Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
|
Så blev det færdigt - Tannoy Ref speakercable med Oyaide SPSL spader, termineret som single-wire:

Nu skal det bare tilspilles 
|
|
|
Tilspilningen har nu været i gang nogle dage. Første indtryk er, at det lyder godt og nærmere det Van den Hul - The Inspiration, termineret med LOK SureGrip™ rhodiumbelagte kobber spader, som jeg tidligere havde. Dog lidt svært at sammenligne 100%, da setupet er noget anderledes. Højtalerne ligger dog tæt på, Det er bare B&W 802D i stedet for 803D tidligere. Jeg kommer med en uddybende beskrivelse af det, når det har fået lidt mere tid til tilspilning... __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt kabel du har fået lavet :-) Tak for din sidste beskrivelse af Tannoy Ref.
Tannoy Ref. har hos mig denne naturlig lækker mellemtone, diskant og med rimelig meget hul igennem.
Dens svage sider er måske at der ikke er lige så meget hul igennem som fra de aller dyreste kabler og bassen kunne være en
smule mere stram/defineret.
Jeg har et andet sølv HT kabel som har en del mere hul igennem end Tannoy Ref. men desværre er mellemtonen ret kold
sammenlignet med Tannoy Ref. så det er Tannoy Ref. der vinder for tiden hos mig
Hvis Rhodium belagte stik er sagen hos dig skal jeg også have prøvet med nogle af dem.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 20 Februar 2013 kl. 06:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
Fedt kabel du har fået lavet :-) Tak for din sidste beskrivelse af Tannoy Ref.
Tannoy Ref. har hos mig denne naturlig lækker mellemtone, diskant og med rimelig meget hul igennem.
Dens svage sider er måske at der ikke er lige så meget hul igennem som fra de aller dyreste kabler og bassen kunne være en
smule mere stram/defineret.
Jeg har et andet sølv HT kabel som har en del mere hul igennem end Tannoy Ref. men desværre er mellemtonen ret kold
sammenlignet med Tannoy Ref. så det er Tannoy Ref. der vinder for tiden hos mig
Hvis Rhodium belagte stik er sagen hos dig skal jeg også have prøvet med nogle af dem. |
|
|
Prøv at montere lov mass stik så som WBT Nextgen, det vil give en mere stram bund men også slanker bund, toppen bliver mere opløst  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2013 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
rotelman skrev:
Fedt kabel du har fået lavet :-) Tak for din sidste beskrivelse af Tannoy Ref. Tannoy Ref. har hos mig denne naturlig lækker mellemtone, diskant og med rimelig meget hul igennem. Dens svage sider er måske at der ikke er lige så meget hul igennem som fra de aller dyreste kabler og bassen kunne være en smule mere stram/defineret. Jeg har et andet sølv HT kabel som har en del mere hul igennem end Tannoy Ref. men desværre er mellemtonen ret kold sammenlignet med Tannoy Ref. så det er Tannoy Ref. der vinder for tiden hos mig Hvis Rhodium belagte stik er sagen hos dig skal jeg også have prøvet med nogle af dem. |
|
|
Prøv at montere lov mass stik så som WBT Nextgen, det vil give en mere stram bund men også slanker bund, toppen bliver mere opløst  |
|
|
Jeg har ikke prøvet WBT Nextgen spader eller bananer. Vil du mene, at man kan opnå en bedre opløsning i toppen med disse, frem for Oyaide SPSL spader? __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2013 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
dan a. skrev:
rotelman skrev:
Fedt kabel du har fået lavet :-) Tak for din sidste beskrivelse af Tannoy Ref. Tannoy Ref. har hos mig denne naturlig lækker mellemtone, diskant og med rimelig meget hul igennem. Dens svage sider er måske at der ikke er lige så meget hul igennem som fra de aller dyreste kabler og bassen kunne være en smule mere stram/defineret. Jeg har et andet sølv HT kabel som har en del mere hul igennem end Tannoy Ref. men desværre er mellemtonen ret kold sammenlignet med Tannoy Ref. så det er Tannoy Ref. der vinder for tiden hos mig Hvis Rhodium belagte stik er sagen hos dig skal jeg også have prøvet med nogle af dem. |
|
|
Prøv at montere lov mass stik så som WBT Nextgen, det vil give en mere stram bund men også slanker bund, toppen bliver mere opløst  |
|
|
Jeg har ikke prøvet WBT Nextgen spader eller bananer. Vil du mene, at man kan opnå en bedre opløsning i toppen med disse, frem for Oyaide SPSL spader? |
|
|
Jeg har kun prøvet GYT fra oyaide, så ved ikke hvordan dine spsl er. Generelt syntes jeg der er en sammenhæng mellem massn i stikke og den påvirkning det har på lyden, ligeledes har finishen også en indvirkning, jo mere masse jo tunger spiller det men også knap så højt til loftet og knap så opløst i toppen, har man så et stik/spade med lille masse så har det en tendens til at spille letter i bunden og nedre mellemtone men højer til loftet, mere luft og beder opløsning. Guld finish har en lidt varmer og bredere lydbillede en sølv og rhodium, men så spiller de så mere frem af rettet, strammer i bunden og højere til loftet med risiko for at kablet kan komme til at lyde lidt hys. Tager man f.eks. wbt 0645 og sammenligner
med 0660/0680 spader så er der mere tyngde i 0645 men det er også et stik med høj masse, men 0660/0680 er nok en af de mest neutrale stik wbt har lavet, den nye nextgen serie har jo reduceret masse i huset og det høres også i form af det spiller mere opløst og let. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2013 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2013 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
Hej Dan
Det ser ud til, at du er skiftet
fra Oyaide signalkabler til
Voodoo Cable. Hvilken
model Voodoo Cable er der tale
om? Hvad er årsagen til at du
er skiftet?
|
|
|
jamen både
oyaide og kimber monocle er
videre, jeg købte først et brugt
sæt voodoo stradivarius xlr
kabler, de er knap så neutrale
at lytte på men tilføre noget
charme som oyaide ikke har,
så valgte at købe yderlig et sæt
stradivarius xlr kabler, et sæt
ultealinear rca kabler og ht
kabler. Det var en super brugt
pris så der var ikke de store
betænkeligheder, men kunne
da godt tænke mig stradivarius
hele vejen rundt, men de er
ikke så nemme at finde brugt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 21 Februar 2013 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troede ikke vi måtte snakke kabler ... er reglerne lempet, for så skal jeg da lige oprette en ny tråd.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2013 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke en diskussion, bare en oplysning __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2013 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved at sælger havde et sæt xlr kabler tilbage, ved ikke om det er væk nu men det er i hvert fald alle pengene værd, man skal dog have lidt plads bag anlæget da de har lidt deres egen vilje.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=240339
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2013 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
jeg ved at sælger havde et sæt xlr kabler tilbage, ved ikke om det er væk nu men det er i hvert fald alle pengene værd, man skal dog have lidt plads bag anlæget da de har lidt deres egen vilje. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=240339 |
|
|
Så er der kommet Voodoo Stradivarius xlr til Nørrebronx. Din gode omtale pressede dog prisen noget op!!! 
Glæder mig til at prøve dem. Hvad er din oplevelse af dem mht. lydbillede og detaljer?
Fik også 2 x 4 m Ultralinear ht-kabel. Tænker måske at lave det om til 2 x 2 m single-wire sæt med WBT Spade Nextgen 0661 Ag og cu. Kunne måske være et hit til diskant og mellemtone ved bi-amping i setup II. __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2013 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
dan a. skrev:
jeg ved at sælger havde et sæt xlr kabler tilbage, ved ikke om det er væk nu men det er i hvert fald alle pengene værd, man skal dog have lidt plads bag anlæget da de har lidt deres egen vilje. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=240339 |
|
|
Så er der komme Voodoo Stradivariusxlr til Nørrebronx. Din gode omtale pressede dog prisen noget op!!! 
Glæder mig til at prøve dem. Hvad er din oplevelse af dem mht. lydbillede og detaljer?
Fik også 2 x 4 m Ultralinear ht-kabel. Tænker måske at lave det om til 2 x 2 m single-wire sæt med WBT Spade Nextgen 0661 Ag og cu. Kunne måske være et hit til diskant og mellemtone ved bi-amping i setup II.
|
|
|
Tillykke, de er rigtig fede kabler i min optik, signalkablet har en så charmerende måde at spille på, jeg er ret sikker på du vil opdage at bunden har noget let fyldighed over sig men på samme tid hurtig og kontant, mellemtonene er nærværende og let varm, toppen rimelig udstrækt og generelt har det en høj detaljerings evne.
Ultralinear lyder næsten som navnet indikere, af ingen ting, men dog ikke helt aligevel, det kan til tider være lidt light i bunden, det er meget udstrækt op af til med masser af luft.
Lyt lige til det inden du skære kablet over voodoo selv bruger cardas spader og i den nyeste version er der kommet en ny option, furutech bananer, så ville nok gå efter en af de løsninger. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2013 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåååå, jeg er ikke den eneste der søger et stradivarius ht kabel  antager xlr kablet faldt i din smag __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2013 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Chriss skrev:
dan a. skrev:
|
|
Så er der komme Voodoo Stradivariusxlr til Nørrebronx. Din gode omtale pressede dog prisen noget op!!! 
Fik også 2 x 4 m Ultralinear ht-kabel. Tænker måske at lave det om til 2 x 2 m single-wire sæt med WBT Spade Nextgen 0661 Ag og cu. Kunne måske være et hit til diskant og mellemtone ved bi-amping i setup II.
|
|
|
Tillykke, de er rigtig fede kabler i min optik, signalkablet har en så charmerende måde at spille på, jeg er ret sikker på du vil opdage at bunden har noget let fyldighed over sig men på samme tid hurtig og kontant, mellemtonene er nærværende og let varm, toppen rimelig udstrækt og generelt har det en høj detaljerings evne.
Ultralinear lyder næsten som navnet indikere, af ingen ting, men dog ikke helt aligevel, det kan til tider være lidt light i bunden, det er meget udstrækt op af til med masser af luft.
Lyt lige til det inden du skære kablet over voodoo selv bruger cardas spader og i den nyeste version er der kommet en ny option, furutech bananer, så ville nok gå efter en af de løsninger.
|
|
|
Ideen med at bruge low mass WBT Nextgen 0661 Ag eller cu Spader var at opnå det du beskrev som "højer til loftet, mere luft og beder opløsning". Tror du ikke, at der er noget at hente i forhold til Cardas spaderne?
Min tanke er at starte med at prøve cu spaderne, da meget at det rock der spilles på setup II, ikke må få spidse tendenser  __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2013 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
dan a. skrev:
Chriss skrev:
dan a. skrev:
jeg ved at sælger havde et sæt xlr kabler tilbage, ved ikke om det er væk nu men det er i
hvert fald alle pengene værd, man skal dog have lidt plads bag anlæget da de har lidt deres egen vilje. http://
www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=240339 |
|
|
Så er der komme Voodoo Stradivariusxlr til Nørrebronx. Din
gode omtale pressede dog prisen noget op!!! 
Fik også 2 x 4 m Ultralinear ht-kabel. Tænker måske at lave det om
til 2 x 2 m single-wire sæt med WBT Spade Nextgen 0661 Ag og cu. Kunne måske være et hit til diskant og
mellemtone ved bi-amping i setup II.
|
|
|
Tillykke, de er rigtig fede kabler i min optik, signalkablet har en så charmerende måde at spille på,
jeg er ret sikker på du vil opdage at bunden har noget let fyldighed over sig men på samme tid hurtig og
kontant, mellemtonene er nærværende og let varm, toppen rimelig udstrækt og generelt har det en høj
detaljerings evne.
Ultralinear lyder næsten som navnet indikere, af ingen ting, men dog ikke helt aligevel, det kan til tider være
lidt light i bunden, det er meget udstrækt op af til med masser af luft.
Lyt lige til det inden du skære kablet over voodoo selv bruger cardas spader og i den nyeste version er
der kommet en ny option, furutech bananer, så ville nok gå efter en af de løsninger.
|
|
|
Ideen med at bruge low mass WBT Nextgen 0661 Ag eller cu Spader var at opnå det du beskrev som "højer
til loftet, mere luft og beder opløsning". Tror du ikke, at der er noget at hente i forhold til Cardas spaderne?
Min tanke er at starte med at prøve cu spaderne, da meget at det rock der spilles på setup II, ikke må få
spidse tendenser  |
|
|
jeg ville vælge cardas, så er du sikker på at overgangen mellem bund og top
er optimal, ultealinear er riglig opløst, så ser ingen grund til at hive mere ud af toppen. En anden ting er at
kablet er skærmet, mener faktisk at det er en form for aktiv skærm, så der er nok noget du lige skal have styr
på der. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2013 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2013 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
Så er der nyt på vej fra Jylland  |
|
|
jeg ved godt hvad det er __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2013 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
En mindre kampvogn er nu landet i København - WADIA 381 

Den skal bruges til SETUP II, men kommer lige til demo i SETUP I. Skal dog første stå med strøm på et døgn, før de kritiske ører kommer på  __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2013 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
|
En mindre kampvogn er nu landet i København - WADIA 381 

Den skal bruges til SETUP II, men kommer lige til demo i SETUP I. Skal dog første stå med strøm på et døgn, før de kritiske ører kommer på 
|
|
|
Så har Wadia 381 huseret i både SETUP I og SETUP II
McIntosh MCD 1100 er en allround bedre afspiller, men Wadia 381 har med sine 3 algoritmer nogle spidskompetencer, der er bedre end på McIntoshen. Med algoritme C er bunden super veldefineret, hvilket gjorde det rigtig sjovt at lytte til nogle af de bastunge numre. Med Algoritme B kommer der virkelig luft i diskantområdet - stemmer og saxofon bliver super lækkert. Hvis Wadiaen kunne holde kompetencerne fra B og C på en gang, så ville den slå McIntoshen.
Wadiaen spillede i Setup I bare som CD-afspiller. Setupet bestod ellers af:
Højtalere
Avalon Eidolon
Forforstærker
Pass Labs XP20
Effekt
Pass Labs XA60.5 Monoblokke
Højtalerkabel
Cardas Clear - single-wire
Signalkabel
2 x Cardas Clear XLR
Strømkabel
4 x Oyaide Tunami power og Oyaide strømskinne (sat til jord)
Wadiaen spillede med sin egen forforstærker i Setup II. Setupet bestod ellers af:
Højtalere
B&W 802D
Effekt
Vincent SP-998 Monoblokke
Højtalerkabel
Bi-amping:
Tannoy Reference by VdH (Oyaide SPSL spader) - single-wire - til diskant & mellemtone
Black Magic The Giant (Furutech rhodium - spader) - single-wire - til bas
Signalkabel
MIT Magnum M2 XLR
Strømkabel
3 x Supra LoRad 2.5 power og en Supra Lorad strømskinne (ikke sat til jord)
Synes faktisk at Wadiaen kom mest til sin ret i setup II, hvilket jo er ret heldigt, når det er der den skal bo. Den indbyggede forforstærker i Wadiaen, gør sig mest gældende ved ikke at være tilstede lydmæssigt. McIntoshens forforstærker lægger en mere varm, langsom og tilbagelænet lydsignatur. Dette er bedre til dårlige rock indspilninger. Tænker dog, at jeg med Wadiaen også kan få en lidt mere varm klang, ved at lege med signal og højtalerkablerne...
Kan være at jeg skal prøve med Voodoo Stradivarius xlr i morgen  __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2013 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Chriss skrev:
dan a. skrev:
Chriss skrev:
dan a. skrev:
jeg ved at sælger havde et sæt xlr kabler tilbage, ved ikke om det er væk nu men det er i hvert fald alle pengene værd, man skal dog have lidt plads bag anlæget da de har lidt deres egen vilje. http:// www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=240339 |
|
|
|
|
|
Lyt lige til det inden du skære kablet over voodoo selv bruger cardas spader og i den nyeste version er der kommet en ny option, furutech bananer, så ville nok gå efter en af de løsninger.
|
|
|
Ideen med at bruge low mass WBT Nextgen 0661 Ag eller cu Spader var at opnå det du beskrev som "højer til loftet, mere luft og beder opløsning". Tror du ikke, at der er noget at hente i forhold til Cardas spaderne?
Min tanke er at starte med at prøve cu spaderne, da meget at det rock der spilles på setup II, ikke må få spidse tendenser  |
|
|
jeg ville vælge cardas, så er du sikker på at overgangen mellem bund og top er optimal, ultealinear er riglig opløst, så ser ingen grund til at hive mere ud af toppen. En anden ting er at kablet er skærmet, mener faktisk at det er en form for aktiv skærm, så der er nok noget du lige skal have styr på der. |
|
|
Har du fået sat Furutech guld bananer på Voodoo ht-kablet? Jeg er meget spændt på at hører en melding på, hvordan det lyder  Har jo selv lignende planer... __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|