Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Højttalere på zone 2? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Heissel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2016 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Først kort om mit setup:
Jeg har en marantz nr1605, som kører 5.1 sourround/stereo i zone 1. Receiveren har en zone 2 med individuelt kildevalg. Min zone 2 bruger jeg så til at trække 1 sæt højttalere i køkkenet samt 1 sæt udendørshøjttalere. Det er lavet ved at jeg har indsat en højttaler-omskifter

Men jeg er ikke tilfreds med løsningen. Det er en flad lyd der kommer ud i zone 2 efter switchen er kommet på, så jeg skal finde en ny løsning. Jeg vil fortsat gerne spille på 2 sæt højttalere i zone 2, som skal kunne spille A; B; A+B. (det er ikke nødvendig at kunne regulere volumen individuelt, men det ville ikke gøre noget) Det skal siges at HT et 1 sæt Wharfedale diamond 220, og 1 sæt Bose 151 udendørs HT. Det er begge trukket med kabler over lange afstande, og mit øre er nok mindre audiofilt end mange herinde. Jeg ønsker blot end mere fyldig lyd end den der kommer igennem switchen. Mit budget er også ret begrænset, max 2.000 kr. Er med på at jeg ikke får alverden for de penge, vil bare gerne høre jer om i har forslag til bedre alternativer
til prisen end det jeg kører med nu. 1. Skal jeg lede efter en bedre omskifter?

2. Kan det bedre betale sig at købe en effektforstærker med (min) 4 kanaler, som kan trække de to sæt højttalere?

3. Eller er der måske andre løsninger som jeg har overset?
I øvrigt tak for en masse spændende læsning, ser frem til at høre fra jer

Mvh Kim

Til top Vis Heissel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heissel

Heissel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2016 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Mine links bliver tilsyneladende slettet, de virkede fint i eftermiddags. nu indsætter jeg dem bare som tekst, beklager.

har sådan en switch:
http://elektronik-lavpris.dk/p95535/n-spswitch-1-hoejttaler- kontrolboks-for-2-saet-stereo/

ville det være bedre for mig med eksempelvis sådan en effekt som den her, eller er det pjat?
http://www.dba.dk/effektforstaerker-technics/id-1021125500/

Man kan også købe nogen fra ny til omkring 2.000 men er det noget jeg vil få nævneværdig mere ud af end switchen, eller er det bare noget
skrammel?

Mvh Kim

Til top Vis Heissel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heissel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes