| Forfatter |
|
ditlevbo Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du nemt ved at tøjle 20Hz i din stue ? De går jo temmelig dybt ned. Jeg var nemlig blevet advaret lidt imod de Heco 700 jeg har fået af en der hedder Ole. Han har en foretning i Esbjerg der hedder Hifi4you, og er forhander at Heco højtaler. Derimod mente Bjarne fra Audiomega.dk at det ikke var i problem. Har du købt dine 800 af ham?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ditlevbo skrev:
Har du nemt ved at tøjle 20Hz i din stue ? De går jo temmelig dybt ned. Jeg var nemlig blevet advaret lidt imod de Heco 700 jeg har fået af en der hedder Ole. Han har en foretning i Esbjerg der hedder Hifi4you, og er forhander at Heco højtaler. Derimod mente Bjarne fra Audiomega.dk at det ikke var i problem. Har du købt dine 800 af ham?
|
|
|
At de skulle gå ned til 20 hz er en sandhed med modifikationer selvom det er det producenten selv opgiver. Vil skyde på de går ned til en 30-35 hz udfra de tests og målinger jeg har set af Celan 800 så 20 hz er ikke noget problem overhovedet. Hvis der er problemer med højttalere så er det typisk i niveauet 40-80 hz hvor det er galt. De færrests højttalere har højt nok output i de aller laveste frekvenser til at det reelt har nogen betydning. 
Jeg købte højttalerne fra den danske importør Audiomega.dk til en god pris. 
|
| Til top |
|
| |
ditlevbo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk en kammerat der har nogle Dali 40 mod SE. De går ned til 20Hz og det kan høres. Men de er også nogle store kasser på størrelse med en mindre kampvogn  OG har en kampvægt på 68 kg  Igår aftes hørte jeg faktisk Mark Knopflers The Ragpickers Dream. Der supergod lyd på med de nye Heco  Hvilken musik er du til? Her i huset hører vi alt untagen Jazz og Kandis/ricard Raunwald
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ditlevbo skrev:
Hvilken musik er du til? Her i huset hører vi alt untagen Jazz og Kandis/ricard Raunwald
|
|
|
Dream Theater, Transatlantic, LTE, Metallica, Def Leppard, AC/DC, Iron Maiden, Opeth, Rammstein og lignende. Så jeg er til den tunge musik.
Dog høres der masser af andet, primært pop og lettere rock grundet min kæreste, hun skal jo også have lov til at bruge anlægget engang imellem. 
Der bliver IKKE hørt Jazz her i huset, føj det er kedeligt og søvndyssende.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækre Højttalere, har selv set lidt på dem, selvom jeg synes de gamle Dali 850'ere spiller godt, men derfor kan man jo sagtens se på andet.
Hvis I er på udkig efter en anden forstærker kan jeg helt klart anbefale Classic No 6.6B nedsat fra 14k til 7k.
|
| Til top |
|
| |
ditlevbo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bassøe, hvad har du egentlig som afspiller. Og hvad bruger du af kabler?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ditlevbo skrev:
Hej Bassøe, hvad har du egentlig som afspiller. Og hvad bruger du af kabler? |
|
|
En skod NAD DVD-afspiller og billige no name kabler. Men nu er det alligevel konverterne i receiveren der bliver brugt så kvaliteten af afspilleren er næsten ligegyldig i det tilfælde. Kablerne er 2.5 mm2 så de er fornuftige nok. 
|
| Til top |
|
| |
ditlevbo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke noget at prøve en Denon dvd 3910 ell 3930 det har jeg Eller vil du heller vente på noget blueray ell hd-dvd
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ditlevbo skrev:
Var det ikke noget at prøve en Denon dvd 3910 ell 3930 det har jeg Eller vil du heller vente på noget blueray ell hd-dvd
|
|
|
Jeg venter faktisk på Blu-ray nu du sgier det. Har faktisk set på den nye Blu-ray fra Denon men den kommer til at blive rigtig dyr så ender nok med en af de nye Samsung modeller der skulle komme engang i løbet af de næste måneder. 
|
| Til top |
|
| |
ditlevbo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|