| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
ppp_dk skrev:
Det glæder mig at den kører som smurt når den nu skal forsøge at imponere Kaptajnen i morgen! 
|
|
|
Ja det skal nok blive sjovt, men bare ikke skuden synker, den vejer jo "lidt", den gamle Synker??? Min skænk vejer vel mindst 100kg, måske mere - mon ikke den holder - ellers kan vi jo prøve og se om 3560'eren kan tåle vægten! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
God fornøjelse søndag gutter - jeg glæder mig til at høre lidt om dagen
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 05:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det skal nok blive sjovt
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
God fornøjelse søndag gutter - jeg glæder mig til at høre lidt om dagen  |
|
|
Ja, glæder mig til noget konstruktivt feedback...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
2x CD afspiller samt en DAC har stået til opvarmning i et par dage, men nu kommer jeg snart til at varme bilen op også  . kabler er pakket og jeg render rundt for at finde mine CDer
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de er ganske overraskende - ikke? Jeg er glad for at høre, at de bekommer. Jeg mener godt man kan forestille sig situationer, hvor "no tyrehømhøm" egenskaberne bliver lige den tand for meget for det tilsluttede grej. Mi vurdering af dem er, at de gør noget helt basalt rigtigt, og ikke så meget forkert at det gør så meget. Det er muligvis et nyt og heldigt kompromis eller et gammelt og typisk ditto. Jeg har jo ofte prædiket sangen om at vende tilbage til det oprindelige, blot lige for at teste hvor man er nået hen af. Mange har grint af det, men dette 1505F kabel er altså en fleksibel RG59 type, så der er ikke meget Månebase Alpha over dette  . Kobberet er ikke 7 nines betrukket med gedemøg og ekstruderet FUP.  Jeg vil dog lige nævne, at der findes en 89259 udgave af coaxén. Den er forsynet med opskummet teflon som isolering. FFEP hedder det - Foam FEP. Det koster stadig ikke en bønne, selvom det altså bruger samme isolationsmateriale som di hundedyre NO kabler. Tilmed i opskummet udgave, hvilket er en langt mere krævende proces. 1694A er efter min opfattelse for tynd til analogt brug, dog har det stadig ret meget af det kontante aspekt fra 1505F. 1694A er dog klart lysere og i min sammenhæng, virker det lettere udmagret. Der kommer en kende skotøjsæske dog uden æske over gengivelsen  . 1505F har lidt mere størrelse og pondus, men lur mig ikke om den ikke simpelthen bare bevarer klarheden dernede i grundtoneområdet også. Jeg har ved flere lejligheder lige lettet engang, når en tromme, som jeg i øvrigt er vant til at høre, lige får et dask. 1505F formidler dette på en usædvanlig let og ubesværet måde, men "impactén" er simpelthen forrygende. Det slår fra sig. For den rigtig kræsne, så kan jeg indskyde at det formår at formidle usædvanligt svage signaler i fornem sammenhæng. Jeg tror faktisk, at rigtig mange nørder vil få sig lidt af et skræk, når alt det dyre garb lige bliver hevet af, og denne her finder vej. Typisk er der så megen egenlyd, klingeri, slaskeri m.m. at det hele kan spille af sig selv næsten. Det gør dette her ikke.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ja de er ganske overraskende - ikke? Jeg er glad for at høre, at de bekommer. Jeg mener godt man kan forestille sig situationer, hvor "no tyrehømhøm" egenskaberne bliver lige den tand for meget for det tilsluttede grej. Mi vurdering af dem er, at de gør noget helt basalt rigtigt, og ikke så meget forkert at det gør så meget. Det er muligvis et nyt og heldigt kompromis eller et gammelt og typisk ditto. Jeg har jo ofte prædiket sangen om at vende tilbage til det oprindelige, blot lige for at teste hvor man er nået hen af. Mange har grint af det, men dette 1505F kabel er altså en fleksibel RG59 type.
1694A er efter min opfattelse for tynd til analogt brug, dog har det stadig ret meget af det kontante aspekt fra 1505F. 1694A er dog klart lysere og i min sammenhæng, virker det lettere udmagret. Der kommer en kende skotøjsæske dog uden æske over gengivelsen . 1505F har lidt mere størrelse og pondus, men lur mig ikke om den ikke simpelthen bare bevarer klarheden dernede i grundtoneområdet også. Jeg har ved flere lejligheder lige lettet engang, når en tromme, som jeg i øvrigt er vant til at høre, lige får et dask. 1505F formidler dette på en usædvanlig let og ubesværet måde, men "impactén" er simpelthen forrygende. Det slår fra sig. For den rigtig kræsne, så kan jeg indskyde at det formår at formidle usædvanligt svage signaler i fornem sammenhæng. Jeg tror faktisk, at rigtig mange nørder vil få sig lidt af et skræk, når alt det dyre garb lige bliver hevet af, og denne her finder vej. Typisk er der så megen egenlyd, klingeri, slaskeri m.m. at det hele kan spille af sig selv næsten. Det gør dette her ikke.
|
|
|
Jeg har ikke prøvet 1694A som analog, kun som digi og det er helt som forventet, men 1505F er derimod det jeg er meget imponeret af! det afløser mine VdH D102 som egentligt ikke er ringe, men dette er bare bedre. du har nok ret i, at det er fordi, det ikke træder ved siden af. Og så er der smæk på
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Jeg har ikke prøvet 1694A som analog, kun som digi og det er helt som forventet, men 1505F er derimod det jeg er meget imponeret af! det afløser mine VdH D102 som egentligt ikke er ringe, men dette er bare bedre. du har nok ret i, at det er fordi, det ikke træder ved siden af. Og så er der smæk på |
|
|
Det overrasker mig ikke, at du finder det bedre end dine gamle kabler. Jeg har bare svært ved at begribe hvorfor. Der er ikke specielt meget ædelmetal i stikkene, det er helt OK! Men så da ikke mere. Kablet er lavet af kobber, skærmen er fortinnet kobber. Polyethylen i isoleringen og PVC yderst. Det er der jo intet high end i. Til gengæld er kapaciteten meget lav, hvilket jeg mener at kunne høre. Tværsnittet tror jeg er yderst passende til audiobrug. Afskærmningen er helt sikkert meget effektiv, men så begynder det også med at knibe. Hvad kan det dog være?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
kyhn skrev:
Jeg har ikke prøvet 1694A som analog, kun som digi og det er helt som forventet, men 1505F er derimod det jeg er meget imponeret af! det afløser mine VdH D102 som egentligt ikke er ringe, men dette er bare bedre. du har nok ret i, at det er fordi, det ikke træder ved siden af. Og så er der smæk på |
|
|
Det overrasker mig ikke, at du finder det bedre end dine gamle kabler. Jeg har bare svært ved at begribe hvorfor. Der er ikke specielt meget ædelmetal i stikkene, det er helt OK! Men så da ikke mere. Kablet er lavet af kobber, skærmen er fortinnet kobber. Polyethylen i isoleringen og PVC yderst.
Det er der jo intet high end i. Til gengæld er kapaciteten meget lav, hvilket jeg mener at kunne høre. Tværsnittet tror jeg er yderst passende til audiobrug. Afskærmningen er helt sikkert meget effektiv, men så begynder det også med at knibe.
Hvad kan det dog være?
|
|
|
stikkene vil jeg tro, jeg overvejer faktisk at "ødelægge" et sæt ved at klippe stikkene af og montere nogle alm standard stik med lodning og det hele! derudover så tror jeg at coax princippet er godt når det bliver ført igennem til stikket også! jeg har flere DIY kabler som minder om disse, men ingen af min stik kan matche Canare!
men er det ikke sjovt som de store ting nogle gange kan være de små
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
stikkene vil jeg tro, jeg overvejer faktisk at "ødelægge" et sæt ved at klippe stikkene af og montere nogle alm standard stik med lodning og det hele! derudover så tror jeg at coax princippet er godt når det bliver ført igennem til stikket også! jeg har flere DIY kabler som minder om disse, men ingen af min stik kan matche Canare!
men er det ikke sjovt som de store ting nogle gange kan være de små |
|
|
Jeg har meget svært ved at tro, at det skulle være det alene, men jeg ved det altså ikke. Jeg hører gerne nærmere om din stikstunt, når du har vandaliseret et sæt 1505F. Prøv med WBT nextgen  , dem er jeg sikker på at Canare voldtæsker. Jeg tror også at kobberet har en del af skylden. Her er kobber det bedtse materiale i kablet, fortinningen af fletskærmen kan måske gøre at signalrelaterede spændingssving i den, vælger at rejse i kobberet fremfor at springe mellem korerne, pga. tins noget dårligere konduktivitet. Hvem ved? Måske er det også bare skyldig hensyntagen til helt gammeldags parametre som impedans, kapacitet, induktion m.m. Frugterne af en hårfin impedanstilpasning er jo normalt, at apparaterne tror de står lige ved siden af hinanden uanset hvor langt kablet er. Det er jo det der ligesom er hele fidusen. Måske det bare er det. I praksis burde sølv og den slags eksotiske sager anvendt som leder i et signalkabel, ikke være af nævneværdig betydning, idet dæmpning af signalet kun bør kunne høres som fald i niveau. Impedanstilpasningen gør så, at forholdet mellem strøm og spænding ved en given frekvens altid opretholdes. Bølgelængderne i audio er dog så lange, at der burde ikke kunne være tale om den slags forhold. Det er lidt mystisk synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
kyhn skrev:
|
men er det ikke sjovt som de store ting nogle gange kan være de små
|
|
|
Jeg har meget svært ved at tro, at det skulle være det alene, men jeg ved det altså ikke. Jeg hører gerne nærmere om din stikstunt, når du har vandaliseret et sæt 1505F. Prøv med WBT nextgen , dem er jeg sikker på at Canare voldtæsker.
Jeg tror også at kobberet har en del af skylden. Her er kobber det bedtse materiale i kablet, fortinningen af fletskærmen kan måske gøre at signalrelaterede spændingssving i den, vælger at rejse i kobberet fremfor at springe mellem korerne, pga. tins noget dårligere konduktivitet.
Hvem ved?
Måske er det også bare skyldig hensyntagen til helt gammeldags parametre som impedans, kapacitet, induktion m.m.
Frugterne af en hårfin impedanstilpasning er jo normalt, at apparaterne tror de står lige ved siden af hinanden uanset hvor langt kablet er. Det er jo det der ligesom er hele fidusen. Måske det bare er det.
I praksis burde sølv og den slags eksotiske sager anvendt som leder i et signalkabel, ikke være af nævneværdig betydning, idet dæmpning af signalet kun bør kunne høres som fald i niveau. Impedanstilpasningen gør så, at forholdet mellem strøm og spænding ved en given frekvens altid opretholdes. Bølgelængderne i audio er dog så lange, at der burde ikke kunne være tale om den slags forhold.
Det er lidt mystisk synes jeg.
|
|
|
nextgen bliver det ikke, jeg vil jo gerne kunne høre bare lidt bagefter  Jeg tror jeg vælger et stik fra skuffen, et relativt højmasse stik, som bl.a. Teralabs benytter, jeg kender nemligt lyden af dette og det kunne jo være sjovt at se om det skinner igennem
men du har ret, disse kabler minder mest af alt om en joke, billige kabler med ret billige stik, men af en eller anden grund en meget vellykket kombi. jeg skal nok give lyd når jeg får nogle kabler hjem, så jeg har nogle at ødelægge
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
da jeg jo ikke har købt noget nyt i denne måned, måtte jeg jo kigge lidt i KSB  så derfor er der nu en RGB=>Component converter på vej til biffen. Så kan jeg få brugt endnu en indgang på HS-50, når jeg får købt et component kabel forstås  men der skal jo også være noget til næste uge  . Og så har jeg lagt billet ind på noget sjovt, men nu må vi se  . Ellers er jeg startet op åp Lord of the rings S.E Trilogien, så de næste par aftener er nok besat. jeg er stadigvæk ikke 100% tifreds med lyden, jeg sidde nu for tæt på mine bagHT, så der skal tweakes lidt mere. Problemet er "bare" en bar og en brændeovn der står i vejen
|
| Til top |
|
| |
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du fundet denne converter og har du lidt tech. spec på den ?
God fornøjelse med filmene :)
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
haspalm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh hvor lækkert - når du får testet den kan du så ikke give lyd omkring kvaliteten af denne lille box. Jeg er selv tvunget ud i en composit løsning fra min video da den ikke har component signal ud..
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
haspalm skrev:
|
Oh hvor lækkert - når du får testet den kan du så ikke give lyd omkring kvaliteten af denne lille box. Jeg er selv tvunget ud i en composit løsning fra min video da den ikke har component signal ud.. |
|
|
Jamen det skal jeg nok, den ser jo fin ud  . i øvrigt så tror jeg ikke på mirakler men i stedet for en composite switch, så er det jo en nem løsning
|
| Til top |
|
| |
haspalm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ville spare et kabel til projektoren - jeg kører alt (på nær videosignal) over forstærkeren via videoselect. Det ville være genialt at kunne sætte videoen til her også.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit problem er lige modsat,jeg ønsker ingen video in tilsluttet min processor, jeg bruger pt. følgende:
DVD - DVI/HDMI 8 m Supra LD - S-Video 10m Supra Pre - Composite 10m DIY RG59 VHS - Composite via pre
så jeg vil bruge Component ingangen til en af de ovenstående, så jeg får en kilde = en indgang
|
| Til top |
|
| |