Forfatter |
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvor jeg kan læse om deres europa garanti. Jeg har kontaktet LGnordic idag og fik at vide at det var meget vigtigt at sådan en fulgte med hvis jeg skulle købe noget i udlandet.
Jeg overvejer at købe et surroundsæt fra digitalo.de. Jeg har skrevet til dem at der skal medfølge en europagaranti. Svaret jeg fik var:
"As we always sell the original packages from the manufacturers without opening them, we guess, that all LG-products are deliverd with this warranty-card."
Ubrueligt for mig. Det hjælper ikke meget hvis de tager fejl og skulle have underskrevet noget som de skulle sende med. Jeg vil nemlig undgå at skulle sende det til Tyskland.
Er der nogen der ved om LG og deres garanti. De tilbyder en europa garanti men hvordan fungerer det? jeg køber ikke den med at den ligger i pakken.
LGs mangelfulde hjemmeside fører bare til en blank side når jeg går under "warranty" på den svenske side:
http://se.lgservice.com/gcsc/b2c/hpi/main
Nogen der kan få andet end en blank side. Håber nogen har et svar, ellers må jeg kontakte LG igen.
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber et tv hos digitalo. og tvét efterfølgende fejler noget eller kommer til at fejle noget, bliver tvét hentet af en fragsmand, sådes du holdes skadesfri. Jeg har købt lg plasma hos digitalo og der kom en fragtmand
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Jeg vil blot undersøge om jeg kan undgå at sende produktet til Tyskland men få det repareret i Danmark hvis der skulle være noget galt med det. Jeg prøver også at finde ud af om hvem der betaler fragtomkostningerne hvis det skal til reparation i Tyskland, men som du skriver betaler Digitalo omkostningerne, har jeg forstået det korrekt?
Jeg har lige mailet LGsupport for svar med deres internationale garanti idet jeg ikke ved hvordan jeg får den.
Tak for svaret i øvrigt.
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det jeg fik at vide var at jeg sagtens kunne få det repareret i et servicecenter i dk, men så skulle jeg selv sørgen for fragten dertil(da det var købt i tyskland). Hvis det skal sendes til tyskland, betaler digitalo fragten. Men jeg kan kun udtale mig om det ved køb af tv. hvis det er en mindre pakke, så er jeg i tvivl __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
Roadshark Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg også er interesseret i et af LG`s LCD fjernsyn, nærmere betegnet model LG 37LB2-R. Jeg vil gerne købe mit i Tyskalnd og står også overfor hvordan garantien virker hvis apparatet går istykker. Jeg har set på www.justbuyit.dk deres lange smører (se under "gode råd") om at LG købt i udlandet ikke kan repareres herhjemme, så jeg satte mig for at undersøge om det virkeligt kunne passe.
Jeg kontaktede LG´s kontor her i DK: http://nordic.lge.com/dk/general/contact.jsp og kom i kontakt med en medarbejder der fortalte mig at LG har WorldWide service på alle deres apparater. Det vil sige at hvis apparater købt uden for landets grænser går i stykker skal det indleveres til en af LG`s værksteds samarbejds partnere. I dette tilfælde:
Service Center Nord A/S. Reparation af TV, Flad, Plasma & LCV Skærme. Hjulmagervej 15, 9490 - Pandrup. Telf: 70101065.
Og det gælder vel og mærke i HELE den 2 årige garanti periode, så i skal ikke tro på www.justbuyit.dk og deres skræmmekampagne af kunderne om apparater købt i udlandet ikke serviceres herhjeme. Det er ren vildledning af kunderne og nogen burde gøre noget ved det.
Service Center Nord A/S |
 |
Reparation Af Radio, Tv, Flad-, Plasma- og Lcd Skærme |
Hjulmagervej 15 |
9490 Pandrup |
70101065 |
|
Til top |
|
|
droner Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det Digitale.de eller LG, der giver denne glimrende afhentningsgaranti? Jeg overvejer køb i Tyskland, så det er jo ganske væsentligt at have med i tankerne. Zarsen.de har kortbetaling, men hvis ikke de yder samme garanti som Digitalo.de er det jo ikke værd at spare de par hundrede.
|
Til top |
|
|
justbuyit Branchemedlem

Justbuyit.dk
Bruger siden: 16 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
ser desværre først nu indlægget fra Roadshark - som vi da gerne vil give svar på tiltale på:
Baggrunden i forløbet var en henvendelse, hvor vi bliver spurgt om vi kan matche "Tysklandspriser" på et givent LG produkt - dette spørgsmål får vi ofte og naturligvis kan vi ikke dette. Hurtigt får vi svaret at et tysk indkøbt produkt vil blive afvist på serienr., hvis det forsøges indleveret til service i DK. Hvilket er korrekt, såfremt produktet kommer fra en dansk importør, som ikke er LG i Danmark.
LG service på produkter købt i udlandet kan opdeles således.
1) Parallelimporterede produkter købt via forhandler i Danmark: Her vil forbrugeren ved henvendelse til LG blive henvist tilbage til forhandleren/ importøren, som har ansvaret for at få serviceret produktet. Har han ikke en aftale med LG i DK herom, vil han blive afvist. Som oplyst.
2) Produkter købt privat i udlandet eller købt privat på udenlandske websites: Har man et stemplet Europagrantibevis samt en købsfaktura ydes Europagaranti.
Vores tekst vedrørende parallelimport på vores site lover dermed ikke mere end der kan holdes - ej heller er den på nogen måde vildledende eller forsøgt som skræmmekampagne, som det påståes. Vi henholder os til regler udstedt fra LG i Danmark, som vi har tæt dagligt samarbejde med.
Jeg vil undlade, at kommentere Roadshark´s måde, at rette henvendelse på - men blot konstatere, at den ikke gavner forståelsen køber/ sælger imellem.
|
Til top |
|
|
Roadshark Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej:
For at undgå misforståelser så var min mail korrespondance med www.justbuyit.dk som følger:
Mit spørgsmål til justbuyit:
Jeg kan købe ovenstående LCD TV (LG 37LB2R) i Tyskland for 1007,55 Euro + 67,22 Euro i fragt, altså en total pris på: 1074,77 Euro.
Da kursen lige nu er ca. 7,46 giver det en pris på ca. 8018 d.kr.
Er det en pris du kan matche ?.
Svar fra justbuyit:
Nej - vi kan ikke matche prisen - vær opmærksom på at din skærm vil blive afvist på serienr. hvis den indleveres til service i DK - istedet vil du blive henvist til service i Tyskland.
Med venlig hilsen/ Best regards
JUSTBUYIT.DK
|
Til top |
|
|
droner Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun LG, der tilbyder denne Europa garanti?
|
Til top |
|
|