Forfatter |
|
mytys Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej: Jeg har et spørgsmål ang udskiftning af højtalerenheder da jeg slet ikke er på hjemmebane omkring det tekniske. Hvis
man har et sæt højtaler som på et tidspunkt er så gamle at det er på tide at skifte enheder,og det måske er umuligt at skaffe
de enheder som har været monteret fra start kan man så bare vælge andre enheder måske dyre og bedre end dem som
fabrikanten har brugt eller er ens højtalere færdige hvis de originale enheder ikke kan skaffes mere. Jeg spørger fordi jeg har
et sæt højtalere som jeg syntes er meget smukke og kone venlige og vil gerne beholde dette sæt i mange mange år .
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du godt. Men så skal du også lave et andet delefilter og basenheden/erne skal også kunne fungere i det kabinet volumen der er til rådighed. Men hvad er det for et sæt højttalere, der er tale om. Du kommer jo ikke uden om, at skulle tilpasse hullerne også. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal det sige at enhederne er så gamle at de skal skiftes?
Hvis det er fordi enhedernes ophæng er mørnet, kan dette laves. fx basrep.dk
|
Til top |
|
|
mytys Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det kan du godt. Men så skal du også lave et andet delefilter og basenheden/erne skal også kunne
fungere i det kabinet volumen der er til rådighed. Men hvad er det for et sæt højttalere, der er tale om. Du kommer jo ikke
uden om, at skulle tilpasse hullerne også.  |
|
|
|
Til top |
|
|
mytys Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det kan du godt. Men så skal du også lave et andet delefilter og basenheden/erne skal også kunne
fungere i det kabinet volumen der er til rådighed. Men hvad er det for et sæt højttalere, der er tale om. Du kommer jo ikke
uden om, at skulle tilpasse hullerne også.  |
|
|
De højtalere jeg har bla har er et meget smukt sæt Bøsendorfer vc1 og de er ikke særlig gamle men kan ikke finde noget på
nettet ang navn på de enheder der er i og ved heller ikke om de kan skaffes hvis uheldet skulle være ude
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kontakte fabrikken via mail og spørg dem om erstatnings enheder. Men er det gummi/skum ophængene, så kan disse udskiftes. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
mytys Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Hvad skal det sige at enhederne er så gamle at de skal skiftes?
Hvis det er fordi enhedernes ophæng er mørnet, kan dette laves. fx basrep.dk |
|
|
Ja men de fejler ikke noget lige nu har et sæt meget smukke Bøsendorf vc1 som jeg gerne vil beholde i mange år frem i tiden
men jeg kan ikke finde ud af hvike eheder de bruger og om det er nogen som nemt kan skaffes
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der skum ophæng på enhederne, kan disse holde i typisk 20år. Gummi ophæng forgår ikke så let, så disse kan holde endnu længere. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
mytys Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Er der skum ophæng på enhederne, kan disse holde i typisk 20år. Gummi ophæng forgår ikke så let, så
disse kan holde endnu længere.  |
|
|
Ja men så tror jeg disse højtalere holder mange år endnu,jeg plejer at skifte højtalere ud hele tiden for at prøve noget nyt men
nu har jeg fået et sæt ind som er noget anderledes end det jeg normalt plejer at høre så det er jo rat at vide at der er håb
forude hvis man engang står at skulle skifte enheder ud så tak for lidt info
|
Til top |
|
|