Forfatter |
|
søren chr Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2016 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 04 Januar 2016 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Håber jeg er havnet i det rigtige forum og at I kan hjælpe mig lidt på vej med nyt lydanlæg som primært skal bruges til at afspille LP/cd og streamet musik
Pladespilleren er bevilliget og bliver en Rega planar 3 med elys2 pickup. Jeg har en del LP som jeg er glad for så de må gerne komme til sin ret. Til den skal jeg have købt en ny forstærker og højtalere (jeg har en cd-afspiller). Kan man få noget fornuftigt til omkring 7000 kr. til forstærker og højtalere og har I nogen anbefalinger? Hvad med højtalere kan man få noget fornuftigt der kan hænges op og er lidt diskret eller skal det være gulvhøjtalere? Mit tidligere anlæg var Onkyo med infiniti højtalere og det har jeg været fint tilfreds med.
Takker
Hilsen Søren
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 04 Januar 2016 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren chr: "Hvad med højtalere kan man få noget fornuftigt der kan hænges op og er lidt diskret eller skal det være gulvhøjtalere?"
Det kommer an på rummets størrelse, membranareal og rummets volumen skal helst passe nogenlunde sammen !
__________________ mvh. Kim
|
Til top |
|
|
søren chr Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2016 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim,
De skal sættes op i en stue som måler ca. 5x8 m og min rumhøjde er 2,5m.
Hilsen Søren
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 04 Januar 2016 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil gå efter mindre højttalere som skal hænge, kan du overveje aktive højttalere f.eks. et brugt sæt Avi Adm9RS, som kommer med
fjernbetjening.
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 04 Januar 2016 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som højtaler og forstærker ville jeg vælge disse her.
http://www.lauritz.com/da/auktion/et-par-dynaudio-bm5-hoejta lere/i4109914/
De kan sættes på væggen og fungere trådløst.
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
søren chr Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2016 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar, jeg tolker det som at man godt kan få fornuftig lyd med væghængte og at det ikke er nødvendigt med store gulvhøjtalere
Har I også et bud på en fornuftig forstærker til omkring 3500-5000 kr. ?
hilsen Søren
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2016 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig,
Dynaudio'erne er aktive så du sparer højtalerkablerne. Samtidig er de trådløse så du sparer lange signalkabler.
Det du har brug for udover dem er en forforstærker med indbygget god riaa og så er du flyvende.
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
søren chr Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen. Så fik jeg hammerslag på dynaudio BM5iii til 4000 kr. ekskl. fjernbetjening og standere.
Men jeg er kommet i tvivl om prisen er rimelig da jeg efter lidt søgning har fundet dem til 3100 kr. pr. stk. og som er incl. standere. Det var dog meningen at de skulle op og hænge
Hilsen Søren
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. jeg går ud fra, at du ved hvad du har købt og læst hvad disse højttalere er. Du må have et musikstudie, hvor du mangler et nærfelt til audio eller video produktion . Det er jo hvad de er beregnet til. Det er jo ikke en decideret hjemme højttalere. . I vores studie bruger vi jbl til mixing af musik , det er så det .
Ang Prisen er den nok lidt i overkanten , da der tilkommer hammerslag pris , men sikkert ok.
Ikke for, at lyde tvær, men nogle gange , når man spørger om råd, bør man være kritisk til svar , da alle svarerne ikke relevant til det man efterspørger. De råd du har fået ( min mening ) er ikke alle relevante til hvad du egentlig efterspørger . Men nuvel du har fået et par studiemonitors til nærfelt lytning til audio produktion , men det var vel det du efterspurgte. Håber du bliver tilfreds .
mvh space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
søren chr Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar. De 4000 kr. er incl. hammerslag.
De var nu tænkt som hjemmehøjtalere som foreslået ovenfor, men det kan jeg forstå du ikke er den store tilhænger af.
Jeg har i hvert fald ikke noget studie jeg skal sidde og mikse musik i
Hilsen Søren
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil så gå i den anden grøft i forhold til de tidligere anbefalinger.
Find dig en ok forstærker til et par tusinde (nyt eller brugt), og brug så alle de penge du kan samle sammen på et par gode gulvhøjttalere. Så kan du altid opgraderer forstærkeren senere, når du har samlet lidt flere finanser sammen.
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren chr skrev:
Tak for svar. De 4000 kr. er incl. hammerslag.
De var nu tænkt som hjemmehøjtalere som foreslået ovenfor, men det kan jeg forstå du ikke er den store tilhænger af.
Jeg har i hvert fald ikke noget studie jeg skal sidde og mikse musik i
Hilsen Søren |
|
|
Den har indbygget DSP så du kan tilpasse basoutput.
Derudover skal du huske at du har 14 dages returret hos Lauritz uden det koster dig en rød reje. Så prøv dem af og hvis ikke de fungerer som du
ønsket så tilbage med dem og pengende retur. Lauritz returnerer alle de indbetalte penge også hammerslagsgebyr.
|
Til top |
|
|
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
I en stue på 40m2 og med 2,5 m til loftet, vil de søde små højttalere da også komme på overarbejde, her vil et par gulvhøjttalere være være
perfekte
__________________ Jan O. Pedersen
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen . Jeg er ikke dig og omvendt . Jeg ville annullere handlen og købe disse i stedet . Fantastiske højttalere til en rigtig god pris ( Har selv Opera små ) , disse er dog passive . DVS der skal kabel imellem , men der er en verden til forskel http://www.dba.dk/hoejttaler-opera-grand-mezza/id-1015936445 /
mvh space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2016 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej . Det er ikke mine højttalere , men det er et absolut fund til 4000 kr ... Så kommer gearet bagefter , om det kan følge med . High End til meget små penge .
mvh Space
|
Til top |
|
|