Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ky(H)nisk lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 48
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hej Kyhn!

Jeg mindes at have læst, at du var lidt lunken på en Fujitsu Siemens fladskærm på 32" i El-elefanten - am I right?
Har købt sådan en Børge og leveret den tilbaws igen. Den har ekstremt dårlig lyd og så hylede den på vanlig tv maner, så ingen i huset kunne klare den.
Købte en Phillips fidus i stedet, den var dog en del dyrere, men jeg fik dem sgu til at slå 2.000 af i prisen.
hep, den skærm jeg kiggede på var kun en bette 21" til køkkenet. I stuen skal der større ting til (st eller fr) men jeg var heller ikke imponeret! jeg har iøvrigt lettet låget på min 3560 det er sgu godt nok kram!
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Kæmpen har jo et hjerte af kobber  - fine pics iøvrigt!

Hvad angår fladskærme er de praktiske fordi de er flade. Man får endnu ikke noget for pengene hvad angår kvalitet og byggekram før man er villig til at ofre en masse penge. Det skal nok blive bedre gennem de næste 2-3 år.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hvad angår fladskærme er de praktiske fordi de er flade. Man får endnu ikke noget for pengene hvad angår kvalitet og byggekram før man er villig til at ofre en masse penge. Det skal nok blive bedre gennem de næste 2-3 år.

Ja den er nu nice, bare admin ville sætte grænsen for størrelse op, jeg syntes at mine billeder bliver så ringe af komprimeringen!

jeg har mit skrivebord stående op af en vøg, og der fylder min 21" CRT altså "lidt" for meget, så jeg er tvunget til at go flat desværre kan jeg ikke rigtig finde et LCD men OK kvalli, som kan bruges som monitor og TV, uden at det koster +10K

og så mange penge, for så lidt, har jeg meget svært ved at give!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
L.B. skrev:

Ja den er nu nice, bare admin ville sætte grænsen for størrelse op, jeg syntes at mine billeder bliver så ringe af komprimeringen!

jeg har mit skrivebord stående op af en vøg, og der fylder min 21" CRT altså "lidt" for meget, så jeg er tvunget til at go flat desværre kan jeg ikke rigtig finde et LCD men OK kvalli, som kan bruges som monitor og TV, uden at det koster +10K

og så mange penge, for så lidt, har jeg meget svært ved at give!

Jeg kan så ganske udenmærket følge dig mht. TV'et, men kan desværre ikke lige give dig løsningen

Hvordan med skuffen på den 3560 der ikke lukker helt? Kan den skubbes det sidste stykke eller låser den sig fast?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Hvordan med skuffen på den 3560 der ikke lukker helt? Kan den skubbes det sidste stykke eller låser den sig fast?

Skuffen kører bedre efter den blev smurt, men nogle gange skal den stadigvæk hjælpes lidt de sidste 4-5mm ind. Det er lige som om at motoren ikke magter at hive den det sidste stykke.Ved lejlighed vil jeg lige prøve lidt at rense og smøre igen, inden jeg giver op 2560eren fik jeg til at køre 100%, så 3560eren er nok bare en om´er

jeg fik set Mumien i går, hvor er der mange steder hvor man kan se at de special effects er påklistret! men OK det er måske bare fordi billedet er stort og rimeligt klart men en fed film med tryk på næste i bunken er Gladiator, men den tager jo en hel aften!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
L.B. skrev:

Skuffen kører bedre efter den blev smurt, men nogle gange skal den stadigvæk hjælpes lidt de sidste 4-5mm ind. Det er lige som om at motoren ikke magter at hive den det sidste stykke.Ved lejlighed vil jeg lige prøve lidt at rense og smøre igen, inden jeg giver op 2560eren fik jeg til at køre 100%, så 3560eren er nok bare en om´er

Rart at høre, da det jo er mig der har solgt dig skidtet . Det kunne være der var nogle 3560-eksperter herinde der kunne hjælpe?

kyhn skrev:
jeg fik set Mumien i går, hvor er der mange steder hvor man kan se at de special effects er påklistret! men OK det er måske bare fordi billedet er stort og rimeligt klart men en fed film med tryk på næste i bunken er Gladiator, men den tager jo en hel aften!

Jeg gad godt at se den med dine enorme bas-ressourcer - god fornøjelse!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

jamen, du skal da være velkommen, bare lige slå på tråden først, forstærkerne skal jo helst varme op i 4-5 timer inden de spiller 100%

mht bas, så er det meget passende i min lille stuen, men nede i køkkenet, der lyder det ret volsomt når man spiller lidt højt

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

jamen, du skal da være velkommen, bare lige slå på tråden først, forstærkerne skal jo helst varme op i 4-5 timer inden de spiller 100%

mht bas, så er det meget passende i min lille stuen, men nede i køkkenet, der lyder det ret volsomt når man spiller lidt højt
Ja kender det godt, men min stue gør jo også det for bassen, hvad sorte huller gør med lys!  - en rigtig basæderstue, nemlig!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
kyhn skrev:

Ja kender det godt, men min stue gør jo også det for bassen, hvad sorte huller gør med lys!  - en rigtig basæderstue, nemlig!

heldigvis er det jo bare et spørgsmål om effekt og areal (nå ja og så leve med at det er højere der hvor det burde være lavt)

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Det skulle da være forholdsvis nemt klaret ................du flytter da bare subberne ned i køkkenet, så burde ( ihvertfald teoretisk set )  din bas i stuen være tip top .......................     

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Nå fik monteret lidt strøm og kabelkanaler til PJ i går, så nu linger det ikke helt så meget en nedrivning. jeg har trukket Supra HDMI/DVI til DVD, SUPRA S-Video til LD, DIY Composite til forforstærker/Video. Jeg vil, når jeg skal have trukket rør i væggen det sidste stykke, have VGA og Component med også, men pt har jeg egentligt ikke noget at bruge med til. næste projekt er at få forstærkerne flyttet lidt. og så en generel kabel oprydning 

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Se Ladder 49 nu du er igang med film

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Åh ja, den må lige noteres men det er nu sjovt, normalt kan fruen og jeg bruge timer på at finde den film vi gider at se, men på lærred, der gider vi se det hele

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

L.B. skrev:

Jeg har også nogenlunde samme problem med min Denon (tror den hedder 910 eller noget i den stil)

Den har nogen gange problemer med at køre skuffen mere end 2-3 cm ud. Andre gange har den problem med at få skuffen helt ind igen. Det er aldrig det samme sted den stopper, og det er meget svingende hvor ofte den gør det mm. Det er sgu ikke til at blive klog på, men en gang smøring skulle man måske prøve - eller bare købe en ny.

/hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:
kyhn skrev:

L.B. skrev:

Jeg har også nogenlunde samme problem med min Denon (tror den hedder 910 eller noget i den stil)

Den har nogen gange problemer med at køre skuffen mere end 2-3 cm ud. Andre gange har den problem med at få skuffen helt ind igen. Det er aldrig det samme sted den stopper, og det er meget svingende hvor ofte den gør det mm. Det er sgu ikke til at blive klog på, men en gang smøring skulle man måske prøve - eller bare købe en ny.

/hansson
Efter at jeg nu igen har renset det hele ibund og smurt igen, så kan den igen så siliconefedt er vejen frem 

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
hansson skrev:
kyhn skrev:

L.B. skrev:

/hansson
Efter at jeg nu igen har renset det hele ibund og smurt igen, så kan den igen så siliconefedt er vejen frem 
Det glæder mig at den kører som smurt når den nu skal forsøge at imponere Kaptajnen i morgen!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Ja det var jo lige det jeg trængte til at se. Utroligt så velbygget den gamle kæmpe er, jeg er utroligt imponeret. Man forstår hvorfor den vejer som den gør, og hvorfor drevet er så godt. Særligt den ro, fuldt frekvensområde og den bas der er på en 3560 er rystende - særligt hvis man har en god DAC!

Tak for billederne

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Det glæder mig at den kører som smurt når den nu skal forsøge at imponere Kaptajnen i morgen!
  Ja det skal nok blive sjovt, men bare ikke skuden synker, den vejer jo "lidt", den gamle

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Ja det var jo lige det jeg trængte til at se. Utroligt så velbygget den gamle kæmpe er, jeg er utroligt imponeret. Man forstår hvorfor den vejer som den gør, og hvorfor drevet er så godt. Særligt den ro, fuldt frekvensområde og den bas der er på en 3560 er rystende - særligt hvis man har en god DAC!

Tak for billederne

ja mesterfotograf bliver jeg nok aldrig, men når nu modellen er flot, så er det hele jo nemmere. Iøvrigt har du helt ret, den gamle kan nogle ting! det er der desværre ikke mange nye afspillere der kan gøre efter man skulle eller tro at 15 år burde være nok til at lave noget bedre....

<< Forrige Side af 48 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes