Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 April 2013 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

dan a. skrev:
Så lykkes det endelig, så skal der bare spilles igennem de næste dage så de nye connectore sætter sig.

Ser godt ud Dan  Hvad er dit første indtryk?

Lidt som forventet, så bliver lydbilledet breder men knap så højt, der kommer mere fylde i bunden, men om jeg fortrækker furutech bananerne frem for cardas spaderne er jeg ikke sikker på i nu.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 April 2013 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Chriss skrev:

dan a. skrev:
Så lykkes det endelig, så skal der bare spilles igennem de næste dage så de nye connectore sætter sig.

Lidt som forventet, så bliver lydbilledet breder men knap så højt, der kommer mere fylde i bunden, men om jeg fortrækker furutech bananerne frem for cardas spaderne er jeg ikke sikker på i nu.

Hvordan er de nye Voodoo strømkabler?

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss

Bo Larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 April 2013 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Sad og kiggede lidt på det flotte setup og dagdrømte lidt.

Uden at nærlæse alle indlæg, kunne jeg se at snakken faldt på schuko stikkontakter og om de må installeres i dk.
Sikkerhedstyrelser som styrer hvad der er lovligt og ulovligt, har skrevet lidt om emnet.
Se nedenstående link.
http://www.sik.dk/Global/Publikationer/Artikler/OEvrige-arti kler/2011/Schuko-myter-og-fakta

Som jeg kan læse deres artikkel, afhænger det af om den pågældende stikontakt overholder det danske afsnit 6C. (Tillæg til
stærkstrømsbekendtgørelsen)
Vær dog opmærksom på, du ikke selv må installere stikontakten.

Hilsen
Bo Warberg Larsen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2013 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
dan a. skrev:
Chriss skrev:

dan a. skrev:

Det ved jeg ikke, vil gerne prøve dem men det bliver kun hvis mit kimber bliver solgt til den pris jeg vil have, eller funger det fint med det jeg har

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2013 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

den her har nok interesse

er lige kommet ind af døren, har næsten været en månede under vejs, vundet på ebay i Australien

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2013 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Vil lige give en opfølger på furutech bananerne, der er pluser og minuser med dette stik, plusserne er helt klart at stemmer får den rette fylde og høje, toppen bliver aldrig for hård, minuserne er så at lydbilledet er knap så upfront, bunden er noget tunger, faktisk der hvor jeg vil betegne det som let bulderne og så er breden på lydbilledet vokset betragtelig, hvilket faktisk er lige i overkanten, så alt i alt ikke den helt rigtige løsning.
Jeg har nogle Oyaide GYT spader som jeg vil montere i næste uge, ellers kender jeg en som har 2 sæt Oyaide SPYT til at ligge som kan prøves, skal nok finde den rette combo

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2013 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Bo Larsen skrev:
Hej alle.

Sad og kiggede lidt på det flotte setup og dagdrømte lidt.

Uden at nærlæse alle indlæg, kunne jeg se at snakken faldt på schuko stikkontakter og om de må installeres i dk.
Sikkerhedstyrelser som styrer hvad der er lovligt og ulovligt, har skrevet lidt om emnet.
Se nedenstående link.
http://www.sik.dk/Global/Publikationer/Artikler/OEvrige-arti kler/2011/Schuko-myter-og-fakta

Som jeg kan læse deres artikkel, afhænger det af om den pågældende stikontakt overholder det danske afsnit 6C. (Tillæg til
stærkstrømsbekendtgørelsen)
Vær dog opmærksom på, du ikke selv må installere stikontakten.

Hilsen
Bo Warberg Larsen

Takker

Ja det er også sådan jeg læser det fra Sikkerhedstyrelser.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Chriss skrev:
dan a. skrev:
Chriss skrev:

dan a. skrev:

Det ved jeg ikke, vil gerne prøve dem men det bliver kun hvis mit kimber bliver solgt til den pris jeg vil have, eller funger det fint med det jeg har

Troede at det var dig der havde købt de tre der var til salg på dba

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2013 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
den her har nok interesse

er lige kommet ind af døren, har næsten været en månede under vejs, vundet på ebay i Australien

Spændende  Ligner den nye udgave af Stradivarius. Mener at dem vi har i xlr, er den gamle topmodel? Havde du ikke også et Stradivarius rca i forvejen?

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2013 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Vil lige give en opfølger på furutech bananerne, der er pluser og minuser med dette stik, plusserne er helt klart at stemmer får den rette fylde og høje, toppen bliver aldrig for hård, minuserne er så at lydbilledet er knap så upfront, bunden er noget tunger, faktisk der hvor jeg vil betegne det som let bulderne og så er breden på lydbilledet vokset betragtelig, hvilket faktisk er lige i overkanten, så alt i alt ikke den helt rigtige løsning.
Jeg har nogle Oyaide GYT spader som jeg vil montere i næste uge, ellers kender jeg en som har 2 sæt Oyaide SPYT til at ligge som kan prøves, skal nok finde den rette combo

Ærgeligt, at det ikke lige var den rette løsning. Ud fra hvad du skriver, så er det måske massen i Furutech stikkene, der er for stor? Tænker på den lette bulderne i bunden?

Hificables har lovet, at der skulle være nogle Furutech FP-201 guld spader på vej til mig snart

Den beskrivelse du kommer med, er meget det jeg søger, da kablet hos mig kun skal bruges i SETUP II til bi-amping til diskant og mellemtone, når jeg spiller hård rock. Så har jeg Furutech rhodium spader på bas kablet, så bassen bliver strammet mere op.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2013 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

dan a. skrev:
Vil lige give en opfølger på furutech bananerne, der er pluser og minuser med dette stik, plusserne er helt klart at stemmer får den rette fylde og høje, toppen bliver aldrig for hård, minuserne er så at lydbilledet er knap så upfront, bunden er noget tunger, faktisk der hvor jeg vil betegne det som let bulderne og så er breden på lydbilledet vokset betragtelig, hvilket faktisk er lige i overkanten, så alt i alt ikke den helt rigtige løsning. Jeg har nogle Oyaide GYT spader som jeg vil montere i næste uge, ellers kender jeg en som har 2 sæt Oyaide SPYT til at ligge som kan prøves, skal nok finde den rette combo

Ærgeligt, at det ikke lige var den rette løsning. Ud fra hvad du skriver, så er det måske massen i Furutech stikkene, der er for stor? Tænker på den lette bulderne i bunden?

Hificables har lovet, at der skulle være nogle Furutech FP-201 guld spader på vej til mig snart

Den beskrivelse du kommer med, er meget det jeg søger, da kablet hos mig kun skal bruges i SETUP II til bi-amping til diskant og mellemtone, når jeg spiller hård rock. Så har jeg Furutech rhodium spader på bas kablet, så bassen bliver strammet mere op.

ja det kan meget vel være der den er begravet og derfor kan du også opleve et lidt andet resultat med spaderne.
Det er et lidt sjovt kabel, det er nærmest opbygget som et coax kabel, der er en masse leder i midten af kablet som går til plus og så er det skærmen som er minusleder.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2013 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

PS, ja det er den nye udgave af stradivarius jeg har fået i rca kabel, det var/er et ultralinear rca jeg havde i forvejen.
Vores xlr kabel er den tidliger udgave af stradivarius.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2013 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Så er Oyaide GYT moneret, lodningen skal lige have lidt motion men det burde ikke tage så længe inden det er til at regne med

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2013 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Det er et lidt sjovt kabel, det er nærmest opbygget som et coax kabel, der er en masse leder i midten af kablet som går til plus og så er det skærmen som er minusleder.

Hvad betyder det for, hvordan det skal termineres?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

dan a. skrev:

Hvad betyder det for, hvordan det skal termineres?

det betyder blot at alle enkelt lederne skal til plus og skærmen som nok er splittet i dit bi-wire udgave skal til minus. Det jeg syntes var spøjst er at skærmen pludselig er med til at "bære" signalet.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2013 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Oyaide GUT spader er bedste match til nu, jeg har dog et sæt SPYT på hånden som også kan prøves med vil lige lytte lidt længere inden jeg bestemmer om jeg vil omterminere enu en gang

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2013 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Kan se du har en Velodyne DD18, prøv at slæbe den ind i stereo setupet og brug den som korrektion i bunden, jeg har i denne uge været på besøg hos en som har købt Velodyne korrektions enheden som er i DD suberne og så har han bygget sin egen sub, jeg havde nær tabt kæben, det er bare noget der virker

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2013 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Har lige opdaget, at Van den Hul - The Second XLR spiller super godt i setup I. Har ellers ikke kunnet finde nogle kabler der fungere sammen med Cardas Clear kablerne, men det har jeg nu. Sammen med Cardas Clear er VdH The Second xlr super velopløst og silkeblød i diskanten. Det bliver på ingen måde kedeligt og toppen er faktisk bedre til nogle indspilninger. Bunden er ikke helt så stram som med Cardas Clear xlr, men ellers ville det også være for vildt af et kabel, der koster 1/10 del af Clear kablet

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2013 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Kan se du har en Velodyne DD18, prøv at slæbe den ind i stereo setupet og brug den som korrektion i bunden, jeg har i denne uge været på besøg hos en som har købt Velodyne korrektions enheden som er i DD suberne og så har han bygget sin egen sub, jeg havde nær tabt kæben, det er bare noget der virker

Ja, har talt lidt med Kimber, som gjorde rigtig meget ud af det med korrektion med sine 2 Velodyne DD 18 og masser af akustisk dæmpning af rummet. Jeg benytter det i min hjemmebio, men ikke i stereo setupet. Jeg synes umiddelbart, at bunden i setup I er så super stram og præcis, at der ikke er brug for nogen korrektion, men det må jo komme an på en prøve

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2013 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Der bliver hygget lidt med setup II i denne weekend: