Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 05:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Dårlig oplevelse hos DAT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hej.

De burde nok havde solgt dig de skruer!!!!

så kunne de begynde at Implementere en ny kunde politik når det ikke virker ligefrem, afstødende på deres nuværende kunder!

Det er jo tilladt at tænke lidt på sine kunder når man står i sådan en situation, men måske den pågældende ekspedient ikke har noget at skulle havde sagt i butikken, siden han ringer!

Selvom han sagde, han skulle finde ud af prisen!! 

Ha en Go Dag

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt som butikker og service kan være forskellig.

Jeg benytter meget DAT i Århus. Og det er de flinkeste folk derinde. De er altid behjælpsomme og med på en sludder.  Og så er de kompetente.

Ikke et ondt ord om den forretning ihvertfald.

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Kundeservice afhænger jo virkelig meget af personen der skal yde servicen.

Personligt droppede jeg også at handle i DAT for nogle år siden, også efter et par "bagatel" sager, men står man og skal bruge noget så simpelt som skruer, så må man da forvente at butikken man køber enhederne i, også har de tilhørende skruer.
- Og de skruer er IKKE lige til at finde... Jeg har selv rendt land og rige rundt for at finde passende skruer.

For mig er tid også penge, så jeg vil ikke støtte en niche-butik for enhver pris.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

DAT er så død som en butik kan være. Det er urimligt at de ikke kender pris på islagmøtrikker osv. Da jeg arbejde der var det ikke noget kunderne skulle tigge for at "få lov" til at købe. DAT er så langt fra deres kerneopgave. Luk butikken, de kan INTET bedrage med, det har de ikke kunne i flere år. Det "know how" som butikken havde er pist væk. Tilbage står et par TNTer og en lærling fra KT-radio. Det kunne umuligt være ringere.

Mvh

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

@ Bradman:
Ved du hvor den gamle (Niels Nørby) fra DAT er blevet af?? Laver han stadig højtalere???
Jeg har haft rigtig gode oplevelser med hans konstruktioner, så det kunne være interessant hvis der kom noget nyt.

@ Ronin:
Du er nok lidt inhabil i denne sag, idet du selv arbejder i en butikskæde, der her på siden jævnligt hænges ud for væsentlig ringere kunde-håndtering.
(Nej det er ikke en sviner eller noget... Blot en konstatering).

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Livet er sørme hårdt, sikke en gang klynk at høre på

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

ux226
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Skidt service - men til alle andre der søger lignende skruer er her et glimrende tip. Jeg kører lidt race med RC-biler og der har man også brug for mange af den type skruer, og her er et link til forhandler:

www.hexcrews.com

De har vanvittigt gode priser, og leverer hurtigt og billigt selvom de er lokaliseret på den anden side af dammen. Og skruerne er i super kvalitet. Findes både i sorte og noget der lidt ligner chrom. Tag jer ikke af det heftige design af websitet - det er noget der sælger blandt visse dele af RC-folket

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Klynk og tudefjæs, man kan kalde det hvad man vil, men faktum er; At DAT har mistet en kunde, der meget vel ville lægge adskillige kroner i kassen.

Og hvis der havde været mulighed for at beholde kunden ved at sælge et par skruer, så ville det da være en billig "opofrelse" fra DAT's side.

Med stærk Internet-konkurrence, skal butikkerne i dag være på tæerne og tilbyde mere service end hvad en Internetbutik kan, for at holde på kunderne, for priserne kan de sjældent matche.

Så konklusionen må da være, at uanset hvad man synes om reaktionen, så var den ekstra service der kunne ydes for at holde på kunden, da lige til at overskue for DAT.

- Personligt skal der ikke meget til jeg vender en butilk ryggen, og handler på nettet. Dårlig service OG højere priser - ikke min kop te.

[@ux226: Tak for tippet. Det vil jeg da gøre brug af.]

Ingolff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Kære Alle

Ronin's inhabilitet er jo evident. Klubbens serviceniveau og holdning til kunder udstilles blot så vi alle kan se og lære heraf...... 

Købets størrelse er for min del irrelevant. Det der oftest betyder mest for mig er den tid jeg skal bruge på en given handel. Jeg bliver indebrændt hvis folk bruger min tid efter for godt befindende. Typiskt Ronin så tydeligt ikke forstår at nettop dette er Jakob's anke.

I Hifi-butikker er der ofte en laidback stil der står i kraftig kontrast til andre handlende. Det ligger nok i at man sælger varer der er så svævende som sanseindtryk og tillid. Det kan nok ikke laves meget om. Jeg mener dog at handlende på begge sider af disken ofte laver en overføring der gør at alle handler skal foregå over laaang tid. Måske vi alle kan samle lidt op på dette så Ronin igen kan gå til sine kunder med åbent sind.

Kh Ingolff

Til top Vis Ingolff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingolff

Stormen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:
Er det mig som er helt galt på den??

Jeg ahr lige været inde i Dansk Audio Teknik på Frederiksberg, jeg skulle have 30 islags-møtrikker og 30 tilhørende sorte skruer med umbrako
hoved som passer til de scan speak enheder som jeg engang har købt der!!

jeg fik lov at stå med et eksemplar af skruen i hånden og ekspedienten, havde talt islags møtrikkerne op! Så skete det!! han ringede for at få af
vide hvor meget han skulle tage for det?? den besked jeg fik var at desvære vi sælger ikke skruerne dem sælger vi kun med til hvore kit. Men du
kan da få lov at købe islags-møtrikkerne og så kan du jo prøve at køre i bauehaus!!

Ja godav hvis ikke jeg kan få lov til at købe de skruer som de har liggende og som passer til de enheder de har solgt mig så gider jeg ikke at handle
med DAT mere!!

Eller er det mig som er helt galt på den ??

Personligt syntes jeg du er lidt galt på den mhs. til at "hænge" DAT ud på dette forum pga. en dårlig oplevelse med nogle F**KING skruer.

Selv ville jeg også blive skuffet over at stå med en skrue i hånden og så få at vide at man ikke kunne købe den... Men hvad nu hvis DAT kun have haft 20 stk og du skal bruge 30 stk så skulle du igen selv ud og finde de sidste 10 stk! Ville du så også blive lige så sur og beskrive det som en dårlig oplevelse? Men det kunne være der var en grund til at du ikke kunne købe dem.

Selv har jeg lige købt enheder blandt andet de diskanter som du har overvejet og købe og de priser jeg havde fundet på nettet kunne DAT sagtens match, man skal bare huske at spørge pænt .

Hvis du bor lige ved siden af kunne du jo stikke hovedet ind og snakke med ham som normalt står derinde og få en forklaring på hvorfor du ikke kunne købe skruerne?

Til top Vis Stormen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stormen

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej Stormen

Jeg ved ikke om jeg syntes at jeg lige frem "hænger" dem ud!! jeg syntes selv at jeg har beskrevet situationen rimeligt objektivt for at lade det være op til folk selv om hvad de syntes!! Jeg kunne måske have valgt en anden overskrift men for mig var det en dårligt oplevelse!!

Det kan godt være at det bare var nogle F..ing skruer men forstil dig at du havde brænt en enheden af i et diy kit!! du tager så ind i butikken hvor du har købt kittet for at købe afløser. Inde i butikken snakker du med en af ekspedienterne som går ud og henter en enhed fra en af de 200 som du kan se stå ude bagved!! han giver dig den i hånden og går over til den anden ekspedient for at spørge om prisen!! han kommer tilbage og meddeler at den kan du desvære alligevel ikke komme til at købe fordi de kun vil sælge dem som kit´s!! du påpeger over for ekspedienten at du syntes at det er lidt strænkt at du ikke kan for lov til at købe den når nu du har købt kittet i deres butik, til det svare han desvære men "navn" siger at sådan er det men du kan da prøve at gå i fona og se om de har dem der!!

Ville du syntes at det er iorden?? ville du bare finde dig i det og så elleres spørge om du så kan få lov til at købe nogele af de andre enheder som de har i butikken, nye komponeter til delefilteret samt betale for nogle timer til udmåling af det ny delefilter på trods af at de har 200 af de enheder som du skal bruge stående ude bag ved!!

Og nej jeg kunne da ikke finde på at blive sur hvis de kun havde 20 det kan de jo ikke gøre for men de kan godt gøre for at de har 200 men ikke vil sælge nogen af dem!!!

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg tror desværre også at servicen er forsvundet hos DAT. Forleden var jeg inde og høre om de havde WBT-stik, og det eneste svar jeg fik var "nej". Ikke noget med at de kan bestille dem hjem eller lignende.

I "gamle dage" var der altid super-service, når jeg var inde for at købe dele.

Stormen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:

Hej Stormen

Jeg ved ikke om jeg syntes at jeg lige frem "hænger" dem ud!! jeg syntes selv at jeg har beskrevet situationen rimeligt objektivt for at lade det være op til folk selv om hvad de syntes!! Jeg kunne måske have valgt en anden overskrift men for mig var det en dårligt oplevelse!!

Det kan godt være at det bare var nogle F..ing skruer men forstil dig at du havde brænt en enheden af i et diy kit!! du tager så ind i butikken hvor du har købt kittet for at købe afløser. Inde i butikken snakker du med en af ekspedienterne som går ud og henter en enhed fra en af de 200 som du kan se stå ude bagved!! han giver dig den i hånden og går over til den anden ekspedient for at spørge om prisen!! han kommer tilbage og meddeler at den kan du desvære alligevel ikke komme til at købe fordi de kun vil sælge dem som kit´s!! du påpeger over for ekspedienten at du syntes at det er lidt strænkt at du ikke kan for lov til at købe den når nu du har købt kittet i deres butik, til det svare han desvære men "navn" siger at sådan er det men du kan da prøve at gå i fona og se om de har dem der!!

Ville du syntes at det er iorden?? ville du bare finde dig i det og så elleres spørge om du så kan få lov til at købe nogele af de andre enheder som de har i butikken, nye komponeter til delefilteret samt betale for nogle timer til udmåling af det ny delefilter på trods af at de har 200 af de enheder som du skal bruge stående ude bag ved!!

Og nej jeg kunne da ikke finde på at blive sur hvis de kun havde 20 det kan de jo ikke gøre for men de kan godt gøre for at de har 200 men ikke vil sælge nogen af dem!!!

Som jeg også skrev så ville jeg også blive lidt små sur over episoden... Men problemet med at lave sådanne indlæg på offentlige forums skadet langt mere en man tror!!! Folk hænger sig mere i sådanne en lille ting end hvis en person har fået en god service ved købet af et sæt højtalere til 30K. For er det er jo ikke sjovt og kommentere på sådanne et indlæg

Du har måske været offer for en af de afløsere inde fra KT der har været hos DAT i den senere tid hvor der vist nok har været noget sygdom hos DAT (fandt jeg ud af da jeg forgæves var taget derind og skulle have noget hjælp til delfilteret på de enheder jeg havde købt hos dem) og det kan måske tænkes at det var en fejl du overhovedet var blevet præsenteret for de skruer overhovedet.

Men jeg vil da igen foreslå at du tager derind og snakker med ham som er bestyrer af butikken og forklarer sitationen så kan det jo være du kan redde dig noget rabat på de diskanter du har overvejet at købe? På den måde kunne det være du kunne vende det til noget positivt
Til top Vis Stormen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stormen

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg ville jo mene at butikkerne kunne få noget ud af at følge med på et forrum som dette, så kunne de se hvad det er som vi lægger vægt på når vi er ude og lægger vore hårdt optjente guld, og på den måde målrette deres service

Jeg tror personligt på at den service man modtager når det drejer sig om småting tæller mere end den som man modtager på ting hvor man ligger X Kkr i en butik!!

Du har nok ret i at det er "sjovere" at kommentere på negative kommentare!!

Jeg vil fastholde at så længe at de ligger inde med den vare som jeg kommer og efterspørger men ikke vil sælge den, så er der tale om dårlig service! (kan så godt være at hvad man ikke ved har man ikke ondt af  men det bliver det ikke god service af)

Jeg ender nok med at følge dit forslag om at tage derind og snakke det igennem med dem, men jeg tror lige at jeg venter lidt bare ind til at jeg er kølet lidt mere af 

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:

Jeg tror personligt på at den service man modtager når det drejer sig om småting tæller mere end den som man modtager på ting hvor man ligger X Kkr i en butik!!

HELT ENIG!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes