hit hos mig og det er ikke pjat den harald nyborg skinde har jeg også selv så det er testet. Nu er det ikke sådan at supra ikke laver noget godt, de laver nogle fine signal og ht kabler, strømskinden uden filter er skam også ok, men lig lorad kablet og skinden med filter var altså ikke lykken hos mig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Tillykke med XP20 
Hvordan adskiller den sig fra XP10. Er det samme spillestil, bare bedre eller er den anderledes?
|
|
|
Takker 
Jeg synes at der er en del forskelle. Denne vurdering er lavet med Avalon Eidolon, som er en ultra neutral højtaler. Derfor kan højtalere der er meget forskellige fra Avalon, selvfølgelig give et anderledes resultet. Lydbilledet er større både i brede og dybde. Der er også endnu mere præcision i placeringen af instrumenterne, specielt i de ydre kanter af lydbilledet. Detaljerne er bedre. Der er mere tekstur i lyden fra de enkelte instrumenter. Der er en meget mere tør og stram bas. Hvor XP10 (forestiller mig den er mere tænkt til rockmusik) har en meget kraftig bund (måske lidt for kraftig), så er der virkelig blevet strammet op. Derfor ville jeg heller ikke købe XP20 til mine Avalon, hvis det ikke var fordi jeg også vil lave et sekundær setup til rock. __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Chriss skrev:
|
Alt i alt, så drømmer jeg som tidligere skrevet, om en løsning på linje med din. Det er sku' for lækkert 
|
|
|
OK, så kan jeg godt se det ikke rigtig kan svare sig, kan se at der er andre som er glad for deres supra produkter, godt for jer, jeg har også selv haft både strømkablerne og filteret, ikke noget hit hos mig og det er ikke pjat den harald nyborg skinde har jeg også selv så det er testet. Nu er det ikke sådan at supra ikke laver noget godt, de laver nogle fine signal og ht kabler, strømskinden uden filter er skam også ok, men lig lorad kablet og skinden med filter var altså ikke lykken hos mig. |
|
|
Jeg har selv undret mig en del over, hvorfor der er så forskellige tilbagemeldinger på den Supra strømskinne. Er det mine øre den er gal med. Er det setupet, der ikke er godt nok, til at jeg kan hører forskel. Er jeg bare for utrænet til at lække mærke til de detaljer. Kunne godt tænke mig, at en af dem der hævder at den er dårlig, gav den et lyt hos mig og forklarede mig, hvad der er galt med min lyd ;) Måske kan jeg med den nye og bedre forforstærker bedre hører forskel på Supra skinnen og andre strømskinner.
Har også ladet mig fortælle, at man skal lade strømprodukter sidde tilsluttet i et døgn, for at man kan vurdere deres effekt ordentligt. Ved ikke om det er rigtigt, men det gør det i hvert fald svært at lave A/B tests... __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
|
Tillykke med din XP20, mega lækkert setup du har dig.
Angående snakken om andre højtalere ville jeg da lige nævne et par stykker som jeg selv godt gad høre
Det drejer sig om Piega CL 90 X
og Naim S-800 Ovator
Her er en test af S-800 Ovator lillebror S-600 Ovator
|
|
|
Takker 
Spændende højtalere du linker til. Jeg kender ikke nogen af dem og tror umiddelbart også at det er uden for min prisramme. Jeg tænker, at jeg max vil bruge 45k på et sæt rockhøjtalere, hvilket lige rækker til et brugt sæt B&W 802D (der gik et sæt til 40k for nogle måneder siden). Men hvis jeg kan finde nogle rockhøjtalere, der spiller lige så godt (eller bedre) og er billigere, så er det helt ok 
Min Infinity Kappa 8.2 i (3500,- kr. brugt), som jeg bruger i min hjemmebio, er faktisk en habil rockhøjtaler. Har også haft Infinity Kappa 9.2 i, men dem kunne mine monoblokke ikke trækker. De 2 x 2 x 12" bas-enheder skal virkelig have noget strøm, før de begynder at danse  __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
dan a. skrev:
Chriss skrev:
|
Alt i alt, så drømmer jeg som tidligere skrevet, om en løsning på linje med din. Det er sku' for lækkert 
|
|
|
OK, så kan jeg godt se det ikke rigtig kan svare sig, kan se at der er andre som er glad for deres supra produkter, godt for jer, jeg har også selv haft både strømkablerne og filteret, ikke noget hit hos mig og det er ikke pjat den harald nyborg skinde har jeg også selv så det er testet. Nu er det ikke sådan at supra ikke laver noget godt, de laver nogle fine signal og ht kabler, strømskinden uden filter er skam også ok, men lig lorad kablet og skinden med filter var altså ikke lykken hos mig. |
|
|
Jeg har selv undret mig en del over, hvorfor der er så forskellige tilbagemeldinger på den Supra strømskinne. Er det mine øre den er gal med. Er det setupet, der ikke er godt nok, til at jeg kan hører forskel. Er jeg bare for utrænet til at lække mærke til de detaljer. Kunne godt tænke mig, at en af dem der hævder at den er dårlig, gav den et lyt hos mig og forklarede mig, hvad der er galt med min lyd ;) Måske kan jeg med den nye og bedre forforstærker bedre hører forskel på Supra skinnen og andre strømskinner.
Har også ladet mig fortælle, at man skal lade strømprodukter sidde tilsluttet i et døgn, for at man kan vurdere deres effekt ordentligt. Ved ikke om det er rigtigt, men det gør det i hvert fald svært at lave A/B tests... |
|
|
Jeg kan ikke give dig en forklaring på hvorfor der er forskæld, det er jo et emne som ofte er grundlag for en hed debat, jeg har selv undret mig hvorfor, er det anlæget, er det el-instalationen i huset, er det forsyninges nettets kvalitet der er afgørende, er der tung industri på den transformer som forsynet en bolig, ja spørgsmålene er mange og ikke nemme at besvare, nogen tro at det er noget man bilder sig ind men det tror jeg ikke på lige som jeg heller ikke tror på at dem der siger de ikke kan høre forskæld det skyldes dårlig udstyr eller dårlig hørelse, der er i min opfattels at der simpel hend er meget stor forskæld på hvor stort udbytte vi får af at bruge skillinger på dette emne. Jeg har haft flere forbi matriklen som ikke trode på det med netkabler osv og de er da alle gået med den opfattelse af at det kan have en stor indflydelse, jeg har så også hørt flere sige at de forskælde på power kabler som de har hørt hos mig er de største forskælde de har oplevet, så må konkludere at jeg har et meget påvirkelig setup. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFY skrev:
|
Har dog følgende prioriteret rækkefølge:
- Højtalere
- CD-afspiller
- Forforstærker
- Effektforstærker
- Højtalerkabler
- Signalkabler
- Powerkabler
- Størmskinne
- Afkobling
- Rack
- mm.
Så tænker at jeg først bør købe rockhøjtaler, samt opgradere højtalerkabler, signalkabler og powerkabler. Kan dog være at jeg ikke kan vente 
Nu er der da gået rod i din prioriteret rækkefølge 
|
|
|
Uddybning:
Opgradering af setup A (til jazz, akustisk, klassisk, god kvalitets rockindspilninger mm): bedre højtalerkabler, signalkabler og strømkabler, samt rack og afkobling (ny forforstærker bestilt før jeg skrev listen)
Skabelse af setup B (rock setup - til alle mine 90'er grunge CD'er) - har allerede forforstærker Pass Labs XP10, effekt Vincent SP-998 monoblokke, Black Magic ht og signal kabler, samt Supra strømskinne og powerkabler. Vil endvidere bruge McIntosh MCD 1100 som afspiller til begge setups. Så mangler kun at købe højtalere... Har tidligere testet dette setup med B&W Nautilus 802, hvilket var super til rock 
Tænker du at prioriteringen er helt forkert? __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFY skrev:
|
Ps. Metallicas gamle album/cd feks. and justice for all er næsten umulige at få til at lyde ret godt på neutralt udstyr. Når jeg lytter til det album på min sony ericsson walkman tlf. får jeg næsten kuldegysninger over hvor fedt det lyder. Alt det som rykker på den plade er med lyden er fed og intens og man får bare lyst til lige at høre et nummer mere. På et neutralt anlæg i et normalt stuemiljø glider det hele bare sammen og og lyder fladt. Man får mest lyst til at skrue ned eller helt slukke. På de monitor audio jeg har nu vælger jeg kun at skrue lidt ned men den samme intense oplevelse er det altså bare ikke. Jeg er bange for at man først kommer rigtigt i mål med de plader hvis man spiller dem i et meget dæmpet rum på et sæt ikke for afslørende højttalere med meget vægt på nedre mellemtone og bund.
En perfekt rockhøjttaler er nok stor og gammel og bestemt ikke neutral/linær.
Hvad mener i ?
|
|
|
Jeg synes, at Metallica "Master of Puppets" lød godt på mine gamle B&W 803D, men resten af setupet betyder også noget i forhold til klangen. Det lød fx ikke så godt på 803D nede i HiFi Klubben.
Men B&W 800D serien er også lange fra en neutral højtaler serie, så helt enig med dig. __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
En "perfekt" rock højttaler skal helst ikke være afslørende, men mere all round, så almindelige plader lyder sådan, at den maler med noget bred pensel så at sige. Som du selv siger, skal dens klang være noget varm og rund med godt focus i mellem bas og mellemtone. Den må egentligt gerne have noget ekstra mellemtone.  |
|
|
Jeg oplever at flere af de nyere rockindspilninger, er af markant bedre kvalitet end de gamle 80'er og 90'er indspilninger. Derfor tror jeg, at en del nyere rockindspilninger kan lyde godt på en neutral højtaler. Fx lyder Pearl Jam, Staind, Stevie Ray Vaughan mm. super på mit meget neutrale setup. Men generelt er jeg helt enig med dig  __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss, jeg kan ikke helt lade være med at tænke om du måske tager forkert fat i dit "problem" 
Nu har jeg jo selv Avalon & Pass og kan nikke genkendende til dit rock "problem", for det har jeg selv haft!
Nu har du fået XP20 og den beskriver du som mere tør end XP10........ Kunne hele dit "problem" ikke skyldes at din lyd er blevet for tør, kedelig og mangler kant, fylde og musikalitet???
Jeg har selv haft XP10 sammen med en Eera DL2 cdafspiller. Eera er nok de mest analoge lydende maskiner som findes, med så stort drive, musikalitet og live feeling. De kan spille ROCK Men alligevel stod jeg i samme problemstilling som dig. Der var for meget musik som ikke lød godt. En del af min løsning, var at skille mig af med XP10, desværre også Eera DL2 
Der er ingen tvivl om at XP serien er rigtig god, men jeg syntes ikke at den passer til Avalon. Det er tørt op imod tørt og det har det med at indsnævre musikgenren....
Jeg siger ikke at du skal skille dig af med din XP, for vi har alle forskellige lyd-preferancer. Men istedet for at begynde at rode med et setup nr. 2, så få dette setup optimeret og tunet ind..... 100%! Du har stadigvæk en del faldgrupper på kabelsiden og afkobling. Og tro mig, på dit setup der har det en kolonorm indflydelse 
Prøv at låne Cardas Clear HT og signal-kabler. De er dyre, faktisk meget dyre. Men set iforhold til et sæt nye højtalere, så er de billigere og hvis de kunne løse lidt af dit problem, så ville du jo været nået tættere i mål. Andre powerkabler vil også have stor indflydelse og du kan tune dit setup via dem også.
Jeg er nået dertil i mit setup at jeg er meget tæt på at være i mål. Dvs tilfreds, for det har jeg skam langt fra været Alt dette er kun venligt ment og skal kun ses som et evt lille råd, fra en som har/ har haft meget af det samme udtyr som du har og som bare vil dele ud af sine erfaringer 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2012 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Chriss, jeg kan ikke helt lade være med at tænke om du måske tager forkert fat i dit "problem" 
Nu har jeg jo selv Avalon & Pass og kan nikke genkendende til dit rock "problem", for det har jeg selv haft!
Nu har du fået XP20 og den beskriver du som mere tør end XP10........ Kunne hele dit "problem" ikke skyldes at din lyd er blevet for tør, kedelig og mangler kant, fylde og musikalitet???
Jeg har selv haft XP10 sammen med en Eera DL2 cdafspiller. Eera er nok de mest analoge lydende maskiner som findes, med så stort drive, musikalitet og live feeling. De kan spille ROCK Men alligevel stod jeg i samme problemstilling som dig. Der var for meget musik som ikke lød godt. En del af min løsning, var at skille mig af med XP10, desværre også Eera DL2 
Der er ingen tvivl om at XP serien er rigtig god, men jeg syntes ikke at den passer til Avalon. Det er tørt op imod tørt og det har det med at indsnævre musikgenren....
Jeg siger ikke at du skal skille dig af med din XP, for vi har alle forskellige lyd-preferancer. Men istedet for at begynde at rode med et setup nr. 2, så få dette setup optimeret og tunet ind..... 100%! Du har stadigvæk en del faldgrupper på kabelsiden og afkobling. Og tro mig, på dit setup der har det en kolonorm indflydelse 
Prøv at låne Cardas Clear HT og signal-kabler. De er dyre, faktisk meget dyre. Men set iforhold til et sæt nye højtalere, så er de billigere og hvis de kunne løse lidt af dit problem, så ville du jo været nået tættere i mål. Andre powerkabler vil også have stor indflydelse og du kan tune dit setup via dem også.
Jeg er nået dertil i mit setup at jeg er meget tæt på at være i mål. Dvs tilfreds, for det har jeg skam langt fra været Alt dette er kun venligt ment og skal kun ses som et evt lille råd, fra en som har/ har haft meget af det samme udtyr som du har og som bare vil dele ud af sine erfaringer 
|
|
|
Tak for dit indput Pierre. Dejligt med lidt debat Du har ret, at der er mange andre veje at gå, end den jeg har valgt. Et mere midter søgende setup, ville på mange måder være et kompromi, som jeg ville kunne komme langt med. Også det at bruge flere penge på et setup, i stedet for at sprede dem på 2.
Jeg prøver dog at gøre to ting, som jeg tror gør det umuligt, at nøjes med et setup.
På den ene side lytter jeg til meget jazz, som ofte meget neutralt indspille og med et rigtig godt lydbillede. Jeg vil derfor gerne lave et setup, som er neutralt og kan lave det vildeste lydbillede. Det kan Avalon og Pass Labs følger godt med (årsagen til at jeg blev forelsket i Avalon). Om det bliver for tørt, er selvfølgelig en smags sag. Kilde og kabler kan også gøre meget her. Tror fx at McIntosh MCD 1100, er et godt match, da den ikke er for klinisk.
På den anden side hører jeg rigtig meget 90'er rock, og vil derfor også gerne have et setup, der har en voldsom bund og ikke er for afslørende.
Jeg tror, at det bliver svært at lave et setup, der favner disse modsatrettede kvaliteter, som jeg begge sætter stor pris på. Kabler kan gøre meget, men jeg har svært ved at tro på, at jeg kan få samme setup til både at spille voldsom bas og være neutralt. Det kan godt være at det findes, men jeg har ikke hørt det endnu...
Disse tanker bygger dog på et forholdsvis begrænset erfaringsgrundlag, så kan være jeg tager helt fejl. Hvad tænker I andre? __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 15 September 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et meget fint setup, og herligt at man går efter 2 setup's der skal passe lige til ens smag både lyd- og musikmæssigt. Det ville jeg ønske jeg kunne også, men pt. er jeg gået på kompromis med flere små ting.
Til et rum på 25 kvm. har jeg et forslag til en højtaler til jazz, og acoustic guitar.
Harbeth SHL5. Er faktisk at foretrække i rum på netop den størrelse, også frem for storebroderen M40.1. Du har jo mulighed for at lytte til begge højtalere.
Lidt få beskrivelser af SHL5 højtaleren ifølge mig. Ingen imponatoreffekt, den dybeste bas kan den af fysiske grunde ikke give, gengiver følelser i musikken og den vokser med opgaven. Bedre grej, bedre lyd...tjaa afslører kæden foran.
Men søger du at kunne spille højt (koncertniveau) med autentisk gengivelse af det hele, så er højtaleren ikke den rette. Det er den simpelthen fysisk alt for lille til.
Men blot et forslag
Er i øvrigt meget enig med Pierre. Kabler kan have en meget stor indflydelse, og er ikke noget man "bare lige" sammensætter med sit anlæg. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|