Forfatter |
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Købte igår en cd hos Stereo Studio og er hjemme ved 17-tiden. Skal skynde mig videre hjem til en bekendt og lægger den derfor ned til mine andre cd'er i skuffen. Der ser jeg at den købte cd, er en jeg allerede har. Første tanke: Doh!; anden tanke: bytter den bare til en anden imorgen efter skole.
Ganske vist; dagen efter tager jeg ned i samme butik; fortæller historien til den samme ekspedient, hvorefter svaret koldt lyder: "Det kan jeg desværre ikke gøre". Forundret spørger jeg hvorfor. "Cd'en er ikke plomberet". Og jo; det havde den kære mand da ret i. Men jeg fortæller ham, at da jeg købte den, var den ikke plomberet. "Jamen det spurgte jeg dig om, da jeg spurgte om det var en gave". Igen havde den ekspedienten ret; det var ingen gave, men blot en cd til mig selv. Jeg forstod ikke, hvorfor jeg ikke kunne bytte den til en anden cd. Jeg havde begge cd'er med i butikken og begge boner, hvor det sort på hvidt stod at de begge var købt i netop denne forretning. "Jamen, jeg kunne ligeså godt stoppe med at klage; ingen plombering, ingen returret af nogen art". Jeg spurgte hvad jeg så kunne gøre, for at undgå en lignende situation i fremtiden. Jamen jeg skal bare sørge for at cd'en er plomberet, så er der ingen problemer.
Så vil jeg gerne spørge jer herinde; hvad synes I? Kan det passe at kunden, selv skal spørge om at få cd'en plomberet?
Hvis i går ind i en Stereo Studio forrretning og vil købe en cd, spørger ekspedienten som regel om det er en gave. Hvis I siger nej, bliver cd'en ikke plomberet. BOM! I har lige takket nej til jeres returret. Er det fair?
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dårlig service - specielt i en tid hvor CD salget vist er faldende. Var det butikschefen du havde fat i? Hvis ikke, så prøv at kontakte ham.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er fair. Du KAN jo lige have været hjemme og kopiere den, hvad sagde jeg lige?  Og det kunne vi allesammen, hvis vi kunne bytte den ind dagen efter. Så nu har du en glimrende gave til den næste som fylder år!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Ja, det er fair. Du KAN jo lige have været hjemme og kopiere den, hvad sagde jeg lige? Og det kunne vi allesammen, hvis vi kunne bytte den ind dagen efter.
Så nu har du en glimrende gave til den næste som fylder år! |
|
|
Udover din sidste smiley, som virker ganske skadefro i denne sammenhæng, er jeg helt enig med dig. Jeg synes, det er en glimrende politik fra butikkens side, særligt set som den næste køber i rækken, som på denne måde slipper for at købe en brugt cd.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du synes altså at det er iorden, selvom butikken ikke gør opmærksom på det? De fratager jo kundens mulighed for returret, ved ikke at plombere den.
Jeg kan da sagtens se det fra forhandlerens side (nu kan jeg se du også er en branchemedlem) og det drejer sig da osse kun om 100kr. Men det er nu princippet jeg gerne vil have vendt; er det virkelig fair at de tager ens returret, UDEN det bliver fortalt?
Generelt forstår jeg ikke, hvorfor de ikke bare plomberer alle de produkter de sælger... Hvor svært kan det være? På den måde, undgår de sure kunder som mig, samtidig med at de bibeholder deres salgsvolumen.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener helt klart at butikken burde plombere CD'en. Stereo Studio i Århus har jeg ikke haft problemer med, så jeg er ret sikker på, at det er ekspidienten, som har begået en fejl ikke at spørge kunden. I hvert falde ville jeg som kunde hellere spørges end ikke spørges.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskuld mig, men alle ved da at man ikke kan bytte / refundere uplomberede cd'er
Men.... Det kommer også lidt an på hvor godt de kender dig som kunde.
Jeg har selv lagt måske 30.000 kr nede i stereo studio i Aalborg og har da fra tid til anden nydt godt af lidt "special treatment", altså service der rækker ud over det forventede.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Så du synes altså at det er iorden, selvom butikken ikke gør opmærksom på det? De fratager jo kundens mulighed for returret, ved ikke at plombere den.
Jeg kan da sagtens se det fra forhandlerens side (nu kan jeg se du også er en branchemedlem) og det drejer sig da osse kun om 100kr. Men det er nu princippet jeg gerne vil have vendt; er det virkelig fair at de tager ens returret, UDEN det bliver fortalt?
Generelt forstår jeg ikke, hvorfor de ikke bare plomberer alle de produkter de sælger... Hvor svært kan det være? På den måde, undgår de sure kunder som mig, samtidig med at de bibeholder deres salgsvolumen.
Nosferatu
|
|
|
Sagtens du har jo hverken ret til retur eller bytteret efter købeloven. Og ja derudover synes jeg det er helt fint, så nemt som det er kopiere cd'er tror jeg hurtigt butikken ville miste en masse penge hvis de bare havde returret på alle cd'ere. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
nosferatu89 skrev:
Nosferatu
|
|
|
Sagtens du har jo hverken ret til retur eller bytteret efter købeloven. Og ja derudover synes jeg det er helt fint, så nemt som det er kopiere cd'er tror jeg hurtigt butikken ville miste en masse penge hvis de bare havde returret på alle cd'ere.
|
|
|
Så er det jo netop at de bare skal plombere varen med det samme. Går du ind i en Stereo Studio vil du jo osse se, at nogle af varerne på forhånd er plomberede, mens andre ikke er. Hvorfor ikke plombere alle varer? Så undgår de jo sådanne klager.
Jeg er godt klar over at jeg self. ikke får pengene igen/ eller mulighed for at bytte den købte cd til en anden. Men synes altså det er lidt sjovt, når de reklamerer med at "Kun plomberede varer tages retur" og at de så ikke plomberer varerne "pr. automatik".
|
Til top |
|
|
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som JJ også skriver, så har du ikke lovpligtig ret til retur- eller bytteret, det er en service som butikken KAN yde dig, hvis de har lyst. Ergo fratager de dig ikke din returret, ved ikke at spørge om den skal plomberes - de tilbyder dig den bare ikke. Men de kan jo ikke fratage noget, som du ikke har krav på.
Din episode ville have været den samme i andre butikker der solgte cd'er.
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkongsfelt skrev:
Som JJ også skriver, så har du ikke lovpligtig ret til retur- eller bytteret, det er en service som butikken KAN yde dig, hvis de har lyst. Ergo fratager de dig ikke din returret, ved ikke at spørge om den skal plomberes - de tilbyder dig den bare ikke. Men de kan jo ikke fratage noget, som du ikke har krav på.
Din episode ville have været den samme i andre butikker der solgte cd'er.
|
|
|
Ja, og den lovgivning er der jo ikke noget nyt i, med mindre der står sort på hvidt at der ydes fx. 14 dages fuld returret - men derfor kan man som forbruger jo stadigvæk have nogle forventninger og synes at det er en dårlig service i forhold til ens forventninger.
Men ja, det gælder bare om altid at svare 'ja' til at der til en gave, for så undgår man sådanne uheldige episoder (lidt ironisk ment). __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes heller ikke butikken har handlet forkert. Det er ret åbenlyst, at man ikke kan bytte en non-plomberet CD. Jeg undrer mig dog over, hvordan du kan købe den samme CD to gange.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Synes heller ikke butikken har handlet forkert. Det er ret åbenlyst, at man ikke kan bytte en non-plomberet CD. Jeg undrer mig dog over, hvordan du kan købe den samme CD to gange.
|
|
|
Nej butikken har handlet helt korrekt, men det er altså ganske let at komme til at købe den smame CD 2 gange. Der er umiddelbart to muligheder - 1: Du glemmer at du har den, det har jeg selv gjort et par gange 2: Du var fuld da du købte den,  ikke så tit, men jeg har faktisk opnået at købe Love over Gold med Dire Straits 3 gange. På den positive side så kan man jo dele ud til venner og fjender af den musik der er købt kopier af. Så det er nok ikke så skidt at det ikke er godt for noget.
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sådan noget der sker. Jeg har også købt den samme cd flere gange
Nej, den kan ikke byttes. En meget god politik! I Stereo studio, og selvføgelig også andre steder!, skal man iøvrigt være opmærksom på deres tilbud og andre cd-er, hvor butikken kun har udstillet æsken. Selve pladen ligger bag disken i et papirhylster og er med stor sandsynlighed blevet påført indtil flere ridser Jeg har flere gange brokket mig højlydt, når ekspedienten har stillet med en ødelagt cd! Han/hun fatter ikke en brik. Man bliver nærmest betragtet som idiot. Se pladerne efter og nægt at købe dem med ridser.
mvh
|
Til top |
|
|