Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 02:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ky(H)nisk lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 48
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Har du forresten lukket din auktion?
Ja den er afsluttet og jeg forventer at lidt småting skifter ejer i næste uge
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Stereo: Denon 3560|Audio Alchemy DDEv3.0|Z-502|Z-504|Dali Grand Coupé|VdH 501/D300mkII
Det begynder at ligne noget "stort"!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Nå jeg må ind og "hækle" D300II med min tandlægetang....

Jeg blev jo nød til at sætte Bælden ind igen...

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Stereo: Denon 3560|Audio Alchemy DDEv3.0|Z-502|Z-504|Dali Grand Coupé|VdH 501/D300mkII
Småt, småt er godt

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ppp_dk skrev:
Småt, småt er godt
Hvad med bunden er den på plads?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
JEg har fået mere bund men samtidig mere kontrol.

Efter at have flyttet 36,4 gange frem oh til bage på Ht er jeg nu ved at have rimeligt styr på hvad der foregår, jeg er dog ikke helt sikker på hvad jeg bedst kan lide... en ting et sikkert 1cm rykker mere end det nogensinde før har gjort det er altså ikke dumt der her jeg har 100% lux lyd,  det er jo ikke så underligt med lux pre og effekt men.... JEG ka li det

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

ppp_dk skrev:
JEg har fået mere bund men samtidig mere kontrol.

Efter at have flyttet 36,4 gange frem oh til bage på Ht er jeg nu ved at have rimeligt styr på hvad der foregår, jeg er dog ikke helt sikker på hvad jeg bedst kan lide... en ting et sikkert 1cm rykker mere end det nogensinde før har gjort det er altså ikke dumt der her jeg har 100% lux lyd,  det er jo ikke så underligt med lux pre og effekt men.... JEG ka li det
Må jeg på Grandonklernes vejne være den første til at ønske dig tillykke!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

• Speaker: noget i Grand-serien
  • DAC: noget Audio Alchemy
  • CD: Denon 3560
  • Kabler: VdH CW, D300MKII samt D501
  • Amps: noget godt

Så kom vi lidt længere... funger det eller hva'

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Suk, man er lige væk et par dage og så har du straks købt skotøjsæsker.....................hvor er de medfølgende subs ??

Du får da skiftet lidt ud  og lyden har fået en anden farve .................eller hvad ?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
  • Speaker: noget i Grand-serien
  • DAC: noget Audio Alchemy
  • CD: Denon 3560
  • Kabler: VdH CW, D300MKII samt D501
  • Amps: noget godt

Så kom vi lidt længere... funger det eller hva'

Amp er ikke det vigtigste lige nu, der skal leges lidt med opsætning og så skal der andet rack ind først!

Det er jo ikke så fedt at have godt grej, som ikke yder det optimale fordi det ikke står ordentligt vel

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
hvor er de medfølgende subs ??
de er indbygget i standerne

men nej, lyden har ikke fået en anden farve, den har bare fået mindre farve

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

D.J. skrev:
hvor er de medfølgende subs ??
de er indbygget i standerne

men nej, lyden har ikke fået en anden farve, den har bare fået mindre farve og vel smallere pensel?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Lyden, den kan jeg skrive lidt om nu.

I forhold til Snell er der en let mørkere klang, man hører langt tydeligere hvad der er spændt for.
og da min pre jo lyder meget "lux" er det det der slår igennem Jeg har nu for sjov skyld prøvet den der Onkyo fidus igen... og igen slår det mig så utrolig meget af de dårlige egenskaber der kommer frem! Jeg har også måtte skifte netkabel på min 3560er til et originalt, for det fede var meget slemt at høre på!

Det er altså nogle små krævende højttalere jeg her har fået

Men når det er sagt, så er de utroligt tilgivende over for indspilninger, bevares man kan godt høre at det er ringe, men hvis der er sjæl i musikken skinner det igennem og man kan lade sig underholde! (måske er det lux igen)Det er rigtig fedt for det var min eneste frygt at de kunne dræbe de dårlige indspilninger. Jeg har mere bund end med Snellerne, faktisk noget mere! men det er langt mere jævnt fordelt og det er en hel anderledes kontrol. Unoder i rummet kan bedre høres, men ikke på en måde så det genere! Det er lidt svært at beskrive, men det virker på mig som om at de her højttalere, viser dig hvor fejlene er, men de peger ikke fingre af fejlene (giver det mening) En slags tilgivende monitor  Får de en spand havre levere de også varen, men man løber relativit hurtigt ind i begrænsningen i SPL. Totalt ligegyldigt, her i hytten vil jeg blæse hjernen ud kan det jo gøres andre steder.

Det eneste jeg kan anke over er egentligt at jeg ikke har købt dem for 10 år siden, men det skal jo ikke lægges Dali Grand Coupé til last og set over en livstid er 10 år jo ikke så betydende

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Lyden, den kan jeg skrive lidt om nu.

I forhold til Snell er der en let mørkere klang, man hører langt tydeligere hvad der er spændt for.
og da min pre jo lyder meget "lux" er det det der slår igennem Jeg har nu for sjov skyld prøvet den der Onkyo fidus igen... og igen slår det mig så utrolig meget af de dårlige egenskaber der kommer frem! Ssssh! den er vel ikke solgt endnu? - Nej pjat den gør det godt på dens facon - the Mark Levinson way?

Jeg har også måtte skifte netkabel på min 3560er til et originalt, for det fede var meget slemt at høre på! Beskriv, hvad det originale gjorde istedet...

Det er altså nogle små krævende højttalere jeg her har fået Dine krav er da skam også vokset! Måske efter at have været her et par gange?

Men når det er sagt, så er de utroligt tilgivende over for indspilninger, bevares man kan godt høre at det er ringe, men hvis der er sjæl i musikken skinner det igennem og man kan lade sig underholde! Sådan har jeg det også med mit setup...(måske er det lux igen)Det er rigtig fedt for det var min eneste frygt at de kunne dræbe de dårlige indspilninger. Ja, det ville være surt om man kun kunne spille XRCD og Mobile Fidelity i 24 karat (eller derover )! Jeg har mere bund end med Snellerne, faktisk noget mere! men det er langt mere jævnt fordelt og det er en hel anderledes kontrol. Unoder i rummet kan bedre høres, men ikke på en måde så det genere! Det er lidt svært at beskrive, men det virker på mig som om at de her højttalere, viser dig hvor fejlene er, men de peger ikke fingre af fejlene (giver det mening) hmmmm, men det lyder sg* til at du er en tilfreds mand og UDEN "bækkenbundproblemer" En slags tilgivende monitor Tilgivende monitor - endnu et nyt ord til mit ordforråd!  Får de en spand havre levere de også varen, men man løber relativit hurtigt ind i begrænsningen i SPL. Totalt ligegyldigt, her i hytten vil jeg blæse hjernen ud kan det jo gøres andre steder. Ja!

Det eneste jeg kan anke over er egentligt at jeg ikke har købt dem for 10 år siden, men det skal jo ikke lægges Dali Grand Coupé til last og set over en livstid er 10 år jo ikke så betydende

Hvor er det dejligt at læse et indlæg som dette!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Ssssh! den er vel ikke solgt endnu? - Nej pjat den gør det godt på dens facon - the Mark Levinson way?
 nej den står her stadigvæk, jeg er sikker på at den kommer til at spille fint hos sin kommende ejer, men den er bare ikke lige i tråd med det lyd jeg vil have

ppp_dk skrev:
Beskriv, hvad det originale gjorde istedet...
Det er langt mere letflydende homogent, det andet kabel spiller al for langt fremme i skoene. så langt at tæerne bliver klemt

ppp_dk skrev:
Dine krav er da skam også vokset! Måske efter at have været her et par gange?
ja du er sgu dårligt selvskab.... hovedpine og dårlig økonomi

ppp_dk skrev:
hmmmm, men det lyder sg* til at du er en tilfreds mand og UDEN "bækkenbundproblemer"
Nej mine bund problemer er der stadigvæk, de er bare langt mere kontrollerede end tidligere. Men mit lytterum har et problem, det kan ingen HT lave om på forskellen er nok at, nu er det kun rummet som laver ballade

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ppp_dk skrev:
Ssssh! den er vel ikke solgt endnu? - Nej pjat den gør det godt på dens facon - the Mark Levinson way?
 nej den står her stadigvæk, jeg er sikker på at den kommer til at spille fint hos sin kommende ejer, men den er bare ikke lige i tråd med det lyd jeg vil have Lige nøjagtigt - sådan har jeg det også! Der er jo netop ikke sort og hvidt - det er et spørgsmål om smag, men indrømmet jeg har haft en lidt sær smag i munden i salgsøjeblikket med de sidste ting jeg har solgt!

ppp_dk skrev:
Beskriv, hvad det originale gjorde istedet...
Det er langt mere letflydende homogent, det andet kabel spiller al for langt fremme i skoene. så langt at tæerne bliver klemt Ja, vi er jo lidt tilbage i "skoene" vi 2!

ppp_dk skrev:
Dine krav er da skam også vokset! Måske efter at have været her et par gange?
ja du er sgu dårligt selvskab.... hovedpine og dårlig økonomi Ups, men for dulen det har været en sjov rejse avavavavav!

ppp_dk skrev:
hmmmm, men det lyder sg* til at du er en tilfreds mand og UDEN "bækkenbundproblemer"
Nej mine bund problemer er der stadigvæk, de er bare langt mere kontrollerede end tidligere. Men mit lytterum har et problem, det kan ingen HT lave om på forskellen er nok at, nu er det kun rummet som laver ballade - glæder mig til næste møde (skal nok tøjre mobilen)

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine Coupé'er!!

Dejlig højttaler, som jeg dagligt nyder lyden fra. Jeg kan kun være enig med dig mht. udtrykket "Tilgivende Monitor" - Man lytter til musik istedet for at fokusere på småfejl konstant.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

DJ Sjønne skrev:

Dejlig højttaler, som jeg dagligt nyder lyden fra. Jeg kan kun være enig med dig mht. udtrykket "Tilgivende Monitor" - Man lytter til musik istedet for at fokusere på småfejl konstant.
Hov-hov - det lyder da som om du har Snell E (i hvert fald det med det tilgivende, men måske knap så meget monitor)!

Snell E roder sig i hvert fald ikke ud i noget den ikke kan bunde i og med bred pensel ovenikøbet!

Snell E har sin berettigelse og er en rigtig god "begynder" HT, idet den giver MEGET for pengene og er nem at drive...

Dali Coupé har sandelig også sin berettigelse, men det er another-ball-game, idet den nok kræver mere af det der sidder bagved...

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

DJ Sjønne skrev:

Hov-hov - det lyder da som om du har Snell E (i hvert fald det med det tilgivende, men måske knap så meget monitor)!

Snell E roder sig i hvert fald ikke ud i noget den ikke kan bunde i og med bred pensel ovenikøbet!

Snell E har sin berettigelse og er en rigtig god "begynder" HT, idet den giver MEGET for pengene og er nem at drive...

Dali Coupé har sandelig også sin berettigelse, men det er another-ball-game, idet den nok kræver mere af det der sidder bagved...

Næ du Den kære Sjønne er skal også grandonkel af 3. grad

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

DJ Sjønne skrev:

Tak skal du have, du har helt ret,det er en fed oplevelse

Du burde i øvrigt prøve Clearwater som HT kabel, det er et temmeligt godt match til disse højttaler

<< Forrige Side af 48 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes