Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 20:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vincent eller Cambridge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tony_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2016 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har været inde og lytte til et stereo setup. Jeg lyttede til Opticon 6 og Cambridge Audio CXA80, og XTZ 99.36FLR på en Vincent SP-331 MK.

Jeg blev anbefalet en Vincent SV-500 men hørte ikke højttalerene med denne, efter signe var der ikke forskel. Jeg synes klart at XTZ'erne imponerede især ved højere lydstyrke så dem er jeg nok tilhænger af i forhold til Opticon 6.

Mit spørgsmål/udfordring er at jeg er mere tilhænger af Cambridge Audio CXA80 i forhold til udvidelsesmuligheder (den har flere tilslutningsmuligheder) men også designet tiltaler mig lidt mere (ved godt at nogen vil mene at det ikke er en faktor, men det er det her). Jeg har primært behov for optisk indgang fra fjernsyn og en RCA fra en Chromecast audio.

Er der nogen herinde der kan sige noget om kombinationen med en Cambridge Audio CXA på det sæt XTZ'er vil der være stor forskel. Jeg fik at vide at XTZ's forstærker var ved at udgå, ellers var det nok den jeg havde endt med at lytte til. Selv om den fysisk er noget større.

Synes at Cambridge Audio bare virker lidt mere fremtidssikret også i forhold til de yderligere tilslutningsmuligheder.

Til top Vis tony_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tony_dk

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Januar 2016 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Du må afgøre med dig selv om, hvilke tanker du har fremover. Og pris niveauet, 8000 kontra 12000 for Vincenten du hørte. Klart at
den Vincent er mere powerfuld en Cambridgen. Personligt ville jeg vælge en separat løsning med forstærker og DAC. Virker mere
fleksibelt og man har mulighed for opgraderinger på sigt. Men....hvis det skal være mere clean look og ikke så nørdet, giver CXA 80
meget for pengene og en alt i én løsning. Hvis du ved at det er XTZ højtalerne du vil have, køb dem og lån de 2 forstærkere med
hjem. Vælg evt. en lidt kraftigere Cambridge model?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

tony_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2016
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2016 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret sikker på at det er XTZ'erne jeg vil gå efter. Var ikke klar over at man kunne låne forstærkerne med hjem (mod et depositum), det er nok en
mulighed.
Jeg er klar over at jeg ikke kan sammenligne Vincent SP-311 med CXA80, men årsagen til at jeg spørger som jeg gør, er at jeg hos Danstv blev oplyst at
der ikke var den store hørbare forskel mellem Vincent SP-311 og Vincent SV-500, som han ville anbefale mig. Vincent SV-500 og CXA80 ligger jo i
samme prisniveau og er begge integrerede forstærkere, derfor min sammenligning.

Vil du mene at CXA80 eller SV-500 er lige i underkanten til XTZ'erne?
Til top Vis tony_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tony_dk

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Januar 2016 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ville have valgt den Vincent. Det jeg har hørt og haft fra denne producent, har været virkelig godt. Jeg kender ikke Cambridge.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Januar 2016 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Vil helt sikker også vælge vincent. Det er super gode produkter. Både hvad. Angår lyd og opbygning.

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Januar 2016 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

En effektivitet på 88db er ok.....og du ikke spiller hammer højt! Hvis der er fuld returret på et produkt, kan du bare returnere det
hvis det ikke falder i din smag. Beslut din pris ramme. Vincenten skal vel udrustes med en DAC for at tage dine digitale input, det
koster vel fra ca. 1000-3000 for de billigste. Eller køb brugt. Det er meget svært at svare på hvad der lyder bedst i dit setup med
den højtaler.....prøv det af. Hør dog den højtaler med den Vincent der anbefales først. Købe evt. Cambridgen og tag den med i den
anden shop?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2016 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hvad med at kigge på en XTZ A-100 D3? http://www.xtz.se/product/class-a100-d3
Min far og jeg havde den + en Vincent SV-227 med hjemme på prøve hen over en weekenden i slutningen af sidste år. Dan mente klart at Vincenten
var klasser bedre, men det var ikke den konklussion vi kom til.

Efter at have spillet på dem i godt 2 døgn, så endte det med at XTZ'en blev stående hos min far. Den er han stadig super glad for.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes