Forfatter |
|
Mess Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter en ny DVD afspiller
mine krav er HDMI DTS FEDT DESIGN (stil med Cambridge Azur 540R) koste under 1000,-
Dvs det gerne må være en billig afspiller til 299,-
Men HDMI, DTS er et must....
Nogle der har nogle gode forslag, eller hvor man evt kan finde design afspiller i billig klassen?
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mess skrev:
Nogle der har nogle gode forslag, eller hvor man evt kan finde design afspiller i billig klassen?
|
|
|
Går du mere op i design end i performance? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Mess Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, den jeg har nu virker fint... men vil bare gerne ha noget som ser bedre ud indtil jeg finder ud af om jeg skal vælge HD-DVD eller Blue Ray... :) Og den jeg har nu kan ikke afspille andet en originale skiver...
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mess skrev:
Tjae, den jeg har nu virker fint... men vil bare gerne ha noget som ser bedre ud indtil jeg finder ud af om jeg skal vælge HD-DVD eller Blue Ray... :) Og den jeg har nu kan ikke afspille andet en originale skiver...
|
|
|
Jeg er fortsat ikke helt med. "Ser bedre ud"? design eller performance? Nu ved jeg ikke hvilken afspiller du har i dag, men er du evt. villig til at få dårligere performance mod at få design? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Mess Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en gammel Sony DVP-S525D. den er i hvert fald 10 år gammel.... Så hvis jeg køber en design afspiller til 500 bobs og den har HDMI og DTS, er det så at gå ned i performance?
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mess skrev:
Jeg har en gammel Sony DVP-S525D. den er i hvert fald 10 år gammel.... Så hvis jeg køber en design afspiller til 500 bobs og den har HDMI og DTS, er det så at gå ned i performance?
|
|
|
Tjaa, nu er jeg ikke tilhænger af de billigste DVD-afspillere til brug med fladskærm. Går du efter design så køb en Cambridge 540D v2. Går du efter performance så køb en Denon DVD1940 (evt. 1930 brugt). __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Gatnuk Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 06 November 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
bah... ingen dvd maskine "må gerne koste 299kr"... Det er en billig møgkopi varer fra kina som ingen royalties eller nogen anden form for kvalitets kontrol har på de ting der er puttet i den. Dårlig karma og ringe holdning.
Køb noget fornuftigt kram, især nu vi snakker til fladskærms TV.. som Gerdes siger, 1940 eller 1930 brugt. Kunne også se på en Pioneer DV-400. Men denonen er nok nærmest designet du leder efter imens Pioneer'n er billigere(ca 1000-1200kr)
__________________ Ph'lips Sony System Audio
|
Til top |
|
|
Mess Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg så skal holde mig fra den billige, hvor foreslår i så ikke Cambridge DVD89 f.eks..... er det bare noget skrammel til pengene eller hvad? Har længe tænkt på den cambridgte dvd89 som fås til 1999,- fra ny... og så står den godt sammen med min reciver.
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mess skrev:
Hvis jeg så skal holde mig fra den billige, hvor foreslår i så ikke Cambridge DVD89 f.eks..... er det bare noget skrammel til pengene eller hvad? Har længe tænkt på den cambridgte dvd89 som fås til 1999,- fra ny... og så står den godt sammen med min reciver.
|
|
|
Hvis du designmæssigt kan "nøjes" med DVD89 kan du for min skyld godt købe den. Men performancemæssigt (billedemæssigt) matcher DVD89 ikke DVD1940. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mess skrev:
Jeg er på udkig efter en ny DVD afspiller
mine krav er HDMI DTS FEDT DESIGN (stil med Cambridge Azur 540R) koste under 1000,-
Dvs det gerne må være en billig afspiller til 299,-
Men HDMI, DTS er et must....
|
|
|
DU kan ikke få en ordentlig dvd afspiller til 299, og slet ikke med HDMI.. kig på Pioneeren eller Denon gør det også godt.. eller prøv at kigge på noget brugt __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Denver DVH-1019, den kan skalére op til 1080i(har ikke sammenlignet med dyre DVD-afspillere), HDMI, dts, USB, HDCD lyd, neutralt design (lav), koster ca. 400,- og er i mine øjne en helt fin afspiller.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville opgive HDMI i den prisklasse. HDMI er IKKE ensbetydende med god kvalitet. Så hellere en god dvd med scart eller component.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Jeg ville opgive HDMI i den prisklasse. HDMI er IKKE ensbetydende med god kvalitet. Så hellere en god dvd med scart eller component. |
|
|
Nææææ, men spørgsmålet er vel også hvor krævende man er  . Jeg er fint tilfreds med min Denver, den gør det ganske flot, især når man kigger på prisen. Men andre ville nok grine deres røv i laser. Jeg har som skrevet ikke set en dyrere DVD-afspiller på mit setup, dertil er jeg for nærrig, specielt nu hvor HD er kommet. PS: Du kan jo komme forbi så kan vi sammenligne din Pioneer imod min Denver  (hvad koster sådan en ? ) __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
nemligja skrev:
Jeg ville opgive HDMI i den prisklasse. HDMI er IKKE ensbetydende med god kvalitet. Så hellere en god dvd med scart eller component. |
|
|
Nææææ, men spørgsmålet er vel også hvor krævende man er .
Jeg er fint tilfreds med min Denver, den gør det ganske flot, især når man kigger på prisen. Men andre ville nok grine deres røv i laser. Jeg har som skrevet ikke set en dyrere DVD-afspiller på mit setup, dertil er jeg for nærrig, specielt nu hvor HD er kommet.
PS: Du kan jo komme forbi så kan vi sammenligne din Pioneer imod min Denver (hvad koster sådan en ? )
|
|
|
Er der ikke forfrædeligt at kigge på billedet når du har set på en HD-dvd og så gå over på sådan en dvd??  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Hans J skrev:
nemligja skrev:
|
|
Nææææ, men spørgsmålet er vel også hvor krævende man er .
Jeg er fint tilfreds med min Denver, den gør det ganske flot, især når man kigger på prisen. Men andre ville nok grine deres røv i laser. Jeg har som skrevet ikke set en dyrere DVD-afspiller på mit setup, dertil er jeg for nærrig, specielt nu hvor HD er kommet.
PS: Du kan jo komme forbi så kan vi sammenligne din Pioneer imod min Denver (hvad koster sådan en ? )
|
|
|
Er der ikke forfrædeligt at kigge på billedet når du har set på en HD-dvd og så gå over på sådan en dvd??  |
|
|
Nu er det jo nemmest at sammenligne film som man har på begge formater, og der er himmelvid forskel. Mange flere detaljer og skarpere billede og farver. Men ellers er det som sagt et ganske flot billede Denveren trækker ud af DVD-filmene. Har ikke siddet og sammenlignet 1:1 med PS3 som DVD-afspiller. Men vil under alle omstændigheder beholde min Denver, det er altid rart med en billig afspiller, når der er små børn i huset. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|