Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 26 December 2012 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at lave en CD med sine favoritnumre på, har jeg aldrig rigtig gjort - jeg har i stedet "kasseret" en plade med nogle
ellers glimrende numre på, hvis ikke jeg syntes, hele pladen var værd at lytte til, akkurat som mht. Binaural. Men det er jo
egentlig synd og skam. Måske skulle jeg lave en CD med yndlingsnumre også.
Tak skal du have mht. mit setup, jeg er også glad for det. De Dynaudio-højttalere spiller altså bare godt! På sigt er planen,
at skifte min Cambridge-forstærker ud med en forforstærker af en art, f.eks. en Bel Canto med XLR-udgange til SP-
997'erne. På lang sigt (3-4 år) kunne jeg godt tænke mig at prøve med et sæt Dynaudio C1. De skulle lyde helt fantastisk,
men koster så altså også 20-35.000 kr. brugt og 50k fra ny. Dog, som det er nu, er jeg faktisk tilfreds med mit anlæg.
Mht. SP-997'erne så kan din ven roligt købe dem. Mit problem bestod i, at min forstærker havde svært ved at trække mine
højttalere, når der er komplekse perioder i lyden, både hvad angår klassisk og rytmisk musik. Derfor havde jeg behov for
mere kraft, der samtidig skulle lyde så neutralt og transparent som muligt - jeg hader unødig farvning af lyden. Det må jeg
sige, at SP-997'erne har løst til perfektion. Ud over at jeg nu også kan nyde de komplekse perioder i lyden, fordi der er godt
med power til at håndtere dem, så kan jeg med SP-997'erne høre mere af selve optagerummet i lyden. Det lyder virkelig
godt! Jeg tænker, at det er noget hen af den samme oplevelse du selv fik, da du fyrede op under dine Vincent for første
gang, så bare dét bedre, fordi dine er dyrere. Det er især tydeligt mht. rockmusik som netop Pearl Jam, men også f.eks. U2.
Der er også kommet en god dybde i musikken nu. Jo, det var helt sikkert et godt køb. Eneste lidt irriterende detalje med
dem er, at man skal tænde dem manuelt hver gang - de tænder ikke automatisk, når de får tilført strøm, som f.eks. min
forstærker, min cd-afspiller/dac og mit tv gør. Jo, hvis man har et andet Vincent-produkt, f.eks. en forforstærker, så skulle
de kunne tænde "af sig selv" ifølge forhandleren. Men det er nu alligevel et lille problem i fht. hvor god lyd, man får ud af
dem.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 26 December 2012 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja min erfaring er i hvert fald at det er højtaler- og signalkabler der ta'r længst tid at finde ud af hvor meget de ligger til/trækker fra, altså dem der er så anonyme som muligt. Men når det er på plads, så er det ikke så svært at finde strømkablet der lige passer ind i setuppet. Derfor syntes jeg også at strømkablet i sidste ende giver mindst lige så meget som højtaler- og signalkabler.
Ja jeg syntes i øvrigt også at visse numre er lige så godt som Roger Waters "amused to death" hvad "rumgengivelse rundt omkring en" angår.
Når jeg skal teste så tester jeg allerhelst musik jeg ikke har hørt før/ ikke kender. Hvis der ikke er tvivl om forbedringer her så sætter jeg altid et nummer på til sidst som jeg kender. Jeg er ikke blevet skuffet endnu. Dette bliver svært på et tidspunkt, så hvis der ikke er nogle forbi så lytter jeg blot til en cd jeg sjælden lytter til (om cd'en er dårlig eller god gør ikke så meget)
Håber du kommer frem til et tilfredsstillende resultat. Tilspilningstiden kan varierer MEGET alt efter hvilket produkt man tester. Ja hvorfor kan jeg heller ikke forklare, jeg tror blot på mine ører. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 26 December 2012 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
|
Jeg har allerede købt et Oyaide SWD-XXX-E vægudtag:

Tror at det passer bedre til mine Oyaide P/C-004 & P/C-046 schuko stik, da det også har palladium belægning. Tænker at det måske gør en forskel om, der er de samme belægninger i hele kæden?
Adapteren skal kun bruges for at jeg kan teste, om jeg kan hører nogen forskel og i såfald hvad der matcher bedst til mit setup af Supra, Oyaide eller Nordost (se side 19).
Oyaide vægudtaget installeres senere.
|
|
|
Ser ud til at være en god stikdåse. Hvad er den lavet i? Plastik eller bakelit?
Er den godkendt til brug i Danmark eller er det nok den er godkendt i EU?
Mvh. Sven __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2012 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 27 December 2012 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
Chriss skrev:
|
Jeg har allerede købt et Oyaide SWD-XXX-E vægudtag:

Tror at det passer bedre til mine Oyaide P/C-004 & P/C-046 schuko stik, da det også har palladium belægning. Tænker at det måske gør en forskel om, der er de samme belægninger i hele kæden?
Adapteren skal kun bruges for at jeg kan teste, om jeg kan hører nogen forskel og i såfald hvad der matcher bedst til mit setup af Supra, Oyaide eller Nordost (se side 19).
Oyaide vægudtaget installeres senere.
|
|
|
Ser ud til at være en god stikdåse. Hvad er den lavet i? Plastik eller bakelit?
Er den godkendt til brug i Danmark eller er det nok den er godkendt i EU?
Mvh. Sven
|
|
|
Det er en Oyaide SWD-XXX-E (E står for EU-version). Du kan læse om den her:
http://www.oyaide.com/ENGLISH/AUDIO/products_category/recept acle_wallplate/pg491.html
EU-versionen ses her:
http://www.audiohum.es/Oyaide-SWD-XXX-e-european-type-wall-o utlet
Dåsen er lavet i ikke magnetisk materiale. De ledende elementer er belagt med 24K guld og palladium.
Det blev i 2011 lovligt at bruge schuko stikdåser i Danmark. At den er EU-godkendt er nok. __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 27 December 2012 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Ja min erfaring er i hvert fald at det er højtaler- og signalkabler der ta'r længst tid at finde ud af hvor meget de ligger til/trækker fra, |
|
|
Et kabel kan ikke lægge noget til, højst trække noget fra __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2012 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar! 
Iøvrigt mener jeg, at et kabel godt kan skabe lyd, der ikke er der. Plastik gør lyden mere bamset. Men ellers generalt sker der mere eller mindre forringelser i alle led. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 December 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring med f.eks plast isolerede kabler, signal som ht kabler og Teflon ditto er, at Teflon lyder mere præcis. Der er ikke det klingeri i diskanten som med almindelig plast. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 27 December 2012 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
DPetersen skrev:
|
Ja min erfaring er i hvert fald at det er højtaler- og signalkabler der ta'r længst tid at finde ud af hvor meget de ligger til/trækker fra, |
|
|
Et kabel kan ikke lægge noget til, højst trække noget fra
|
|
|
Jamen så er det godt at folk forstår hvad jeg mener __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2012 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Test del II
Oyaide vs. Nordost/Quantrum
Oyaide:
1 x 4 meter Oyaide Tunami strømkabel med Oyaide P/C-004 stik fra væg til strømskinne.
1 x Oyaide MTS-6e strømskinne.
- Stikkene er 24K gold + Palladium belagt.
- Kassen er lavet i ikke magnetisk materiale.
- Interne kabler er af 2mm 4N OFC kobber.
2 x Oyaide Tunami GPX (Oyaide P/C-046 stik) strømkabel fra skinne til pre og CD-afspiller.
2 x Oyaide Tunami GPX-R (Oyaide P/C-004 stik) strømkabel fra skinne til monoblokke.
Oyaide Tunami power kabel:
- 3 stk. 5,5 mm2 ledere i enkeltkrystalin PCOCC-A kopper.
- Har 3 effektive skærme.
- Kan belastes med 30A.
Oyaide P/C-004 schuko:
- Ledere i beryllium copper.
- Belægning af platinum and palladium.
Oyaide P/C-046 schuko:
- Ledere i deoxidized phosphor bronze.
- Belægning af 24k gold and palladium.

Nordost/Quantrum:
1 x 4 meter Oyaide Tunami strømkabel med Oyaide P/C-004 stik fra væg til strømskinne.
1 x Quantrum Qbase4 strømskinne.
4 x Nordost Heimdall 2 strømkabel fra skinne til setup.

Forbehold / fejlkilder:
- Jeg har lavet testen alene, så det er min rent subjektive oplevelse.
- Jeg har ikke haft mulighed for at lave blind eller dobbelt blind test, hvilket er en stor fejlkilde.
- Jeg oplever, at det gør sig gældende for mit setup, at det lyder bedst, når det har spillet noget tid (har lavet det spille 3-4 time) efter kabelskift. Tror at det måske er min forforstærker der er ret sensitiv på at blive tændt og slukket? Dette gør det svært at huske de små forskelle i klang.
- Nordost kablerne er helt nye og har kun spillet et par dage hos mig. Quantrum Qbase4 er forhandlerens demoskinne, som har været brugt mamge gange. Oyaide strømskinne og GPX-R kablerne har spillet under en uge ved A/B testen.
- Jeg bor i en lejlighed, hvor jeg kun har jordstik i køkkenet. Derfor er jeg afhængig af at have et 4 meter kabel fra køkken til stue, hvis jeg vil have strøm med jordforbindelse. Dette har jeg dog oplevet ved flere tidligere tests, at det gør en positiv forskel i forhold til dynamik og ro i lydbilledet (sort baggrung). Det har ikke været muligt at låne et 4 meter Oyaide kabel, hvorfor jeg til testen har måtte købe dette. Det har fået ca. en uges tilspilning.
- Jeg bor i en lejelejlighed, hvorfor jeg ikke må lave en seperat strømgruppe til mit hifi-setup.
- Jeg bor på 4. sal i det indre København, hvorfor jordspyd ikke er en mulighed.
- Placebo effekt - min egen holdning før testen. Jeg er åben, men skeptisk. Jeg gider ikke bruge en masse penge på noget, der ikke gør nogen forskel. Tilgengæld vil jeg meget gerne bruge penge på noget, som kan forbedre lyden på mit setup. Som andre allerede har skrevet her på hifi4all, hvis strømkablet gør stor forskel på produktets preformence, hvorfor gør producenten af en 100.000,- kr. CD-afspiller, forforstræker, effekttrin mm, så ikke opmærksom på dette? Eller kommer med en anbefaling? Alligevel kan det jo godt være, at det/de rette kabler giver kan give lidt ekstra. Mit setup er en kompleks størrelse, hvor de forskellige elementers synergi ligger langt uden for min forståelse. Det er heller ikke noget der kan forklares teoretisk. Så jeg vil på ingen måde afvise, at strømkabler, deres stik og strømskinner kan gøre en forskel.
- Testen er kun en test af disse kabler, stik og strømskinne på mit setup med den akustik og strøm som er tilgængelig i den lejlighed, hvor jeg bor. Det siger således intet om, hvordan de vil preforme på andre setups under andre akustik og strømforhold.
- mm.
Musik:
Til testen har jeg hovedsagelig benyttet 4 musik numre, som er nogle af mine foretrukne test tracks:
- Pearl Jam: Thin Air - (Binaural)
- Pearl Jam: Of The Girl - (Binaural)
- Cassandra Wilson: Resurrection Blues - (Traveling Miles)
- Cassandra Wilson: Sky & Sea - (Traveling Miles)
De er valgt fordi:
- Mit setup er valgt efter bl.a. at skulle kunne spille disse numre, så de lyder fantastisk.
- De er super godt indspillet.
- Lydbilledet er dybt og bredt .
- Der er en hel del forskellige instrumenter med, hvilket giver flere nuance forskelle
- De stiller bl.a. krav til setup i forhold til dynamik, stamhed af bas, detalje gengivelse, klang mm.
- Det er noget musik jeg rigtig godt kan lide at lytte til.
- Jeg har hørt disse numre mere end 1000 gange, hvorfor jeg kender dem til mindste detalje.
Lytteindtryk:
Detaljer - ingen forskel.
Lydbillede - Jeg er i tvivl. Jeg synes nogle gange at Oyaide er bedst og andre gange at Nordost Quantrum er bedst. Når jeg tester sent om aftenen, så kan jeg ikke hører forskel.
Dynamik - ingen forskel.
Baggrunden - ingen forskel
Klang - Stor forskel. Der er en mere livlig og naturlig klang med Oyaide. Nordost er lidt mere tør og analytisk. Oyaide er dog på nogle numre næsten for livlige. Tror at de fleste vil kunne hører denne forskel. Man kan jo igen så diskuterer, om man synes det ene eller andet er bedst.
Det er måske en stor fejlkilde, at jeg ikke har et Nordost strømkabel fra vægstik til strømskinne. Flere har været inde på vigtigheden af dette. Hvis det Nordost selv skriver passer, så er det den "hurtighed", som Nordost kablerne har, som ikke kan udnyttes, hvis der ikke er Nordost kabler i hele kæden. Jeg vil derfor prøve, om jeg på et senere tidspunkt, kan låne nogle Nordost strømkabler og en Quantrum Qbase igen og gentage testen.
Stor tak til High-performance Audio for lån af Nordost kabler og Quantrum Qbase4, samt til ABAudio for lån af Oyaide kabler og strømskinne. __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2013 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Testen af Supra, Oyaide, Nordost og Quantrum blev lavet før jul, men jeg fik først beskrevet de sidste testresultater den 31. december. Har de sidste dage været hjemme og har lyttet til en hel del musik. Synes nu at Oyaide strømsetupet er blevet bedre mht. lydbillede og dynamik. Har desværre leveret Nordost retur, hvorfor jeg ikke kan sammenligne længere. Da det ikke er en A/B test, så kan det også godt være, at det bare er mig der ikke længere kan huske, hvordan det lød. Tænker dog, at den længere tilspilning (som dan a. har nævnt) måske har gjort en forskel? __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2013 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 08 Januar 2013 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster sådan en Oyaide-skinne og er den stjerne- eller serieforbundet?
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2013 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 15 Januar 2013 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej chriss!
Har du tænkt på hvordan ledningerne ser ud inde i væggen? Kunne man forestille sig at du skulle se på den fra væg til tavle? Måske en seperat
gruppe dedikeret til anlægget ? Og så sørge for at man får stabil strøm A la ps power supply! Så en gang et program med græske hifientutiaster. Den
ene herre mente at netop stabil strøm var meget vigtigt. Blot en tanke , jeg er bestemt ikke expert
Mvh
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 15 Januar 2013 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej chriss!
Stadigvæk fine sager du har
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2013 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
Hej chriss! Har du tænkt på hvordan ledningerne ser ud inde i væggen? Kunne man forestille sig at du skulle se på den fra væg til tavle? Måske en seperat gruppe dedikeret til anlægget ? Og så sørge for at man får stabil strøm A la ps power supply! Så en gang et program med græske hifientutiaster. Den ene herre mente at netop stabil strøm var meget vigtigt. Blot en tanke , jeg er bestemt ikke expert Mvh |
|
|
Hey SMAJ
Takker for input 
Helt sikket et rigtig godt forslag med en seperat gruppe. Jeg desværre bor i en lejelejlighed, hvor jeg ikke må lave en seperat strømgruppe til mit hifi-setup. Skal dog snart flytte og har store planer om at lave seperat strømgruppe til den tid 
Mht. power supply så ved jeg ikke hvor meget der er at hente? Måske kan det bedre betale sig at jeg bruge flere penge på bedre monoblokke (Pass Labs XA100.5), bedre forforstærker (Pass Labs XP30), bedre CD-afspiller (???) mm? Ja, man skal jo have nogle drømme 
Hvad spiller du selv på? __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2013 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chris,
Kan se, du er gået fra Pass Labs Int. 150 til først XP10/XA60.5 og så XP20/XA60.5.
Hvordan lød dit setup med Pass Labs Int. 150?
Og kan du prøve at beskrive den lydmæssige forskel imellem de to setups?
(Int. 150 er jo klasse A/B, hvor XP10+XP20/XA60.5 er ren klasse A.)
Noget helt andet er:
Har du hørt Hegel nogensinde?
Jeg kunne godt bruge en sammenligning imellem Hegel H200/H300 og Pass Labs Int. 150
Med venlig hilsen
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Hej Chris,
Kan se, du er gået fra Pass Labs Int. 150 til først XP10/XA60.5 og så XP20/XA60.5. Hvordan lød dit setup med Pass Labs Int. 150? Og kan du prøve at beskrive den lydmæssige forskel imellem de to setups?
(Int. 150 er jo klasse A/B, hvor XP10+XP20/XA60.5 er ren klasse A.)
Noget helt andet er:
Har du hørt Hegel nogensinde? Jeg kunne godt bruge en sammenligning imellem Hegel H200/H300 og Pass Labs Int. 150
Med venlig hilsen Henrik |
|
|
Jeg skal prøve... Der er mange ting i det. Jeg oplever Pass Labs Int-150 som bedst til rock og elektronisk musik, men den kan selvfølgelig også spille alt andet musik super godt. Den er mere kraftfuld og rå i sit udtryk, hvilket får en elektriskguitar til at lyde lige som den skal, smurt ind i en masse rå effekt Det har selvfølgelig også noget med højtalerne at gøre. Jeg spillede på Pass Int-150 sammen med B&W 803D, som for mig er en super rockhøjtaler. Endvidere spillede jeg på Audia Flight CD One, som også er fed til rock.
Pass Labs XP20/XA60.5 spiller ultra rent. Alt står helt lige i skabet og det er meget kontrolleret. Der er et kæmpe lydbillede, hvor du på millimeters nøjagtighed kan placere hvert enkelt instrument.
Pass Labs Int-150 kører dog Klasse A drift op til 12-13 watt (tror jeg nok det er), hvorfor den altså også gør det rigtig godt til andet end rock. Tænker at det ikke er helt fair at sammenligne den med Pass Labs XP20/XA60.5, da det er en helt anden prisklasse. I samme prisklasse er der Pass Labs Int-30A, som jeg dog ikke har hørt. Men tænker ud fra min erfaring med de andre Pass Labs produkter, at hvis man er til rock og elektronisk, så der et Int-150. Hvis man er mest til jazz, klassisk, akustisk mm, så er det Int-30. Hvor vil du hen med dit setup?
Er der andre der har erfaringer med Pass Labs Int-150 / Int-30A?
Jeg kender desværre intet til Hegel produkterne... __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak! Jeg ved godt, at jeg satte dig på en lidt hård opgave, fordi det kan være svært at beskrive, hvordan tingene
lyder, og da især når det drejer sig om ting, man ikke har stående som en del af sit anlæg længere. Så jeg takker for
beskrivelsen.
Når jeg spørger, er det fordi, jeg har set en Int-150 udbudt til 25.000 kr. brugt.
Det er i det nabolag, jeg vil købe ny forstærker, når jeg får høvlet noget gæld af, så derfor er det interessant for mig at høre
lidt om, hvordan Int-150 lyder.
Min musiksmag dækker især klassisk, men også pop (Depeche Mode, Pet Shop Boys, George Michael, Lady Gaga m.m.) og
rock (U2, Pearl Jam, AC/DC).
Så det er meget blandet, det jeg hører.
Int-30A har jeg slet ikke tænkt på som en mulighed.
Den må jeg lige læse lidt om på nettet.
Jeg ved godt, det ikke er helt fair, at sammenligne Int-150 med XP20/XA60.5, fordi de ikke ligger i samme prisklasse. Men
det var alligevel spændende for mig lige at høre dig sætte nogle ord på forskellen, for sidstnævnte setup er nemlig ikke helt
udenfor min budgetramme, hvis jeg sparer op og køber brugt. XP-20 har jeg set til 30.000 brugt. XA60.5 har jeg ingen pris
set på, men XA30.5 stod til 27.000 brugt, så XA60.5 ligger nok lidt dyrere igen. Men så bliver det på lang sigt, at jeg skal få
råd til det, i givet fald.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|