Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Så er Cardas Clear højtalerkablerne bestilt. Venter nu bare på at VassagoHIFI får ny levering hjem fra Cardas. Glæder mig meget til at hører dem

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss

Physis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 September 2012 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

Er spørgsmålet er nu, hvilke nye højtalere jeg skal have til mit rock setup. Jeg har tidligere haft B&W
803D, som jeg synes har en super klang til rock. Har også haft B&W Nautilus 802, som jeg synes har en super bund og
mellemtone til rock. Så det umiddelbare valg er B&W 802D.

Det er dog begrænset, hvad jeg har hørt af højtalere, hvorfor jeg vil hører hvad I vil anbefale?

Som sagt skal de kunne spille Metallica, Soundgarden, Kashmir mm. til topkarakter. Kom endelig med bud

Chriss --

Jeg synes du skulle tage et smut til Nordsjælland, besøge Studiosound, og høre deres Auto-Tech Mummy V2 - som i øvrigt
også blev udstillet på Hifi & Surround sidste weekend. De egner sig fortrinligt (ikke kun) til rock, koster lige nu kun 30k for et
nyt sæt(intro-tilbud), og rundbarberer i mine ører det meste indenfor typisk hifi-regi hvad angår dynamik og
transientgengivelse (og minus-kasselyd) med en fast, kontant, og tilpas dyb basgengivelse. Fremragende højttalere over
hele linjen, plain and simple :)

I mine ører er de ret neutrale, omend nogle nok vil finde de har en mere nærværende og fysisk mellemtone/grundtone end
hvad er generelt repræsentativt for hifi-højttalere. Blandt andet også derfor tror jeg de passer ret godt i din "skabelon" for,
hvordan en "rock-højttaler" skal lyde.
Til top Vis Physis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Physis

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2012 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hey Jazoo. Tak for hygge lytte aften i går. Må sige at den lidt varmere klang på Cardas Clear gør positive ting for en hel del musik  Numre der var blevet lidt kedeligt med de gamle kabler, sidder nu lige i skabet

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2012 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Physis skrev:
Chriss skrev:

Er spørgsmålet er nu, hvilke nye højtalere jeg skal have til mit rock setup. Jeg har tidligere haft B&W
803D, som jeg synes har en super klang til rock. Har også haft B&W Nautilus 802, som jeg synes har en super bund og
mellemtone til rock. Så det umiddelbare valg er B&W 802D.

Det er dog begrænset, hvad jeg har hørt af højtalere, hvorfor jeg vil hører hvad I vil anbefale?

Som sagt skal de kunne spille Metallica, Soundgarden, Kashmir mm. til topkarakter. Kom endelig med bud

Chriss --

Jeg synes du skulle tage et smut til Nordsjælland, besøge Studiosound, og høre deres Auto-Tech Mummy V2 - som i øvrigt
også blev udstillet på Hifi & Surround sidste weekend. De egner sig fortrinligt (ikke kun) til rock, koster lige nu kun 30k for et
nyt sæt(intro-tilbud), og rundbarberer i mine ører det meste indenfor typisk hifi-regi hvad angår dynamik og
transientgengivelse (og minus-kasselyd) med en fast, kontant, og tilpas dyb basgengivelse. Fremragende højttalere over
hele linjen, plain and simple :)

I mine ører er de ret neutrale, omend nogle nok vil finde de har en mere nærværende og fysisk mellemtone/grundtone end
hvad er generelt repræsentativt for hifi-højttalere. Blandt andet også derfor tror jeg de passer ret godt i din "skabelon" for,
hvordan en "rock-højttaler" skal lyde.

Tak for indput. Jeg har aldrig hørt de højtalere. Kan godt se hvor navnet kommer fra. Ved dog ikke om designet lige er mig  En 12" bas-enhed er dog ofte et godt udgangspunkt for en god rockhøjtaler

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2012 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Selvom jeg har droppet ideen om et sekundært setup, så tænker jeg stadigvæk, at jeg vil have et ekstra sæt højtalere til hård rock. Avalon Eidolon med Cardas Clear giver et fantastisk bas-output, men til nogle rockindspilninger, synes jeg, at det klæder dem med lidt ekstra bas. Problemet vil så her være, at finde nogle højtalere der passer ind i mit nuværende setup. Normalt vil jeg mene, at jeg skulle købe højtalerne først og så bygge anlægget op omkring dem. Her kommer jeg til at gøre det i den forkerte række følge. Jeg har dog af flere omgange haft B&W Nautilus 802 i mit setup med stor succes, så det eneste spørgsmål er, om B&W 802D vil fungerer godt med Cardas Clear…

En af grundene til at jeg hellere ville have B&W 802D frem for B&W Nautilus 802 er, at D-serien har en lidt varmere lyd. Denne lidt varmere klang var et hit med mine gamle B&W 803D på band som Radiohead, Band Of Horses, Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters med mere… Cardas Clear kablerne giver dog en varmere klang, hvorfor det måske ikke er nødvendigt at gå efter D-serien. Måske kan jeg med Clear kablerne ”nøjes” med Nautilus serien, hvilken er noget billigere på brugt markedet. Ved godt at D-serien er bedre på andre områder, men det er kun en sekundær rockhøjtaler, hvorfor jeg godt kan leve med B&W Nautilus serien…

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 September 2012 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Seriøst... Hvis jeg skulle have et ''sæt højttalere nr 2'' så blev det et sæt gamle JBL, altså tilbage fra sidst i 70'erne eller først i 80'erne og helst en model med 15" bas. Med lidt opdateringer af delefiltrene synes jeg ikke det bliver meget bedre til ROCK, og det er en betalbar løsning...

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 September 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej Chriss

Er godt klar over at det er lidt af et sidespor og at de ikke har din interesse grundet at de ikke kan give et ordentlig lydtryk, men vil egentlig gerne lige høre om du har fået lyttet på Harbeth?

Kunne godt tænke mig at høre dit indtryk om disse. Om det er SHL5 eller M40.1 er mig ligemeget.

Mvh. dpetersen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 30 September 2012 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Du kan jo egentlig godt nøjes med et sæt ht'er. Godt er pladerne ikke altid indspillet med særligt god bas. Men da du i forvejen er den lidt dyrere ende af skalaen, hvorfor så ikke vælge David Wilson's højttalere.   

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 30 September 2012 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Wilson er gode rock højttalere... Det er dog også højttalere, der er temmelig farvede i lyden  (nogle modeller mere end andre). Hvis man kan leve med deres farvninger, eller ligefrem synes det lyder godt, så kan Wilson sagtens været de eneste højttalere man nogensinde får brug for.

Jeg har haft to forskellige sæt Wilson højttalere og har ikke lige fantasi til at forestille mig et tredje sæt lander på matriklen 

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2012 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

MortenB skrev:
Wilson er gode rock højttalere... Det er dog også højttalere, der er temmelig farvede i lyden  (nogle modeller mere end andre). Hvis man kan leve med deres farvninger, eller ligefrem synes det lyder godt, så kan Wilson sagtens været de eneste højttalere man nogensinde får brug for.

Jeg har haft to forskellige sæt Wilson højttalere og har ikke lige fantasi til at forestille mig et tredje sæt lander på matriklen 
Ja, det var det jeg havde i tankerne.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 30 September 2012 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
MortenB skrev:

OK, så har jeg misforstået dit indlæg. Jeg synes at læse, at du mener med et sæt Wilson kan man spille alt med ét sæt højttalere. Det er ikke lige min erfaring, men de kan være gode til rock...

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2012 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

MortenB skrev:
allanowich skrev:
MortenB skrev:

OK, så har jeg misforstået dit indlæg. Jeg synes at læse, at du mener med et sæt Wilson kan man spille alt med ét sæt højttalere. Det er ikke lige min erfaring, men de kan være gode til rock...
Dem jeg har talt med med tiden, mente dog de kunne spille det meste. Men den meget store lyd de laver, altså sådan lidt i overstørrelse, er måske ikke alles kop te, men det er jo da ikke sådan at de ikke kan spille god akustisk musik. De er bare lidt anderledes. Så helt misforstået har du nok ikke. Jeg har selv hørt Grand Slam et par gange og de er dog ikke pengene værd....på nogen måde.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 September 2012 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Wilson er fede. Jeg kunne godt leve med et sæt Sasha om de så spiller farvet eller ej

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 30 September 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Wilson er fede. Jeg kunne godt leve med et sæt Sasha om de så spiller farvet eller ej
Mærkeligt, at du så kan lide Avalon for de lyder da godt nok noget forskelligt 

Til Wilsons forsvar skal så siges, at de senere generationer er blevet betydelig mere neutrale og ''til at holde ud at lytte til i længden'' end de tidligere modeller var.

Det virker som om de (positivt ment) har skiftet strategi fra at gå efter at imponere kunden til at købe på basis af en demo, til nu i højere grad søger at imponere kunden til at beholde sine Wilsons.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 September 2012 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

MortenB skrev:
Pierre skrev:

Til Wilsons forsvar skal så siges, at de senere generationer er blevet betydelig mere neutrale og ''til at holde ud at lytte til i længden'' end de tidligere modeller var.

Det virker som om de (positivt ment) har skiftet strategi fra at gå efter at imponere kunden til at købe på basis af en demo, til nu i højere grad søger at imponere kunden til at beholde sine Wilsons.

Kender kun de nye Sophia og Sasha fra div messer og ud fra hvad det har vist mig, så tror jeg sagtens at jeg kunne indgå et "forhold" til Wilson.  De lyder ikke mere farvet end så mange andre højtalere og bare farvningen falder ind i ens smag, så gør det ikke noget for mig

Men ja, en helt anden lyd end Avalon. Dog er chancen for at der kommer nye højtalere ind i setuppet, eller andet elektronik for den sags skyld, nok nærmest lig 0. Nu er der andre ting som nok får min interesse, da tøssens mave er begyndt at vokse

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 30 September 2012 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

MortenB skrev:
Pierre skrev:

Kender kun de nye Sophia og Sasha fra div messer og ud fra hvad det har vist mig, så tror jeg sagtens at jeg kunne indgå et "forhold" til Wilson.  De lyder ikke mere farvet end så mange andre højtalere og bare farvningen falder ind i ens smag, så gør det ikke noget for mig

Men ja, en helt anden lyd end Avalon. Dog er chancen for at der kommer nye højtalere ind i setuppet, eller andet elektronik for den sags skyld, nok nærmest lig 0. Nu er der andre ting som nok får min interesse, da tøssens mave er begyndt at vokse

Det er jo netop min pointe: De har altid været afstemt lydmæssigt, så man bliver enormt imponeret af dem på en messe eller til anden demo, sådan har jeg også altid oplevet dem. Men de er svære at kapere over længere tid hjemme i stuen. Uden sammenligning i øvrigt er det jo lidt det samme som med kvinder    Dem som imponerer mest i starten er jo ikke altid dem vi kan leve med i længden...  Men igen, de nyere modeller er noget mere afstemt til at holde i længden...

OG TILLYKKE Pierre, en lille ny hifi tosse på vej... Puha, det bliver dyrt..! 

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Tillykke Pierre med den kommende lille pruttemaskine

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hey stort tillykke Pierre. Jeg er selv i lignende vanskeligheder  Det kunne godt være en lille trommeslager - han viser i hvert fald allerede god rutmesans på indersiden af konens maveskin. Vigtigt både på kort og lang sigt at det nye hus bliver med et lydisoleret hifirum

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 30 September 2012 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
Hey stort tillykke Pierre. Jeg er selv i lignende vanskeligheder  Det kunne godt være en lille trommeslager - han viser i hvert fald allerede god rutmesans på indersiden af konens maveskin. Vigtigt både på kort og lang sigt at det nye hus bliver med et lydisoleret hifirum
Så ved du godt hvad du skal bruge pengene til, må give morten ret i at det er tosset at bruge så mange penge på enu et sæt højtaler, brug du heller pengene på en bolig med et godt lytterum, det kommer du vist længere med

PS Tillykke til dig også

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 September 2012 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det Pierre.

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave