Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 02:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Lad nu det hele komme på en prøve Der er ingen grund til at anfægte noget som helst eller drage forhastede konklusioner,
før dette møde har
fundet sted. Måske man skulle have en uvildig 3. Person til stede som sørgede for kabelbytningen, medens ørerne var i andet lokale Dette skulle
være en person der fuldstændig kan holde kaje om sine personlige holdninger til det ene eller andet, og være upartisk i sin opførelse. Ja, der skulle
næsten skrives en artikel , gerne med billeder, så vi alle kunne få et indblik i, hvor spændende og kaotisk vores hobby kan være

Hermed 3. Person melder sig.

Flere tilmeldinger? til:

Chriss vs. lars37 - hifi/cable conjunction.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hifitossen skrev:
lars37 skrev:
Nu skal min udtalelse ikke ses som en fornærmelse, Chriss. Jeg har tilbage i tiden bl.a. ejet dyre sølv
højttalerkabler til flere tusinde
kroner meteren,
som jeg var meget glad for. Så skiftede jeg for sjov dem ud med et sæt hifikabler til omkring 35 kr. meteren. Jeg kunne konstatere, at der muligvis
var en lydforskel, men ikke om den var dårligere eller bedre. Derefter blev sølvkablerne solgt!

Vi drages af udseendet, prisen, den gode historie og anmeldelser, som producenten sikkert har betalt for.

Du vil drage den samme konklusion, hvis vi blindtester. Du vil ikke have en chance for at vide, hvilket kabel der spiller. Et kabel spiller simpelthen alt
for lille en rolle i et anlæg - bortset fra, hvis kablet er uegnet eller defekt. Nu er jeg selv i mål med mit anlæg - men skulle jeg ud og investere i hifi
ville jeg
bruge mine midler på akustikken, højttalere og elektronikken - i den rækkefølge. I dag bruger jeg mine kræfter på at udforske ny og
spændende musik - det er derfor, jeg elsker denne hobby.

Jeg skriver lige vedrørende en mødedato, Chriss.

Lars

Bliver spændende at se hvad der kommer ud af denne battle. Men klart hvis ørerne (Lars 37) ikke vil høre forskellene så spar da den tur
til Sjælland. Synes du er alt for useriøs i dine udtalelser og uanset udfaldet med det sandsynlige resultat at dine ringledninger vil falde til jorden med
et brag vil vi nok aldrig få dig til at indse at Kenneths kabler er alt andet end dine intet anede påstande om fup kabler. Dertil er du alt for stærk i troen
og
påståelig eller noget helt tredje.

Men husk at tage din Bluesound med under armen og se om den kan leve op til dine påstande om verdens bedste streaming løsning

Du er og bliver en rigtig fanboy, Hifitosse - skulle ikke undre mig, at du løfter dine kabler op på klodser i den gode lyds tjeneste
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Andromeda skrev:
Struktøren skrev:
Lad nu det hele komme på en prøve Der er ingen grund til at anfægte noget som helst eller drage
forhastede konklusioner,
før dette møde har
fundet sted. Måske man skulle have en uvildig 3. Person til stede som sørgede for kabelbytningen, medens ørerne var i andet lokale Dette skulle
være en person der fuldstændig kan holde kaje om sine personlige holdninger til det ene eller andet, og være upartisk i sin opførelse. Ja, der skulle
næsten skrives en artikel , gerne med billeder, så vi alle kunne få et indblik i, hvor spændende og kaotisk vores hobby kan være

Flere tilmeldinger? til:

Ja, lad os få mindst 35 personer med. Har du plads og mad til os, Chriss ?

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
efterklang skrev:
Og derfor bliver det heller ikke til noget.
Det var så lige en hård nok
udmelding, ikk´, Bagklang eller rungen for ørerne?

Hvorfor nu gå efter manden og blive personlig, og morsom på min bekostning?
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Man skal passe på med at kaste sten når man selv bor i hus af glas, gammelt ordsprog
Det kunne være at man måske skulle melde sig til den uvildige del af dette eksperiment?
Så er der plads, så er jeg med på den
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Bruger siden: 02 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Hifitossen skrev:
lars37 skrev:
Nu skal min udtalelse ikke ses som en fornærmelse, Chriss. Jeg har tilbage i tiden bl.a. ejet
dyre sølv
kroner meteren,
som jeg var meget glad for. Så skiftede jeg for sjov dem ud med et sæt hifikabler til omkring 35 kr. meteren. Jeg kunne konstatere, at der muligvis
var en lydforskel, men ikke om den var dårligere eller bedre. Derefter blev sølvkablerne solgt!

Vi drages af udseendet, prisen, den gode historie og anmeldelser, som producenten sikkert har betalt for.

Du vil drage den samme konklusion, hvis vi blindtester. Du vil ikke have en chance for at vide, hvilket kabel der spiller. Et kabel spiller simpelthen alt
for lille en rolle i et anlæg - bortset fra, hvis kablet er uegnet eller defekt. Nu er jeg selv i mål med mit anlæg - men skulle jeg ud og investere i hifi
ville jeg
bruge mine midler på akustikken, højttalere og elektronikken - i den rækkefølge. I dag bruger jeg mine kræfter på at udforske ny og

Lars

Bliver spændende at se hvad der kommer ud af denne battle. Men klart hvis ørerne (Lars 37) ikke vil høre forskellene så spar da den tur
til Sjælland. Synes du er alt for useriøs i dine udtalelser og uanset udfaldet med det sandsynlige resultat at dine ringledninger vil falde til jorden med
et brag vil vi nok aldrig få dig til at indse at Kenneths kabler er alt andet end dine intet anede påstande om fup kabler. Dertil er du alt for stærk i troen
og
påståelig eller noget helt tredje.

Men husk at tage din Bluesound med under armen og se om den kan leve op til dine påstande om verdens bedste streaming løsning

Du er og bliver en rigtig fanboy, Hifitosse - skulle ikke undre mig, at du løfter dine kabler op på klodser i den gode lyds tjeneste

Nope

Til top Vis Hifitossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifitossen

biceps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Blind test er krop ubrugeligt. Der alt for mange faktorer der spiller ind.
Dem der lytter har absolut ingen reference at sammenligne med! Og det akustiske miljø kan ændre sig blot ved to personer bytter plads.

Men god fornøjelse. :-)
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps

biceps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Bluesound streameren er iøvrig grusom elendig.

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Andromeda skrev:
Struktøren skrev:
Lad nu det hele komme på en prøve Der er ingen grund til at anfægte noget som
helst eller drage
forhastede konklusioner,
før dette møde har

Flere tilmeldinger? til:

Ja, lad os få mindst 35 personer med. Har du plads og mad til os, Chriss ?

Haha tror i virkelig at Chriss ønsker en helt vogntræk af stupide, halvdøve hifitosser

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

biceps skrev:

Hvilket indspark der

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Behøver man en reference?
Vi lytter forskelligt, nogle er til det ene, andre til det andet
Men man kan give sin mening, sammenligne holdninger, og måske nå til en forståelse? Men ellers kan man sige om det lyder godt eller not
Og vi andre kan få en god oplevelse, med at skifte rundt på kabler, og nyde en stille pils, mens kombattanterne lytter og bytter pladser i
en uendelighed

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Halvdøve hifitosser.?
Niks, helskøre tosser med hang til fed lyd og superb mad, drikke og hygge blandt ligesindede   
Undrer lidt over din signatur:Hifitossen Velkommen i klubben

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

biceps skrev:
Dem der lytter har absolut ingen reference at sammenligne med! Og det akustiske miljø kan ændre sig blot ved to personer
bytter plads.

Hvis forskellen på kablerne er SÅ lille at den kan sidestilles med at to personer bytter plads - så er der i sandhed ingen grund til
at bruge penge herpå

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
biceps skrev:
Dem der lytter har absolut ingen reference at sammenligne med! Og det akustiske miljø kan ændre sig blot ved to personer
bytter plads.

Hvis forskellen på kablerne er SÅ lille at den kan sidestilles med at to personer bytter plads - så er der i sandhed ingen grund til
at bruge penge herpå

Så sandt, så sandt, Floe...

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2014 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

biceps skrev:

Det bliver den hvis du propper de der Audioheaven DIY kabler på den...

biceps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2014 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
biceps skrev:

Det bliver den hvis du propper de der Audioheaven DIY kabler på den...

Tror jeg gerne. For så kan man rigtig høre hvor elendig den er ;-)
Et godt kable afsløre jo kilden ;-)

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Nu skal min udtalelse ikke ses som en fornærmelse, Chriss. Jeg har tilbage i tiden bl.a. ejet dyre sølv højttalerkabler til flere tusinde
kroner meteren,

ville jeg

Lars

Ja undskyld men nu kan jeg ikke holde mig tilbage......
Lars du må ganske enkelt have et ufatteligt ringe setup hvis ikke du i blindtest kan høre forskel på kabler som du beskriver, ellers er det ørene det er
galt med.
Jeg har for nylig været til demo på netop kabler (ansuz) og vi var 3 afsted og vi ALLE måbede og var ved at trille ned fra sofaen! Man tror ganske
enkelt ikke det er muligt!
Vi spillede på et setup til en lille million hvoraf Højtt var raidho D1 til 125.000, et billigt sæt primare (i32, cd22) til omkring de 30.000 samlet, og
resten af mønterne var brugt på KABLER og de 350 af dem var brugt på strømdelen! Det var alt alt for vildt hvad vi hørte.....
Jeg kan kun sige at skulle jeg starte forfra med at investere i highend grej, så brugte jeg seriøst 400k på kabler og kun 100-200k på Højtt og
elektronik.
Jeg er rigtig tilfreds med mit setup, men efter at have hørt hvad der kan opnås med især strømkabler...... Tja det er bare en ommer, og jeg er gået
igang!
Og Lars du skal være yderst velkommen hos mig også, og jeg tør godt lægge mere end togbilletten på højkant ;-)

Dette var så mit indspark... Happy listening everyone

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2014 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
lars37 skrev:
Nu skal min udtalelse ikke ses som en fornærmelse, Chriss. Jeg har tilbage i tiden bl.a. ejet dyre sølv
kroner meteren,

ville jeg

Lars

Ja undskyld men nu kan jeg ikke holde mig tilbage......
Lars du må ganske enkelt have et ufatteligt ringe setup hvis ikke du i blindtest kan høre forskel på kabler som du beskriver, ellers er det ørene det er
galt med.
Jeg har for nylig været til demo på netop kabler (ansuz) og vi var 3 afsted og vi ALLE måbede og var ved at trille ned fra sofaen! Man tror ganske
enkelt ikke det er muligt!
Vi spillede på et setup til en lille million hvoraf Højtt var raidho D1 til 125.000, et billigt sæt primare (i32, cd22) til omkring de 30.000 samlet, og
resten af mønterne var brugt på KABLER og de 350 af dem var brugt på strømdelen! Det var alt alt for vildt hvad vi hørte.....
Jeg kan kun sige at skulle jeg starte forfra med at investere i highend grej, så brugte jeg seriøst 400k på kabler og kun 100-200k på Højtt og
elektronik.
Jeg er rigtig tilfreds med mit setup, men efter at have hørt hvad der kan opnås med især strømkabler...... Tja det er bare en ommer, og jeg er gået
igang!
Og Lars du skal være yderst velkommen hos mig også, og jeg tør godt lægge mere end togbilletten på højkant ;-)

Dette var så mit indspark... Happy listening everyone

Det kunne være rigtig hyggeligt, Thomas. Fyn ligger jo også på vejen til København. Forresten rigtig fedt setup, du har.

Lars

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Marts 2014 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

At skifte et strømkabel kan betyde meget lidt, men det kan også svare til at skifte højtalere. Forbløffende hvor meget strømkabler betyder.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Marts 2014 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:
At skifte et strømkabel kan betyde meget lidt, men det kan også svare til at skifte højtalere.
Forbløffende hvor meget strømkabler betyder.

Ok? Hvad er det for et kabel?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum