Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2013 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hej Chris

Så har jeg haft lidt tid til at teste igår, LK kontakterne VS Furutech, tjaaaa lad mig sige det med det samme, det er ikke en sort hvid konklution men nu prøver jeg at risse lidt op, med furutech som forsyning skinde er der mere varme og luft i lydbilledet hvilket klær akustisk musik men varmen giver også en mere fyldig bund som på nogle nummere kammer over, generelt virker det som om at anlæget spiller en anelse langsommer/tilbagelænet med furutech. LK kontakterne giver en mere upfront lyd med mere bid og kontant bund, grundtonerne klinger knap så flot ud som med furutech men systemet svinger altså bedere, der er en helt klar bedere rytmisk formidling med disse kontakter. Mit system besider en hvis mængde varme i forvejen så valget er entlig rimelig lige til, så er det bare en skam man har brugt tid og penge på at lave fordeleren  men sådan er det jo når man vil udfordre grænserne i denne hobby, man vinder ikke hver gang

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
Eller om der er noget der kan brænde sammen, når man kan trække så mange ampere ind i setupet?

Hej Chriss, lækket udstyr:-)

Du trækker kun det antal ampere ind i dit setup (eller alt muligt andet el udstyr) som det har brugt for. Altså du har en
spænding, dit udstyr har en impedans, de to divideret med hinanden giver ampere. Hvis impedansen bliver for lav (fx. en
kortslutning) stiger strømmen og sikringen springer :-)

Noget helt andet, har du tænkt på at prøve en strøm generator, fx. en PS audio P10? den er lidt kostbar men vil mene at
resten af dit setup vil retfærdiggøre det.

Hilsen Morten
Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Test del III

Oyaide vs. Cardas/Oyaide

Oyaide:

1 x 4 meter Oyaide Tunami strømkabel med Oyaide P/C-004 stik fra væg til strømskinne.

1 x Oyaide MTS-6e strømskinne.

2 x Oyaide Tunami GPX (Oyaide P/C-046 stik) strømkabel fra skinne til pre og CD-afspiller.

2 x Oyaide Tunami GPX-R (Oyaide P/C-004 stik) strømkabel fra skinne til monoblokke.

Cardas/Oyaide:

1 x 4 meter Oyaide Tunami strømkabel med Oyaide P/C-004 stik fra væg til strømskinne.

2 x Oyaide Tunami GPX (Oyaide P/C-046 stik) strømkabel fra skinne til pre og CD-afspiller.

2 x Cardas Clear Beyond strømkabel fra skinne til monoblokke.

Forbehold / fejlkilder:

• Jeg har lavet testen alene, så det er min rent subjektive oplevelse.
  • Jeg har ikke haft mulighed for at lave blind eller dobbelt blind test, hvilket er en stor fejlkilde.
  • Jeg oplever, at det gør sig gældende for mit setup, at det lyder bedst, når det har spillet noget tid (har lavet det spille 3-4 time) efter kabelskift. Tror at det måske er min forforstærker der er ret sensitiv på at blive tændt og slukket? Dette gør det svært at huske de små forskelle i klang.
  • Jeg bor i en lejlighed, hvor jeg kun har jordstik i køkkenet. Derfor er jeg afhængig af at have et 4 meter kabel fra køkken til stue, hvis jeg vil have strøm med jordforbindelse. Dette har jeg dog oplevet ved flere tidligere tests, at det gør en positiv forskel i forhold til dynamik og ro i lydbilledet (sort baggrung). Det har ikke været muligt at låne et 4 meter Oyaide kabel, hvorfor jeg til testen har måtte købe dette. Det har fået ca. en uges tilspilning.
  • Jeg bor i en lejelejlighed, hvorfor jeg ikke må lave en seperat strømgruppe til mit hifi-setup.
  • Jeg bor på 4. sal i det indre København, hvorfor jordspyd ikke er en mulighed.
  • Placebo effekt - min egen holdning før testen. Jeg er åben, men skeptisk. Jeg gider ikke bruge en masse penge på noget, der ikke gør nogen forskel. Tilgengæld vil jeg meget gerne bruge penge på noget, som kan forbedre lyden på mit setup. Som andre allerede har skrevet her på hifi4all, hvis strømkablet gør stor forskel på produktets preformence, hvorfor gør producenten af en 100.000,- kr. CD-afspiller, forforstræker, effekttrin mm, så ikke opmærksom på dette? Eller kommer med en anbefaling? Alligevel kan det jo godt være, at det/de rette kabler giver kan give lidt ekstra. Mit setup er en kompleks størrelse, hvor de forskellige elementers synergi ligger langt uden for min forståelse. Det er heller ikke noget der kan forklares teoretisk. Så jeg vil på ingen måde afvise, at strømkabler, deres stik og strømskinner kan gøre en forskel.
  • Testen er kun en test af disse kabler, stik og strømskinne på mit setup med den akustik og strøm som er tilgængelig i den lejlighed, hvor jeg bor. Det siger således intet om, hvordan de vil preforme på andre setups under andre akustik og strømforhold.
  • mm.

Musik:

Til testen har jeg hovedsagelig benyttet 4 musik numre, som er nogle af mine foretrukne test tracks:

• Pearl Jam: Thin Air - (Binaural)
  • Pearl Jam: Of The Girl - (Binaural)
  • Cassandra Wilson: Resurrection Blues - (Traveling Miles)
  • Cassandra Wilson: Sky & Sea - (Traveling Miles)

De er valgt fordi:

• Mit setup er valgt efter bl.a. at skulle kunne spille disse numre, så de lyder fantastisk.
  • De er super godt indspillet.
  • Lydbilledet er dybt og bredt .
  • Der er en hel del forskellige instrumenter med, hvilket giver flere nuance forskelle
  • De stiller bl.a. krav til setup i forhold til dynamik, stamhed af bas, detalje gengivelse, klang mm.
  • Det er noget musik jeg rigtig godt kan lide at lytte til.
  • Jeg har hørt disse numre mere end 1000 gange, hvorfor jeg kender dem til mindste detalje.

Lytteindtryk

Mit første indtryk med Cardas Clear Beyond power efter 12 timers tilspilning:

• Lydbilled - lidt bedre end Oyaide
  • Detaljer - lidt bedre end Oyaide
  • Klang - ingen forskel.
  • Baggrund - ingen forskel.
  • Dynamik - På nogle musiknumre kan mit setup ikke håndtere det basoutput der kommer. Bassen bliver så voldsom, at det ikke er den stramme præcise bas som jeg ønsker Dette gælder hovedsaglig nogle jazz numre. Ved rock lyder det kanon

Mit indtryk med Cardas Clear Beyond power efter 7 dages tilspilning:

• Lydbillede - ingen konstant forskel
  • Detaljer - ingen konstant forskel
  • Klang - ingen forskel
  • Baggrund - ingen forskel
  • Dynamik - ingen konstant forskel

Nogle gange var Cardas lidt bedre, andre gange va de ikke. Den lidt for voldsomme dynamik var væk efter tilspilning. Hvad årsagen er ved jeg ikke. Der er så mange faktorer i spil... En ting der er sikkert er, at Cardas Clear Beyond kablerne ændre sig meget over tilspilningsperioden.

Det er selvfølgelig ikke en fair test af Cardas Clear Beyond kablerne, når de har Oyade skinne og kablerne som fødekilde. Et rent Cardas Clear powersetup vil give en mere fair test og et bedre billede af hvad Cardas Clear powerkablerne kan.

Jeg prøvede at skrive til Cardas Audio for at hører, hvad de ville anbefale til mit setup. Jeg blev anbefalet følgende:

• Cardas Clear Beyond fra væg til strømskinne
  • Cardas Clear Beyond til monoblokkene
  • Cardas Clear til forforstærker og CD-afspiller

Vil ellers sige, at jeg synes at Cardas Clear powerkablerne er flotte og super lækre. Virkelig god kvalitet

Takker Vassagohifi for lån af Cardas kabler.

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2013 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

msp2 skrev:
Chriss skrev:
Eller om der er noget der kan brænde sammen, når man kan trække så mange ampere ind i setupet?

Hej Chriss, lækket udstyr:-)

Du trækker kun det antal ampere ind i dit setup (eller alt muligt andet el udstyr) som det har brugt for. Altså du har en
spænding, dit udstyr har en impedans, de to divideret med hinanden giver ampere. Hvis impedansen bliver for lav (fx. en
kortslutning) stiger strømmen og sikringen springer :-)

Noget helt andet, har du tænkt på at prøve en strøm generator, fx. en PS audio P10? den er lidt kostbar men vil mene at
resten af dit setup vil retfærdiggøre det.

Hilsen Morten

Takker

Har faktisk oplevet nogle gange at relæet har slået fra pga. mit setup, men ingen sikringer er sprunget endnu.

Jeg har ikke oplevet nogen forbedring med de strømgenetatorer jeg tidligere har testet, men det var også da mit setup var et niveau under, hvor det er nu. Så kan være at jeg skal give det en chance igen...

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2013 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Hej Chris

Så har jeg haft lidt tid til at teste igår, LK kontakterne VS Furutech, tjaaaa lad mig sige det med det samme, det er ikke en sort hvid konklution men nu prøver jeg at risse lidt op, med furutech som forsyning skinde er der mere varme og luft i lydbilledet hvilket klær akustisk musik men varmen giver også en mere fyldig bund som på nogle nummere kammer over, generelt virker det som om at anlæget spiller en anelse langsommer/tilbagelænet med furutech. LK kontakterne giver en mere upfront lyd med mere bid og kontant bund, grundtonerne klinger knap så flot ud som med furutech men systemet svinger altså bedere, der er en helt klar bedere rytmisk formidling med disse kontakter. Mit system besider en hvis mængde varme i forvejen så valget er entlig rimelig lige til, så er det bare en skam man har brugt tid og penge på at lave fordeleren  men sådan er det jo når man vil udfordre grænserne i denne hobby, man vinder ikke hver gang

Takker for feedback på dit strøm diy projekt. Ærgeligt at det ikke gav det ønskede resultat med strømskinnen. Kan være at du skal prøve at låne en af de store Shunyata skinner hjem til test. Bare for at de om de gør en positiv forskel i dit setup.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve en af de store Shunyata skinner for at se, om det er værd at investere i. Problemet er bare mit 4 meter kabel fra jordstik til skinne. Mange mener, at dette kabel er ret afgørende for lyden. Mener derfor ikke, at det er fair at teste en af de store Shunyata skinner, uden et top Shunyata kabel fra væg til skinne. De kommer desværre ikke til udlån i 4 meters længde...

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du har en seperat 13 A gruppe til hifi så burde det være rigligt, vil du lave det extra godt  så laver du to grupper, en til front enden og en til effekterne men syntes det er at over dimensionere  hvis man vælger at have en gruppe pr. mono blok.

[/QUOTE]

Grunden til at dele sådan, er vel at holde cd mediet adskilt, fordi det sender støj ud på nettet, grundet cd afspillerens strømforsyning.

Da en af mine venner skulle modificere en forstærker igen, kunne han ikke få lyd på den først. Den blev ved med at springe sikringerne. Alt blev undersøgt, og alt var som det skulle være.
Men pludselig huskede han på, at han brugte et kortere og kraftigere strømkabel en sidste gang den var hjemme til modifisering. Det er vores klubforstærker.
Af med det strømkabel igen og påmontering af et tyndere og længere strømkabel på 4 meter. Nu kunne apparatet tænde og spille musik, og sikringen sprang ikke mere. Det var det eneste der blev gjort.

Det er et temmelig hæftig effektrin med meget stor trafo og masser af lytterekapasitet. Det der må være sket er, at den trafo og lyttere kan trække så meget strøm, at sikringen springer. Men et tyndere strømkabel er der et langsommere forløb med opfyldning af strøm over lidt længer tidsrum og dermed ingen peaks. Det vil nok ikke kunne ske med en standard forstærker.

Ellers spændende tråd. Har du fået testet vægudtag Chris?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Hvis du har en seperat 13 A gruppe til hifi så burde det være rigligt, vil du lave det extra godt  så laver du to grupper, en til front enden og en til effekterne men syntes det er at over dimensionere  hvis man vælger at have en gruppe pr. mono blok.

Grunden til at dele sådan, er vel at holde cd mediet adskilt, fordi det sender støj ud på nettet, grundet cd afspillerens strømforsyning.

En af mine venner skulle modificere en forstærker igen, kunne han ikke få lyd på den først. Den blev med at springe sikringerne. Alt blev undersøgt, og alt var som det skulle være. Men pludselig huskede han på, at han brugte et kortere og kraftigere strømkabel en sidst. Af med det igen og et tyndere og længere på 4 meter blev påsat. Nu kunne apparatet tænde og spille musik.

Det er et temmelig hæftig effektrin med stor trafo og masser af lyttere. Det der må være sket er, at den trafo og lyttere kan trække så meget strøm, at sikringen springer. Men et tyndere strømkabel er der et langsommere forløb med opfyldning af strøm og dermed ingen peaks.

[/QUOTE] Tanken baf de to grupper er fra min side at holde peak strømme væk fra de følsomme kilder og pre, nu er det godt nok klasse A forstærkere men de slår over i a-b hvis du får noget at leve af, og det er her jeg ser fordelen.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2013 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Så er der valgt strømløsning. Kan godt være at den bliver opgraderet senere, men lige nu synes jeg at dette er en acceptabel løsning. Hvis det skal være bedre, så skal der ofres mange flere penge. Dem vil jeg lige nu hellere bruge på et stereosetup nr. 2  Mere om det senere...

Oyaide strømsetup:

2 x Oyaide Tunami GPX-R (Oyaide P/C-004 stik) strømkabel fra skinne til monoblokke.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2013 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Da en af mine venner skulle modificere en forstærker igen, kunne han ikke få lyd på den først. Den blev ved med at springe sikringerne. Alt blev undersøgt, og alt var som det skulle være.
Men pludselig huskede han på, at han brugte et kortere og kraftigere strømkabel en sidste gang den var hjemme til modifisering. Det er vores klubforstærker.
Af med det strømkabel igen og påmontering af et tyndere og længere strømkabel på 4 meter. Nu kunne apparatet tænde og spille musik, og sikringen sprang ikke mere. Det var det eneste der blev gjort.

Det er et temmelig hæftig effektrin med meget stor trafo og masser af lytterekapasitet. Det der må være sket er, at den trafo og lyttere kan trække så meget strøm, at sikringen springer. Men et tyndere strømkabel er der et langsommere forløb med opfyldning af strøm over lidt længer tidsrum og dermed ingen peaks. Det vil nok ikke kunne ske med en standard forstærker.

[/QUOTE]

Takker  Jeg har desværre ikke fået testet Oyaide vægudtaget endnu. Har haft travlt med at teste og demoe forskelligt grej, hvorfor jeg ikke ville have en ubekendt faktor, som et nyt vægudtag til at forstyrre. Endvidere skrev dan a., at hans Furutech vægudtag havde 14 dagestilspilningsperiode, hvorfor jeg også ville vente til jeg var færdig med at teste andre ting.

Tænker dog, at det snart må være tid til en test at det vægudtag...

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2013 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Nyt kabel: Tannoy REF speaker cable made by Van den Hul.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2013 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Har besluttet mig for at lave et setup nr. 2.

SETUP II

Højttalere:

B&W 802D

Forforstærker/CD-afspiller:

Wadia 381 (kommer snart)

Effektforstærker:

Vincent SP-998 Monoblokke

Kabler:

Højttalerkabel

Bi-amping:

Tannoy Reference by VdH (Oyaide SPSL spader) - single-wire - til diskant & mellemtone

Black Magic The Giant (Furutech rhodium - spader) - single-wire - til bas

Signalkabel

Nordost Tyr XLR

MIT Magnum M2 XLR

Strømkabel

3 x Supra LoRad 2.5

Supra Lorad strømskinne

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 03 Februar 2013 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Du er sq ikke rigtig klog Chriss

Dropper du din bio til fordel for et setup nr. 2?

Hvad har du tænkt dig i forhold til opsætning? Kommer de to setup til at stå i samme rum?

/Henrik
Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2013 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Ja jeg ved godt at det er lidt crazy

Bioen droppes selvfølgelig ikke. Så enten skal Wadia'en stå i bioen eller der skal flytte lidt rundt på tingene, når der skal leges

Ved endnu ikke helt, hvordan jeg vil sætte det op. Når vi flytter er planen, at jeg skal have et stort rum 30-40 m2, hvor jeg kan have stereo i den ene ende og surround i den anden ende af lokalet. Wadia'en kunne dog godt stå sammen med surround setupet. Så skal der bare skiftes et signalkabel, så Wadia'en går direkte på Vincentblokkene. 

Tænker dog også, at det giver en masse spændende muligheder for at lege med ændringer i stereo-setupet. Da der både er forforstærker i McIntosh'en og Wadia'en, giver de sammen med Pass Labs XP20 mulighed for meget forskellig forforstærkerlyd. Det giver også mulighed for andre spændende ht-kabel og signalkabel kombinationer.

Endvidere er McIntosh MCD 1100 og Wadia 381 begge rigtig gode, men også meget forskellige afspillere, som giver endnu flere muligheder for at lege med forskellige setup's...

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2013 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Så er der købt Oyaide SPSL spader til Tannoy REF speaker cable made by Van den Hul

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Det lyder rigtig spændende, og sikke mange muligheder du får for at lege med dit forskelligt udstyr
Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2013 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Nyt powerkabel: Oyaide Tunami med Oyaide M1e/F1 schuko stik

Har tænkt mig at bruge det på min Pass Labs XP20... En anden mulighed er CD-afspilleren...

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Februar 2013 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Det spændende at følge .. Specielt da jeg selv har tannoy kablet! Du må sku gerne få lov at terminere mit en dag snart, så det kommer til at matche
mine Mentor

(Så kan jeg også få set/hørt dine set-ups).

Du skulle vel ikke have en gammel strømskinne af god kvalitet liggende du vil sælge?
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2013 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Det spændende at følge .. Specielt da jeg selv har tannoy kablet! Du må sku gerne få lov at terminere mit en dag snart,
så det kommer til at matche
mine Mentor

D
Du skulle vel ikke have en gammel strømskinne af god kvalitet liggende du vil sælge?

Lidt afhængigt af resten af dit setup, så vil jeg anbefale rhodium spader. Det giver efter min mening mest mening med et forsølvet kobber kabel
som Tannoy REF. Du skal dog passe på at diskanten på dine Mentor ikke bliver for spids...

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 09 Februar 2013 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

Nyt powerkabel: Oyaide Tunami med Oyaide M1e/F1 schuko stik

Har tænkt mig at bruge det på min Pass Labs XP20... En anden mulighed er CD-afspilleren...

Har du fået lyttet til det kabel og hvad er dit indtryk?

Jeg har selv købt to meter af det samme kabel Oyaide Tunami, jeg skal have monteret. Det skal bruges til en kommende fordelerboks.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Februar 2013 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
Chromosome skrev:
Det spændende at følge .. Specielt da jeg selv har tannoy kablet! Du må sku gerne få lov at terminere mit
en dag snart,
så det kommer til at matche
mine Mentor

D

Lidt afhængigt af resten af dit setup, så vil jeg anbefale rhodium spader. Det giver efter min mening mest mening med et forsølvet kobber kabel
som Tannoy REF. Du skal dog passe på at diskanten på dine Mentor ikke bliver for spids...

Tak Chriss. Du har nævnt det før    må få bestilt et sæt og resten til terminering snart. Har nu også længe været planen .
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes