| Sendt: 09 November 2014 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Linn Chakra C 4100 (4 x 50 W, 8 Ohm) til at drive mine DTQWT i bi-amping. Da mit lytterum har en tendens til at sluge dyb bas, har jeg lyst til at kunne eksperimentere med at regulere niveauet separat for bas og mellemtone/diskant. Er der nogen der har et godt bud på en anden enkel metode til dette end at købe de elektriske-delefiltermoduler, som fås til div. Linn-højttalere og bygges ind i forstærkerne?
Jeg har i en periode brugt en separat aktive sub. Men jeg har ikke kunnet få den løsning til at integrere tilfredsstillende med hovedhøjttalerne. I første omgang lyder det lækrere. Men når den frakobles bliver musikken meget mere engagerende - lettere at følge...
Jeg har prøvet 3 andre højttalere i samme rum og med samme udstyr og problemet med den slugte bas er mindst udpræget med DTQWT'erne. Det pudsige er at jo mere frit af hjørner og bagvæg DTQWT'erne står, jo mindre udtalt bliver problemet.
However - dette skulle ikke handle om akustik - er der nogen gode bud på en enkel og prisrimelig metode til at kunne regulere de to effektforstærkertrin separat i en Linn Chakra C 4100?
|