Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2012 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Spændende, husk at alle nye strømprodukter skal bruges i min. 10-14 dage inden du kan regne med hvad de bidrager med.

Tror jeg helt sikkert at du har ret i med nogle strømprodukter. Jeg har dog ingen ide om, hvor længe der skal til. Synes at jeg kunne hører forbedring på 4 meter Oyaide Tunami kablet efter 2 dage. Der er dog andre strømprodukter man kan købe med burn in. Så burde de vel være ok? Eller mener du at der er andre faktorer?

• Forhandleren af Nordost/Quantrum sagde, at de kun skulle have en enkelt dag. De har dog været på i ca. 48 timer inden test. Ved ikke om de har fået burn in?
  • Oyaide kabler og skinne har være på i 7 dage.
  • Supra LoRad kabler og skinne har kørt et par år.

Dette er selvfølgelig en af de mange fejlkilder...

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 December 2012 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

dan a. skrev:
Spændende, husk at alle nye strømprodukter skal bruges i min. 10-14 dage inden du kan regne med hvad de bidrager med.

Tror jeg helt sikkert at du har ret i med nogle strømprodukter. Jeg har dog ingen ide om, hvor længe der skal til. Synes at jeg kunne hører forbedring på 4 meter Oyaide Tunami kablet efter 2 dage. Der er dog andre strømprodukter man kan købe med burn in. Så burde de vel være ok? Eller mener du at der er andre faktorer?

• Forhandleren af Nordost/Quantrum sagde, at de kun skulle have en enkelt dag. De har dog været på i ca. 48 timer inden test. Ved ikke om de har fået burn in?
  • Oyaide kabler og skinne har være på i 7 dage.
  • Supra LoRad kabler og skinne har kørt et par år.

Dette er selvfølgelig en af de mange fejlkilder...

Der er forskæld på produkter, cryo behandlet produkter er generelt noget hurtiger til at performe optimalt men min lk kontakter tog ca de her 10-14 dage inden musikken var letflydende, syntes generelt at bunden har det med at mudre lidt når kablerne/kontakterne er nye og det er ikke rigtig letflydende det der kommer ud af højtalerne.

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 December 2012 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre dine resultater! Jeg havde selv tænkt mig at låne sådan en Quantum dims fra min lokale
forhandler her i Dublin. Bare for at høre om det giver en forbedring. (Men husk at ifølge Lars Christensen skal der Sort Kones
under ellers får du "baaaad sound").

Håber du også prøver "blind-test" eller "double blind-test" og tør være ærlig med dine oplevelser....

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 December 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hey chriss

Som du ved spiller jeg også på pass (xp10 og 60,5), Og nu har jeg kun prøvet det med supra og nordost, og jeg kan kun sige at der var rigtig rigtig
stor forskel/forbedring ved et dyrere/bedre kabel fra væg til skinne og så lidt billigere kabler fra skinnen og til apparaterne (i begge tilfælde), det var
ganske enkelt her pengene var bedst givet ud!
Det er faktisk som om at klangen fra fødekablet smitter af på resten af kablerne hvorved der opleves større effekt. Det lyder lidt underligt, men det er
sku sandt. Jeg testede for sjov ODIN som fødekabel, og skal love for at klangen blev upgraded i vishnu kablerne til apparaterne, det var vildt!
mit valg faldt på frey2 (havde ikke råd til valhalla) som fødekabel til Qb4 og vishnu til apparaterne, og sammenlignet med vishnu hele vejen var der
tydelig forbedring.....
Jeg er ret overbevist om du vil miste synergien og al speeden i nordost ved ikke at benytte et nordost som fødekabel til skinnen.... Og du vil slet ikke
få den oplevelse/performance som du burde, Men Prøv det inden du beslutter dig!
Jeg er spændt på at høre dine indtryk
Mvh Thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2012 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

Adapteren Schuko til DK-jord koster 39,- kr.

Synes ikke at denne adapter fra AV-Connection virker til at give særlig god lyd (bunden og lydbilledet virker lidt mudret - er ikke lige så skrapt tegnet op). Eller også har den bare rigtig lang tilspilningstid  Du har nok ret Dan med de 10-14 dag...

http://www.av-connection.dk/?PNo=60-027

Er der nogle der kender adaptere (Schuko til DK-jord) af bedre kvalitet?

Svoldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 December 2012 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Du kunne da også skifte stikkontakten til denne her

http://www.lytterommet.no/ft-sws-r-stikkontakt-for-innfellin g-i-vegg/

Til top Vis Svoldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svoldgaard

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 December 2012 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger LK adapter til mine schuko og jeg fornemmede ingen forskel i lyden. Ligner i øvrigt meget det du bruger der. 

Frem for at bruge penge på dyre stikkontaker strømkabler osv osv.. Så prøv lige at leg med din akustik. Du bliver overrasket over hvor meget det giver, hvis du går seriøst i gang. Seriøst er ikke lig-med 3 billeder med rockwool. Det kræver et stort stykke arbejde, men resultatet bliver måske det bedste du overhovedet har hørt. I rest my case!
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 14 December 2012 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
Chriss skrev:

Adapteren Schuko til DK-jord koster 39,- kr.

Fejlen ved dette vægstik er, at det er lavet i plastik. Formodentlig er det inderste lavet i bakkelit. Plastik og strøm lyder ikke godt. Jo mere plastik jo dårligere lyd. En fordel ved stikket er, at det er godkendt.

Bakkelit er godt, men blev forbudt for mange år siden til det meste i Danmark. Andre lande har ikke de restriktioner. Bakkelit er et diemagnetisk materiale. Det betyder at materialet skyer strømmen, når der er strøm på.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2012 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Svoldgaard skrev:

Du kunne da også skifte stikkontakten til denne her

http://www.lytterommet.no/ft-sws-r-stikkontakt-for-innfellin g-i-vegg/

Jeg har allerede købt et Oyaide SWD-XXX-E vægudtag:

Tror at det passer bedre til mine Oyaide P/C-004 & P/C-046 schuko stik, da det også har palladium belægning. Tænker at det måske gør en forskel om, der er de samme belægninger i hele kæden?

Adapteren skal kun bruges for at jeg kan teste, om jeg kan hører nogen forskel og i såfald hvad der matcher bedst til mit setup af Supra, Oyaide eller Nordost (se side 19).

Oyaide vægudtaget installeres senere. 

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2012 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Jeg bruger LK adapter til mine schuko og jeg fornemmede ingen forskel i lyden. Ligner i øvrigt meget det du bruger der. 

Frem for at bruge penge på dyre stikkontaker strømkabler osv osv.. Så prøv lige at leg med din akustik. Du bliver overrasket over hvor meget det giver, hvis du går seriøst i gang. Seriøst er ikke lig-med 3 billeder med rockwool. Det kræver et stort stykke arbejde, men resultatet bliver måske det bedste du overhovedet har hørt. I rest my case!

Jeg har set dit meget seriøse akustikprojekt. Det har jeg desværre ikke mulighed for hvor jeg bor nu. Skal dog snart flytte, hvor jeg regner med at få mulighed for at arbejde med akustik.

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 December 2012 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Når du endelig får muligheden, så vil jeg garantere dig for at du kommer til at klappe i hænderne og trampe i gulvet af glæde når du endelig hører hvad dit lækre anlæg virkelig kan præstere 

Det er så hørbart hvis man får tæmmet sit rum tilpas. Jeg vil rigtig gerne give dig en lytter hvis du skulle komme på nordjyske kanter
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

buch73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2012 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej Chriss

Meget spændende hvad du ender op med.. og smadder lækkert anlæg i det hele taget :)

Mht "Adapteren skal kun bruges for at jeg kan teste, om jeg kan hører nogen forskel og i såfald hvad der matcher bedst til mit setup af Supra, Oyaide eller Nordost (se side 19). "

Så synes jeg du også skal have i tankerne at det kan jo være at adapteren "neddrosler" noget af performancen og at du ved at bruge den, ikke får det fulde ud af nogle af setups´ene.. Det er nok minimalt, men kan jo godt ske at det bliver et andet valg du kommer frem til , hvis du får det nye væg stik sat i ?

Og så vil jeg give Thomas ovenfor helt ret i at jeg også synes man får det bedste match, ved at bruge det "bedste" netkabel fra væg til strømskinnen..og er meget sikker på at du vil ødelægge synergien og hastigheden i Nordost setuppet. !
Jeg havde NO over hele linien, men et andet kendt strømkabel mærke hen til strømskinnen og lyden var da okay og forbedring fra tidligere, men da jeg fik det kabel skiftet ud til Nordost også.. så skal jeg love dig for at der skete ting og sager

Har også den Quantum strømskinne og synes den gør det rigtig godt.. der er bare masser hul igennem den og den gør intet forkert..

Men bliver interessant at høre hvad du kommer frem til.. jeg tror bare du lige skal have meget med i tankerne at kablet (og adapteren evt) før skinnen, nemt kan gøre at du ikke får optimalt ud af resten (heller ikke bare i test-øjeblikket)

Buch
Til top Vis buch73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch73

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2012 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Test del I

Oyaide vs. Supra LoRad

Oyaide:

1 x 4 meter Oyaide Tunami strømkabel med Oyaide P/C-004 stik fra væg til strømskinne.

1 x Oyaide MTS-6e strømskinne.

• Stikkene er 24K gold + Palladium belagt.
  • Kassen er lavet i ikke magnetisk materiale.
  • Interne kabler er af 2mm 4N OFC kobber.

2 x Oyaide Tunami GPX (Oyaide P/C-046 stik) strømkabel fra skinne til pre og CD-afspiller.

2 x Oyaide Tunami GPX-R (Oyaide P/C-004 stik) strømkabel fra skinne til monoblokke.

Oyaide Tunami power kabel:

• 3 stk. 5,5 mm2 ledere i enkeltkrystalin PCOCC-A kopper.
  • Har 3 effektive skærme.
  • Kan belastes med 30A.

Oyaide P/C-004 schuko:

• Ledere i beryllium copper.
  • Belægning af platinum and palladium.

Oyaide P/C-046 schuko:

• Ledere i deoxidized phosphor bronze.
  • Belægning af 24k gold and palladium.

Har ikke installeret mit Oyaide vægstik endnu, da jeg ellers ikke vil kunne teste Oyaide kablet op mod Supra kablet med dansk vægstik. Adapteren Schuko til DK-jord koster 39,- kr.

Supra LoRad:

1 x 4 meter Supra LoRad 2.5 strømkabel (med dansk jordstik) fra væg til strømskinne.

1 x Supra LoRad MD06-EU/SP strømskinne.

4 x Supra LoRad 2.5 strømkabel fra skinne til setup.

Forbehold / fejlkilder:

• Jeg har lavet testen alene, så det er min rent subjektive oplevelse.
  • Jeg har ikke haft mulighed for at lave blind eller dobbelt blind test, hvilket er en stor fejlkilde.
  • Jeg oplever, at det gør sig gældende for mit setup, at det lyder bedst, når det har spillet noget tid (har lavet det spille 3-4 time) efter kabelskift. Tror at det måske er min forforstærker der er ret sensitiv på at blive tændt og slukket? Dette gør det svært at huske de små forskelle i klang.
  • Supra LoRad kabler og skinne har spillet i et par år, så det er 100% tilspillet, mens Oyaide strømskinne og GPX-R kablerne har spillet under en uge ved A/B testen.
  • Jeg bor i en lejlighed, hvor jeg kun har jordstik i køkkenet. Derfor er jeg afhængig af at have et 4 meter kabel fra køkken til stue, hvis jeg vil have strøm med jordforbindelse. Dette har jeg dog oplevet ved flere tidligere tests, at det gør en positiv forskel i forhold til dynamik og ro i lydbilledet (sort baggrung). Det har ikke været muligt at låne et 4 meter Oyaide kabel, hvorfor jeg til testen har måtte købe dette. Det har fået ca. en uges tilspilning.
  • Jeg bor i en lejelejlighed, hvorfor jeg ikke må lave en seperat strømgruppe til mit hifi-setup.
  • Jeg bor på 4. sal i det indre København, hvorfor jordspyd ikke er en mulighed.
  • Placebo effekt - min egen holdning før testen. Jeg er åben, men skeptisk. Jeg gider ikke bruge en masse penge på noget, der ikke gør nogen forskel. Tilgengæld vil jeg meget gerne bruge penge på noget, som kan forbedre lyden på mit setup. Som andre allerede har skrevet her på hifi4all, hvis strømkablet gør stor forskel på produktets preformence, hvorfor gør producenten af en 100.000,- kr. CD-afspiller, forforstræker, effekttrin mm, så ikke opmærksom på dette? Eller kommer med en anbefaling? Alligevel kan det jo godt være, at det/de rette kabler giver kan give lidt ekstra. Mit setup er en kompleks størrelse, hvor de forskellige elementers synergi ligger langt uden for min forståelse. Det er heller ikke noget der kan forklares teoretisk. Så jeg vil på ingen måde afvise, at strømkabler, deres stik og strømskinner kan gøre en forskel.
  • Testen er kun en test af disse kabler, stik og strømskinne på mit setup med den akustik og strøm som er tilgængelig i den lejlighed, hvor jeg bor. Det siger således intet om, hvordan de vil preforme på andre setups under andre akustik og strømforhold.
  • mm.

Musik:

Til testen har jeg hovedsagelig benyttet 4 musik numre, som er nogle af mine foretrukne test tracks:

• Pearl Jam: Thin Air - (Binaural)
  • Pearl Jam: Of The Girl - (Binaural)
  • Cassandra Wilson: Resurrection Blues - (Traveling Miles)
  • Cassandra Wilson: Sky & Sea - (Traveling Miles)

De er valgt fordi:

• Mit setup er valgt efter bl.a. at skulle kunne spille disse numre, så de lyder fantastisk.
  • De er super godt indspillet.
  • Lydbilledet er dybt og bredt .
  • Der er en hel del forskellige instrumenter med, hvilket giver flere nuance forskelle
  • De stiller bl.a. krav til setup i forhold til dynamik, stamhed af bas, detalje gengivelse, klang mm.
  • Det er noget musik jeg rigtig godt kan lide at lytte til.
  • Jeg har hørt disse numre mere end 1000 gange, hvorfor jeg kender dem til mindste detalje.

Lytteindtryk:

Detaljer - ingen forskel.

Lydbillede - Jeg er i tvivl. Jeg synes at lyden med Oyaide står lidt mere frit i rummet.

Dynamik - Jeg er i tvivl. Oplever lidt bedre dynamik med Oyaide. Det er som om, at nogle at instrumenterne har lidt mere fylde. Dette kan dog også skyldes forskel i klang.

Baggrunden - Her sker der noget. Oplever med Oyaide at baggrunden er væk. Den er ikke bare sort, men helt væk - ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det.

Klang - Stor forskel. Der er en markant mere livlig og naturlig klang med Oyaide. Nogle numre næsten for livlige. Tror at de fleste vil kunne hører denne forskel. Man kan jo så diskuterer, om man synes at det er bedre. Jeg omlever det som bedre og mere realistisk til de fleste CD'er jeg har prøvet, men til nogle indspilninger kan det næste bliver for meget.

Hvis jeg skal prøve at forstå resultatet, så jeg tænker jeg, at det måske er palladium belægningerne på Oyaide strømstikkene og strømskinnen, som giver denne klangforskel? Kunne være interessant at sætte Oyaide stikkene på nogle andre strømkabler, og se om det gave samme effekt. Er der andre som har oplevet disse klangforskelle med strøm-kabler eller -stik?

Mht. den bedre baggrunde med Oyaide, så kunne et gæt være overspændingssikringen i Supra strømskinnen. Andre har nævnt, at denne sikring ikke skulle påvirke lyden negativt? Jeg ved ikke hvordan en sådan sikring kan påvirke lyden?

Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 December 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

hej Chriss

Jeg har selv en pass xp 20 og kan kun bekræfte, den kan ikke lide, at man slukker helt for den, det kan tage op til 24 timer
plus, inden den spiller fuldt ud igen. Har selv prøvet, at skiftet mellem forskellig el produkter og synes det er svært at lave a-
b test, da alle produkter reager forskelligt på det at få strømmen afbrudt. Jeg har desuden prøvet forskellige strømskinner
med og uden filter, her er min konklusion at det vil afhænger meget af, hvor man bor og hvor meget industri man har rundt
om sig, ved mig virkede det bedst at bruge en skilletrafo da jeg på den måde ikke får den støj fra den industri(store
landbrug) der ligger rundt om ind, men jeg havde den med ved en kammerat og der gav ikke samme effekt som ved mig.

Ellers et fedt anlæg du har dig        , kender joh lidt af det.

mvh

per
Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper

hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 December 2012 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej Chris,

Det er sjovt - jeg har også netop konkluderet, at Pearl Jam er noget af det musik, der bedst "får rummet med" i optagelserne.
Hvis ikke du har hørt "Vitalogy" endnu (men det har du nok), så skynd dig at købe den
Det er efter min mening et af de bedst albums, PJ har lavet.

Mvh
Henrik
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 December 2012 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Spændende at læse hvad andre syntes om forskellige strømprodukter, og om de syntes der er en forskel. Ikke midst at der bliver meldt ud af sine oplevelser. Bliv endelig ved med det Chris.

Jeg bruger selv Trentemøller "the last resort" til at teste med. IKKE for bassens skyld for der er flere andre cd'er der har langt bedre nuancer. Men rumgengivelse, placering af ALLE de forskellige lyde og "finurligheder" der er sat ind i musikken, og til sidst hvor meget "væsen" alle disse lyde giver af sig. (altså hvor meget liv hver enkelt tone giver i lydbilledet og indtrykket af helheden af dette)

Glædelig jul til alle

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2012 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

hbuus skrev:
Hej Chris,

Det er sjovt - jeg har også netop konkluderet, at Pearl Jam er noget af det musik, der bedst "får rummet med" i optagelserne.
Hvis ikke du har hørt "Vitalogy" endnu (men det har du nok), så skynd dig at købe den
Det er efter min mening et af de bedst albums, PJ har lavet.

Mvh
Henrik

"Vitalogy" er et fantastisk album  Nothingman, Better Man, Not for You og Immortality er nogle af mine ynglingsnumre. Eddie Vedders vokal på disse numre er fænomenal. At den så er endnu bedre live er en udbegribeligt  Bare til at græde snot over, hvor dårlig lyd der er i Forum  Som gammel fan, så vil "Ten" dog altid være det bedste album for mig - synes ikke der er et eneste dårligt nummer på. Mht. indspilningskvalitet og herunder lydbilled / "rummet" så synes jeg, at "Binaural" er helt vildt. Numrene: Thin Air, Of the Girl, Light Years og Nothing as It Seems er udover at være rigtig fed musik, super super godt indspillet

hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 December 2012 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Der er nemlig rigtig mange gode numre på "Vitalogy" Dem du nævner er også favoritter hos mig, samt Corduroy, og hele
albummet hænger så fint sammen. Desværre har jeg aldrig hørt PJ live - det er et af de få bands, jeg kan lide, som jeg
mangler at høre live. Du har ret i, at "Ten" er et fantastisk album også. Mht. de nyere plader så er jeg ikke så vild med dem.
"Binaural" har ganske rigtigt nogle gode numre, men selve albummet har aldrig rigtig fænget hos mig. Måske har jeg hørt det
for lidt, jeg ved det ikke.

Nej, nu bliver jeg helt inspireret til at høre Pearl Jam!
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

hbuus skrev:
Der er nemlig rigtig mange gode numre på "Vitalogy" Dem du nævner er også favoritter hos mig, samt Corduroy, og hele
albummet hænger så fint sammen. Desværre har jeg aldrig hørt PJ live - det er et af de få bands, jeg kan lide, som jeg
mangler at høre live. Du har ret i, at "Ten" er et fantastisk album også. Mht. de nyere plader så er jeg ikke så vild med dem.
"Binaural" har ganske rigtigt nogle gode numre, men selve albummet har aldrig rigtig fænget hos mig. Måske har jeg hørt det
for lidt, jeg ved det ikke.

Nej, nu bliver jeg helt inspireret til at høre Pearl Jam!

Jeg gider ofte heller ikke hører hele "Binaural" albummet. Derfor har jeg lavet en CD, med alle mine farvorit Pearl Jam numre fra Ten, Vs., Vitalogy, No Code og Binaural. Det er til gengæld en CD, som ofte kommer på

Ellers et rigtig dejligt setup du har  Kan se at du bruger Vincent monoblokke. Jeg har selv Vincent SP-998, SP-995 og SP-331 i min hjemmebio. Jeg synes at SP-998 og SP-995 gør det super godt til både stereo og bio, mens SP-331 at nogle niveauer under (hvorfor jeg bruger den til baghøjtalerne). Det er selvfølgelig også et billigere effekttrin, så man kan ikke forvente det samme. Min ven overvejer at opgradere til et sæt Vincent SP-997, så jeg er interesseret i at hører, hvad du synes om dem?

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2012 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Spændende at læse hvad andre syntes om forskellige strømprodukter, og om de syntes der er en forskel. Ikke midst at der bliver meldt ud af sine oplevelser. Bliv endelig ved med det Chris.

Jeg bruger selv Trentemøller "the last resort" til at teste med. IKKE for bassens skyld for der er flere andre cd'er der har langt bedre nuancer. Men rumgengivelse, placering af ALLE de forskellige lyde og "finurligheder" der er sat ind i musikken, og til sidst hvor meget "væsen" alle disse lyde giver af sig. (altså hvor meget liv hver enkelt tone giver i lydbilledet og indtrykket af helheden af dette)

Glædelig jul til alle

Takker  Strømkabler er et springfarligt emne her på hifi4all  Jeg synes dog, at det er et vigtigt emne at få undersøgt, da jeg ønsker at få den bedst muligt lyd ud at mit setup.

Jep, Trentemøllers "The Last Resort" er et super godt indspillet album  Jeg har også selv brugt "Take me into your skin" til at teste nogle gange. Som du skriver, så er det fedt med de lyde der bevæger sig i lydbilledet. Oplever at nogle af lydene bevæger sig horisontalt, vertikalt og i dybden i en bevægelse  Det er for vildt

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum