| Forfatter |
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
1 stk hjemmebrændt Linsley Hood,let modded til ca. 20W opbygget ret seriøst, den kære Gert som er bagmand for denne har virkeligt være rundhåndet i dimensioneringen Rifa øldåser og hæderlige komponenter årgang XXX . Planen er et makeover, for at se om terórien bag denne simple konstruktion holder, eller om der bare er løbet så meget vand i hifiåen at den må erklæres forældet.
Der er i øvrigt to forstærkere over samme tema, denne er en overdimensioneret type, jeg har også en der er mere lig originalen
|
|
|
har du nu været en tur på teknisk museum igen? Hvad ialverden er det for noget? noget 80ér klasse A, eller hva ?? hvad, og ikke mindst hvor skal du bruge det?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
1 stk hjemmebrændt Linsley Hood,let modded til ca. 20W opbygget ret seriøst, den kære Gert Gert Who? som er bagmand for denne har virkeligt være rundhåndet i dimensioneringen Rifa øldåser og hæderlige komponenter årgang XXX . Planen er et makeover, for at se om terórien bag denne simple konstruktion holder, eller om der bare er løbet så meget vand i hifiåen at den må erklæres forældet. Bliver spændende at høre. Er det i stereo eller snurre-rundt?

Håber sandeligt at det er den "overophedede" smedelærling, som har overophedet de håndtag - ellers er det VIRKELIG en strømsluger!  Der er i øvrigt to forstærkere over samme tema, denne er en overdimensioneret type, jeg har også en der er mere lig originalen
Og så er der jo lige lørdagslatex hehe, men det er jo desværre i non Kubistisk anbefalelsesmål...

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er sq vigtigt med ordentlig musik i værkstedet. .
20W lyder jo ikke af meget, men det afhænger jo også af HT. Jeg har iøvrigt lokket manicminer med til en lytteaften på onsdag hvor vi skal høre disse. De drives af 15W (rør), men dammnn hvor de kan spille. Du skal være velkommen hvis du har lyst.
Du glemte forøvrigt fakturaen på 801érne, men den er lagt til side (igen.. )

|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
håndtagene er nu blanke, det er kameratrix
er kabler for kort det forklare nok at det skifter ejermand hele tiden!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
| 20W lyder jo ikke af meget, men det afhænger jo også af HT. Jeg har iøvrigt lokket manicminer med til en lytteaften på onsdag hvor vi skal høre disse. De drives af 15W (rør), men dammnn hvor de kan spille. Du skal være velkommen hvis du har lyst. |
|
|
FEEEEEED, hvor har du dog støvet dem op? det er jo lige grej efter min smag
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|

kyhn skrev:
-jan- skrev:
|
20W lyder jo ikke af meget, men det afhænger jo også af HT. Jeg har iøvrigt lokket manicminer med til en lytteaften på onsdag hvor vi skal høre disse. De drives af 15W (rør), men dammnn hvor de kan spille. Du skal være velkommen hvis du har lyst.

|
|
|
FEEEEEED, hvor har du dog støvet dem op? det er jo lige grej efter min smag |
|
|
det er en gut jeg tilfældigvis mødte igennem en kammerat. Vi var en aften nede i hans firma og hente lidt stumper. Da vi senere gik ind på kontoret for at ordne det formelle sagde det lige... ... et skrivebord. 2 læderstole, 2 "skulptur horn højtalere" og et stk. plade med rør. Jeg var intet mindre end målløs.
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
for god ordens skyld skal jeg lige nævne at disse ikke er hans, men et par magen til som jeg fandt på nettet. Jeg tager lige et billede af dem på onsdag.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
-jan- skrev:
|

|
|
|
FEEEEEED, hvor har du dog støvet dem op? det er jo lige grej efter min smag |
|
|
Stærks inspireret af moderen i the Simpsons! 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaptajnen siger tak for en rigtig hyggelig aften i Casa del kyhn. Et gæstfrit sted med hele 3 setups: Først blev der lyttet til lidt på det lille hyggelige stereosetup og man må sige når man især tænker på, hvad setup'et står i som brugt er der nærmest tale om et fund! Kaptajnen lå desværre stadig en smugle underdrejet efter en gang influenca så det sammenholdt med at hørerøret trængte til en omgang brasso gjorde at bassen virkede NOGET overvældende i det lille rum... Inden kaptajnen frøs til is valgte vi at fortrække ovenpå til det STORE setup og helledusadig, hvor der kunne leveres en TØR massiv gang uforvrænget BAS - WOW! Ingen UMBA-UMBA what-so-ever! Sådan skal den grejes!  Det blev så til lidt show-off med lidt Yello, the race og et fedt nummer med ZZ Top - helledusadig, jeg har aldrig hørt noget så fedt som det ZZ Top nummers start - Tug-TUG-TUG!!! Dybt og med masser af HUG! Efter at gået i baren kom fru kyhn med en lækker ret, som vi så indtog. Nu var mørket HELDIGVIS ved at ankomme, så aftenens hovedattraktion kunne indfris - nemlig at se en film. Nu var det jo ikke nemt at vælge en film udfra det omfattende bibliotek, så heldigvis valgte kyhn aftenens film. "Brd. Grimm". At se en film på lærred i biostole er ikke dårligt. Efter den første forvirring havde lagt sig over om kaptajnen skulle sidde på nr 7 eller 8 blev løst (havde ingen billet)  - kunne filmen starte med VARME popkorn  ... Fed oplevelse! Kaptajnen vendte så skuden sent om aftenen og ønsker at takke for en rigtig hyggelig aften. Onkel Stewart
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Kaptajnen siger tak for en rigtig hyggelig aften i Casa del kyhn. Et gæstfrit sted med hele 3 setups:
Først blev der lyttet til lidt på det lille hyggelige stereosetup og man må sige når man især tænker på, hvad setup'et står i som brugt er der nærmest tale om et fund! Kaptajnen lå desværre stadig en smugle underdrejet efter en gang influenca så det sammenholdt med at hørerøret trængte til en omgang brasso gjorde at bassen virkede NOGET overvældende i det lille rum...
Inden kaptajnen frøs til is valgte vi at fortrække ovenpå til det STORE setup og helledusadig, hvor der kunne leveres en TØR massiv gang uforvrænget BAS - WOW! Ingen UMBA-UMBA what-so-ever! Sådan skal den grejes!
Det blev så til lidt show-off med lidt Yello, the race og et fedt nummer med ZZ Top - helledusadig, jeg har aldrig hørt noget så fedt som det ZZ Top nummers start - Tug-TUG-TUG!!! Dybt og med masser af HUG!
Efter at gået i baren kom fru kyhn med en lækker ret, som vi så indtog.
Nu var mørket HELDIGVIS ved at ankomme, så aftenens hovedattraktion kunne indfris - nemlig at se en film.
Nu var det jo ikke nemt at vælge en film udfra det omfattende bibliotek, så heldigvis valgte kyhn aftenens film. "Brd. Grimm". At se en film på lærred i biostole er ikke dårligt. Efter den første forvirring havde lagt sig over om kaptajnen skulle sidde på nr 7 eller 8 blev løst (havde ingen billet) - kunne filmen starte med VARME popkorn ...
Fed oplevelse!
Kaptajnen vendte så skuden sent om aftenen og ønsker at takke for en rigtig hyggelig aften.
Onkel Stewart
|
|
|
Jamen tak i lige måde, ja desværre døjer jeg pt med lidt grande  bas i musiklokalet  dog er hopis ledningen en lille hjælp og et par andre signal kabler mellem pre og JLH vil nok også hive bassen på plads. De gamle skægaber (altså ZZ drengene) kan nu levere en rimelig bund  , Alan parsons "on air" i DTS versionen var også på et par gange, men det var ingen større succes for kaptajnen kastede sig i flyverskjul hver gang  men helt sikkert endnu en hyggelig stund i godt selvskab
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
ppp_dk skrev:
Kaptajnen siger tak for en rigtig hyggelig aften i Casa del kyhn. Et gæstfrit sted med hele 3 setups:
Først blev der lyttet til lidt på det lille hyggelige stereosetup og man må sige når man især tænker på, hvad setup'et står i som brugt er der nærmest tale om et fund! Kaptajnen lå desværre stadig en smugle underdrejet efter en gang influenca så det sammenholdt med at hørerøret trængte til en omgang brasso gjorde at bassen virkede NOGET overvældende i det lille rum...
Inden kaptajnen frøs til is valgte vi at fortrække ovenpå til det STORE setup og helledusadig, hvor der kunne leveres en TØR massiv gang uforvrænget BAS - WOW! Ingen UMBA-UMBA what-so-ever! Sådan skal den grejes!
Det blev så til lidt show-off med lidt Yello, the race og et fedt nummer med ZZ Top - helledusadig, jeg har aldrig hørt noget så fedt som det ZZ Top nummers start - Tug-TUG-TUG!!! Dybt og med masser af HUG!
Efter at gået i baren kom fru kyhn med en lækker ret, som vi så indtog.
Nu var mørket HELDIGVIS ved at ankomme, så aftenens hovedattraktion kunne indfris - nemlig at se en film.
Nu var det jo ikke nemt at vælge en film udfra det omfattende bibliotek, så heldigvis valgte kyhn aftenens film. "Brd. Grimm". At se en film på lærred i biostole er ikke dårligt. Efter den første forvirring havde lagt sig over om kaptajnen skulle sidde på nr 7 eller 8 blev løst (havde ingen billet) - kunne filmen starte med VARME popkorn ...
Fed oplevelse!
Kaptajnen vendte så skuden sent om aftenen og ønsker at takke for en rigtig hyggelig aften.
Onkel Stewart
|
|
|
Jamen tak i lige måde, ja desværre døjer jeg pt med lidt grande bas i musiklokalet dog er hopis ledningen en lille hjælp og et par andre signal kabler mellem pre og JLH vil nok også hive bassen på plads. De gamle skægaber (altså ZZ drengene) kan nu levere en rimelig bund , Alan parsons "on air" i DTS versionen var også på et par gange, men det var ingen større succes for kaptajnen kastede sig i flyverskjul hver gang men helt sikkert endnu en hyggelig stund i godt selvskab |
|
|
Allan Parson sagde du...men der VAR altså en jetjager lige udenfor!!!
|
| Til top |
|
| |