Godmorgen
Lidt update:
HV400 kittet fra AM kom sgu til at virke - Jeg skiftede alle modstande og kondensatorer til de eksakte værdier som stod på diagrammet og fik en
vores leverandøre på jobbet til at finde frem til nogle nye halvleddere. "Q1" transistoren er blevet erstattet af en mere drøj version. Resultat: den
virker nu på justeringen og softstart.. Men men, som min bror sagde, så vil den opføre sig som en værre gummi forsyning. Jeg gav den 4 x 1k
modstande i serie som belaster kittet med ca. 40mA ved 150 volt. Fjerner man disse, stiger spændingen voldsomt! Jeg gav den fuld skrue med
AC200 volt ind, her kom der ca. 290 volt DC ud. De 4 seriekoplede 1k'er blev smidt på og her bliver den belastet med ca. 72mA. Slam, og
spændingen faldt til 230 volt DC.
Kittet skulle kunne trække 300mA som reguleret psu og dette fænomen vil jeg bestemt ikke kalde for reguleret og jeg har helt droppet printet fra
Analog Metric!
Det viste diagram ovenover teksten her, er jeg i fuld gang med at bygge op
Jeg målte strømmen igår på rørtrinnet og det bruger 165mA ved 150 volt DC. Strømmen er konstant, med eller uden signal, højt eller lavt med
tonegenerator.. Dog er det skrevet at det ovenviste kredsløb kun kan trække 100mA så en løsning skal findes.. Måske et kredsløb til hver kanal
på samme ringkerne og CLC led
Men først skal det prøves af...
Vh
Henrik