| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
en kasse med gamle rør
en del med numre fra ca 80 til 86 eec og pl foran men også rør med længere kode
Mærkerne mullard, telefunken, siemens, miniwatt m.fl. made England og Germany - alt sammen gammelt nos i org pakninger -
også nogle tykke korte GE rør "Magtron"
er der noget jeg skal være særligt opmærksom på - er der noget guld i de numre - noget som lyde himmelsk eller er det bare en masse standart rør`?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vidste du sikkert godt: slå dem op på ebay
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu - jeg kan sørme ikke finde den smiley der mooner - pokkers osse
så mit spørgsmål gælder stadig til jer ude i rørland: er der noger jeg skal se efter og passe godt på
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
en kasse med gamle rør
Mærkerne mullard, telefunken, siemens, miniwatt m.fl. made England og Germany - alt sammen gammelt nos i org pakninger -
er der noget jeg skal være særligt opmærksom på - er der noget guld i de numre - noget som lyde himmelsk eller er det bare en masse standart rør`?
|
|
|
Hej r-l-b, Send kassen til mig, så skal jeg tage alle de kedelige fra og efterlade resten til dig.  PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
en kasse med gamle rør
|
|
|
Det var nu ikke så tosset et forslag Milu kom med... 
Du taster bare det der står på røret ind i søgefeltet på eBay (kender du eBay?), så kan du jo se priser og meget andet.
Ellers er der jo https://www.tubeworld.com
... og meget andet på nettet.
Sandsynligvis er det en god bunke skodrør du har købt 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det ikke mig men min kammeratder har fundet kassen - jeg tror ikke det er skod - og ja jeg kan læse prider på ebay og sikkert også lovprisninger - det jeg havde håbet af indput her var fx. noget alla "hvis der er et exb 82½ rør fra televinken i mellem så lyder det som en drøm ...
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej r-l-b, Jeg var bare lidt drillesyg, men det er ikke helt enkelt at slynge nogle attraktive rørtyper og fabrikater ud. Der er f.eks. forskellige generationer af Philips og Telefunken ECC83 rør og alle er ikke lige attraktive. For tyske E-rør kan det hjælpe lidt at kigge her: http://www.tube-classics.de/TC/Tubes/AudioTubes.htm. Der er ikke lige frem priser, men man får da et indtryk af om det enkelte rør er noget særligt. Ellers er der kun den lange vej at google hvert rør. Eller bare gå efter rør, som man selv kan bruge (jeg har en seddel med mig rundt) og så evt. vide at gamle europæiske el34 rør er ok: https://www.tubeworld.com/6ca7.htmPQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
en kasse med gamle røren del med numre fra ca 80 til 86 eec og pl foran men også rør med længere
kodeMærkerne mullard, telefunken, siemens, miniwatt m.fl. made England og Germany - alt sammen gammelt nos i org
pakninger - også nogle tykke korte GE rør "Magtron" er der noget jeg skal være særligt opmærksom på - er der noget guld i de
numre - noget som lyde himmelsk eller er det bare en masse standart rør`?
|
|
|
Hvis der er nogle 50CA10 imellem kunne jeg godt være interesseret __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det viste sig desværre at være rør der ikke rigtig duer i hifi sammenhæng - med undtagelse af telefunken eec83 som nu sidder i min riaa - og så to rør jeg har gemt til LouBP (det har jeg forresten glemt at fortælle ham  men Freddy var så flink at påpege at han netop brugte de rør) Det rør du efterlyser var ikke med - resten af kassen er gået videre til en guitarampbygger __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Det viste sig desværre at være rør der ikke rigtig duer i hifi sammenhæng - med undtagelse af telefunken eec83 som nu sidder i min riaa - og så to rør jeg har gemt til LouBP (det har jeg forresten glemt at fortælle ham men Freddy var så flink at påpege at han netop brugte de rør)
Det rør du efterlyser var ikke med - resten af kassen er gået videre til en guitarampbygger
|
|
|
Telefunken ECC83, det er da fint. Jeg kan ikke huske, hvad du kom fra? Et Philips/Mullard fra din Fisher? Kan du høre forskel? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var et andet tysk rør "made in west germany" som jeg tog fra "the fisher" - som jo var en klar forbedring i forhold til det kina/russer rør der sad i ballarien ved ankomste fra USA - min umiddelbare fornemmelse med telefunken røret var "sweet sounding" ("sød lyd" er lidt mærkeligt at sige) og åbent = bedre og så meget bedre at jeg kunne finde på at jage de gamle telefunken rør til lager
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Det var et andet tysk rør "made in west germany" som jeg tog fra "the fisher" - som jo var en klar forbedring i forhold til det kina/russer rør der sad i ballarien ved ankomste fra USA - min umiddelbare fornemmelse med telefunken røret var "sweet sounding" ("sød lyd" er lidt mærkeligt at sige) og åbent = bedre og så meget bedre at jeg kunne finde på at jage de gamle telefunken rør til lager
|
|
|
R-l-b, Telefunken ECC83 snupper man lige meget hvad. Bare jag hånden gennem trådburet på containerpladsen og riv dem ud af de gamle radioer, mens pladsmanden kigger den anden vej. Jeg har kun mødt ét ECC83 (af måske 40) som var decideret slidt ned. Resten er ren vellyd. Husk at det var et sæt ECC83 der for nylig bragte min lille Shell amp ind i verdenseliten! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Det viste sig desværre at være rør der ikke rigtig duer i hifi sammenhæng - med undtagelse af telefunken
eec83 som nu sidder i min riaa - og så to rør jeg har gemt til LouBP (det har jeg forresten glemt at fortælle ham men
Freddy var så flink at påpege at han netop brugte de rør)Det rør du efterlyser var ikke med - resten af kassen er gået videre til
en guitarampbygger |
|
|
Arh. SÅ siger man vidst tak - ECL?
Takker Ruben - Og tak til Freddy for at tænke på mig :-) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep et fra Siemens og et fra Telefunken - send mig en PM med din adresse Lou så skal jeg sende dem over til dig (jeg har ikke noget at teste dem med men kan de spille er det jo bare fedt)
|
| Til top |
|
| |