Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 05:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Dårlig oplevelse hos DAT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Er det mig som er helt galt på den??

Jeg ahr lige været inde i Dansk Audio Teknik på Frederiksberg, jeg skulle have 30 islags-møtrikker og 30 tilhørende sorte skruer med umbrako
hoved som passer til de scan speak enheder som jeg engang har købt der!!

jeg fik lov at stå med et eksemplar af skruen i hånden og ekspedienten, havde talt islags møtrikkerne op! Så skete det!! han ringede for at få af
vide hvor meget han skulle tage for det?? den besked jeg fik var at desvære vi sælger ikke skruerne dem sælger vi kun med til hvore kit. Men du
kan da få lov at købe islags-møtrikkerne og så kan du jo prøve at køre i bauehaus!!

Ja godav hvis ikke jeg kan få lov til at købe de skruer som de har liggende og som passer til de enheder de har solgt mig så gider jeg ikke at handle
med DAT mere!!

Eller er det mig som er helt galt på den ??

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Mystisk nok... men hvorfor ikke bare købe det hele i bauhaus? så slipper du for at betale ekstra for hifi-skruer
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Fordi jeg bor næsten lige ved siden af DAT og stod og skulle til og fræse nogle forplader ud hvor de ville være rare at have!! Og også lidt fordi jeg
tænkte at jeg ville handle lokalt Nu ender det med at jeg køber skruerne gennem arbejdet (volsomt meget billigere end både DAT og BH) og så
kan jeg jo heldigvis købe delefilterkomponeneter og div. på nettet i tyskland!!

Standard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Elendig service!

Der var dog en skrækkelig historie..... Jeg tror DAT´s dage er ved at være talte. Utroligt, at de ikke plejer deres kunder bedre, nu hvor konkurrencen bl.a via internettet er vokset kraftigt.

Jeg kan huske de "gyldne dage", hvor man fik super service hos dem

Jeg har købt meget hos www.frequence.dk. Prøv at klikke forbi deres hjemmeside - super god service en en virkelig god inspirationskilde

Til top Vis Standard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Standard

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Plejer kunder bedre??? Pga. en smule skruer?? Helt ærligt - der skal sgu godt nok ikke meget til før end folk går i selvsving og skriver om deres såkaldte dårlige oplevelser......

Omvendt kan man da sige at hvis det er så små ting der kan udløse balladen, så må folk have uendeligt problemfri tilværelser, så lidt positivt er der da i det, men altså - nu går i fandme godt nok i små sko!!! (jeg kunne forstå hvis man havde fået forkerte enheder og de ikke ville bytte dem, eller noget i den retning)

At ekspedienten så kunne have været frisk og givet skruerne alligevel, er så den side af sagen, men derfra og så til at få en skandale ud af det, er godt nok tilpas tyndt!

Jeg tror iøvrigt ikke at det er skruerne der bestemmer hvorvidt DAT klarer sig i konkurrencen eller ej!!

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke jeg er gået i selvsving!! (kun en smule måske) jeg ved godt at det jo "bare" er nogle skruer, men er det ikke netop derfor at man
har en special forettning?? Jeg kan jo ikke som privat person få de skruer nogen steder!!

Jeg må altså sige at jeg gider ikke at handle lokalt og dyrt hvis de er så ufleksible, ufleksiblet det kan jeg få på nettet meget billigere!!

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

ronin hvad har du gang i mand.. er du ansat hos flemming kt radio dat.. der skal da være service på i en hifi shop
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:
ronin hvad har du gang i mand.. er du ansat hos flemming kt radio dat.. der skal da være service på i en hifi shop

Tror nu det er HiFi Klubben - Aalborg

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

ronin, har du børn,,   prøv at give din lille søn/datter en is i hånden og tage den igen. Tror du ikke der ville blive ballade
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Standard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Plejer kunder bedre??? Pga. en smule skruer?? Helt ærligt - der skal sgu godt nok ikke meget til før end folk går i selvsving og skriver om deres såkaldte dårlige oplevelser......

Omvendt kan man da sige at hvis det er så små ting der kan udløse balladen, så må folk have uendeligt problemfri tilværelser, så lidt positivt er der da i det, men altså - nu går i fandme godt nok i små sko!!! (jeg kunne forstå hvis man havde fået forkerte enheder og de ikke ville bytte dem, eller noget i den retning)

At ekspedienten så kunne have været frisk og givet skruerne alligevel, er så den side af sagen, men derfra og så til at få en skandale ud af det, er godt nok tilpas tyndt!

Jeg tror iøvrigt ikke at det er skruerne der bestemmer hvorvidt DAT klarer sig i konkurrencen eller ej!!

Jeg mener så det er dig, der er gal på den!

Det ligner ike noget at nægte at sælge et par skruer, til en kunde der henvender sig i butikken. Så må DAT blot gribe knoglen og bestille nogle flere skruer hos deres leverandør!! Det er da normal god service. Det er ikke altid varens pris/størrelse, der angiver vigtigheden for kunden.... Det har intet med at gå i små sko.

Konkurrencen om kunderne er hård og det er netop på service, at de små forhandlere skal stå sig i distancen mod de billigere internet forhandlere

Til top Vis Standard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Standard

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jakob 10-4:

Hvorfor skal vi andre høre om din minimalt-dårlige oplevelse vedr. et par skruer!?? So f..... what?

Klag din nød DER hvor det er relevant: DAT.

Er det báre mig eller er det oftest forkælede og  hypersensitive unge, som klager deres nød i tide og utide.??

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

Læs hvad der står - vi snakker om skruer, ikke verdens undergang....jeg kan godt se at det er frygteligt at jeg kommenterer det, men helt ærligt - tag det lige som det er!!! Ekspedienten gør kun hvad han får besked på - jeg er som sagt enig i at han bare kunne have været frisk og givet dem, men derfra og så til at det har været en decideret dårlig oplevelse??? Jeg kunne forstå hvis de havde solgt defekte enheder som de nægtede at tage retur eller et eller andet....

Og nej - mit tilhørsforhold står pænt skrevet ude i siden ved mit indlæg!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
ronin, har du børn,,   prøv at give din lille søn/datter en is i hånden og tage den igen. Tror du ikke der ville blive ballade

Hvis man skaber sig sådan i en butik (som et lille barn der ikke må få sin is), så vil jeg nærmere mene at man har brug for hjælp.....

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Ronin det er ikke " kun " en skrue, der er en potentiel kunde og dem skal man altså holde på.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Min oplevelse af DAT er så også at de er dårlige til det med kunder. De var superhurtige til at sælge mig et netkabel første gang jeg var derinde, med lovning på at de næste blev 200kr. billigere, hvis de var noget for mig. Men det kunne de selvfølgelig ikke huske da jeg var derinde igen Så jeg handler der ikke mere.

Er der nogen herinde der ved hvor meget de har at gøre med KT?

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

DonDeLuca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

( Er det mig som er helt galt på den?? ) Skrev Jakob5_10

Nej det syntes jeg ikke det er.

Det kan da være lige meget om det er et par skruer til 20 Kroner eller eller et par højttaler til 20,000 Kroner.

Sæt nu det havde været højttaler til 20,000 Kroner så havde det nok set anderledes ud.

Dat kunne jo ikke vide om Jakob_10  Ville komme igen dagen efter for at bruge 20,000.

Jeg mener da bare samme service om det er en lille eller stor ting man køber, smagen i munden er den samme uanset beløbets størrelse, hvis man har en dårlig oplevelse

Det minder mig lidt om gamle dage hvor Fru. Hansen pænt måtte vige sin plads i køen for bankdirektøren kone, for nu skulle hun sandelig serviceres

Mvh. DonDeLuca

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
Ronin det er ikke " kun " en skrue, der er en potentiel kunde og dem skal man altså holde på.

Det er rigtigt - det kan jeg slet ikke være uenig i, og er det skam heller ikke!!

Det undrer mig dog lidt - hvad er så specielt ved de skruer? Er det virkeligt noget, som enhver værktøjsbutik eller byggemarked ikke kan klare, og endda til en bedre pris?? Størrelse, gevind og type er jo sådan set de eneste faktorer der spiller ind. Der bruges mange forskellige typer afhængigt af fabrikatet af højttalerne, men jeg har endnu ikke set noget der har været unikt....

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det undrer mig dog lidt - hvad er så specielt ved de skruer? Er det virkeligt noget, som enhver værktøjsbutik eller byggemarked ikke kan klare, og endda til en bedre pris?? Størrelse, gevind og type er jo sådan set de eneste faktorer der spiller ind. Der bruges mange forskellige typer afhængigt af fabrikatet af højttalerne, men jeg har endnu ikke set noget der har været unikt....

Sorte unbrakoskruer kan ikke købes i ethvert byggemarked. Jeg tror faktisk at det kan tage ret lang tid at finde dem hvis man skal køre rundt og prøve flere steder.

DAT lever af at sælge dele til selvbyggere. De har solgt ham enhederne og møtrikkerne. De har skruerne på lager, men de vil ikke sælge dem. Det kan da godt være at det ikke er verdens undergang, men det er nu heller ikke god service.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

DonDeLuca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Kunne ikke være mere enig i det Stanley skriver.

Det er da netop det der skal holde liv i special butikkerne, får man en god service når man køber en lille ting, man ikke lige kan finde uden at køre det halve af Danmark rundt, ja så vender man da tilbage når man skal bruge en vare til en højere pris, selvom man kan finde denne vare billigere på nettet, netop på grund af god service.

Mvh. DonDeLuca

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Lige for at få noget på det rene!!

1. Tak til copman for de søde ord! det er et stykke tid siden der er nogen som har kaldt mig    ung

2. Til Ronin jeg skabte mig på ingen måde!! Jeg gjorde opmærksom på at jeg syntes at det var for dårligt og ikke særligt optimal kunde service, og så sagde jeg ellers god lørdag, jeg var jo godt klar over at det ikke var den pågældene ekspedients skyld

3. Jeg syntes selv at jeg har handlet sagligt og forsvarligt på dette forum!! jeg har på ingen måde overdrevet, jeg har simpelhen skrevet om min oplevelse i DAT samt at jeg syntes at det var for dårligt!!

4. Hvis nogen kan fortælle mig hvor jeg kan få fat i sorte umbrakoskruer med et hoved som passer lige ned i undersænkningen på scan-speaks revelator enheder så må de meget gerne sige til!!

5. De R2904/700009 som jeg havde tænk mig at købe hos DAT bliver så nok købt et andet sted

Lidt mere overordnet.

I gamle dage kunne man intet gøre ved en specialforretning som f.eks. DAT, Det var det eneste sted man kunne købe den pågældene vare så man kunne ikke engang "stemme" med sine indkøb. Nu er det sådan at ikke nok med at jeg har muligheden for at købe mine vare på nettet samtdigt med at jeg kan ytre min stemme på en side som denne!! Jeg ved godt at det "bare" er et par skruer men så meget mere åndsvagt at miste mig på kunde over sådan en bagatel!!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes