| Forfatter |
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Det virker som varm luft. Nogen af tingene kan man lave selv; dæmpning af pladetalerknen står den tykke gummimåtte jo fint for, if it ain´t broken then don´t fix it. |
|
|
Okay tak for det. Skal i hvertfald ha fat i en ny rem. Korkmåtte har jeg hørt godt om så det er nok også en mulighed. Det med at smørre de forskellige dele aner jeg intet om, Det må jeg ud og læse lidt mere om
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler ved alt om Thorens olie. Joel Boutreux kan evt. sælge dig noget, men p.t. kører jeg med god silikoneolie, det virker perfekt.
|
| Til top |
|
| |
Trond Kjetil Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Er der nogen der har kendskab til Thorens TD-535 udover hvad der står her ? Unægteligt interessant med en direkte drevet Thorens. Og den ser da også rå ud... Men den er vist endda særdeles sjælden.

|
|
|
Den kom i produksjon i 1988 og var i produksjon i kun 1 år, men de hadde da produsert så mange at det tok dem flere år å selge ut alle. Den var ment å være en direkte konkurrent til Technics 1210, men da den kostet nesten det dobbelte av hva 1210 kostet, lyktes de ikke helt der. Den brukte et halvt sekund på å komme i riktig fart. Den hadde et forsterket flytende oppheng. Motoren var en Revox "linear induction motor". Av Thorens' direktedrevne modeller synes jeg 524 og 738 er vel så interessante objekter :) __________________ Vennlig hilsen
Trond Kjetil
Administrerer Norsk HifiPedia og Norsk Hififorum
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker TD124 MkII i slate plint og så endda i hi-def!
YouTube (klik på HD ikonet og derefter på fit to screen ikonet til højre for førstnævnte).
Musikken er fra State of the Tenor Vol. 2 med Joe Henderson.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Lækker TD124 MkII i slate plint og så endda i hi-def!
YouTube (klik på HD ikonet og derefter på fit to screen ikonet til højre for førstnævnte).
Musikken er fra State of the Tenor Vol. 2 med Joe Henderson.
|
|
|
NICE - jeg kan dok ikke rigtig finde ud af om jeg synes om "slate" det ser på den ene side flot ud når det er gemmenført lavet og på den anden side lidt dødt og koldt ud - har du krenzler eller andre hørt en skifferplint? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forbindelse med køb af min Thorens 318 som jo nok ikke hører til her endnu,
fik jeg dette armrør med der står tp63 på kassen, hvad kan den bruges til?
By graaskaeg, shot with NIKON D40 at 2009-04-16
Dejlig spille
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
der sidder sådan et armrør på den arm der følger med en td 165'er
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| har du krenzler eller andre hørt en skifferplint? |
|
|
Nej desværre og jeg kommer sikkert heller aldrig til det.
Jeg kan godt lide OMA's design. Bedre end World Designs slate plinte synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker så meget for den hurtige hjælp, det er så åbenbart en tp62 i en tp63 kasse
men med forskelligt headshell synes faktisk tp62 ser mere vintage ud en tp63.
By graaskaeg at 2009-04-16
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorens har lavet en TD 320 med plint i en blok af acryl , jeg har set den live og den syntes jeg er en af de flotteste Thorens har lavet .
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er den de kaldte Phantasie.
Jeg ved ikke om jeg ligefrem synes at den er køn men den er da ihvertfald lidt anderledes.
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jo det er den , den ville jeg da gerne have stående, specielt det at se igennem blokken med alle de
facetter og spejlinger der fremkommer med lidt lys på den, det gør den speciel, lydmæssigt er det
stadigt (kun) en TD 320 (jeg har dog ikke hørt den), der er ikke solgt ret mange eksemplarer, og kom
vist mest ud til forhandlerne som reklame stunt, og er et samle objekt.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg må da hellere poste min nyeste fund på denne her tråd.

Jeg har skiftet 'muslinger' , rem og motorophæng. Envidere er leje, motor samt bevægelige dele
nænsomt smurt. Alle dele kommer iøvrigt fra Shopper.
Så er det jeg kommer frem til: jeg gider ikke se og høre på den B&O arm. Hvad skal jeg lige
sætte påistedet for?
Nogen vil nok sige noget Ortofon eller SME. MHT Ortofon arme - gamle som nye ,de er dårligt til at
betale for menneskepenge, men har i en ide om hvad der kunne være interessant?
Jeg har pt kun en SME serie 3 arm liggene.
Jeg er også lidt i tvivl vedr smørring. Hvor meget olie skal der i lejet? og hvor meget i bundhullet
på motoren?
Ellers er det bare en fryd at lege med det her maskíneri. Den er fedt lavet og det hele kører bare
perfekt.
MHT plinten beholder jeg den indtil videre. Det er ikke den fedeste men den er diskret. Nogen
forslag til en anden diskret plint? Jeg er ikke vild med kæmpe plinte med 12" SME arme. Det er
lidt vulgært. Jeg foretrækker 124'erens diskrete charme og fantastiske opbygning.
Hilsen den glade og nybagte 124 ejer.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper: Thorens lavede vist også en arm til den - den er måske noget billigere end en Ortofon
Jeg synes at især TD124 med pianolågsformet armboard til 12 arme ser mærkelige ud!
En Lustre ville sikkert spille godt, men dens base er ikke pæn til TD124
En mørch UP 4 eller DP6 ville være godt, dyrt men som nybagt UP4 ejer kan jeg kun anbefale den på det varmeste
En Rega RB300 arm vil være diskret og kan opgraderes i det uendelige - jeg kunne sikkert finde både Rega og Lustre på mit lager
Du kunne male Rega gru som pladespilleren med sorte detajler..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
uha - Thorens armene har jeg ikke gode erfaringer med. Der er noget baljelo.. synes jeg.
Rega Hmm passer det? Godt nok er det en god arm men - ja jeg ved ikke .
Jeg er ederfløjtende ked af PT, at have skilt mig af med mine gamle Ortofonarme- synes bare
at de sidder godt på Thorens spillen. Kunne man lave en efterlysning her på sitet?

Hvordan synes du - RIB at den spiller i forhold til din 301'er?
Hilsen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
TD 124 med Ortofonarm spiller bedre med SPU end Garrard 301 med SME 3012 og SPU Garrard 301 med SME 3012 og denon dl 103 end TD 124 med ortofonarm og denon dl 103 SPU er en fantastisk pickup men jeg hører til den gruppe der bare er vild med denon dl 103s lydbillede og derfor foretrækker jeg 301 med SME frem for TD 124 med Ortofon - dog får begge skarp konkurrence fra en ny indkøbt Mørch UP4 -- Når den kommer på en ny plint med et solidt værk - nok baseret på Lenco - kommer 124 og 301 til at få noget at se til
Det korte og lange er nok at TD 124 er den bedste Thorens, 301 den bedste Garrard og L75 den bedste Lenco men at de alle har det til fælles at Plint, Arm og andre eksterne omstændigheder betyder utroligt meget for deres performance
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har sikkert ret. Jeg synes nu, at 124 værket er det smukkeste af de tre.
Jeg må nok igang i sommerferien med at støve en Ortofonarm op på diverse loppe........ hvis det
da kan lade sig gøre.
Nu ved du hvem der er interesseret i at købe eller bytte hvis du falder over een.
Hilsen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig - td 124 især i td 124 km I'erens originale sorte plint er den flotteste En cremefarvet 301 uden strobo tallerken kan nu god hamle op med en TD 124 MK II En ting jeg stærkt ville overveje var at konstruere mit armboard som den sorte plade kun var en pynte plade som armen gik i gennem uden at røre den, således at det virkelige armboard sad i nogete grafiti gods nendenunder som ikke have kontakt med værkets metalramme På den måde undgår man motor og mekanik støj vandre over til armen - for når der er "muslinger/mushrooms" på vil vibrationerner meget heller løbe den vej en de vil løbe hovedet mod muren i gummiringene lav du bare en plint i samme flotte form som den til MK I, men meget mere massiv og så giv den en flot gang sort lak - så er der dømt klassiker for alle pengene - men er den for fræk til et vintag shootaout hvor min Garrard er med så sætter Garrardens sig bare oven på den med sine 40 kg - nu er du advaret 
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skulle en Rega arm dog ikke passe? Så får du en ny arm (der også kan tumle MC'ere) hvor du ved at lejer etc. er i orden. Eneste irritationsmoment kan være den manglende VTA justering men det kan fint klares med en multi-spacer (koster 100,-). En ny Rega RB-301 koster 2.300,-
Prisliste her.
En anden lækker arm i rimeligt pris-leje er Jelco SA-750D (prisen er uden eksternt phono kabel). Den fik en meget positiv test i engelske Hifi-World for nylig. Så får du aftageligt headshell og indbygget VTA justering.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |