| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
"We are now no longer the knights who say "Ni!"
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Mens vi er i vintage-hjørnet, har gang i piben og slippersne er toptunede, faldt jeg lige over disse nydelige spilledåser og der mangler jo lidt billeder i tråden for tiden 

Fine Denon-kæmper 
|
|
|
Hej McSommerHat
Jeg besidder jo model DCD-S1 (billedet til højre), og kunne ikke, i min vildeste fantasi, drømme om at skille mig af med den.
Som løbeværk betragtet, har jeg ikke hørt bedre fra Denon (heller ikke fra en 3560)
Hilsen McPriest 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
| Må jeg foreslå et helt og aldeles kedeligt og uprætentiøst klubnavn som Mclyt også forkortet som Mcyt.. |
|
|
 Mc Klyt  det lyder som alletiders klubnavn!
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Må jeg foreslå et helt og aldeles kedeligt og uprætentiøst klubnavn som Mclyt også forkortet som Mcyt. Eller hvis det går helt galt på en god måde. Snydt!. Så er vi ude over denne idol/kult dyrkelse eller andres tro på en sådan, og vi slipper for "ypperstepræster" der korsfæster sig selv på korset (der er tweaket). I en åbenbaring (tror jeg) hørte jeg også Mcpriest messe en ting og kun en: Antikrist! I den forbindelse er der udgivet en mindre serie af små pamfletter , der hedder "Lær at lytte 1, 2, 3" etc. og den skulle ifølge rygterne illustreres af Anders Morgentahler... Forbilldet skulle efter sigende være de gode gamle "læs og forstå" med en moderne pædagogisk fernisering. Det forlyder også, at der har været overvejelser om at udgive de 10 bud, men de skulle efter sigende være helt ude af takt med tidens støj... undskyld tone. |
|
|
Hej Øffe .
I lighed med dit anlæg der stinker langt væk (dette udsagn er baseret på virkelige hændelser, da jeg har hørt det), tror du så ikke tiden er moden til, at du anskaffer dig en ordentlig PC istedet for det MAC l***.
Ikke nok med, at det er noget frygteligt sludder du fyrer af, iøvrigt uden skyggen af substans, vi skal også besværes med den mest mærkværdige typografi der længe er set .
Hilsen McPriest 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
| Jeg besidder jo model DCD-S1 (billedet til højre), og kunne ikke, i min vildeste fantasi, drømme om at skille mig af med den.
Som løbeværk betragtet, har jeg ikke hørt bedre fra Denon (heller ikke fra en 3560) |
|
|
Den ser abslout også top-lækker ud. Den anden ved jeg ikke hvad model-navnet er på, men jeg husker at sidde og savle over den i sin tid i diverse hifi-blade/hifi-revyen. Har du nogensinde hørt den?
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Clo(u)set
Jo jeg skal nok foretage en selvskylning. Så må vi se om det giver noget. Oralt, Øreralt eller ja hjælp mig her
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er altså gudesmuk 

|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Den er altså gudesmuk 

|
|
|
Ja, den er lækker!
CD afspilleren, som gerne vil ligne en pladespiller!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ganske nysslig der er duck64 på forum der har haft en, men solgte den igen!
der var en på ebay for 1-2 mdr siden, men den blev ret dyr især når man ikke er sikker på proformance!
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm den ligner nu lidt noget fra Starwars (R2ditto her) evt. en Shaling, der har været omkring Chrystler for at blive pustet op til det
amerikanske
marked. Eller en sumo-Denon. Jeg så en på Ebay for nogle måneder siden, der gik for omkring 14.000 og i forhold til nypris er det vel ok.
Selv Pioneer Arnoldi radiatoren er flottere...Men det kunne da være interessant at lytte til den.
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Den er altså gudesmuk 

|
|
|
Hvis man har EUR 3900.- der er ved at brænde hul i lommen, kan man da snuppe den der er på audiomarkt i øjeblikket. Tilhørende DA-S1 for EUR 1700.
EDIT: Det er da noget rod med et ben på en krydsfinérplade og det andet på spånplade??! __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
McPræsten har forsyningerne i orden hva' 
Hvornår opkøber du 100000000000 meter VdH Magnum "original" til lageret 
|
|
|
Hej McSommerHat ,
Så store/lange mængder kommer jeg nok næppe i nærheden af, men jeg forsøger ligenu, at fedte mig ind (det bedste jeg har lært og meget ulækkert ) hos en forbindelse i Ungarn, der ligge inde med en portion "Magnum ", om det lykkedes må de nærmeste dage vise.
Der er iøvrigt ingen tvivl om, at skal man have fat i "Magnum ", hedder det østlandene, de er tilpas langt bagud (tror de selv) i forhold til vesten, og er nu igang med, at indkøbe alle de "gode og fede ting" fra vesten, og resultatet, ja så kan vi jo købe deres aflagte og ubrugelige kabler.
Hilsen McPræsten 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
næ, for 2 amp lyder ringere en 1 |
|
|
D.J. skrev:
.......... Hvorfor i alverden skulle de det ? |
|
|
fordi Coupe er lyttet ind som singlewire og fordi to forstærkere ikke lyder ens.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
.....helt sikkert og endnu en, når han nu køber de Coupe´r, som er til salg i KSB  |
|
|
Han vil desværre ikke bytte med min S200, ellers så havde jeg handlet 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
L.B. skrev:
McPræsten har forsyningerne i orden hva'
Hvornår opkøber du 100000000000 meter VdH Magnum "original" til lageret 
|
|
|
Hej McSommerHat ,
Så store/lange mængder kommer jeg nok næppe i nærheden af, men jeg forsøger ligenu, at fedte mig ind (det bedste jeg har lært og meget ulækkert ) hos en forbindelse i Ungarn, der ligge inde med en portion "Magnum ", om det lykkedes må de nærmeste dage vise.
Der er iøvrigt ingen tvivl om, at skal man have fat i "Magnum ", hedder det østlandene, de er tilpas langt bagud (tror de selv) i forhold til vesten, og er nu igang med, at indkøbe alle de "gode og fede ting" fra vesten, og resultatet, ja så kan vi jo købe deres aflagte og ubrugelige kabler.
Hilsen McPræsten  |
|
|
Jamen jeg krydser da fingre for at du bliver venner med hele Ungarn 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
kyhn skrev:
|
|
D.J. skrev:
|
|
fordi Coupe er lyttet ind som singlewire og fordi to forstærkere ikke lyder ens.
|
|
|
Hvem i alverden er det, der har opfundet udsagnet om, at Coupé'erne kun skulle være lyttet og trimmet ind på singlewire .
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
kyhn skrev:
|
|
D.J. skrev:
|
|
fordi Coupe er lyttet ind som singlewire Og ?.......betyder det så, at den ikke kan lyde bedre ? evt. med to stks ? og fordi to forstærkere ikke lyder ens. hmmm, så du kan altså høre forskel på ens forstærkere ( ens justeret ind selvfølgelig) og hvis du kan ( al respekt for det i såfald ) , må du også kunne høre forskel på de to kanaler i samme forstærker højre/venstre ( som jo heller ikke er 100 % ens )
Mener du så, at forskellen er så meget større for to identiske forstærkere ( hvor forskellen er hørbar ? ) end for forskellen mellem de to udgangstrin ( hvor forskellen ikke er hørbar ? ) .
Jeg er med på, at transistorere osv. ikke har 100% ens karakterstik og 100% ens tolerancer og jeg er også med på, at nogle forstærkerproducenter "parrer" feks. udgangstransistorere for mere "ens" karakterstik ( ved ikke om M22 er det ? MCcvo ? ) , men til gengæld har du med en forstærker :
A: mindre "kraft" tilrådighed til kontrol af enhederne = mindre styring, større forvrængning - specielt ved "pressede" situationer for bassektionen, som så "ødelægger" de finere detaljer i mellemtoneområdet ( hvor vores ører er mest følsomme ) og diskant området ( hvor det er de mindste signalstørrelser, som derfor er mere sårbare overfor kraftige bassignaler )
B: Større signal intermodulation/crosstalk, da højre og venstre højttaler deler forstærkerkabinet og sansynligvis også samme stel, strømindtag osv. ( selvom M22 da ser yderst "dualmono" opbygget ud ). Specielt vil feks. højre højttalers bas - mellemtone/diskant signaler blandes "mere" ved at de deler forstærker ( ved forstærker klipning i basområdet vil signalet "snyde" delefilteret og passer det rå signal direkte videre til mellemtone/diskant sektionen med fare for afbrænding af specielt diskanten )
Det skal her lige nævnes, at med to effektrin skal de kobles som "vertikal Bi-amping" ( dvs. et stereotrin bruges til at føde en højttalers bas og mellemtone/diskant sektion )
Fordelene:
A: De kraftige strømbelastninger af bassektionen i hver sin HTérer bliver delt af to forstærker og strømforsyninger.
B: hver mellemtone/diskant sektion vil nu have hver sin separate forstærker, som derved adskiller højre og venstre kanal 100% ( = mindre "crosstalk" ) + øget kraft/dynamik, derogså vil minimerer faren for ødelæggelse af enhederne ved en evt. forstærker forvrængning/klipning.
Personligt må jeg ihvertfald konstaterer, at jeg ikke (mere?) kan høre forskel på to af mine ens trin ( uanset om vi snakker mine 5´ere eller 7´ere ) - så enten er det fordi jeg efterhånden har for dårlige ører ( og de er sgu´ikke for gode mere ) eller mit grej/rum/opstilling ikke er godt nok til at formidle de nyanceforskelle, der så skulle være !? .......................................................( og i såfald kan de ikke være SÅ store )
Det jeg kan sige, er at jeg kan absolut godt høre en forskel på at have en forstærker koblet på contra to - med to oplever jeg mere "ro" i lydbilledet, bedre perspektiv, en fastere, renere og mere dynamisk bas og hele systemet virker et hak mere "ubesværet".
Min konklusion er : L.B skal selvfølgelig ha´flere M22 ére  ( om ikke andet, så fordi de er flotte )
Men måske MCcvo årgang 04 også har en mening, han har trods alt jo en 5-6 stykker af dem ( og samme højttalere også ) og har måske ( sansynligvis ) ovenikøbet prøvet det ? i såfald, hvad var din oplevelse af det, MCcvo ? ville det for L.B. være spild af penge ?( for det er jo trods alt en ulempe/udgift ekstra ved bi-amp ), det skal også indregnes, at L.B. sjældent spiller over "børneniveau" ( læs: "højt" ) .
|
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Granden kom frem, var vi/jeg på besøg hos Dali og lyttede ( kort tid desværre , men vi skulle jo også se resten ) - da var det på Gravityén, de spillede på ( og vist nok detal og en S1 ? kan ikke huske det mere ), men ved ikke, om den ( og Coupe´en ) decideret blev "trimmet" ind efter den ? - mener, at de havde flere forskellige trin stående !
Men Hother Bak må kunne svare på det !? hvis nogen ved det, må det være ham ( han var yderst informativ og kompetent, men desværre spurgte jeg ikke lige om det, den gang - "vi" snakkede mere om spredningen/monteringen af diskanten på en Dali blå serie "104ér" eller var det "505ér" ? )
Forresten virker det da også lidt skørt, hvis man bruger tid og penge på at udstyre dem med bi-wiring/bi-ampings mulighed, hvis man ikke mente, at det "kunne" være en fordel - eneste andet argument´, der kunne være , er at markedstendenser og kræfter krævede det på daværende tidspunkt ! ?? ..... var det mon tilfældet ? ( tvivler ! ) __________________ dj
|
| Til top |
|
| |