| Forfatter |
|
*mmj* Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 12 September 2013 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Hvis du har mindre end 3 tommelfingre, så burde det ikke være helt umuligt at gøre din akustik bedre.
Start med at få lavet nogle basstraps, det kan du gøre i hjørnerne, fra gulv til loft. Allerede der vil du opleve en rigtig stor
forbedring i lyden. Hvis dine vægge er hivde derhjemme, jamen så bruger du bare hvidt stof, så er det ganske anonymt.
Det gælder også diverse andre absorbere du end måtte hænge op i hjemmet brug samem farve stof som vægs farve, så bliver
det ret anonymt.
Eller også kan du gå den anden vej og så lade det være en del af designet i hjemmet og bruge nogle helt andre farver. |
|
|
jeg er enig i det  . har du nogen fotos af det? altså rummet.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 12 September 2013 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmj send mig lige din mail, så kan du få nogle højopløste billeder af mit rum som det ser ud nu.
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 12 September 2013 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 12 September 2013 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken akustik emne er vi ude i?!?!
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2013 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2013 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 19 September 2013 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billede
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2013 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en gammel kending Pass Labs XP10
Har tidligere haft den i setup I. Men savnede den til mit setup II. Wadia 381 spiller som forforstærker lidt mere detaljeret/rent, mens XP10 har lidt mere fylde og kraft i bunden. Denne fylde synes jeg gør XP10 sammen med B&W 802D til et fantastisk rocksetup. Det er efter min mening specielt godt til rockmusik som Metallica, Foo Fighters, Guns N' Roses, Nirvana, Soundgarden, Smashing Pumpkins mm.
Synes også at musik som Kashmir lyder super godt på både setup I og setup II, om end meget meget forskelligt. Kunne være sjovt at spørge bandet, hvad de synes er tættest på den "rigtigt" lyd - sådan som de har ønsket at det skulle lyde. __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2013 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der monteret akustikplader i loftet. Akustikpladerne er monteret på MDF plader, så de kan medbringes ved evt. flytning.
Der er desværre stadigvæk lidt problemer med akustikken, selvom det er blevet meget meget bedre. Jeg har dog lokaliseret det til bagvæggen, som er af beton. Der er et frit stykke på ca. 50 cm x 500 cm lige under loftet, som laver ubehagelige refleksioner. Bliver nok nødt til også at sætte nogle plader op der. Tænker igen MDF plader med akustikplader på igen. Andre forslag er dog meget velkomne __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 23 September 2013 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at bruge en type som disse? jeg så dem hos en forhandler på Vesterbrogade 181 i lørdags og de findes i mange farver osv.  du skal jo også passe på det ikke bliver for mørkt
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2013 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var også typer som disse på adressen i KBH.
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 23 September 2013 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv nogle diffusere i stedet for at dæmpe så meget. Diffusere har en mindre dæmpning også så det kan totalt set blive formeget.
Prøv at se tråden Forbedring af lytterum under akustik. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er helt enig du skal passe på det ikke bliver for meget
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2013 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mangler helt klart nogle basstraps i hjørnerne som er stablet fra gulv til loft. Og hvis du har mulighed så dæmp i første
reflektion også. Diffusere og blandet dæmpning på væggen bag højttalerne fungere rigtig godt. Og dæmpning bag din
lyttepos. Virker rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
Hvad med at bruge en type som disse? jeg så dem hos en forhandler på Vesterbrogade 181 i lørdags og de findes i mange farver osv. du skal jo også passe på det ikke bliver for mørkt
 |
|
|
'
Hej Søren
Godt nok et lækkert setup du har fået samlet dig. Jeg solgte desværre mine VA - The Music inden jeg fik Pass Labs PX20 og Cardas Clear. Kunne forestille mig, at XP30 og Clear er et godt match til de meget analytiske The Music. Hvis jeg var dig, ville jeg dog prøve at demoe et par rigtige gode sølv xlr signalkabler. Det kunne fx være Dyrholm Zodiac, som jeg har købt. Det skal dog være sølv både fra kilde til pre og pre til effekt. Vil måske være lidt for lyst til noget musik, men til andet musik vil du opleve den vildeste detaljerigdom og et markant forbedret 3D lydbillede. Cardas Clear xlr dræber lidt at 3D i lydbilledet efter min mening. Tror måske at det er stikkene, da Clear ht-kablet laver super 3D. Tror for resten at det er din gamle XP10 der står i mit setup II nu
Du er meget velkommen til at kigge fordi næste gang du er i København
Tak for indput på akustikplader. For min skyld gør det dog ikke så meget at det bliver mørkt, da hjemmebioen nu også er flyttet ind i stuen. Konen vil til gengæld nok give dig ret
__________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Du mangler helt klart nogle basstraps i hjørnerne som er stablet fra gulv til loft. Og hvis du har mulighed så dæmp i første
reflektion også. Diffusere og blandet dæmpning på væggen bag højttalerne fungere rigtig godt. Og dæmpning bag din
lyttepos. Virker rigtig godt. |
|
|
jeg kunne godt tænke mig at prøve med nogle basstraps, men synes at det er lidt af en jungle. Ved ikke rigtig hvilke jeg har brug for? __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
Prøv nogle diffusere i stedet for at dæmpe så meget. Diffusere har en mindre dæmpning også så det kan totalt set blive formeget.
Prøv at se tråden Forbedring af lytterum under akustik. |
|
|
Tak for linket til tråden. Spændende læsning __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
NAD-Mand skrev:
Du mangler helt klart nogle basstraps i hjørnerne som er stablet fra gulv til loft. Og
hvis du har mulighed så dæmp i første
lyttepos. Virker rigtig godt. |
|
|
jeg kunne godt tænke mig at prøve med nogle basstraps, men synes at det er lidt af en jungle. Ved ikke rigtig hvilke jeg
har brug for? |
|
|
Hej igen.
Jeg benytter selv rockwool flexibatts. En plade, er delt på midten derefter er de 2 stykker delt på på tværs, det giver i alt 4
stykker og giver en højde på omkring 40 cm. Jeg har stablet mine 2 meter i 2 hjørner, mangler 1 hjørne mere så er den
hjemme her. Jeg har 10 cm rockwool, på ca 90% af mine vægge og det er virkeligt noget der batter. Har et par enkelte
diffusere på frontvæggen og i loftet. Lige i øjeblikket roder det meget, for jeg mangler lidt materialer for at færdiggøre
projektet + tiden også kniber i øjeblikket.
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
MUNKEBO skrev:
Hvad med at bruge en type som disse? jeg så dem hos en forhandler på Vesterbrogade 181 i lørdags og de
findes i mange farver osv. du skal jo også passe på det ikke bliver for mørkt
 |
|
|
'
Hej Søren
Godt nok et lækkert setup du har fået samlet dig. Jeg solgte desværre mine VA - The Music inden jeg fik Pass Labs PX20 og Cardas Clear. Kunne
forestille mig, at XP30 og Clear er et godt match til de meget analytiske The Music. Hvis jeg var dig, ville jeg dog prøve at demoe et par rigtige gode
sølv xlr signalkabler. Det kunne fx være Dyrholm Zodiac, som jeg har købt. Det skal dog være sølv både fra kilde til pre og pre til effekt. Vil måske
være lidt for lyst til noget musik, men til andet musik vil du opleve den vildeste detaljerigdom og et markant forbedret 3D lydbillede. Cardas Clear
xlr dræber lidt at 3D i lydbilledet efter min mening. Tror måske at det er stikkene, da Clear ht-kablet laver super 3D. Tror for resten at det er din
gamle XP10 der står i mit setup II nu
Du er meget velkommen til at kigge fordi næste gang du er i København
Tak for indput på akustikplader. For min skyld gør det dog ikke så meget at det bliver mørkt, da hjemmebioen nu også er flyttet ind i stuen. Konen
vil til gengæld nok give dig ret
|
|
|
Hej Christian
Jo det er min gode xp10 som du har overtaget, lidt pudsigt ikke, man får sug godt nok meget for pengene ved at købe sådan en.
Jeg holder lige en pause med mine indkøb i større skala resten af året, men jeg har da tænkt mig at prøve de Dyrholm Zodiac kabler du skriver om
og jeg er altid åben for gode input.
Jeg vil da mega gerne kikke forbi en dag, når jeg er i staden, det er jo altid sjovt at se og høre andres hi-fi og få gode input. Du skal også være
hjertelig velkommen her. Min næste projekt bliver også accustik og jeg er så heldig at konen har en halvbror der er accustikker han kommer forbi
og giver mig en vejledning inden jeg kaster mig ud i noget jeg ikke ved en disse om.
Forsat god arbejds lyst med dit projekt.
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|